Nejhezčího HT Epica už známe, tak teď ještě nejhezčího Tarmaca:)
vel: 56, 6.95 kg
(vloženo 15.7.20)
DaD: Zdá se mně, že otvory pro košík na sedlové trubce vystupují více do prostoru a ty na spodní rámovce ne. Prostě dosedací plochy jsou ve dvou výškách. Můžeš se na to v reálu podívat?
zadní stavby jsem chtěl napsat…
DaD: no já právě vrchař minimum a spíš decentně, hlavně to nepřepálit, ale poslední verze Roubaix SL4 před nástupem předního „pohupování“ a snížením zadní hlavy mi vyhovuje velmi , celkem na i dost prasáckých površích, ale spíš za sucha ne úplný divočiny, max tam dostanu 32 šířku relativně hladkého něčeho, ale to po pár pokusech vyhovuje, stejně tak poslední verze ostatních komponentů co tady ani nemám na fotkách… 33 mm cyklokros asi ani ne dopředu, tam je slabé místo ráfková Dura brzda, vidla by to dala cca, ale bez bahna a bordelu asi, takže není důvod to ani zkoušet
Blacky: Kontaktuj Karlose. Ten ti ji možná zařídí. Jinak vel: 58, se moc v test. kolech nemá.
budou nějaký testovačky v 58 v dohledný době? Potřebuju rozseknout co za silnici a to poměrně brzo :/
trom: Když to kolo máš v ruce, tak ho hrozně chceš! Je to fakt TOP pecka! Váha, funkce, lehkost jízdy, zrychlení, kopce! Tedy hlavně kopce! Kazeta je trochu nesmysl do českých brdků, ale i tak je to sen vrchařů. Tempařina mu moc nejde a jen kvůli tomu si to nekoupím. Jinak asi nejlepší kolo co jsem měl pod rukou. Nově teď děláme Festku a zkusím na tom něco objet. Pak poreferuji. Ten jejich nový rám na živo nevypadá vůbec zle.
DaD: Joo, tak to asi cajk, ty DYZAJNY jim v Emérice jdou, u dost drahých věcí, a tenhle model je ueberleštěnka na tamten… tarmac hladký jak dětská prdelka, tak to na funkci agronoma vliv mít nebude.
16.7.20 14:52
tromboonen: je tam přechod do stříbrné metly a to i na vidli. Na živo to vypadá opravdu super! Můj foťák stoji za vyliž prdel a tak to uvidíš lépe tady:
No tvl, cio. Příšera na foto č. 5 se ti asi líbí a nová Madona od Treku ne? Tak já už asi vůbec ničemu nerozumím. No, možná je to tak asi lepší. Dobře ti tak! :D
No jo, Spešl a celkem decentní, ten drop by mě zabil už při pohledu na něj, ale jestli je to tak jak říkal pan Všímavost, tak proč ne, a prosimvás to jsem se ještě chtěl zeptat, ta barva je spíš do běla, nebo malinko se stříbrným nádechem částečně? Já jen že mi to ani Eizo neukáže s jistotou, ale nahoře vepředu se to blíží barvě té zídky a dole u středu už zas spíš stříbrné metle? V tom případě „odpouštím“ i tu bílou, ale jen těsně :) Hlavně že to není „uan báj“, jinými slovy 1×Y.
16.7.20 08:57
Hele cio, a ty na kole i jezdíš? :)
Tak je jasný, že nemůžou mít všichni stejný vkus a každému se líbí něco jiného a je to tak naprosto v pořádku. Mě osobně jen při pohledu na aktuální design rámů většiny výrobců, konkrétně co se týká té podkopnuté zadní stavby připadá, jak by to všichni kupovali u jednoho Číňana. Jen si lámu hlavu nad tím, jestli je to jen módní trend poslední doby nebo to má nějaké zázračné jízdní vlastnosti, na které se ale přišlo až teď, asi po 100 letech vývoje a výroby silničních rámů.
15.7.20 21:47
cio: Ale jo, ja to chapu :) Vkus je nekdy nevysvetlitelny. Me se treba nelibi Mars Volta ani U2, ale libi Massive Attack :)
Ad Pegoretti…ano, to je velika skoda, tak jeste mas moznost a zkusit jeho brachu Gianiho a nechat si povarit ocelovou Deanimu. I kdyz chapu, ze tam chybi to jmeno, jako takove.
15.7.20 21:06
15.7.20 21:04
cio: Mno tak doufej, ze nebudes potreboval kupovat zadne dnesni bakelitove kolo, protoze kvalita 3T karbonovych komponent stoji za… :)
cio:No to ti kubad da, ze jeho ritte je mezi hruzama :D
Nicmene, kdyz se to snazim rozsifrovat. Na Madone ti vadi, ze je to takovy neelegantni otyly produkt aerotunelu?.
Na Dogme, ze je to zkroucene jen tak z pleziru. Zatimco treba obludna 3T Strada (ktera je dle meho obludna jen skrze tu sedlovku, resp jeji sklon) je OK, protoze je sice produkt aerotunelu, ale je to vicemen vzhledove drahove kolo bez hrazdy? Obecne mi prijde, ze drahovky, nebo kola z nich odvozenych beres na milost. Co treba takova De Rosa SK? Projde to pres tvuj vkusometr? :D
15.7.20 20:05
15.7.20 20:00
Specialized to je moje.
cio: Jenze ono tak nejak z toho pak vychazi, ze jediny povoleny design silnicniho kola je klasicky diamantovy ramovy trojuhelnik a pokud mozno kruhove prurezy trubek.
Pak muzeme napsat, ze jediny povoleny design baraku je obdelnikovy pudorys a sedlova strecha. Jediny povoleny design auta bude treba hranaty sedan ala stare volvo apod.
A radsi tu nechci, co se tyka tohodle resit zeny, pac by se to nekterych mohlo dotknout :D
Ono to, co tu pises nize, vypada vsechno podle jednoho kopiraku. Co tyt kola dela trea zajimave jsou nektere detaily, v nekterych pripadech. Co ale dokaze treba v nych ocich zkazit jakekoliv kolo je, kdyz je to moc velka velikost, nebo nehezke proporce posedu. Mnohem vic, nez jestli je to novej Tarmac, nebo treba Argonaut. A kdyz se podivame na Sarto, Ritte (a ty bych sem zrovna do tehle smetanky neradil, protoze pokud se nepletu tak zacinali na open mould ramech, nebo minimalne meli nejake v nabidce), Argonaut, Crumton. Ty kola nejsou na prvni poheled rozpoznatelne. Myslim samozrejme klasicke double diamond, protoze i Sarto uz dela veci jako Lampo, coz se ti musi zakonite nelibit :)
A ke kotoucum – ta hmotnost je jen o cene, kteoru je clovek ochotny do toho nasypat. Vzdy budou tezsi. Nizsi modely toho Speslu budou taktez tezitka, takze bych jeho hmotnost nevyzdvihoval. Stejne tak onehda nove TCR od giantu.
Ta zadní stavba moc nelahodí mému oku, ale kdyby mi to někdo věnoval, tak by mi to ani trošku nevadilo.
15.7.20 18:41
Cio: By me zajimalo, zda ti to opravdu prijde tak hnusne, nebo uz to pises z pleziru :)) Jako u Madony bych to jeste pochopil, pripadne u Dogmy, ale u tohohle?
Lister: Stabilita dlouhym rozvorem vs stabilita dlouhym predstavcem je neco jine. Oboji se chova v ruznych jizdnich rezimech jinak. Osobne mi na silnici nejvic sedi 110–120mm predstavec, co do jizdnich vlastnosti.
gemini: Děkuji za Tvoji všímavost. Máš u mě velké, leč nepodstatné PLUS :)
Není sedlovka jen vytažená na maximum proto, aby se neotlačila utažením, s tím že si ji budoucí majitel zasune dle potřeby? Jestli si dobře vybavuju, DaD to tak vysvětloval už u nějakého jiného kola, který se postoval…
Chápu, že pak na délku by byl rám dlouhý a 80 mm představec je na silnici fakt krátký. Ale ten drop z fotek působí brutálně :-)
Jinak 80–90mm představec na silnici je úplně v klidu, zvláště u velkého kola, kde to hodně zklidní geometrie a rozvor.
Ale jako jo, ale nejhezčí určitě ne. V každém případě takhle ho zahodit ke zdi a debilně vyfotit to bych majiteli nafackoval.
Tu sedlovku jsem po jarním trápení dal pryč – dlouhá léta fungovala, ale to jen proto že byla totálně kousnuta. Když jsem pak dal nové sedlo tak už nefungovala vůbec.
V podstatě byly tři možnosti – dát to nasucho – pak to nedrželo a neskutečně to křupalo, dát tam vazelinu – pak to nekrupalo a nedrželo nebo tam dát pastu – pak to drželo a křupalo.
A jak jsem se to snažil co nejvíc dotáhnout tak jsem přerval tam upínací šroub. Sedlovku jsem zahodil a dal Syntace s 2 šrouby.
zarkow: vtip je v tom, ze pak uz musis davat hodne kratky predstavec. proto ja u dalsiho kola smeruji k endurance geometrii, i kdyz nevim, jestli u ni skoncim. Sedi mi cca 384 reach a 584 stack bez podlozek a se 100 mm predstavcem, takze tady u Tarmacu bych na 56 ramu skoncil s 90 mm predstavcem a 2 cm podlozek pod predstavcem. Jit do 58, tak sice nebudu mit podlozky pod rodlama, ale predstavec bude 80 mm, nebo jeste kratsi.
No, jako závodní náčiní asi dobrý, ale do krásnýho kola to má fakt hodně daleko. Alespoň váhově se tou už přibližuje starším kolům s ráfkovými brzdami, ale jak jsem se tady dočel, tak váha nehraje roli…
cio: Sem si furt řikal, co máš proti Emondě a včera jse jí viděl, no máš pravdu, ta hlavová trubka je hodně masivní :-)
Jinak podkoplý zadní vzpěry se mi taky nelíběj. Mě se líbil design Spešlu před touhle změnou. Navíc to teď dělaj všichni a kola vypadá úplně stejně. Ale sezení asi bude parádní, vo to nic.
Já bych Tarmaca funkčně bral hned, byť znám hezčí kola. Jen když se dívám na nastavení posedu, přijde mi, že o číslo větší rám (bez podložek a sedlovky do nebe) by sedl lépe.
15.7.20 11:26
Ano, zámek u Emondy je šílenej:-( Celkem dobrej system je na hliníkových nástavcích na SL5ce a taky Madoně a Domaně – jedním šroubem nastavíš sedlo v ližinách, druhým pak zajistíš sklon…Nechápu, proč to na novou Emondu neudělali stejně:-(
deekay: Aha, takhle. Tenhle zámek se alespoň nezakusuje a můžeš s ním volně pohybovat. Ale chápu podstatu. U Treku to malinko utáhneš, zámek se do sedlovky kousne a musíš sundat sedlo, elementy na stáhnutí ližin sedla vyklepnout a máš další pokus. Nic debilnějšího jsem snad v životě neviděl! Jak mi to kolo neskutečně sedí, tak tohle je naprosto píčou ke zdi. Naštěstí už to mám a nemusím na to už sahat.
Vadi mi na tom, ze to ma malou oporu lizin sedla zespod, ze to vse stelujes jednim sroubem a doladit naprosto presne uhel je porod. na dvousroubovce si nastavim uhel nahrubo, pak za jizdu citim jestli to chce malinko naklopit a kam tak jen o treba o ctvrt otacky hnes s inbusem, klidne za jizdy a mas nastaveno. tady jak to povolis, tak je to cele znova.
Proste za me nejlepsi jsou dvousroubova reseni se solidni kolibkou zespod. Neco jako syntace Hiflex apod.
Tohle je proti Treku to nej na světě, co může být. U mého SLR je ta sedlovka dílo naprostého ******! Prostřední díl nejde ani vyndat a nastavení sklonu sedla je neskutečný porod. Popravdě nevím, co ti na tomto zámku vadí. Jeden 5mm imbus, povolíš a utáhneš. Nikdy v tom nebyl žádný zádrhel.
Jo a jsem zvedav kdy Trek a Specialized ustoupi od nejdebilnejsiho zamku sedlovky na svete :(