Bezdomovec F1SS

Přidat foto

Bude to asi bezdomovec. Našel jsem ho pod mostem. Nikdo s ním nechtěl nic mít , ale protože jsem kolomil, ujal jsem se ho a poskytl mu suchou dílnu a péči.

Přišel jsem na to, že tyhle bezdomovci jsou krapet kočovný. Vypadá to, že potáhne po proudu Labe do Kolína. Tam jsou naštěstí také hodní kolomilové a jeden se tam o něj postará a dá mu prý dokonce do těla:-)

Před časem jsem stavěl lehoučkého Favorita a tak byla pouze otázka času, kdy přijde nápad udělat druhého Favorita s nízkou hmotností.

Kolo jsem stavěl pro kamaráda, který přišel s úžasným rámem F1SS o ještě úžasnější hmotnosti 1840g. Zadní vzpěry silné 16mm, průměr sedlovky 26.6mm, velikost 57,5 a patky Campagnolo jsou jasné znaky modelu SS. Vzhledem k geometrii rámu šlo s největší pravděpodobností o cyklokrosový rám. Úkol zněl jasně – ať to vypadá na první pohled jako dobová F1, ovšem na druhý pohled F1 bez dobové věrnosti.

Nepsal jsem si hmotnosti všech komponentů, každopádně výsledná hmotnost se vyšplhala na krásných 8600g. Barvy jsem lakoval já dle požadavků z Kolína. Dorazy v zadních patkách přijdou vyměnit za kratší.

Na kole jsem nalítal zhruba 50km a zatím vše super. Řazení chodí sametově, kolo jede moc pěkně. Předpokládám, že kolo se bude i nadále vyvíjet a hmotnost půjde dolů. Prostor tam vidím.

Kolo bylo k vidění pod novým mostem ve Valech u Přelouče :-)

(vloženo 7.6.20)

learita learita
Ohodnoť bajk: (4.6  / 50 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1SS
Modelový rok 1982
Velikost 57.5
Hmotnost 8.6kg
Rám Reynolds 531 - 1840g
Vidlice Reynolds 531 - 690g
Hlavové složení Campagnolo SR dural 132g
Kliky Campagnolo SR 172.5mm - 576g včetně převodníků
Středové složení Campagnolo SR titanová osa 186g
Přesmykač Campagnolo SR
Měnič Campagnolo SR titan šrouby
Řazení Páčky Campagnolo SR vypilované
Převodník Campagnolo SR 52-41z - duralové šrouby
Kazeta Sedmikolečko 11-28z - 465g
Řetěz KMC SL gold duté čepy 9 speed - 248g
Náboj přední Campagnolo 28 děr + Tune RU s titan osou 210g
Náboj zadní Campagnolo 28 děr + Tune RU s titan osou 140g
Brzda přední Campagnolo SR + cool stop špalky
Brzda zadní Campagnolo SR + cool stop špalky
Brzdové páky Campagnolo SR
Ráfek přední Mavic Monthelery Legere 335g 28 děr
Ráfek zadní Mavic Monthelery Legere 335g 28 děr
Dráty Sapim Race 2-1.8-2mm + dural niple
Pedály MKS Pista + klipsny Christophe
Řídítka 3TTT Prima 220- 220g
Představec Cinelli Grammo - 186g
Sedlovka Campagnolo SR 26.6mm - 185g
Sedlo Gipiemme Stealth 128g
Pláště Galusky Tufo Hi-Composite Carbon 25 - 2x260g

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
DA
DA

12.3.24 21:35

Chválím za dotažení do detailu – korkovými špunty zaslepené berany. Ta jsem to měl i já vč. omotávky podlepeným tkalounem.

Reagovat
doktor Kubák
doktor Kubák

6.8.20 00:27

Místo 100 % dobové věrnosti trochu kreativnější pojetí legendy zvané F1 Super Speciál. Pět hvězd bez debaty; omotávka a řetěz jsou super!

Reagovat
Roman64
Roman64

12.6.20 12:18

Krásné kolo, super práce, úžasná váha, dávám 6 hvězd.

Reagovat
learita
learita

10.6.20 21:36

Lukvo díky, potěšil jsi.

Reagovat
Lukvo
Lukvo

10.6.20 09:30

Koukám,že jeden z nejlepších ladičů Favoritů opět překvapuje. Krásná práce!

Reagovat
learita
learita

9.6.20 13:21

Gwaihir – kola pěkný, čeština strašná :-)

Je jaro, myslím na ženy :-)

Reagovat
Gwaihir
Gwaihir

9.6.20 10:21

learita: Parádní kolo.

P.S. Chlap je podle vzoru pán, takže chlapi jako páni a ne jak hrady/ženy nebo na co si to vlastně myslel :D

Reagovat
learita
learita

9.6.20 06:19

To máme tak 25g na presmyku a 45g na prehazce. To je sakra dost… :-)

Reagovat
Pilane
Pilane

8.6.20 23:16

@ Learita 67+137 g

Reagovat
learita
learita

8.6.20 22:40

Praskalo…

Reagovat
learita
learita

8.6.20 22:39

Pilane – kolik vlastně váží ten Walter? Prý to vše prasklo.

Když ona ta campa taaak tuze pěkně chodí.....

Reagovat
Pilane
Pilane

8.6.20 21:30

Když pominu možnost duralového vícekolečka tak minimálně 60g by se dalo nahnat legendárními tuzemskými plastovými přehazovacími mechanismy, což by se třeba mohlo zamlouvat kolegovi níže (..samá Campa :-)), nicméně pán od Kolína by to asi nekvitoval s povděkem .. .-)

Ale jinak super počin !

Reagovat
Annaiic

8.6.20 19:34

cioran-m

8.6.20 18:32

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
learita
learita

8.6.20 17:51

AleX -řetěz není krátký, to pouze ta zlatá barva opticky zkracuje :-)

Délka řetězu je přesně dle dobrých cyklomravů. Ovsem musím říct, že být o článek či dva delší, pak bude řetěz blbě nabihat na největší kolečko 28z a pak to dělá grla grla… Přeci jenom kompatibilita přehazovačky SR z druhé poloviny sedmdesátých a kazety s 28z které se jezdí dnes je krapet mimo. Každopádně vše postelovano a chodí to skvěle.

Ano, zlatá barva řetězu nemusí sednout každému, ovšem s mým kámošem se v tomto shodneme.

Díky za pecka komentáře chlapy.

Reagovat
perceptio
perceptio

8.6.20 17:45

Vypadá luxusně. Za 5*

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

8.6.20 14:35

Nářez, za 5*

Reagovat
vpa007
vpa007

8.6.20 13:44

Krásný!

Reagovat
Janes
Janes

8.6.20 08:05

Až na zlatý řetěz…boží :-)

Reagovat
aktuality
aktuality

8.6.20 07:44

Campagnolo, campagnolo a zase campagnolo… To nemáte jiné zaměstnání, nebo co? *****

Reagovat
miťo
miťo

8.6.20 05:39

Nádhera, dobrá práce!

Reagovat
tromboonen
tromboonen

8.6.20 01:21

Favoušům nerozumím, trochu jsem si na těch horších vytrpěl na sklonku jejich doby, ale tohle vypadá moc povedeně

Reagovat
Kačíx
Kačíx

7.6.20 23:27

Perfektní!

Reagovat
alex1
alex1

7.6.20 23:16

Kratky retez! Jinak moc pekne! A vaha grandiozni…

Reagovat
vrazdit
vrazdit

7.6.20 23:07

Moc pěkné, ty Tune RU tam parádně sedí, méně už mi lahodí ten zlatý řetěz… celek moc hezký!

Reagovat

Další galerie z kategorie

paulart23 2
krus 4
Jurgennn 5
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 7