GACIRON V9D-1600

Přidat foto

1600 lumenů v akci

Zpracování je velice povedené

zespodu je 1x microUSB pro nabíjení a pro připojení dálkového ovládání + 1xUSB pro režim POWERBANKY

Příslušenství: držák, dálkové ovládání, kabel pro napájení.

Součástí balení je i pytlíček :-)

krabička pěkná, ale za ty prach se to musí v něčem hezkým prodat :-)

Tachometr funguje bez problémů, pouze kadence to nedává.

Svítí pěkně a neoslňuje (zatím si nikdo nestěžoval)

Asi dva týdny zpět jsem se začal koukat po novém světle na kolo, staré force CASS 300lm už dosluhovalo a tak bylo načase něco pořídit.

Chtěl jsem něco s velkým výkonem a dlouhou výdrží, jedna cesta do práce je cca 40min, tak ať to nemusím často nabíjet.

První mě do oka padl FENIX BC30 V2.0, ale nakonec to vyhrál GACIRON V9D-1600 a to díky větší kapacitě baterie a trochu příznivější ceně.

Na maximální výkon (1600 lumen) je osvětlení opravdu parádní, pro jízdu po silnici ale stačí 800 nebo 400 lumenů.

Světlo mám chvíli, ale zatím mi nejvíc vyhovuje 800 lumen. Osvětlení silnice je perfektní a navíc mi přijde, že jsou ostatní řidiči víc pozorní a když jedou z vedlejší nebo odbočují radši zastaví a počkají. Řekl bych že čekají spíš motorku nebo něco rychlejšího a né „jo to je jen cyklista, tak tomu tam vjedu a nebo ho rovnou přejedu, vždyť je to jen havěť co tu překáží :-D “

Světlo Gaciron V9D-1600 má maximální světelný tok 1600 lumenů a výdrž baterie na maximální výkon je cca 1h30min, k dispozici je dalších 5 módů, 800 lumen/3h15min – 400 lumen/4h48min – 200 lumen/9h35min – blikání 50–100 lumen/34h a nakonec STROBO 1600 lumen/2h20min ale to bych použil maximálně jako výstrahu, je to opravdu nepříjemné.

Baterie má kapacitu 5000mAh (2×18650 2500mAh) a světlo jde použít i jako powerbanka, dále je možné ho nabíjet z jiného zdroje i během používání akorát za sníženého výkonu.

Vypínač na světle neustále indikuje svou barvou stav baterie (modrá 100–61%/oranžová 60–21%/červená 20–0%)

Držák pro uchycení na řídítka by mohl být trochu lepší, uvidíme jak dlouho vydrží. Výhoda držáku je , že se dá přidělat na řídítka i jiného než kruhového průřezu a navíc to pěkně drží (na silnici vyhovuje, v terénu jsem to nezkoušel)

Dobrá věc je „dálkové ovládání“ (tlačítko s kabelem propojené se světlem pomocí microUSB)

Kabel tlačítka má cca 25cm a dá se s jeho pomocí ovládat světlo stejně jako s vypínačem přímo na světle.

Světlo se zapíná a vypíná dlouhým stiskem cca 2s a pak krátkým stiskem se opakují jednotlivé režimy vždy směrem k většímu výkonu. Při podržení tlačítka na cca 3s+ se zapne STROBO.

Při zapnutí se světlo rozsvítí vždy v posledním zvoleném režimu.

V různých diskuzích jsem se dočetl o možném rušení bezdrátových tachometrů. Já používám tachometr SIGMA BC 23.16 STS se snímačem kadence a tepákem.

Světlo mám umístěné asi 6cm od tachometru a k rušení snímače rychlosti nedochází, bohužel světlo ruší snímač kadence, ale tato hodnota mi po ránu cestou do práce vůbec nechybí. Tepák jsem v kombinaci se světlem nezkoušel.

Pokud někdo shání opravdu výkonné světlo s velkou výdrží, tak je to dobrá volba.

(používáno cca týden další plusy nebo mínusy ukáže čas)

Cena cca 2000kč není úplně nejnižší, ale rozhodně to za to stojí.

(vloženo 8.9.20)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
miťo
miťo

14.9.20 17:51

HonzaRez: světlo vozím vlevo

  • abych byl zdrojen světla blíže do vozovky
  • na silničním kole je tak menší mrtvý úhel při svícení směr vpravo, (brzdové páky stíní ze stran, auta na křižovatkách přijíždějící zprava to mají k tobě blíž – případ nedání přednosti v jízdě z vedlejší silnice)
Reagovat
Hogy
Hogy

12.9.20 22:54

Já mám V13 s externí baterkou (BP vlastní výroby, ne originál). Kapacitu uvádějí nesmyslně – baterie jsou v serii, takže 2500 mAh. Já to mám na zimáku, takže chlazení ok. Jezdím na 800 lm a auta nemají problém (čočky nesvítí do kulata, ale už to trochu tahají dolů). Na 1600 lm to je už světlomet. Měl jsem už světlo, které svítilo rovnoměrněji, ale stejně je tohle světlo i v tomto silný nadprůměr. Rozhodně doporučuji.

Reagovat
HonzaRez
HonzaRez

10.9.20 08:07

Honzis: tehle držák je pro mě to pravé, už nemusím řešit vpravo-vlevo:

https://www.bike-forum.cz/…vana-riditka

Drobeczech: Teď nevím, jestli si rozumíme? Samozřejmě že potřebuju svíti na krajnici, a proto vpravo…

Nooski: Viz výše, připadá mi to nejlogičtější, co může být. Už jsem to tady mnohokrát zkoumal, proč tolik bejkerů má světlo vlevo, ale dočkal jsem se jen posměšků a divných a hloupých výmluv…

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

9.9.20 17:54

Začínám o tomto světle uvažovat. Potřebuji světlo s velkou kapacitou baterie bez drátů do 2000.

Reagovat
Drobeczech

9.9.20 15:44

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
paw_jh
paw_jh

9.9.20 12:51

V9S jde umístit do podvěsu (má symetrickej kužel) – dá se sehnat redukce na gopro držáky (https://www.aliexpress.com/…166;966.html?…)

Reagovat
nooski
nooski

9.9.20 12:31

HonzaRez: taky vozím světla vpravo, ale v čem je problém se světlem vlevo? Mozek na to nestačí nebo jak?

Reagovat
Drobeczech

9.9.20 11:24

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
AgataS
AgataS

9.9.20 10:37

Ze začatku jsem byl hodně spokojený, ač v terénu je to světlo naprosto nepoužitelný. Na fest dotáhlý a stejně se to občas posunulo. Při noční vyjížďce odešla elektronika a to nebylo úplně dobrý :), tak mi to leží dva roky doma a pořád nevím jestli do toho vlízt a nebo to prostě vyhodit… Obecně to asi nemá moc rádo silnější mód a pomalejší rychlosti, kdy se to téměř nechladí. Za mě pak Lucifer mnohem lepší náhrada :).

Reagovat
Honzis
Honzis

9.9.20 10:12

Světlo nahoře a vpravo, to si zase člověk svítí do ruky jak se drží za páku a přijde o horní úchop. Navíc si „kouše omotávku“ ale ono to moc jinak nejde, že jo. Stále víc pošilhávám po něčem předsazeném (neb Shimana s opratěma) jsem musel často dávat světlo právě zdola, abych si nesvítil do bowdenů.

Reagovat
HonzaRez
HonzaRez

9.9.20 09:25

Konečně světlo vpravo, podezřívám autora, že používá mozek…

Reagovat
jezour
jezour

9.9.20 08:34

miťo: kdysi jsem vozil jedno světlo taky otočený dolů, už ani nevím proč. Tohle ale otočit nejde, nebo jde, ale jak píšeš došlo by k znehodnocení rozptylu světla. Při montáži směrem dolů mi navíc vadilo, že není vidět na diodu která signalizuje stav baterie. Výdrž je dobrá, mám ho krátce , tak dnes poprvé nabíjím (nepočítám nabíjení po rozbalení) výdrž 4×40min. cesta do práce a to v režimu převážně 800lumen a občas 400 nebo 200. Je to nový tak jsem s tím dost blbnu a pořád zkoušel co to

umí, tak si myslím že by to pak mohlo být i o trochu lepší.

Švih za tmy určitě dáme. Aspoň testnu světlo někde kde to neznám, tu cestu do práce bych dal i po slepu :-)

Reagovat
miťo
miťo

9.9.20 07:35

Na silničních řidítkách se předsazeným tachometrem preferuji montáž dolů, škoda, že by zde došlo ke znehodnocení rozptylu světla. Proto jsem tohle světlo z hledání vypustil. Ale svítí moc hezky a výdrž je taky slušná. Dáme v zimě nějakej švih za tmy, co ty na to?

Reagovat
kotew CZE JIHLAVA
kotew CZE JIHLAVA

8.9.20 18:00

xtonda
xtonda

8.9.20 14:17

Bylo to takhle, jedu si a když už odpoledne pokročilo a zatáhlo se, řekl sem si že je čas rozsvítit. Vyndal sem světlo z báglu, indikátor svítil jako že je zapnuté, ale nesvítilo. Reagovalo na tlačítko, po stisku jak při zapnutí se zhasínal a rozsvěcel indikátor, čili se zapínalo a vypínalo, ale světlo nesvítilo. Když sem to rozebral a přitiskl LED čip na podklad, tak se to rozsvítilo, elektronika funguje, dá se nabíjet a funguje funkce powerbanky. Čili zjevně se poškodil LED modul. Pokud se to zaplo a přeplo na plný výkon, tak mezi věcma se to zahřálo moc rychle a detekce přehřátí nestihla zareagovat.

Já to kupoval na Bangood a od výrobce tam varování nebylo. Viděl sem tu ofocený leták co prodejce v ČR k tomu přidává, kde to varování je, čili jsou si vědomi, že konstrukčně je tenhle výkon dost na hraně. Není to špatné světlo, jen na tohle je potřeba si dávat pozor. Ono těch alternativ, tedy seriozních dvoudiodových světel v podobné výkonnostní kategorii a kapacitě moc není, Fenix je o hodně dražší a Nitenumen X8 nemá tak vychytanou optiku a nemá ty světlýka do strany.

Pro zajímavost zde vlákno kde sem ten svůj problém rozbíral a je tam světlo nafoceno rozebrané

https://www.bike-forum.cz/…jak-rozebrat

Reagovat
jezour
jezour

8.9.20 13:11

xtonda: Divím se že se ti uvařilo, myslím že tam někde píšou že to má ochranu proti přehřátí a automaticky to pak snižuje výkon. 1600 lumen je na silnici hodně a pouštět se to má jen za jízdy a v chladu. Na zapnutí je potřeba celkem dlouhý stisk tlačítka, ale v batohu se to asi stát může.

Reagovat
xtonda
xtonda

8.9.20 13:00

Tohle světlo sem měl, bohužel mi umřelo, pravděpodobně se mi zaplo v batohu a přehřálo a poškodil se kontakt diody s deskou. Svítilo to fajn, mají vychytanou optiku, že jeden kužel svítí dál než ten druhý, i ta žlutá sklíčka aby bylo vidět i z boku jsou super ale nechápu proč výkonnější světla Gaciron mají tělo částečně plastové, když ta slabší jsou celá kovová. Vzhledem k této konstrukci je nejvyšší výkon 1600 lm prostě moc, podobný Fenix má takový výkon jen na tlačítko pro přisvícení v řádu desítek sekund a podobný Nitenumen má maximum 1200 lm a je celokovový. Sice se tento režim prostě nemusí používat, ale pořád je tu riziko nechtěné aktivace.

Kdybych někde narazil na na náhradní led modul za rozumný peníz asi bych to zkusil opravit.

Maximální výkon používej jen za jízdy a v chladu, dej pozor ať se ti nezapne nechtěně někde v zavazadle. A pozor i na pády, já měl v plastové části krytu prasklinu ani nevím kde sem k ní přišel.

Pokud jde o výkon a použití, mě ve tmě vyhovovalo jezdit na 800 lm, pří menším už sem měl pocit, že nevidím nic moc. Auta na mě neblikala nehoukala, tak s přiměřeným sklopením že to nebylo nijak nebezpečně oslňující.

Reagovat
nooski
nooski

8.9.20 12:50

Tenhle kousek vypadá podstatně lépe, než moje V9S. Tohle má lépe udělané kolejničky, je nižší a pěkně vycentrované na držáku. Každopádně navzdory místním názorům, že ani V9S neoslňuje, to není pravda a světlo běžně zakrývám rukou. 800 lm je samo o sobě nic neříkající hodnota, ale po zkušenostech s mým světlem je i 400 lm vůči protijedoucím s touto optikou až až.

Reagovat
jezour
jezour

8.9.20 12:38

zarkow: když jsem tu sigmu kupoval, tak nebylo nic. Teď už se něco dělá, ale toto mi vyhovuje.

Reagovat
zarkow
zarkow

8.9.20 12:36

Pro tyto Sigmy existuje originál předsazený držák, používám a spokojenost.

Reagovat
jezour
jezour

8.9.20 12:27

Jezevec70: jak to padne pod nulu tak mě ráno na kolo nikdo nedostane :-D

Reagovat
Jezevec70
Jezevec70

8.9.20 12:25

Jak už jsem psal jinde, taky jsem už ulomil dva držáky. Ale vždycky to bylo po cestě ráno do práce, když bylo několik st. pod nulou. Světlo mám dva a půl roku a jsem spokojený.

Reagovat
jezour
jezour

8.9.20 12:21

sly666: Držák na sigmu je takovej homemade vozím to třetí sezónu a drží to perfektně.

André Vebr: u dálkového ovládání bych uvítal možnost + nebo – , ale i tak je to dobrý.

světlo z držáku nesundávám, když už to jde dolů tak celý, no uvidíme jak dlouho to vydrží.

Reagovat
André Vebr
André Vebr

8.9.20 12:01

To světlo mám asi 2 roky a recenze sedí. Za ty prachy asi na trhu nic lepšího není, akorát mě trochu štve to dálk. ovládání, kdy se s ním přepínají jednotlivé módy, místo možnosti přepínání dálkové/tlumené.

Reagovat
Alojs01
Alojs01

8.9.20 11:54

Jezdim 3–4× tydne do prace i v zime. Drzak mi vydrzel necele 2 roky a pri sundavani se ulomil ten zobacek. Nastesti jsem mel na druhem kole, tak jsem nemel problem vyjet. Jinak me stve to nataceni, casem se to vyvrkla a svetlo je v tom volnejsi, premyslim, ze to zaleju lepidlem.

Reagovat
sly666

8.9.20 11:51

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Coural
Coural

8.9.20 11:50

Přesně jak píšeš. Po noční osvětlené Praze mi stačí 200lumenů, na neosvětlených místech 400 a mimo Prahu přepínám na 800. Ten držák jsem už 2× ulomil, ale byla to maje blbost ( moc jsem za něj vzal). Naštěstí se dá objednat náhradní. Pro mě je důležitá dlouhá výdrž a možnost uchycení na aero profil beranů.

Reagovat
krykra81
krykra81

8.9.20 11:05

Světlo je určitě fajn, za tu cenu odpovídající výkon. Na provoz na silnici dostačující svícení max 400lm optimální 200lm, jakákoliv vyšší svítivost na komunikaci v provozu aut, či cyklistů je obtěžující a z pohledu protijedoucího řidiče je nepříjemná i při úhlu nastavení cca 5–7m před předním kolem.

Reagovat
doubeq
doubeq

8.9.20 10:16

Dobrá recenze.

Reagovat

Další galerie z kategorie

worlusho 11
Baba-Ji 15
Tojny 25
Lišák 6
miroslavsmsm 3
bikermx 5