Demontáž osy náboje Bontrager

Přidat foto

Ahoj všem,

prosím Vás o radu – jak mám vymontovat osu z náboje Bontrager? Jedná se o náboj na RU. Na fotce jsou jeste nechané simerinky, pod nima uz jsou jen loziska. Osa se ani nehne. Předem díky.

(vloženo 2.7.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Cen da H
Cen da H

3.7.20 18:17

Uznavam, ze je lepsi si to predem nastudovat, tohle jsem jeste nerozebiral…

Reagovat
figur
figur

3.7.20 15:01

Postup bude zřejmě podobný systému DT Swiss. A zde se používají na- a vyražeče a žádné lisy. Nejdřív se Cendo seznam s konstrukcí náboje , resp. s postupem demontáže podle manuálu a budeš mít jasno.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

3.7.20 10:30

oK, ze ma osa uvnitr osazeni jsem nevedel, timto jsou vase argumenty spravne.

Kazdopadne bych i tak osu radsi ven lisoval nez vytloukal.

Reagovat
PENE
PENE

2.7.20 21:08

Cenda: Osa je uvnitr naboje rozsirena, takze se opira o vnitrni krouzek loziska. Tim, ze do ni z jedne strany prastis, vyrazis lozisko. Pak lozisko sundas z osy a stejnym zpusobem vyrazis druhe lozisko. Nechapu k cemu je potreba lis a podkladat vnitrni krouzek loziska, tim tak maximalne budes tlacit pres osu na vnitrni krouzek loziska a nasledne na podlozku pod vnitrnim krouzkem ⇒ ohnuti a zniceni osy.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

2.7.20 18:11

Čenda zřejmě jede na dobrým matroši :))))

Reagovat
Vilém
Vilém

2.7.20 18:05

cenda: Vubec nechapu ceho by podle tveho popisu dosahl. Napada mne akorat zniceni osy.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

2.7.20 17:01

@Jecnak: není zač, přijďte zas

Reagovat
jecnak
jecnak

2.7.20 16:00

Mily Cendo, dekujeme za navod jak vyrobit problem.

Reagovat
Cen da H
Cen da H

2.7.20 15:14

zkusil bych do sveraku upnout trubku takoveho promeru aby se oprela o vnitri krouzek loziska az druhe strany dát sviznou ranu tezkym kladivem o osy aby to melo velkou energii, jde o to tomu dat ranu velkou energii a tim urvat zatuhnuti, ale to asi muze znamenat destrukci osy, takze bys musel pripadne dat i novou osu. Drzha moznost je to stejnym zpusobem vylisovat na hydraulickem lisu, tzn. z jedne strany podeprit trubkou vnitrni krouzek a z druhre tlacit licem na osu.

Nejake stahovaky ktere chytaji prirubu naboje bohuzel vedou k poskozeni priruby. Je dobre to dostavat ven pres dily ktere chces menit. Se stahovakem mne napada pouze moznost pouzit stahovak lozisek s dlouhymy rameny ktera projdou zkrz draty na druhou stranu naboje a tam upnout nejakou velkou podlozku vetsi nez priruba a do ní vlozit nejakou rozpernou trubku proti vnitrnimu krouzku loziska, pak budes lisovat osu tlakem a ne ranou kladivem

Nejlepsi je mit hydraulicky lis, da se vyrobit treba z ze zvedaku na auto (pannenka), jen musis nejak udelat konstrukci ktera bude dost pevna a pod hydraulickym tlakem neuhne, treba dve desky valcovaneho plechu spojene v rozich zavitovymi tycemi …

Reagovat
trpaslik72
trpaslik72

2.7.20 11:51

To že se osa ani nehne je myšleno, že nevim jak ji vyndat. Ne že se netočí.

Reagovat
trpaslik72
trpaslik72

2.7.20 11:49

Vilém: Jedno, případně obě ložiska v čudu. Kolo je bazarovka, nevim jak ho předchozí majitel myl, ale přijde mi, že je zkrátka „vymyl“…

Reagovat
Vilém
Vilém

2.7.20 11:33

Kubad: Pochopil jsem to tak, ze se ani nehne pri pokusu o vyndani. Ale mohl to myslet i tak, ze se nehne ve smyslu, ze se neotaci. Prave me to zarazilo, kdyz vidim nabu jak novou, proc to chce rozebirat.

Reagovat
kubad
kubad

2.7.20 10:49

píše – že osa se ani nehne

Reagovat
Vilém
Vilém

2.7.20 10:42

Postup uz mas, tak se jen zeptam proc to chces vyndavat?

Reagovat
jecnak
jecnak

2.7.20 09:00

Jak pise Kubad.

Reagovat
trpaslik72
trpaslik72

2.7.20 08:34

Dobře zkusím. Díky

Reagovat
kubad
kubad

2.7.20 08:18

vyklepat, jedna strana vyleze i s ložiskem – jedno na kterou stranu

Reagovat

Další galerie z kategorie

easyrider 1
roud 3
Pietro37 1
filipes 9
DaD 14
AleZ80 2