Rychlá enduro raketa s forward geometrií na 29" kolách. Má nízko položené težiště a ZERO suspension – tzn. tlumič je stlačován z obou stran – málo houpe při slapání a krásně hladí nerovnosti. Díky krátké zadní stavbě a kraťoučkému představci kolo rychle reaguje na změny směru, v kombinaci s reachem 470mm to je radost! :-) Díky tomu taky dobře stoupá do kopců. Má zvláštní tenkou, ale širokou horní rámovou trubku. Lak je v červené metalíze, polepeno enduro fólií.
(vloženo 10.6.20)
Značka | Mondraker |
Model | Foxy Carbon R |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M |
Hmotnost | 14,3 |
Rám | Foxy 29 Stealth Air Full Carbon systém odpružení ZERO , Forward Geometrie, zdvih 150mm |
Vidlice | Fox 36 Float 29 GRIP 3Pos Performance Boost, zdvih 160mm |
Tlumič | Fox Float DPX2 3Pos Performance 205x62.5mm, uchycení Trunnion |
Hlavové složení | Onoff Titan Internal tapered, ložiska 1-1/8"-1/5" |
Kliky | Sram NX Eagle DUB Boost DM 32 zubů |
Středové složení | Sram DUB BSA 73mm |
Měnič | Sram NX Eagle X-Horizon Type3 1x12 rychlostí |
Řazení | Sram NX Eagle Trigger right 12 rychlostí |
Kazeta | Sram XG1230 11-50 zubů, Eagle |
Řetěz | Sram NX Eagle |
Náboj přední | DT Boost, osa 15x110mm |
Náboj zadní | DT Boost, osa 12X148mm |
Brzda přední | Shimano MT520, hydraulická kotoučová, kotouč 203mm |
Brzda zadní | Shimano MT520, hydraulická kotoučová, kotouč 180mm |
Brzdové páky | Shimano MT520 |
Ráfek přední | Dt Swiss E1900 Spline 29, šíře ráfku 30mm, zapletený set |
Ráfek zadní | Dt Swiss E1900 Spline 29, šíře ráfku 30mm, zapletený set |
Dráty | DT Competition Straight pull |
Pedály | HT-PA03A |
Řídítka | Onoff Sulfur 1.0, šíře 780mm |
Představec | Onoff Sulfur FG30 0º |
Sedlovka | Onoff Pija internal 1x lever, teleskopická |
Sedlo | SDG Fly MTN |
Pláště | Maxxis Minion DHR II 29, šíře 2.4 WT 3C/EXO/TR MaxxTerra / Maxxis Aggressor 29, šíře 2.30 EXO/TR |
HT nejnižší, ať se neboucháš koleny? Co to je za nesmysl? Nízká HT – nízko řidítka – blíž kolenům
A ještě hledám něco s nízkou sedlovou trubkou pod 530mm a HT trubka ať je co jak nejnižší ať se nebouchám koleny. V Jedovnicích jsem před rokem testoval spectrala 2019 Lko a to mi sedlo skvělé ikdyž prý jsem byl na tom jak vosa na bomboně.
Mno je mi jasné že pro mě Foxy asi nebude ideál, když mám raději kratší posez, ale nějak si nemůžu pomoct. Zato geo Strivu nechápu jen má HT dlouhou jak blázen.
Připadají mi tam strašní chuji hlavně ten plešoun. A bojím se že by si něco na kole našli aby mi nemuseli vracet kauci.
Mondraker je úplně specifická geo. Podle mě, komu sedne Mondraker, tomu nebude sedět Stereo ani Strive. Třeba Ibis má na papíře podobná čísla, ale úplně jinak posed. Mondrakery jsou pro někoho, kdo chce delší posed, níž řidítka (nízká hlavovka) a výš střed na dnešní dobu (350). Tím tě přirozeně jejich forward geo dostane víc dopředu nad přední kolo a posed je takový XC natažený. Proto osobně nevítám že začali dávat řidítka s větším rise.
Ibis má při stejném reachi, níž střed a vyšší hlavovku, takže tě těžištěm posouvá víc dozadu (ve srovnání s mondrakerem) = bude víc vyhovovat tomu, kdo má raději výš řidítka a víc enduro posed.
No 400km nepojedu. V Havířově taky půjčují v teamsportu, ale tam se trochu bojim jít.
THORX: určitě to jeď vyzkoušet. Foxy půjčujou za 700 Kč na den. S tím že to odečtou při případné koupi.
nebo mají testovací středy koukám, kde ti to půjčí na hodinu zadarmo, jak Foxy tak Superfoxy:
Asi nakonec to bude lepší volba 2020 než 2019 brzdy + řidítka větší rise + ( nesnáším rovný klacek) + ta ochrana. Asi se zajedu zítra mrknout jsem zvědavý jestli mi Lko bude na 190cm. Mělo by to být ± stejně já teď na Virusu. Stím že bych možná uvítal o centrák kratší představec to už bych u Foxy byl v pasti.
Jinak úhel sedlovky co mám čekat za změny 71.5 Versus vs 75.5 Foxy.
Nakonec Super Foxy by asi bylo pro mě nejlepší osazení ok, šíře pláštů ok, ale zase ta barva snad ještě horší než ta červená fakt nevím možná Real bude jiný.
Mno mám v hledáčku Foxy Carbon R 2020 nebo Super Foxy 2020 Lka, Jeffsy comp 29 XL, Strive CF 9 Lko nebo Cube Stereo 150 C:62 asi XL.
Chci něco stabilního, ale ne moc dlouhého ( podle všeho to vychází nejlíp na ten Cube že? Škoda že Authors neudává REACH :(
Má cenu ještě vybírat mezi letošními ročníky nebo raději počkat na nové modely. Čekají se nějaké inovace u těchto značek/modelů. Pro příští rok?
2020 se od 2019 liší kromě brzd (+) ještě řídítky s větším říše (za mě – kvůli geo) a pořádaným chráničem řetězové vzpěry (+).
Barva v reálu není ostrá červená, ale trochu do oranžova, ale osobně s ní mám pořád problém.
Zadní plášť na 58mm max podle všeho.
Super Foxy je přifoukla verze, ale pokud si pamatuju, tak prostor pro širší plast udělali prodloužením zadního trojúhelníku = bude to o hodně víc do rychlosti a míň hravosti
THORX: širší plášť tam nevleze. Už teď to je hodně na těsno! Ale pro letošek mají novinku Superfoxy, která má vyztuženou zadní stavbu a tam širší plášť vleze. Jen ta cenovka je zas jinde a je to ještě těžší kolo, na traily po ČR asi zbytečné.
TH 13,4kg v Lku bez pedálů. Ale těch 14,3kg vč. pedálů bude Ok jestli udávaj 13.94kg. mno asi se zajedu podívat na kolo live a uvidíme. Jinak je vzadu místo pro širší plást aspoň 2,4–2–5?
thorx: jo, vazil jsem to na rucni zavesne vaze ale se slapatky a fakt to tak ukazovalo, ale zkusim to jeste prevazit. Asi tam jsou dalsi jine komponenty oproti 2019. Jinak na fotkach se mi taky vic libilo to cerno modre, ale postupne jsem tomu cervenemu prichazel na chut a ted se mi libi daleko vic. Ta 2019 mi ted prijde takova tmava s divnou svetle modrou…
A co ta váha máš to zváženo? 14,3kg se mi zdá nějak hodně 2019 model važil 13.9kg a TH ve svém testu Lku navážil 13,4kg.
Jo brzdy budou asi lepší než na 2019, ale mě nějak ta barva nesedí pro tento rok nevím jestli nepočkat na model 2021.
Geometrie jsem porovnaval, ale posed me fakt prekvapil, riditka mam 720 rise 0 a predstavec 70 5°..jo a sedlo jsem v sobotu musel dat lehce spickou dolu…koncetiny nemam anomalni jsem uplne v normalu…
cosmo: kouknul jsem na geometrii toho Anthemu X 29 (2017) a porovnal s F-Podium DC. Bud jsi mas koncetiny jak chobotnice, nebo nevim. Mondraker je o 4 cm delsi, nez Giant a rozdil v delce osazovanych predstavcu je stejny. Na Mondraker osazuji o 1 cm sirsi riditka, coz kolo prodlouzi o cca 0.5 cm. Druhy zasadni rozdil je, ze Mondraker ma riditka o 2.5 cm niz. S tebou popsanym posedem mas tedy nejspis krapet delsi posed, ale trochu otoceny doprava dolu. L by pro tebe mozna bylo lepsi, ale to sis mohl snadno spocitat sam jednoduchym porovnanim geometrii. Na druhou stranu, kdyz mas uz ted posunute sedlo maxilane dozadu, na L bys urcite potreboval sedlovku s offsetem. Mondraker ma podle trendu enduro kol stmejsi uhel sedlovky (efektivni), coz ovsem u XC kol nedava tolik smysl.
THORX: Ano, 370ky. Odpružení za mě naprostá pecka a brzdy MT520 Shimano uvedlo na trh v r 2018 v tichosti, protože je udělali moc dobré a moc levné, primárně vyvinuté pro elektrokola. Tzn. nejsou lehké, ale za to vůbec nevadnou, teda mně se to ještě nestalo. Jinak model Carbon R je základní carbonový model, váhu by šlo ubrat skoro všude, ale to by pak bylo za jiné peníze, viz Carbon RR. Letošní model se od loňského R liší myslím hl. v těch brzdách, na ty loňské byly negativní recenze tuším.
Carloss: co se týká tuhosti rámu, tak já s tím žádný problém nemám, je ale pravda, že zadní stavba je carbonová a docela tenká, ale nijak jsem to nezkoušel, ani mě to nenapadlo popravdě. Ale třeba u té zadní stavby se v počítá při dimenzování s tuhostí pevné osy, která právě tu tuhost zvyšuje, takže zkoušet to bez kola (a podle všeho i bez osy) je zkoušení jen napůl, dle mého názoru.
Ceo: jo, pružení je super. Mám stovnání jen s hliníkovými ingoty, které byly prostě tužší. Nevím jak ti to mám popsat – při klasickém parkovišťovém testu (prošlápnutí do boku) se prostě kroutí víc než moje předchozí kola a stejně tak při záběru ze sedla nebo doskočení trochu bokem. Když teba vyndám zadní kolo, tak zadní šavle jdou zmáčknout k sobě snáz než na předchozích kolech (na Cultu se to třeba skoro nehlo) Podotýkám, že mi to nevadí a při jízdě to prakticky nepoznám, ale lepšímu nebo těžšímu jezdci by to mohlo vadit- takže mi přišlo férový to zmínit. Je více možností kde si to kolo vyzkoušet a pujčit na celej den. Jestli mi něco na moje použití vyloženě vadí, tak že na se na rám nedá napasovat menší převodník než 30z ( i 30 už je na hraně) – třeba do Alp by to pro mě byl problém
cosmo: sorry, teď jsem si všiml, že zmiňuješ vlastnictví F-PODIUM DC R :)
cosmo: hele píšeš ke správné fotce? :D
„Anthem byl lepsi zehlicka“, „postavil jsem si jej na XC a nejaky ten trail, jen je to vice XC“
Mondraker mam taky od lonska, ale s tou velikosti trochu zapasim mam 175cm a dle tabulek a od dovozce jsem byl ujistovan, ze Mko je jasne, kdyz jsem kolo pred mesicem dostavel a zacal jezdit, tak sem byl mirne nesvuj, rozhodne ve vychozim setupu mi je Mko spise male a fakt jsem byl „spatny“ z toho, ze jsem koupil blbou velikost… mam prvni F-PODIUM DC R dovezene do ČR a musel jsem vymenit predstavec o 2cm delsi nechat 2 podlozky, sedlo dal na max lyzin dozadu, na kole jsem byl „kratky“, zadny dlouhy „reach“ jsem necitil, predtim jsem mel Anthema X 29er ve velikosti M…Dokonce jsem volal prodejci a rozebiral s nim rozdil mezi M a L, ktere jezdil (ma stejne jako ja 175cm) a znovu mi tvrdil ze eLko bylo velke, malo obratne, ze Mko je super na ovladatelnost a velikost je akorat…na kole sedim dokonce vic vzprimeny nez na Giantu, zhruba posedove tak jako na mem druhem kole Trek Fuel EX 18,5…dokonce jsem uvazoval o teleskopu s ofsetem…kolo jezdim kazdy tyden v beskydech a schvalne mu nakladam prudke vyjezdy, hrebenovky a kamenite sjezdy…prozatim to vypada, ze jsem si diky predstavci a podlozkam celkem zvyknul, musel jsem sklopit mirne sedlo…poznatky z jizdy jsou ze paradne jde do prudkych vyjezdu, ale zamykam a mam karbonova kola a ve sjezdech mi prijde pruzeni takove tupe, do vidle jsem koupil spacer na pridani, tlumic ladim dle tabulek a zkousim…Anthem byl lepsi zehlicka, tohle je takovy „tvrdy“ HT a nevim uz co vic poladit…kazdopadne zadne krouceni nebo mekky ram jsem nepoznal, spise mi prijde super-tvrdy…urcite je to dobre a zajimave a obratne kolo, postavil jsem si jej na XC a nejaky ten trail, jen je to vice XC tvrda a rychla masina nez nejaky pohodovy lehci trail…takze s vyberem velikosti doporucuji vyuzit testovaci dny a posedit na na kolo
Jako kdy to kroucení cítíš a jak?
Jestli se to prohne pod záběrem že sedla (rám nebo záplety?) Nebo to uhne o nějaký šutr?
Tomu právě nerozumím. Na jednu stranu kroutí a na druhou vyváží jiznima vlastmostma. Jako kroutí se rám, ale pružení je super?
Ptám se, protože je to hořký kandidát. na krátkém asfaltu jsem nic takového nepozoroval. Jak se projevuje to kroucení?
eco: no že se kroutí :) jak rám, tak zadní stavba.. Nicméně to nehaním, jízdníma vlastnostma to vyváží.
ceo: Já ten měkký rám vůbec nepoznám. Nejsem asi tak dobrý jezdec, možná taky tím, že vážím okolo 75 kg, tzn. tabulkové nastavení odpružení vychazí zhruba na poloviny rozsahů stupnic (Compression, rebound, preload).
Ten kratkej představec je spíš ke zlosti- furt mi to přišlo nervózní a nestabilní (což při reach 490 zní dost vtipně), vyměnil jsem to za 45mm a neskutečná změna k lepšímu. Pořádně si oblep spodní šavle u pláště- je tam sakra málo místa, tak ať to po jedné blátivé jízdě nemáš bez laku. Rám je dost měkký, ale systém odpružení je skvělej.
Díky. měřím 176 cm. Mam to tak mezi M/L podle tabulek, ale všude píšou, že u tohohle biku se není třeba bát jít o velikost míň a je to pravda. Na mě akorát. Pořád mi přijde dost obratné, na to jak je dlouhé. S větším bych už asi zbytečně zápasil.
Tohle je super mašina ;-) uvažuji ale ta červená mě moc neláká 2019 černo modrá byla lepší kolik měříš?