To kolo mi tady leží v dílně na patýrku už pár let. Tento týden jsem konečně zachytil impuls a kolečko oprášil, dostrojil a nafotil.
Průměr sedlovky není překlep, skutečně má 27,2mm. Soudím, že rám bude z trubek Columbus. Uvítám případné podněty k tomuto rámu.
Má na Favotita velmi nezvyklé mufny, někdo by mohl říct, že to ani Favorit není, ovšem výrobní číslo hovoří jasně.
Řidítka a představec se tenkrát jistě dávali jiné, ale tyto se mi váleli doma, tak jsem je použil. Myslím, že v roce 1978 nebylo kolo lakováno tak jak je dnes. Toto provedení dělali v Brně někdy v devadesátých.....?
Takové kolo jsem nemohl nafotit nikde jinde, než na dráze:-)
(vloženo 13.6.20)
Značka | Favorit |
Model | F2SS |
Modelový rok | 1978 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 8.4kg |
Rám | Zřejmě Columbus-patky Campagnolo |
Vidlice | Columbus.....patky Campagnolo |
Hlavové složení | Campagnolo Pista |
Kliky | Campagnolo Pista 165mm |
Středové složení | Campagnolo Pista |
Převodník | Campagnolo Pista 49z |
Kazeta | Pastorek 16z |
Řetěz | ČZ Velo |
Náboj přední | Campagnolo Pista 28 děr |
Náboj zadní | Campagnolo Pista 36 děr |
Ráfek přední | Nisi Pista Speciale 28 děr - výplet trojí křížení |
Ráfek zadní | Asi Favorit 36 děr - čtvero křížení |
Dráty | 2-1.5-2 DT Swiss |
Pedály | Campagnolo Pista titanové osy |
Řídítka | Nitto ocel |
Představec | Nitto ocel |
Sedlovka | Campagnolo Super Record 27.2mm |
Sedlo | Asi Štika...... |
Pláště | Galusky Wittoria |
Pěkný kolo, berany vcelku odpovídají. Na podobném jsem jel v 1979 roce z Karloviny na klopenou dráhu u zimáku. Měl jsem ho doma na seřízení a chvilku jsem na něm dráhu i jezdil. Když pak po letech cyklistickou dráhu zbourali aby tam postavili další zimák, zanevřel jsem navždy na pardubický hokej. :-)
Jojo, trochu jsem googlil a v Americe mi přijde že je nejlepší výběr mufen a ostatního sortimentu pro stavbu rámu. Ještě by to chtělo muster pro stavbu rámu.
Občas vyměním můstek zadní brzdy, patky či dorazy bowdenu, ale rám to bude jiná liga…
Mám tady dvě sady trubek SLX. Tak ještě ty mufny.
21.6.20 21:08
To bych musel vyndat středové složení a to se mi nechce:-)
Neumím anglicky , ale u SLX zmiňují ročník 1980. Že by začátek produkce?
U SL 1970–1980......no a můj rám je 1978.
Když jsme u těch trubek, hrozně mě láká postavit si vlastní rám do mufen:-)
21.6.20 19:54
CIO- že bude rám pevný, usuzuju pouze dle hmotnosti, je těžší než jsem čekal. Teď už si to nepatuji, ale váží přes 2100g. Tak třeba to bude SLX…
21.6.20 10:37
Tak proto je třeba ten " lehký" převod,jak psal Kubula, přibržduje zadní kolo:-)
Aktuality – pokřtít? Pojedeme na dráhu? Aby se mi nezamotala hlava :-)
Lukvo – uvažuji podobně, ty mufny jsou na Favorita nadčasové. Zřejmě vzaly celý set – mufny, trubky atd. a postavili drahovku. Málo komentářů – drahovka je asi na okraji zájmu místních.
Co se týká rámu, tak to bude Columbus SL. Rám není nejlehčí, ale bude sakra pevný. Má velmi krátkou stavbu. Sedlová trubka je oslajfovana od zadní galdy.
Ta Liberta mi unikla…
Moc pěkná dráhovka, sice tomu prd rozumím,ale jestli je rám z roku 1978, tak byl tehdy asi docela nadčasový. Trochu mě mrzí, že u takového kola je docela málo komentářů ve srovnání s „Tuningovou“ Libertou vydávanou za Favorit:-(
Bezvadný fotky (konečně taky), bezvadný kolo, vtipné spojení dráhy a dráhy. Musíme to pokřtít :)
Kubula – neřekl bych, ale nevím, nejezdím na dráze.
Je tam origo campa pista převodník a ten se blbě shání. Bereš co se naskytne.
MD1972– ten bude starší jak ten můj že?
Ono se jich bude tu a tam ještě válet…