Asi patnáct hodin sem to na etapy odlakovával, škrabal, brousil, smirkoval a drhnul kartáčkama. Pak sem se rozzuřil a vzal na svary a přechody, odkud barva nešla dostat, vrtačku s kovovým kartáčem.
Odstraňovač nátěrů určenej na hlínu sice fajn, ale rozhodně nefunguje moc rychle (je třeba to nechat minimálně přes noc), určitě to nepůjde naráz (dělal sem některý místa na třikrát) a určitě lak po aplikaci nezpůchýřkovatí (jen se to naleptá a je děsná dřina to strhat špachtlema dolu).
Před lakem se to vzal červeným brusným rounem, aby to chytlo trochu brutal finiš texturu.
Na závěr sem to přefouk 2K bezbarvým lakem; vidle je Molotow Belton Safír modrá.
Co je fajn, dostal sem konecne pod sestnact kilo; lakem (stary dve vrstvy) ubylo cca 350g.
(vloženo 9.8.20)
Z alu setrit spec.nitroredidlem nebo acetonem, gumy normalne cernym sprejem a pak po celym obvodu sjednotit silikon olejem :)
Jak se teda dají sundat nápisy z gum a Alu komponentů? Mě se to necíleně povedlo, když jsem odvzdušňoval brzdy a DOTku jsem nakapal na plášť =)
To chápu, když jsem si přivezl Orange, tak jsem se nemohl smířit s obřím nápisem Sram na klikách.Prostě tam překážel a tak byl přebarven:-)
To chápu, když jsem si přivezl Orange, tak jsem se nemohl smířit s obřím nápisem Sram na klikách.Prostě tam překážel a tak byl přebarven:-)
To chápu, když jsem si přivezl Orange, tak jsem se nemohl smířit s obřím nápisem Sram na klikách.Prostě tam překážel a tak byl přebarven:-)
Ja to prave nepochopil, tak se radsi ujistuju :)
Neni to ani nejakej odpor k obrandovani kazdyho spuntu na kole, ale nejak mi tenhle minimalismus bez textu sedi z vytvarnyho hlediska vic a vic
Né, to byl jen vtípek.Mně nápis nevadí, pakliže to zapadá tak nějak do vzhledu.Nic se nemá přehánět.
Ale máš to pěkný, to jo
Lazza: stačí kupovat originální noname díly a práce z odstraňováním je ušetřená:-)
Proto mám rád nálepky, když se nelíbí tak se dají rychle odstranit.Nápis z gum jsem teda ještě nezkoušel a upřímně to už je teda vysoká bezreklamová.
JacoP: jj, raw+kashima+černá je nejhezčí kombinace. A asi jako jediná se mi nikdy neokoukala.
Polepy zadny nebudou – smazal sem i napisy z gum, riditek, castecne predstavce… jeste vymenit spejsry za cerny, forbec za jinej, vybrousit napisy z brzd a hazky a je to komplet nou nejm :)
RAW mám moc rád, muselo to dát práce… přitom taková blbost ;0) ale todle mě nedostalo… Líbilo by se mi černé logo Transition a logo na vidlici.
Třeba tento Santa je top…
Že ty máš hovno co na práci, viď ? :) Jinak samozřejmě moc pěkná práce a výsledek je velmi povedený!
Lister: mě se osvědčilo brusné rouno nebo houbička na nádobí. Na hliník i na titan.
Nevím jestli LV s rámy něco dělá, ale ty jsou ûplne bez povrchovky. Míval jsem to taky podlepene, ale pak se na to vyprdl a rám přežil několik let – jen se to trochu olestilo.
Jinak je pravda, že rám bez laku hodně zraje – skvrny od potu, bahna, některá místa se používáním rozleští, ztrácí se původní struktura.
Když jsem pak rám zkoušel nějak oživit, tak jsem to vzal pastou na lak – ta rám sice vyčistila, ale taky rozlestila a to jsem nechtěl. Tak jsem to pak už nikdy nezkoušel.
Goofy: jasny, muselo by to byt lesteny nebo piskovany. To nebyla narazka, to spis k technologii jako takovy. Je pravda ze z lestenejch rafku na aute se to taky loupe casem, hlinik je svine
adam320: ano existuje, ale chtěl jsem zachovat „broušenou“ strukturu, a to se neslučovalo. Aspoň známý říkal, že by tam mohlo zůstat plno mikropilinek, které by pak v laku nadělaly paseku, takže nejlépe opískovat dohladka.
Já už měl několik rámů bez povrchovky. Je to úplně v pohodě. Svého času jsem chtěl i Bandita bez povrchovky, ale bylo mi to rozmlouváno, že je na tom vše vidět. Jenže mě se to víc než brutal pod lakem.
Jediný Nukeproof 2012 vypadal, že s ním ještě něco dělali – vypadal jako balotinovaný nebo něco podobného.
Goofy: hm, sem si teda mohl usetrit prachy; wilda to a jeste nekdo dalsi vlastne puvodne taky doporucoval. Tak uvidime, skrabat to uz nehodlam :)
Blacky: mival sem to tak, ted sem teda troslu odflakl, tak napravim
takový práce, hustý.
dobře si podlep místa kde ti může drhnout bovden (sedlovky, brzdy), tím jak tam máš jen tenký lak se to hned prošoupe a bude to vydírat už rovnou hliník. Někdy stačí den v bahně a je to vydřený.
Já to nechal bez ničeho. Chytlo to patinu a dobré. Jezdí to doteď. Chilcotin byl z výroby taky bez laku. Ten lak jsem tam nedával proto, že mi právě nikdo nebyl schopný zaručit, že by tam něco drželo. :-)
Nemel sem na to moc odvahu nechat na to cakat vodu s bahnem, snehem bez jakykoliv ochrany – preci jen to dostava v lesich – celorocne – dost cocku.
lazza: no nejjistější bylo nechat to bez laku a při velkém servisu přejet houbičkou ;)
No ty primery se pouzivaj predevsim proto ze to na tom jinak nedrzi, ale samozrejmne ti nepreju aby to popraskalo. Bezbarvej 2k autolak jsem prave na hliniku jeste nikdy nevidel, ale drzim palce at to vydrzi alespon do zimy. Libi se mi to hodne o tom zadna. Pridaval jsi do nej nejakej zmekcovac napr? Neber to ze ti to chci kazit, jen jsem zvedavej
Goofy: taky by me zajimalo, jestli by to klasickej zrout nejak narusil nebo ne…
Adam: lak na hline se, rekl bych, bezne pouziva… ty prajmry/plnice se pod lak strikaji, podle me teda, hlavne pro pripravu podkladu, zakryti nerovnosti, sliti do jednolity plochy atd
Je to super, ale ta vidlice…
Nebojis se co ten lak udela na tom hliniku?
Krasavec! U mě hodně dobrý! ;-)
Taky jsem si s odlakováním užil své, a nakonec dospěl k názoru, že příště už jedině klasický barvožrout… :-D
Dikec.
Jj, jsou tam jeste detaily, ktery to malicko kazej- spejsry, forbec, kliky, osa.. divim se, ze si nekdo nevsiml tech odrenejch dratu na prednim kole :)
Lister: Zkousel sem bagra riznout, aby zustala jen lzice, ale nelibilo se mi – bylo to takovy neuplny…
*nakonec jsem vše stejně brousil což me stejne omrzelo a rám šel na pískování a komaxit. Tak snad příště budu úspěšnější. Vidím že výsledek za to stoji. A modrá je dobrá!
Teda obdivuju tu práci s tím a Tvoje nadšení. Výsledek dle mýho hodně pěkný a modrá mi tam náhodou sedí parádně. Skvělý nápad použít jako pozadí lžíci bagru
barva super, vidle taky celkem jde, ještě hoď do rawu přední osu (nebo aspoň tu ojebanou část) nebo dej šroubovací
Mám to asi stejně jako dost jiných – lak super, s vidlicí bojuju, chtělo to něco zářivějšího.
V každém případě smekám před tou práci.
U fotek uvažuju jestli ty profilovky jsou lepší takhle s „přiznaným“ bagrem nebo by byly lepší ořezané. No ale tolik práce a pak tam na focení nacpeš sjeté pláště? ;-)
Za mě velká paráda, vidlice k tomu padne skvěle…je to prostě čistá práce…
Pekna práce, brutal super, modra ok. Ale když vidím ten barevný sloupek tak mě napadá varianta… černá vidlice s kashimou…
Dobrý a kdyby si to vzal ještě zeleným a žlutým rounem, tak by se to skoro lesklo, červený mi přijde moc hrubý.
Modrá je dobrá – palec!
to musela být strašná práce … ale ten hliník v brutalu je prostě parádní.
S tou modrou vidlí trochu bojuju.
No, taky me to zarazilo. Nicmene byly tam dve vrstvy laku – uz o Vanocich sem to jednou upgrejdoval:). Pred 16,05kg, nyni 15,68kg.
350g? To je nejak moc, ja jednou daval z fullu taky barvu dolu a dalo to jen nejakych 70g :)
Nádherné kolo, ale to chce teda kus odvahy tohleto.Nevim jestli bych do toho šel, přeci jen strach z výsledku.Tak ale povedlo se.
Dost pekny !!! :O :O :O
Parádní. Akorát modrou bych vyměnil.
Ta patina vypadá skvěle, moc pěkný.
Nevíte, jak by se dal udělat povrch jako to má spešl, vypadá to jak jemné pískování, někdo zkušenosti?
Tak byla i jedna z variant zluta kadmium vidle – na tu sem ale odvahu nenasel, mozna priste ;)
Povedlo se!
9.8.20 21:27
Moc se mi libi, jakou dostal ram patinu. A vubec se mi nelibi k tomu ta modra vidle :( Modrou mam rad, ale prijde mi ze nudnejsi odstin uz vybrat neslo :) To uz radsi „jahodovou“ :D