Zadani: Social budget build, jednoduche bezudrzbove levne kolo.
Vysledek: Jednoduche bezudrzbove ne az tak levne kolo :D
Chtel jsem nove kolo na „takove to domaci jezdeni“. Pevna vidle, ram odpovidajici dobe, pokud mozno blbovzdorne odolne. Prekvapilo me, ze moderni ram za rozumnou cenu prakticky nejde samostatne sehnat, cest vyjimkam (Dartmoor) takze kombo On-One ram + Selcof karbon vidla za 300 Euro bylo jako zjeveni a musel sem ho mit :D Zbytek komponentu mel byt mix Cina / bazar, jenze jak na svinu nikdo nic neprodaval :) Takze bazar nakonec akorat kliky a brzdy, jinak mix Aliexpres a ceskych e-shopu, kola od Hnoje.
(vloženo 25.8.20)
Značka | On-One |
Model | Scandal |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,67 tak jak je |
Rám | Al |
Vidlice | Selcof carbon |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Truvativ X9 |
Středové složení | Truvativ GXP |
Měnič | RD-M6000, 10sp, GS |
Řazení | SAINT SL M820 10s |
Převodník | Racework GXP 34z |
Kazeta | CS-HG500-10 11-42z |
Řetěz | KMC X10.93 |
Náboj přední | Bitex BX211F 110x15 |
Náboj zadní | Bitex BX211R 148x12 |
Brzda přední | SRAM Guide T - Centerline 180 |
Brzda zadní | SRAM Guide T - Centerline 160 |
Ráfek přední | Black Jack ready30 - 32 |
Ráfek zadní | Black Jack ready30 - 32 |
Dráty | Pillar |
Pedály | Cina |
Řídítka | Cina |
Představec | Cina |
Sedlovka | Cina |
Sedlo | Cina |
Pláště | Continental X-King SL Protection 29x2,4 |
3.9.20 20:16
Nádherný Onan! Chvíli jsem ten rám s vidlou měl v košíku, ale pak jsem dostal (nebo možná spíše ztratil) rozum a nakonec to nekoupil. Do dnes mě to mrzí. Sice nevím, co bych dělal s dalším bikem, cena to byla opravdu fajnová!!!
Nechápu, co mají lidi proti té trochu agresivnější geometrii. Myslím, že většina na ničem podobném neseděla… Rozhodně doporučuji se ne něčem takovém projet!
Na svém celopevném 69eru s podobnou hmotností mám hlavový úhel ca. 66° a je to prostě paráda! Díky položenejší vidlici je kolo stabilnější, což v rozbitějším terénu při absenci odpružení nelze vnímat jinak než jako výhodu. Více klopit kolo a méně točit řidítky se pak člověk naučí během dvou, třech vyjížděk. Při dnešní konstrukci plášťů s většími bočními figurami pak má člověk v zatáčkách více gripu než na klasickém XC. V pomalých výjezdech je sice kolo o něco méně stabilní, ale nené to nic dramatického. Díky většímu rozvoru je pak jednodušší pracovat s těžištěm (jak psal doubeq), což pomůže prakticky ve všech situacích.
Majkee…Asi jo, ale i chování je jinde, práce s težištěm je jednodušší, no prostě jinej gang, tyhle nový geometrie.
doubeq: to bude ale hlavně těma 29 kolama, tam je rozdíl masakralni oproti 26.
Ta vaha je paradni. A ta cena za vidli s ramem taky: puvodne sem myslel, ze tech 300e je jen za vidli…
Dobrá mašina. Hlavně řídítka jsou hustý. A jinak teda Dartmoor se svojí geometrií a 29" a HA 66° mě naopak pomohl zatim vyjet víc, než stará XC 26" s HA 71° a to i když jsem spíš koukal na větve a jungli, abych se někam nanamotal :-D .
Ona ta geo u On-One je taková vůbec celá prapodivná… Nevím jak tady Scandal, ale třebas na mojem DeeDarovi, když jsem naházel čísla geo co maj na stránkách do kalkulátoru, tak to vůbec nesedělo..:-D Měli by ke geoškám rámů zobrazovat rovnou i při jaké délce vidlice je to měřeno… Ideálně pracovat s čísly při zasagované doporučené vidlici, a tu délku tam raději zobrazit, tak jak to má uvedené na stránkách např. Stanton. Pak hned víš… A od toho se odráží ta tvoje pevná vidlice… Jestli je o nějaké 4 cm kratší než ta 130mm, má tedy cca stejnou délku, jako 130mm při 30% sagu.
benobiker: Hele ten úhel 65 co uvádějí jsem naměřil až se 140mm vidlicí. Se 140kou je to fakt parádní kolo. Jak říkám, na trail)lehkčí enduro vynikající HT. V pohodě se vlezou i 29×2,6 pláště a s tím je to ultimátní.
Každopádně hlavovka 65 je třeba na kolo na kterým se má i dobře jezdit do kopce prostě už zbytečný.
Kluci, je to uplne jednoduchy. Dostupnost a cena. Podminkou byla pevna osa. Samostanej ram s XC geo za normalni penize neexistuje (nenasel sem) pokud nepocitam ruzny akce odstrojenejch kol. Navic, i ty odstrojeny ramy sou za cenu, za kterou mam ram + vidli. Na to moje jezdeni me ta geo v nicem neomezuje, hlavy 65 sem se bal, nicmene to nepoznam.
benobiker: Ram je na vidli 130, ta karbonka je o nejaky 4 cm kratsi. Aktualni uhel by mel byt nekde 67–67.5, coz uz je ted „skoro normalni“ XC hodnota :) Navic to trochu zkresluje fakt, ze vidla nema offset a je „vyklopena“ dopredu.
maajkee: mě přijde zase dost overkill na ten rám jebnout 150mm vidli :-D Není geometrie toho rámu adekvátní k 29" vidlici se zdvihem 120 – 130mm? Což mi na 29" hardtail přijde až až.. Nevím teda, jak dlouhá je ta karbonová vidle, ale nebude to asi o moc kratší, ten hlavovej úhel se zdá furt dost položenej…
Jinak, mě se Scandal libí, ale kdybych stavěl něco na pevnej vidli, spíš do XC, asi bych se přikláněk k rámu s víc konzervativní geoškou…
vidim lehky zluty kolo za par supu. Co vic si prat, 6 z 5
Geometrie na kolo s pevnou vidlicí mi příjde lehce overkill, ale asi máš nějaký zvláštní pohnutky proč to tak máš, tak proč ne.
Za mě je tohle celkem super mašina na endurko, pokud se tam prdne nějaká soldiní vidlice kolem 150mm.
Scalar: sezen mi XC ram s pevnejma osama + karbonovou vidli za 8000 celkem.
To budeš jezdit v tak náročném terénu, že potřebuješ takovou geometrii rámu?
lazza: Třeba trefit nějakou akci, ideálně ještě když je jedno, jestli člověk platí USD, EUR nebo GPB :) Ale souhlasím, že Ragley bych raději. Ovšem Dartmoor mě moc nepřesvědčil, ale jen podle obrázků. V ruce jsme ho neměl.
Tak to je skandální, takovýto kolo! :D Ale jo, je to trochu psycho, ale je to zajímavý! ;-)
Jinak je to pekny i s tou pevnou cernou vidli – to me potesilo; bal sem se, ze tv takovy kombinaci to bude jak pest na oko.
Presne nad necim stejnym taky uvazuju. Akorat mi ani ty ceny ramu na on one neprijdou taky nejak zazracny – vyrazne vic mi okometricky i cenove sedi prave zminenej Dartmoor, Ragley…
Nehodil bys to vahu, prosim? :)
Onani maji s lestenim ruznych veci zkusenosti :P nicmene kliky sou jen omlety flexou s hrncovym dratakem. Byly z bazaru za pusu, dost dojebkany, plan byl novy lak, ale nejak sem v puli projektu zlenivel :D