Bude to asi bezdomovec. Našel jsem ho pod mostem. Nikdo s ním nechtěl nic mít , ale protože jsem kolomil, ujal jsem se ho a poskytl mu suchou dílnu a péči.
Přišel jsem na to, že tyhle bezdomovci jsou krapet kočovný. Vypadá to, že potáhne po proudu Labe do Kolína. Tam jsou naštěstí také hodní kolomilové a jeden se tam o něj postará a dá mu prý dokonce do těla:-)
Před časem jsem stavěl lehoučkého Favorita a tak byla pouze otázka času, kdy přijde nápad udělat druhého Favorita s nízkou hmotností.
Kolo jsem stavěl pro kamaráda, který přišel s úžasným rámem F1SS o ještě úžasnější hmotnosti 1840g. Zadní vzpěry silné 16mm, průměr sedlovky 26.6mm, velikost 57,5 a patky Campagnolo jsou jasné znaky modelu SS. Vzhledem k geometrii rámu šlo s největší pravděpodobností o cyklokrosový rám. Úkol zněl jasně – ať to vypadá na první pohled jako dobová F1, ovšem na druhý pohled F1 bez dobové věrnosti.
Nepsal jsem si hmotnosti všech komponentů, každopádně výsledná hmotnost se vyšplhala na krásných 8600g. Barvy jsem lakoval já dle požadavků z Kolína. Dorazy v zadních patkách přijdou vyměnit za kratší.
Na kole jsem nalítal zhruba 50km a zatím vše super. Řazení chodí sametově, kolo jede moc pěkně. Předpokládám, že kolo se bude i nadále vyvíjet a hmotnost půjde dolů. Prostor tam vidím.
Kolo bylo k vidění pod novým mostem ve Valech u Přelouče :-)
(vloženo 7.6.20)
Značka | Favorit |
Model | F1SS |
Modelový rok | 1982 |
Velikost | 57.5 |
Hmotnost | 8.6kg |
Rám | Reynolds 531 - 1840g |
Vidlice | Reynolds 531 - 690g |
Hlavové složení | Campagnolo SR dural 132g |
Kliky | Campagnolo SR 172.5mm - 576g včetně převodníků |
Středové složení | Campagnolo SR titanová osa 186g |
Přesmykač | Campagnolo SR |
Měnič | Campagnolo SR titan šrouby |
Řazení | Páčky Campagnolo SR vypilované |
Převodník | Campagnolo SR 52-41z - duralové šrouby |
Kazeta | Sedmikolečko 11-28z - 465g |
Řetěz | KMC SL gold duté čepy 9 speed - 248g |
Náboj přední | Campagnolo 28 děr + Tune RU s titan osou 210g |
Náboj zadní | Campagnolo 28 děr + Tune RU s titan osou 140g |
Brzda přední | Campagnolo SR + cool stop špalky |
Brzda zadní | Campagnolo SR + cool stop špalky |
Brzdové páky | Campagnolo SR |
Ráfek přední | Mavic Monthelery Legere 335g 28 děr |
Ráfek zadní | Mavic Monthelery Legere 335g 28 děr |
Dráty | Sapim Race 2-1.8-2mm + dural niple |
Pedály | MKS Pista + klipsny Christophe |
Řídítka | 3TTT Prima 220- 220g |
Představec | Cinelli Grammo - 186g |
Sedlovka | Campagnolo SR 26.6mm - 185g |
Sedlo | Gipiemme Stealth 128g |
Pláště | Galusky Tufo Hi-Composite Carbon 25 - 2x260g |
Chválím za dotažení do detailu – korkovými špunty zaslepené berany. Ta jsem to měl i já vč. omotávky podlepeným tkalounem.
Místo 100 % dobové věrnosti trochu kreativnější pojetí legendy zvané F1 Super Speciál. Pět hvězd bez debaty; omotávka a řetěz jsou super!
Koukám,že jeden z nejlepších ladičů Favoritů opět překvapuje. Krásná práce!
learita: Parádní kolo.
P.S. Chlap je podle vzoru pán, takže chlapi jako páni a ne jak hrady/ženy nebo na co si to vlastně myslel :D
Pilane – kolik vlastně váží ten Walter? Prý to vše prasklo.
Když ona ta campa taaak tuze pěkně chodí.....
Když pominu možnost duralového vícekolečka tak minimálně 60g by se dalo nahnat legendárními tuzemskými plastovými přehazovacími mechanismy, což by se třeba mohlo zamlouvat kolegovi níže (..samá Campa :-)), nicméně pán od Kolína by to asi nekvitoval s povděkem .. .-)
Ale jinak super počin !
8.6.20 19:34
8.6.20 18:32
AleX -řetěz není krátký, to pouze ta zlatá barva opticky zkracuje :-)
Délka řetězu je přesně dle dobrých cyklomravů. Ovsem musím říct, že být o článek či dva delší, pak bude řetěz blbě nabihat na největší kolečko 28z a pak to dělá grla grla… Přeci jenom kompatibilita přehazovačky SR z druhé poloviny sedmdesátých a kazety s 28z které se jezdí dnes je krapet mimo. Každopádně vše postelovano a chodí to skvěle.
Ano, zlatá barva řetězu nemusí sednout každému, ovšem s mým kámošem se v tomto shodneme.
Díky za pecka komentáře chlapy.
Nářez, za 5*
Campagnolo, campagnolo a zase campagnolo… To nemáte jiné zaměstnání, nebo co? *****
Favoušům nerozumím, trochu jsem si na těch horších vytrpěl na sklonku jejich doby, ale tohle vypadá moc povedeně