Po „nějaké době“ obměna zapletených kol, plášťů, kotoučů, středových ložisek, kazety, převodníků, sedla a gripů. Změna z 3×9 na 2×9 provedena v rámci možností a minimálních investic, sjeté převodníky 44 a 32 (22 jsem utrhl již dávno) vyměněny za 44 a 30 Gebhardt, XTR kazeta 11/32 nahrazena XTR 11/34 a to už se dá na 26tce ušlapat. Náboje AM jsem opět upravil na 9 a 10mm pevné osy pro Alu upínáky vlastní výroby, které se mi opravdu osvědčily. Čínský kotouče s novejma destičkama fungujou líp než původní s Hope Saw. Nový gripy taky super, jsou děrovaný, takže lehčí a proti Esi i o fous větší na průměru, takže padnou líp k otočnému řazení. Sedlo je na zkoušku, zatím docela dobrý, širší než Antares, jen vadí ostřejší hrany při jízdě za sedlem. Po úpravách má kolo o 200g víc než původní verze před 10ti lety :-) Do budoucna mě čeká jen zrenovovat pedály a jinak můžeme frčet zase dál. Proč měnit něco co dobře funguje a na co jsem léta zvyklej a ne nadarmo se říká, že čím jsou věci novější a složitější, tím víc se ser..
(vloženo 18.7.20)
Značka | Giant |
Model | XTC Advanced 1 |
Modelový rok | 2009 |
Velikost | L |
Hmotnost | 8,77 |
Rám | carbon 26´ |
Vidlice | Magura Durin MD 100R, LO+Nokon |
Kliky | Shimano XTR FC-M960 white tuned |
Středové složení | Shimano XTR SM-BB93 |
Přesmykač | Shinano XTR FD-M971, Ergal bolt |
Měnič | Sram X.O Black Box Medium cage, Ergal bolt, Tacx ceramic jockey pulley |
Řazení | Sram X.O Grip Shift, Ergal bolt, BIKE RIBBON SiO2, Powercordz |
Převodník | Gebhardt 4x146BCD 44T a 4x102BCD 30T prototyp, A2Z+Mortop |
Kazeta | Shimano XTR CS-M970, 11/34, Ti anodised 11-13-15 |
Řetěz | KMC X9 SL Gold |
Náboj přední | American Classic 130, převrtáno, Alu pevná osa 9mm vlastní výroba |
Náboj zadní | American Classic 225, převrtáno, Alu pevná osa 10mm vlastní výroba |
Brzda přední | Magura Marta SL, Ti bolt, rotor Deckas 160mm, KOOL STOP organic |
Brzda zadní | Magura Marta SL, Ti bolt, rotor Deckas 160mm KOOL STOP organic |
Brzdové páky | Magura Marta SL Red, bolt Ergal |
Ráfek přední | AM ClassicDisc 26 |
Ráfek zadní | AM ClassicDisc 26 |
Pedály | Crank Brothers 4Ti, tuned axle teflon |
Řídítka | FSA K-Force XC Carbon OS |
Představec | MOST Tiger max carbon 120mm,Ti bolt |
Sedlovka | Easton EC 70 tuned lock, Ti bolt |
Sedlo | RuraRaza carbon rails |
Pláště | Schwalbe Thunder Burt Evo LiteSkin 26"x2,1, Continental Supersonic |
po deseti letech ježdění mi přijde akorát, možná trošku malej, ale šikovnej :-)
Na jakékoliv low cost 29ce, by sis užil více bajkingu. Ale chápu, že takhle vymazlené kolo je srdeční záležitost.
19.7.20 20:09
zirecek: sedlovka má 7,5cm nad rysku minimálního zasunutí (označená poloha č. 3), takže s rezervou a jo,mám dlouhý nohy, jinak 188cm
Ja nerikam, ze to.jede blbě. Na 29 se jede fajn, kdyz to rozbalis, ale je to hnusne… kor pokud jde o male ramy… :-)
Šlapatko: po sezóně budu mít jedno XTC Advanced 27,5" L na prodej, sleduj bazar jestli máš zájem.
Předpokládám, že první fotka s vytaženou sedlovou není standartní poloha na ježdění, :-).
19.7.20 10:52
Je to na pohled hezké, ale těch důvodů, proč to vyměnit za něco jiného, by se asi našlo hodně.
Ale nevědomost je sladká, takže hlavně nic jiného nezkoušej.
Škoda, že MAGURA přestala vyrábět vidlice :-) Durin byl perfektní a žádný plasty uvnitř.
Super kolo ! Mě se třeba spousta designových prvků líbí víc, než to co se tlačí dnes. Obecně ta obliba matu a černý mi nějak nesedí . Tohle je hezký
26 byly fajn. Doufám že se udrží 27.5er. Spousta značek nenabízí 21 rámy, vše jen 29.
Já teda potkávám lidi jezdit hlavně na 26”
Vymazlený a pokud 26! stačí, tak je to libovej kousek. Líbí se mi, když se věci umí opravit a dál slouží.