Nedávno jsem to viděl přímo v prodejně
Specialised namontovano na jednom S-worksu. Vypadá to docela impozantne kvůli velikosti i provedení.
(vloženo 19.8.20)
Nedávno jsem montoval ten Ceramic na Campa šaltr. Ty taliáni jsou fakt jebnutý. Bylo potřeba měnit i předepnutí pružiny v hlavním otočném čepu šaltru. Ty vemena to mají lepené ze dvou kusů a je nutné to odvrtat!! Navíc ti kokoti neprodávají samostatný klíč na opětovné utažení těchto dvou kusů a musí to k Šírerovi do Berouna. Italové a jejich stupidní Campa je fakt tak jedině k smíchu. Pak jsem to dával i na Sram Red AXS a otázka asi 10 min.
Kdyby to usertrilo statisticky meritelny watty ma to kazdej vrchar v pro pelotonu. Protoze nema, tak to asi takova pecka neni ;)
Montuje se to samozřejmě na kola odpovídající cenové kategorie a lidé co na nich jezdi a maji rádi něco extra si za to rádi připlatí.
mr.antik: uvažuji nahlas… prodají relativně „pár kusů“, takže malovýroba, tedy nemohou uvažovat s cenou orientovanou především na náklad na materiál, ale musí to být napálené, protože výrazné procento sežerou věci formy, vývoj, apod okolo, které by se u větší výroby snadno rozpustili a pak tam musí být dostatečně zajímavá marže, aby to vůbec prošlo logikou „ano, budeme se tím zabývat a vyrábět“, protože když na tom nebude dost obratu nebo zisku, tak to každej management ve firmě hodí ze stolu… jako není to obhajoba, jako zákazníkovi se mi to nelíbí, ale uvažuji, že kvůli prosazení malosérie ve větší firmě orientované na velkovýrobu jako je Token musí fungovat takhle nějak logika cenotvorby…
19.8.20 14:41
Mr.antik: Podle mě je to obchodní filozofie, kdyby to nebylo tak extrémně drahé, tak po tom neštěkne ani pes. A i z mého okolí znám lidi co kupují jen to nejdražší, né kvůli funkci , ale aby pak mohli v hospodě říkat, že za co ty máš kolo, tak on má ramínko.
Ok, to mi vysvětele po jednotlivejch součástkách, co je na tom tak drahýho. Chápal bych to u ruční práce z karbonu jako dělá Zdyn apod.
Ale to, co je natom odkazu fakt není ani hezký, klec vypadá vyříznutá z nějakých obyč karbon desek, kolečka, hliníkový šrouby a asi nejaký lepší ložiska.
Ten CS… to už je cenově na úrovni ručně dělaných hodinek, který maj ale víc než těch 5 součástek :-)
tohle je jeste gut :-D Ceramicspeed stoji od 500 EUR vyse :-D (titanova vezre kladek a karbon raminko s ceramickejma loziskama je 1000 EUR) :-D
Je to poměrně známá věc už pár let, zvětší se tím úhel náběhu řetězu na kladky a ušetří to údajně pár watu. Instalace prý snadná, ale udávají, že bude asi třeba prodloužit řetěz o 2 články. Já to viděl včera poprvé naživo, bylo to kolo S-Works z edice Sagan a fakt ten vizuální faktor na mě zapůsobil. Cena ovšem není lidová…