Azub APUS 2008

Přidat foto

na lehko

na těžko - před startem

na těžko, na cestě

Pohodlné lehokolo, původně oranžové, po svolávačce rámů nový rám → černý

Deore všude – 3×8 rychlostí, odpružená vidlice přední i zadní, k tomu široké a velké lehlo (sedlo) + spodní řízení

(vloženo 10.8.20)

macikm macikm
Ohodnoť bajk: (3.5  / 34 hlasujících)
Značka Azub
Model APUS
Modelový rok 2008
Velikost tak akorát
Hmotnost trochu se pronese, ale naštěstí ho moc nenosím
Vidlice odpružená
Tlumič vzadu
Přesmykač Deore
Měnič Deore
Řazení 3x8 Deore
Řetěz 2.5x normální délky
Ráfek přední Remex 20"
Ráfek zadní Remex 26"
Pedály SPD
Řídítka spodní
Sedlo lehlo - pohodlné

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
macikm
macikm

20.8.20 17:00

@Jakobo: ještě k tomu zatížení – nemám změřeno exaktně, ale dost váhy je na tom předním kole – je to dvacítka, s výpletem žádný problém není

spíš se mi stane, když už – že zadní kolo prohrábne

Reagovat
macikm
macikm

20.8.20 16:58

@Jakobo: no přes „velké“ kameny nejezdím, nejezdil bych přes ně ani na zábradlí

Do kopce, když už ho na kašpárka nevyjedu, se to tlačí – za sedačku nebo za nosič

nemám to kolo na traily nebo na skákání přes kameny/klády – takže mi z tohohle pohledu nic nevadí

na kolo jsem z pohledu údržby docela flink, trubku a ani řetěz jsem ještě neměnil – ale je pravda, že tisíce kilometrů za měsíc nenajedu …

Reagovat
macikm
macikm

20.8.20 16:54

@Guxx: zrcátko mám na helmě

Cestovní rychlost? to je o nohách a o hlavě – převody tam jsou jako na „normálním“ zábradlí, takže co ušlapeš – ale s lepší aerodynamikou – ta se pozná hlavně do kopce. Oproti žiletce je to těžší, takže zase dokopce jsou spíš pomalejší.

Průměrně partičce se kteroujezdím stačím, většinou čekají na kopcích, já na ně naopak pod kopcem – ale jak píšu, ty dokopce jsou spíš o hlavě …

Reagovat
macikm
macikm

20.8.20 16:51

@NikolasCZ: nebolí z toho prdel, záda, za krkem, zápěstí (byť máš na zábradlí sebelepší posez, dycky je to znát) – mám to jako kolo kochací, nehltám na tom kilometry a jezdím na pohodu

když jedu s nějakou partou lísdí se zábradlím, tak oni seskakují, ruzně se protahují – já jen svěsím nohy a dál si ležím v sedačce :-)

Reagovat
macikm
macikm

20.8.20 16:48

V Praze není problém se domluvit a vyzkoušet ;-)

Reagovat
Jakobo
Jakobo

12.8.20 16:48

Jo a jeste me desi ta plastova roura, ve ktere vede retez zpet na kliky. Ta vespod myslim, kde retez strejcha o stenu, pac cele je to prohle. Divam se na to vzdycky ve sklepe v praci, jak jsem uz psal nekdo tam ma zaparkovane lehokolo.

Ta trubka vydrzi jak dlouho nez je durch?

Reagovat
Jakobo
Jakobo

12.8.20 16:46

Tak to je asi kazdemu jasne, ze na tu 2 m vzdalenost musi nytovat nekolik retezu a ne je spojit kusem dratu :-) Ja jsem se ale ptal kolik ten retez vydrzi. Pokud stejne jak na kole, tj. je vytahany rekneme po 2000–3000 km tak je cele lehokolo tim vic k prdu, pac vozit sebou na putak kilo nahradniho retazu misto 300 g ci kolik ma jeden je proste opruz.

Pak bych jeste mel obavu z celkove tuhosti. Prece jen na normal kole je stred mezi 3 trubkama, treba na jednom ocelaku mam spodni trubku prumeru nejak 46 mm. Pokud jsou kliky na konci jedine roury a jeste k tomu nejake posuvne, to se musi docela kroutit. Nebo pak je to ze silnostenne trubky a zas je to tezke.

Reagovat
iaxbhna

12.8.20 12:28

Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
Reagovat
hmm
hmm

12.8.20 00:00

Já jel jenom na typu s dvěma koly vepředu. Takže s tímto se to srovnat nedá. Jinak počet řetězů měl 2.5 takže nýtování byla nutnost.

Reagovat
Aviatik
Aviatik

11.8.20 22:17

Pěkné, taková klasika od AZUBu.

Reagovat
jardalee
jardalee

11.8.20 17:19

Na koštěti :) jinak zajimavej stroj ,taky bych na tom mel asi strach jezdit,jinak nekde sem videl nakej porad o prekonani nejakyho rekordu na kole a borec hned ze startu jim rekl ze jedine postavit lehokolo ze ma daleko lepsi aerodynamickej odpor,ale jinak si nepamatuju nic :)

Reagovat
Jakobo
Jakobo

11.8.20 13:23

Jo a jeste jak vydrzi retaz? Ja jsem se dival v praci v kolarne, kdosi to tam ma a tam snad jsou namotane 3 retazy. Vydrzi to 3× tolik nebo se musi porad menit po asi tech 2000 km?

Reagovat
Jakobo
Jakobo

11.8.20 13:21

Si vzdycky rikam, ze to zadni kolo musi byt strasne pretizene uz i pri bezne jizde. O to horsi, kdyz se vzadu na nosic nalozi bagaz. U lehokol asi na predni kolo nejde nalozit nic moc, snad nejaka lahev, ale veskera bagaz lezi na zadnim kole. Neni problem s vypletem? Obcas vidim nejake maniky s brasnama. Navic s tim se asi moc neda jit pesky, kdybys nekde nemohl vyjet nebo se dostal na spatnou cestu treba s velkymi kameny, co? Asi spis jen na asfalt.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

11.8.20 08:56

Kdysi jsem na tom během víkendu najel asi 150km a děkuji, nějak jsme se nepochopili…

Reagovat
Guxx
Guxx

11.8.20 08:52

Jakou na tom mas cestovni rychlost? A pripadne i prevody? Mel jsem drive MAXe a po rovine nebyl problem stabilne 30 kmh+, jen do kopce to bylo tragicke, o spadnuti po pruvanu od nakladaku:-) Zrcatko nevozis?

Reagovat
NikolasCZ
NikolasCZ

11.8.20 07:35

Jaké to vlastně má výhody?

Reagovat
GULIN
GULIN

11.8.20 05:52

Fajn, asi bych se rozstřelil

Reagovat
dedek55
dedek55

10.8.20 23:01

Pěkné..jednou bych to chtěl na tom zkusit :-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Jan D. 16
epignatus 2
Spijker 8
Roman64 8
Drussus 3
ondraherr 13