Tak moje prvotina v lakýrnictví:) Zatím bez laku.
Před časem jsem sem dával fotku svého letitého zimáka, jehož dlouhý život ukončilo přesahové zábradlí na cyklostezce. Jelikož z něj zbyla jen hromádka neštěstí a zároveň spousta použitelných věcí, rozhodl jsem se jej před nadcházející zimou vzkřísit z popela. Prvním krokem bylo odstrojení kola a revize stavu komponentů. Překvapivě toho zbylo dost, Rám je po smrti, vidle Fort se ani nehla. Rám byla šitka ocel a stál 3kila, takže ztráta minimální. Problém jsou kola, kdy překvapivě odešel zadní ráfek, přičemž předek se ani nehnul. Tolik, co do výčtu škod.
Volba rámu padla jednoznačně opět na ocel, která nejlépe odolává nepřízni počasí a peněžence. V bazaru jsem objevil Šírera ve velikosti 60 za příznivou cenu, takže nebylo na co čekat. Rám měří 60 střed střed na výšku a TT 575mm, což odpovídá mému bakelitu. Je postaven z kvalitních trubek Oria Vanadium a jeho dobu vzniku odhaduji na 1. polovinu 90. let. Od Šírera z Berouna pocházel i můj první seriozní rám, který byl tehdy postaven z trubek Oria KK. Je vidět, že zákazník šetřil a tak chybí návarka na 2. košík a přesmykač. Na trubkách naštěstí nešetřil. Rám má krásně provedené detaily a pro mě je to pořád kus poctivého řemesla. Lak je nekvalitní, oprýskaný a dolů jde nehtem. Navíc barevná kombinace není můj šálek čaje.
Fotky rámu jsou v nálezovém stavu po odstranění nálepek Colnago. Nyní ho čeká barvožrout a šmirgl a pak se uvidí. Buď bude RAW + lak nebo ho stříknu modrou metlou – co byste doporučili? Dále mě čekají kola, takže kdyby se někomu doma válela třeba starší Ksyria nebo jen zadní kolo, tak dejte vědět. Ještě potřebuju pořešit kliky, takže kdyby zase někdo měl doma zbytečný ultegry nebo dury, nejlépe na octalink, pište.
Nemíní z toho dělat veterána, takže sada bude mix Dura 9 a 10 sp a představec ahead, aby pobral moderní řídítka.
(vloženo 1.9.20)
Khonza: na kliky jsem se ptal, ale pán je z Prahy a chtěl osobní předání, takže kliky jsou stále ve hře. Dnes jsem stříkl poslední vrstvu barvy a budu čekat, až dorazí nějaký ty nálepky, aby to bylo veselejší. Barva jde dost blbě zachytit, ale dost se mi líbí, Po zaschnutí ji ještě lehce rozleštím, aby nebyla krupice, Na to, že je to prvotina to ujde. Zatím připravuju osazení, ale kliky se mi nikde nedaří sehnat.
Už máš kliky? Dnešní nález na FB
Tak pokud již ten čas a energii do toho investuješ, tak by tam měl být také ten správný font, jinak řečeno, kontaktovat MD 1972, nebo uživatele edoard. Druhý zmiňovaný má ve svém profilu Šírera s novým lakem a polepy.
Matná nebude už jenom kvůli údržbě. Lak musí bejt, nebo by se to hned ošoupalo. Nějak jsem neodhadl množství barvy, takže rám je rozdělanej a pokračovat budu příští týden. Nakonec to vyjde dráž, než lakýra, ale zase to bude tak, jak chci. Jméno prozradím až na dalších fotkách:)
Barva je matná, přijde na ni ještě bezbarvý lesklý lak. Pod něj polepy, ale na ty si budu muset počkat,
Hmm vidla super je to v matu nebo se mi to zdá? A nějaký polep na ni bude?
Plnic, tři vrstvy barvy, dvě vrstvy laku… A není to moc Antone Pavloviči? Dejme tomu, že tenkrát někdo investoval do ušlechtilých trubek které mají dobrou hmotnost. Dejme tomu, že ten rám váží ve velikosti 60 1950g. Nebude to škoda posunout hmotnost nahoru tolika vrstvami?
bara2: Ahoj, rám jsem nejdřív napatlal barvožroutem a nechal cca 50 min. působit. Pak přišla ke slovu nerez drátěnka a nožík na odstranění barvy. Drobné flíčky po korozi šmirglem. Následně rám dokonale odmastit a nastříkat plničem, Pak přebrousit, a stříknout 3 vrstvy barvy. Pak nálepky a nakonec 2 vrstvy laku. Takový je plán. Dělat to budu sám. Jelikož nálepky Šírer neseženu udělám z toho po vzoru z klukovských let věhlasnou značku. Je mi jasný, že většině lidí se to nebude asi zamlouvat, ale prázdný rám by vypadal blbě. Bude to tam spíš jen pro parádu. Nechce se mi investovat do zakázkové výroby. Barva bude modrá metalíza. Sám jsem zvědav, jak to dopadne. Jinak kola už se mi podařilo sehnat jetá Ksyrka Elite od Bernieho, takže už zbývají jen kliky, které se mi zatím nedaří sehnat
Jsi mi nasadil brouka do hlavy… Růženka v zimě nejezdí. Můžeš mi, prosím, trochu víc přilížit, jaks to té barvy zbavoval?
To doubeq: ja taky!
Tohle mě čeká v říjnu. Mám doma rám Favorit F-12, rok výroby 1974, na kterém jsem jezdil v 80 letech. Půjdu na to ale jinak, jako Ty. Nejprve ho projedu a dle toho, jak se bude moc kroutit, zvážím další investice.
Povrchovou úpravu zvol podle sebe a nenech si do toho kecat. Na druhou stranu, ocel není titan, nebo dural a proto bude dost možná lepší nějaký barevný odstín. Navíc již jeden bezbarvý rám máš.
Ja bych se toho cisteho zeleza nebal, ale pokud to budes lakovat tak to predtim strikni necim proti rzi. Lakyrnik ti poradi.
kdyz barvu tak ja bych dal jen jeden odstin (kdyz vzpomenu na krasny RBsa RR mistnich clenu v oranzovych a zelenych odstinech…), to puvodni lakovani se mi nelibi, pripomina mi to jak jsem kdysi splichnul sprejem svoje facko :-)
RAW design mi pasuje spise k novym geometriim.
Nejaka metla do modra by se mi libila. kdybych to delal ja. Jsem zvědav co vyberes. Jako staromilec se tesim na vysledek.
Kliky bych uvítal stříbrný, aby pásly ke zbytku sady, ale děkuju. Zatím mám nahrubo rám, kde ještě přijdou dodrbat zbytky barvy kolem spojek. Teď dilema, jestli barva nebo jen lak. Fotka je sice mizerná, ale jen pro ilustraci.
Tak vidlice je hotová, překvapilo mě, že nikde není rez. Asi dobrý železo. Nechtěl jsem to pískovat, aby se nepoškodil povrch trubek a vypadá to, že se to vyplatilo. Vidle je odrbaná ocelovou vlnou a jen lehce přelíznutá hadrákem. Rám se zatím taky jeví slibně, uvidím, až to odrbu celý.
Tak ma tuhle stavbu se těším, tak honem honem