Je to kvůli těžším kolům a velikosti XL :-) No a takový detail jako dvě omotávky. Stejně tam dám bidony, kameru, powerbanku, blikačky a Garmina a ono to slušně ztěžkne. Mně připadá váha 8,3 v pohodě. Jen je mi divný, že koza od KTM váží skoro stejně. Jo a moje TCR má duralový sloupek vidle.
mito- to kolo je ale jinak jak máš moc fajn, jen me zajímá ta uváděná váha 8,3kg. Je to kvuli těžším kolům co máš v té profilové sestave? V tom osazeni 105/DA by to jinak pod 8,0 rozhodne mělo spadnout.
Ano. Špurtoval jsem do segmentu a bylo to ještě dlouhé, tak jsem s rukama dole v oblouku řidítek dosedl na špičku sedla a ta mi ujela pod zadkem dolů. Utrhlo se to odzadu. Ihned jsem se nadzvedl. Ale jet po 110km dalších 10 bez sedla, to byl nápor. Sedlovku jsem pro dojezd raději vyjmul úplně. V záruční době mi poslali novou. Prý nemám dbát na moment 10Nm co píšou na zámku, 7Nm nanejvýš. Aby zámek „nelupal“, mám tu kulatou kulisu pod ližinama podlepenou izolačkou.
Jo takhle. Ano, sedlovka je kratka. Ale jinak na tom neni nic nestandardni.
deekay-ano, za odkaz děkuji, chci si jej prostudovat. Ještě k tomu rámu tady; přijde mi u něj hodně krátká sedlová trubka, to jsem myslel. Ta vel. S mi vychází podle délky toho rámu, ale na výšku by mi asi delkou nestačila standardní sedlovka. U jiných rámů to tak výrazně disproporcni nebylo.
Co je na nem specifickeho? Smarja jsou to jen cisla. Pokud mas poised, ktery ti vyhovuje a chces zreplikovat, tak se obtezuj si prohlednout odkaz ode me, co jsem hazel nize…
Tenhle rám je tou délkou tak specifický, ze mi i s inseam 83cm vychází to S. Bylo by to prostě třeba zkusit.
mito-to je právě ono, bez vyzkoušení je to docela na hrane, já vždy v mezní situaci bral větší rám, ale tam je pak třeba kratší predstavec a na silniče tohle může vyústit v její hodně nervózní jízdní projev.
K těm kolenům do řidítek: na TCR Advanced 2 jsem zkoušel 110mm představec a občas se mi povedlo si do nich kopnout. Dal jsem zpět 120mm a dobrý. Rám XL, 193cm. Chtěl jsem vyladit posed stejný jako na krosce, ale s tou 110tkou byl kratší o 5mm a 120tkou zase delší o 5mm. Po otestování jsem zvolil delší posed na silničce. TCR 2016 nemá problém s ráfky 50mm (Shimano Uletgra 50C). Ale mám 90kg, to je dostatečně stabilizující zátěž.
karel: Mam namerene stavajici kolo a mam namereny bikefit do ktereho se chci trefit. A ano, jsou na to tabulky http://www.geocities.ws/clary_mtb_info/
deekay- ano, jednotlivé hodnoty jsou pouze orientační, ale jak jsi schopen z tech hodnot, bez tohož, aniž by jsi si kolo zkusil získat představu kde přesně budeš mít řídítka? Jsou na to nějaké interaktivni tabulky? Mně třeba velikost podle reach vychází na S, ale může se také stát, ze si budu ve stoji koleny vrazet do řídítek. Bez samotného vyzkoušení mi přijde velice složité tohle vše odhadnout.
deekay: díky, super, teď se rozhodnout, jestli obyč hlína ráfky nebo ty „komplikovany“ karbony, ale jezdím radši do kopce a z kopce se bojím, takže vedou nízký hliníkový ráfky :-)
A taky aby ty kola byly někde skladem :-)
karel: Beru do uvahy absolutne vse, protoze izolovane hodnoty jsou nic nerikajici. Samotny reach ti nic nerekne, vrchni trubka taktez ne. U stareho 2020 TCR vim, ze se 120mm –17 predstavcem bez podlozek pod nim budu mit riditka cca kde potrebuju.
miche: https://www.giant-bicycles.com/…tcr-seatpost mela by mit 375mm
deekay: díváš se při odhadu delky predstavce co by jsi potreboval pouze na REACH nebo bereš v potaz délku celé horní trubky? Já to beru tak, ze sedlo vždy dávám do pozice vzhledem ke středu, tudíž teoreticky by její délka nemela hrat roli, ledaže kdyz je už příliš krátká tak potom bych pri jízdě ze sedla mohl kopat koleny do řídítek.
Tendle Giant mě taky zaujal, porovnával jsem geometrii s mou Sculturou (obyč hlína) a dlouhý mi to nepřijde – tth 580 oproti 575 mm u Scultury – spíš je problém v tom slopingu … 530 sedlová trubka v L-ku … mno … pokud není v ceně alespoň 350 mm sedlovka tak mám smůlu :-(
karel: Se skoro stejnou vyskou mi to vychazi jako tobe. Na starsi TCR bych se usadil i na M s –17, 120mm predstavcem.
On je u toho rámu docela sloping, ale když jsem se dival na geometrii, tak to vychází jako hodně dlouhý a poměrně nízký rám. Se svými 178cm mi to vychází na velikost S.
21.8.20 10:05
jonti: Tak to je jasne, tady jde ale o jiny typ nestability. Proto silnicku vzdy cilim na 120, min 110mm predstavec, to mi vyhovuje nejvice.
deekay: mám s tím zkušenost u Treku, kde jsem si nestabilitu ve sjezdu způsobil řidítky s menším reach než byl originálně a 9cm přestavcem. Tím bylo to kolo hodně nestabilní. Když jsem dal zpátky origo řidítka bylo to dobré.
DaD: Jasny, ale zaprve ty mas dost agresivni posed a umis jezdit, takze asi dost zatizis predni kolo. Zadruhe to muze byt kombinace kol a ramu. Nasel jsem vic zminek, ze lidi museli vymenit TCR za jiny ram, aby mohly pouzit bezproblemu vyssi karbovn kola.. je mi to divne a bude to kombinace faktoru. Jeste uvazuju vzit starsi nizsi model a ohazet si to dle sveho (2020 se mi tvarove libi asi vic, kolem hlavovky) a zaplest si kola dle sveho a na nakych osvedcenych nabojich.
Na Propelu jsem měl vpředu ten samý záplet a vůbec mi to nepřišlo nervozní a i za větrného počasí se dalo jezdit na hrazdě. KOMů na něm ve sjezdu nepočítaně:) Bych se toho vůbec nebál…
Tak aspon neco.
ja ted prolezam recenze, protoze me to kolo zajima a narazim i v recenzich i na forech u tohodle i predchoziho modelu na zminky o nestabilite predniho kola a tzn „speed wobble“. Zatim to vypada, ze spojoveacim elementem jsou ty Giantovy 42mm zaplety. Jednou bylo dokonce zmineno, ze majiteli jeho TCR s 42mm original carbonama prijde jako nejvice neposedne kolo ve sjezdech, co kdy jezdil. Samozrejme to zalezi na spouste dalsich faktoru, ale muze mit ten ram konstrukce k tomu vlohy, ktere jeste zvyrazni ty kola. To same tady na BF, pokud se nepletu, nekdo taky psal ze s tema 42mm mu pro prijde hrozne citlive na bocni vitr a neposedne.
Loni jsem se na testy Giantu ptal primo dovozce, bylo mi receno, ze modely jsou porad stejne a budou testovani delat az letos s novymi :-) … tak mozna corona nebo nevim :-)
Mě by zajimala ta věc s jejich typem sloupku a predstavcem; konkrétně jak jednoduše na to půjde sehnat jiný představec, nebo jestli se bude muset dávat zase jen Giant. Bývá to někdy tak u firemnich sedlovek, ale v jejich případě jde o specifické miry na uchycení predstavce.
Hlavne za tu cenu bych rekl, ze tohle bude „best buy“ roku 2021. Specialne, kdyz Trek se s novou Emondou moc nevytahl a Spesl si cenove hooodne veri :)
Byl jsem trochu rozpacity z recenzi SL verze, kde kritizovali, ze na nerovnostech je to hdone nervozni a hodne nachylne na bocni vitr, protze je to celkove takove „zive“. Tady to tolik nekritizuji.
Blbe, ze treba loni nemel Giant vubec zadne testovacky silnicek k zapujceni… celkem na to dlabou.
Hodně pěkný.