Před nedávnem jsem se rozhodl, že si pořídím něco do lesa a že bych se občas vrátil i knějakému půlmaratonu, bez větších ambicí. S dětmi se taky po silnici nedá jezdit, takže horáka na 29 obručích. Původně jsem si pohrával s myšlenkou na nové kolo, ale tu jsem záhy opustil, kvůli rozpočtu, který byl 35K. Měl jsem v celku jasno, že to musí mít 29"kola a váhu do 11 kg. Celopéro nevyužiju a cenovky jsou pro mě nesmysl. Takže jsem projel bazar a našel tenhle kus. Podmínkou byl dobrý rám, vidle a kola. Kolo nebylo ježděno 50 kg dívkou po cyklostezce a bylo znát, že už něco pamatuje. Rám měl také několik vad na kráse, ale majitel poskytl slevu, která opravu uhradila. Byl naprasklý u sedlové objímky odpřetažení a rovněž montáž na zadní třmen kotoučovky vykazoval snahu o dodělení od rámu. Vyřešeno profesionální opravou ke 100pro spokojenosti. Tady chci jenom říct, že origo sedlovka je šišatá jako brambora a nemá konzistentní průměr. V rámu měla neutažená celkem vakl, takže nebyl problém poškodit rám i na předepsaný moment. Vyřešeno vložením měděné folie mezi rám a sedlovku, takže i neutažená nemá vakl. Utánout pak stačí cca na 3NM a drží jak přibitá. Je vidět, že si s výrobními tolerancemi kluci v Číně nelámou hlavu. Rovněž řetězová vzpěra byla otlučená od řetězu, ale jenom barva. Opravu laku jsem provedl svépomocí. Bylo vidět, že kolo bylo pravidelně servisováno, takže leftyna funguje bez problému. Původně bylo kolo na Sramu XO 2×10. Kola jsou velmi slušná na nábojích DT 240s s ráfky ZTR Arch, takže váhově na tom budou líp než čínské karbony. Ořech byl shimano a sundat z něj původní zakouslou kazetu byla výzva. Jelikož se mi doma válela XG kazeta 10–42 a 11kové řazení, rozhodl jsem se přikoupit bazar přehazku a nový šišatý převodník AB s 34 zuby. Po silnici s tím moc nejezdím, tak těžší převod asi oželím. Nejsem moc frekvenční jezdec, takže 50z pastorek asi chybět nebude, to ukáže až čas. Jinak na kole zatím najeto asi 200km a dojmy jsou velmi pozitivní. Rychlé pružné kolo, co neváží metrák a zároveň nabízí na bezdušácích solidní dávku pohodlí. Geometrie je sice oldskůl, ale pro mě naprosto vyhovující. S trochou práce jsem si udělal kolo, které sice nevoní novotou, ale spňuje veškeré moje požadavky. I když už je to skoro veterán, tak je to stále švihák a díky přechodu z 26" kol mě horák zase začal bavit.
(vloženo 18.7.20)
Značka | Cannondale |
Model | F29 |
Modelový rok | 2012 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9,6 |
Rám | Cannondale F29 carbon Hi-mod |
Vidlice | Lefty XLR |
Kliky | Sram XO |
Středové složení | Sram |
Měnič | Sram XO 11sp |
Řazení | Sram X1 |
Převodník | Absolute Black oval 34z |
Kazeta | Sram XG 1150, 10 - 42 11sp |
Řetěz | Sram 1130 |
Náboj přední | Lefty |
Náboj zadní | DT 240s |
Brzda přední | Sram XO |
Brzda zadní | Sram XO |
Brzdové páky | Sram XO |
Ráfek přední | ZTR Arch |
Ráfek zadní | ZTR Arch |
Dráty | DT |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Truvativ Noir |
Představec | Cannondale OPI 110mm |
Sedlovka | Cannondale save carbon 27,2mm |
Sedlo | Fizik Tundra kium |
Pláště | Geax Saguaro 2.20 |