400g váhový rozdíl v zápletech a 77kg borec:
- 9.5km stoupani 7%: 4s
- 1h kriterium s prumerkou 42km/h: 0.7s
Aero hraje daleko vetsi roli (~20s na tom kriteriu)
A Vyrobci lehkych zapletu nebudou mit co zrat
(vloženo 13.7.20)
Docela se divím, že ty mudrlanty z GCN ještě vůbec někdo sleduje :-D.
No rozhoduju se, jesli dát bezduše nebo duše a teď, když vím, že pár gramů navíc na duši mě nezabrzdí, tak asi můžu. Děkuji!
(Jedná se vtip)
GCN je v technických věcech jedna velká blamáž, už jsem to úplně přestal sledovat a víc věrohodné jsou místní diskuze. Ve spoustě věcech ti pánové vůbec nechápou technické principy, viz třeba video o ratchet nábojích od DT…
Rowdy – ani mi nepovídej. Funkce jednostopého stroje (kolo, motorka) – countersteering, rozdíl mezi přední a zadní brzdou a další. Je už dostatečně dokázáno, jak se vše ovládá a co se navzájem ovlivňuje. To ale nezabrání některým méně chápavým šířit své bludy dál.
Já jsem na bf daval tenhle link uz 150 let zpet, ale znovu (prej tam byla drobna chybka a on ji opravil, ale nekontroloval jsem to znovu, kazdopadne zaver je ± stejny) http://pardo.net/…7/index.html
Posle mě stačí prostý fakt, že při zrychlování je rotační hmotnost 2× tolik co normální.
14.7.20 20:52
Tohle je klasika. Lidské smysly proti realitě. Je třeba si přiznat, že člověk byl po statisíce (možná miliony) let tvořen k aktivitě, která kupodivu nebyla cyklistika. Tedy lidské smysly jsou celkem precizeně optimalizované na úlohy, kde se nic netočí. A kde, opět kupodivu, nejsou pedály a kliky. Takže pak přijde seriozní vědecká práce, která lidské pocity postaví před změřenou realitu. A toto porovnání a konfrontace pak následně část publika položí do negující pozice, protože lidi si často neumí představit cokoli přesahující jejich smysly. Což následně dává převahu těm, kteří nevěří na bludy, ale spolehnou se na pragmatickou vědu. Tuhle jsem četl, že existuje takový tým, který striktním souzněním s marginálními zisky vyhrává nějaký závod. … Dobře no, marginální zisky mohou být i vědecky chemické.
Vzhledem k tomu, ze borci z GCN napriklad neumej seridit brzdy a tvrdej, ze rohatka v nabojich DT funguje na stejnym principu jako spojka v aute, me tohle vubec neprekvapuje.
14.7.20 09:31
Ha !!:) a jak jsme se tady smali, kdyz mistri v novym favoritu s novaquem v pr materialech tvrdili to samy:)))
Tak to video je jen vyprávění nějakýho švýcarskýho strejce, který pravděpodobně něco modeloval, ale nikde nemá uvedeno co a proč. Nic co by šlo použít, asi si potřebuje udělat reklamu na svoje kola.
To už mě přijdou průkaznější testy jako:
Nejlepsi je zvolit vzdycky nejvhodnejsi kompromis. Na silnici se s rafkem kolem 45mm chyba neudela.
A taky můžou napsat, že rozdíl mezi silnici za 25 a 250 bude 1min na hodině pro nas zoufalce. Na druhou stranu plno kol až do vysoké cenově hladiny má teď kola poměrně obyčejná a těžká, aby se ušetřila výsledná cena …
Tak už vím, proč se mi tak dobře jezdilo na ráfkách Remerx Grand vypletených na 36 špic ;-)
…jenom jestli to nebylo tím, že jsem měl o 12kg míň ;-)
LM: Je tam 300g galuska :) Stejne jako na 38mm kolech co jezdim normalne. Tenhle profil mi sedi asi nejvic.
U toho kriterka doufali, ze se projevi nutnost caste akcelerace. Jinak je to vaha jako kazda jina…
nooski: Je to tak. nadruhou stranu, ja mam k supersix jeste ultralehke nizke predni karbonove kolo a neda se s tim jezdit. je to nervozni ve sjezdech a neuveritelne nachylne na vitr, i kryz je to nizky rafek. Proste to gyroskopicky efekt nedrzi.
Zajímavé, že se celé kolo chová naprosto jinak při použití lehčích ráfků. I v blbém sjezdu je to sakra cítit. Doporučuju vzít do ruky flexu a po zapnutí s ní otáčet. Jsou to sice vysoké otáčky, ale lehoučký kotouč o malém průměru…
Děsnej objev. Však to se ví dávno.
Na XC je to přesně naopak a CX je někde mezi.
7procent je prd… 400g je malo… kriterium vubec nehraje roli… tam vaha navic imho kunprospechu veci… tam kde se jede tempo bych i rekl ze vaha navic a aero je lepsi