DVO/Ibis Ripmo AF

Přidat foto

Chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti na DVO osazení tzn. Diamond/ Topaz na OEM kolech Ibis Ripmo AF? Zajímá mě hlavně vidlice, Topaz zde má skvělé recenze a taky jsem teď jezdil SUNTOUR TriAir což je de facto stejný tlumič a velká spokojenost. Bohužel mám u vidlic SUNTOUR zkušenosti s klepáním negativky a zavzdušňováním patrony atd.

Díky za recenze…

(vloženo 15.6.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
filous
filous

16.6.20 21:40

@Thorx: Naopak, vidle je super!!!

Reagovat
THORX
THORX

16.6.20 10:29

Aurona od TT nebrat

Reagovat
Lister
Lister

15.6.20 21:41

Vidlice opravdu není tak citlivá. Negativa nemlátí, vidlice je úplně ticha.

Chce si to hodně pohrát s nastavením, protože jak tlak v hlavní komoře tak i předpětí negativy mají velký vliv – a k tu ještě komprese.

Na začátku jsem udělal asi to, co udělá každý, když chce maximální citlivost – úplně jsem utáhl negativku, aby to bylo max citlivé, ale pak to vidlici už moc tahalo do zdvihu a při nižší tlaku byla zanořená už v klidové poloze.

Je dobré řídit se tím, co doporučuje výrobce. Mají to vymyšlené tak, že při nízkém tlaku jsou odpory ve vidlici menší a tím pádem nepotřebuješ tak moc napruženou negativku, čím vyšší tlak, tím víc ji musíš utáhnout, aby zobala, ale zase čím víc protáhneš, tím víc se bude v první polovině zdvihu nořit.

Ve výsledku se mi nejvíc osvědčilo nejdřív pořádně naladit hlavní komoru a použít opravdu co nejnižší tlak, abych se bezpečně dostal až k dotazu. K tomu lehce přitáhnout tu negativní pružinu, aby z toho člověk vytáhl maximum citlivosti, ale zase se to moc nenořilo na začátku. Konec zdvihu pak doladit vysokorychlostní kompresí.

Reagovat
Annaiqi

15.6.20 16:13

smizo
smizo

15.6.20 14:55

Mam aurona, predelanej na olej a neni spatnej a co sem mel diamonda, tak ta vidlice chodila uplne jinak a jo, chce nalozit, ale chodi fakt dobre, akorat sem ji mel jen asi pul roku :( treba zase jednou bude doma..

Reagovat
goofy
goofy

15.6.20 13:37

vidlice jsou vnitřnostmi určitě jiné. Co jsem tak četl, tak Diamond potřebuje trošku naložit, a pak chodí moc pěkně. Chtěl bych ji někde zkusit, ale ještě jsem nejel…

Reagovat
JacoP
JacoP

15.6.20 13:30

Jedná se mi spíš o tu DVO Diamond…od Topaz asi vím co čekat…

Reagovat
Sistematicx
Sistematicx

15.6.20 12:33

Topaz a TriAir maji stejne tesneni do vzduchove komory.

Rozdil je ve viskozite oleje a shim stack skladbe podlozek. V internim nastaveni je dost rozdil. Jak komprese ktera je u suntour vic uzamcena. Tak reebound ten je u dvo zase ve vetsim rozsahu.

Jizdne bych rekl ze DVO potrebuje dost nalozit aby jsi z nej dostal maximum. TriAir je takovej poddajnejsi.

Reagovat
goofy
goofy

15.6.20 12:32

A… Další Ripmo na cestě… :-D

Reagovat
JacoP
JacoP

15.6.20 11:59

Ještě bych doplnil, že se na vidlici ptám záměrně, jelikož SUNTOUR pro DVO vyrábí…taky Topaz a TriAir jsou skoro stejné…a nevím jak moc si jsou podobné konstrukčně vidlice, fakt bych nechtěl řešit to samé jen se zelenou barvou krytek na korunce ;0)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Concorde 13
Barcak 25
hovado_cz 6
alinceb 7
Janouch 36
orm 9