Nový pracant v mojí stáji. Canyon Grail dvouplošník to se mnou neměl lehké, odjel jsem na něm tisíce intervalů, nejhorší kopce nahoru i dolů, nastoupal 60K výškových na Kanárech a nakonec jsem si ho vlastní vinou zlomil. Isaac je poskládaný čistě na funkci a funguje moc pěkně. Chtěl jsem dát šanci Shimanu, ale po testech GRX to na moje kolo opravdu nemůže. Sram Force je pořád nejlepší volba pro moje využití. Jsem nadšený ze zápletů, mají 1283g a jsou to snad nejtužší kola co jsem jel. Doufám, že i odolnost bude lepší, než u DT Swiss CRC. Aktuální set-up je na Lawi Classic, takže křest ohněm. V budoucnu možná karbon řidítka, lepší kazeta. Více v diskuzi.
(vloženo 27.8.20)
Značka | Isaac |
Model | Torus Explore |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 56, výška kolem 500, délka kolem 570. |
Hmotnost | naštěstí pod 8kg s pedály |
Rám | Isaac Torus |
Vidlice | Isaac |
Tlumič | ne |
Hlavové složení | Isaac OEM |
Kliky | SRAM Force 172,5mm |
Středové složení | SRAM GXP |
Přesmykač | ne |
Měnič | SRAM Force |
Řazení | SRAM Force |
Převodník | SRAM NW 42T |
Kazeta | SRAM XG 11-50 10-42T, na lepší nezbylo. :-) |
Řetěz | SRAM 1130 |
Náboj přední | Bitex Road SP, 100x12, CL redukce A2Z, 28H |
Náboj zadní | Bitex Road SP, 142x12, CL redukce A2Z, 28H |
Brzda přední | SRAM Force, pravá předek, 140mm kotouč Max1 |
Brzda zadní | SRAM Force, levá zadek, 140mm kotouč Max1 |
Brzdové páky | SRAM Force s antislip páskou Tesa |
Ráfek přední | Nextie Premium, 25mm int., 303g |
Ráfek zadní | Nextie Premium, 25mm int., 305g |
Dráty | DT Swiss Aerolite SP předek a Aero Comp SP zadek, alu niple DT |
Pedály | Favero Assioma nebo Shimano XT |
Řídítka | Isaac OEM alu, 440mm, Fizik gelová výstelka a Isaac omotávka |
Představec | Isaac OEM alu, 100mm |
Sedlovka | Isaac OEM karbon |
Sedlo | Prologo Dimension NDR TiROX 143mm |
Pláště | Schwalbe G-One Allround 40mm, Panaracer Gravel King Slick 39mm |
Joo Gravel Trophy byla fajn, ale prvni skupina s 6 CEZakama to se fakt neda. :-) Jak zacnou nastupovat, tak clovek nejak uhakuje 2–3 nastupy, pak se to natahne a je v podstate konec. Tak jsem jel pres 20km do cile pak sam. :-) Ale bylo to fajn si zazavodit s Borym a spol. Je to hodne tvrdej zavod a ten sektor u Jabkenic byl motokros.
No koukal sem, že si byl první :) pěkná práce, na to jak ti to nešlo, jak si psal :D
Jeste k tomu stredu. Vcera jsem byl v Krkonosich a zase jsem si pripomenul, jak je fajn nemit stred hodne nizko. Z Misecek jsem jel dolu hroznou kudlu, clovek muze driv akcelerovat a citim se mnohem lip ve velkem naklonu. Vzal jsem KOM z Vrbatovky az do Jilemnice. Rychlost do kopce vypada taky ok, jel jsem Medvedin o 8W mene, nez na silnicce, ale cas je lepsi o 6 vterin. Je tam horsi povrch a gravel pneu na tom funguji mnohem lepe.
Foose: https://www.isaac-cycle.cz/…torus-xplore tady si to naklikej, k tomu výplety a assioma pedály a máš to
28.8.20 13:02
mr.antik: Specialka na silnicky hlavne. Jezdi to napr. ultravytrvalec Dan Polman.
Jinak Grail jsem zlomil tak, ze se mi zamotal stativ do vypletu a prelomil zadni stavbu. :-) Proste na zabiti. Byl uz zamluveny na prodej. Ale opraveno a jeste jsem ho chvili jezdil. Byl to dobry pracant.
Vůbec tomu nerozumim, značku neznám ale jako celek líbí se mi to moc, tak ještě tu kazetu a bude to top
Super!
Pekny, jednoduchy, elegantni a dle vybaveni a obuti, je dobre videt, ze jezdis.
designer: Ja jsem prave extremne haklivy na jakykoliv problem v razeni a proto nemam Shimano. :-) Sram mi funguje ok a hlavne vydrzi strasne moc s nedegradovanou funkci. Pro moje vyuziti je to ok. Na double tap je potreba chvili zvykat, ale je to efektivni a dobre. Se smirglem mnohem lepsi a jistejsi.
okam: Na silnicce to prehozene nemam, protoze to stejne nebrzdi a brzdim obema. :-) Jinak vsude ano, vozim to tak pres 20 let kvuli motorce a preucit se uz nejde.
Jo, je vidět, že víš co chceš. Ty otočený brzdy máš na všech kolech nebo je to další testování a zkoušení nových cest? A co se ti podařilo prasknout na Grailu?
Deekay: to mě překvapilo, jsem měl za to, že Road Rage je navržen Ghostem
Jo, uz jsem si vzpomnel na tu posledni znacku – Vielo (https://bikerumor.com/…itish-roads/)
madik: Netusim, jestli to prodavaji primo koncakum, nebo jestli je to jen v katalogu pro vyrobce, nepidil jsem se po tom. Tohodle ramu je vic verzi. Spoustu jich ma GHOST pod svoji radou RoadRage, pak treba Kuota Kobble a jeste jsem to stopro videl od nejake mensi znacky, ale nazev si nevzpomenu.
Mozna nejlepsi mrknout na ten Ghost, pac maj i bikepacking verzi, to ma drzaky na vse mozne, takze by mohlo i na blatniky (model Endless road rage)
Pekny rám, jaké pobere plaste a má úchyty na blatníky? Hledal jsem info na webu Issac a našel jsem jen strohé informace.
@deekey jaké má rám název a jaký čínský továrníci je prodavaj?
Já jsem přešel právě ze sramu (rival 1) na grx (810) z důvodu kvality řazení. Mám pocit, že za pomalé nabíhani řetězu na pastorky nejvíc může samotná kazeta, měl jsem tu stejnou jako ty. Mám ji ještě na bajku 1×11, GX sada a docela s ní bojuji. U gravelu jsem měl navíc asi smůlu na nějaký nepodareny kus, kdy mi řetěz zachytával o nižší pastorek při čtvrtém zařazeném odspodu. Ergonomicky si nestěžuji ani na sram ani shimano, stejně tak způsob řazení mi sedí oboje. Tobě se zmíněné problémy s řazením vyhýbají, nebo na to nejsi tak haklivy jako já?
orm: Tohle je set up na Lawicko v nedeli, tam pojedu watty samozrejme. Na Blinduro a horsi teren tam jsou XTcka. Kdyz jsem to nahazoval, tak jsem tam daval cca 4–5 bez problemu, ale je fakt, ze ty hodne uzke plaste muzou delat neplechu. Na 3 bar je to na 40mm beton, takze vic nedavam. Nejcasteji jsem nekde kolem 2,5.
@JFtryall: Nedavej :-). Pri dvou barech a kousek to drzelo tlak ok a kolem patek to neuchazelo. Pri tvoji hmotnosti tam vice davat nepotrebujes to je pravda.
Ja gravelking mam ve verzi 700×32C a tam jsem se uz bal to nesetrit treba na rozbite ceste, kde s gravelking sk 700×38C nad tim vubec nepremyslim.
Rusive tam jsou ty silnicni pedaly, ale myslim, ze jsi uz psal, ze k tomu mas nejaky dovod.
Orm: Na GK se da, ale je to samozrejme limitni i kvuli vaze. Kazdopadne na Kanarech snesl neskutecne veci. :-) Hookless to je a drzi to tam perfektne. Ale nikdy tam vic nez 3 bar nedam.
Ty rafky jsou hookless? Ja zkousel nextie 25mm hookless rafky na gravelu a moc to nedrzelo tlak pri vysim tlaku (3+baru) a pri 4 barech mne to vymalovalo kuchyn. Pak jsem se radsi vratil na normalni rafky :-).
Kolo pekne, i vaha. Ten zadni gravelking moc na divoceni v terenu nebude.
Protoze si clovek mnohem snadneji skrtne v zatacce v nastupu atd., kdyz se jede po vetsich kamenech, korenech. Ani na enduru jsem to nemel rad, ale tam je to samozrejme specifictejsi vzhledem k sagu. Jedno me koren sundal hroznym zpusobem. Pro lidi, co porad slapou neni nizky stred zadna vyhra. Nejake zvyseni stability mi neprijde zasadni. To resi hlavne zadni stavba a hlavovy uhel.
Stred bude mozna mirne vys, nez u Grailu, ale ja jsem tomu jedine rad. Nemam rad nizky stredy. I kvuli tomu mam 172,5 kliky.
JF: Nj, ja jsem total nekompatibilni se sram pakama…to se mi lepe drzi praseci noha :D
GRX jsem zkousel s dost slabou brzdou a proste jak se to seridilo na spodek, tak vrsek skakal a naopak. A lenost v tahu a celkova pomalost to zabiji. Nekomu to nevadi, ja to mit nemuzu. Vyssi sady 1×11 Sramu porad beru jako nejlepsi reseni, kdyz to uspesne preziva moje pouzivani, nelze jinak. Bezdrat ani di2 urcite zatim nechci.
V čem je s tou brzdou problém, když si sílu můžu stejně nastavit dle sebe? Jinak kolo pěkný, na dvojplošníku jsem nikdy nedal vzhledově ten kokpit, jinak se mi možná líbil víc.
JF:
Nj tak nekdy se zadari…je to carbon, casto to snese mrte tezkych ran a pak staci jedno spatne tuknuti.
Aha takze se to tyka jen GRX, pak OK, to jsem nejel. Tipuju, ze se bude opakovat historie z MTB, kdy SRAM ma brzdu natvrdo, ale akorat nastavenou, Shimano ji ma vypinaci, bez ni je to v terenu naprd a s ni to radi jak pridreny.
DT jsem stipnul na uplne nevinne ceste. Na to, ze ty rafky mely 380g docela prusvih. Bitex je cajk, navic to mam rozkuchane na 3 praporky a bez tesneni. Akorat je skoda, ze je tady trosku uzsi orech u praporku, tak neni kompatibilni s MTB orechem, coz je trosku cara pres rozpocet, protoze ty mam skladem z nahradnich kol. :-) Shimano bez brzdy je v pohode, Ultegra je aspon docela rychla, ale to GRX je jednoduse prusvih a se Sramem absolutne nesnese srovnani, bohuzel.
Povedený, vypadá líbivě a dravě:-) za 5*
Hmm, tohle je koukam docela oblibeny open mould chinese ramovka .) Uz dost vyrobcu ji ma zarazeno pod svoji znacku.
Zaplety hodne zajimave. Snad jsi vybral od Bitexu dobry kousek. Co ti odeslo na DTswiss? rafky?
A Shimano vs Sram silnicni sady se tolika vecma lisi, ze kdo ma oblibene jedno, tezko se mu bude zvykat na druhe. Ja bych zase nemohl mit na svem kole SRAM :)