Reinkarnace popojíždědla je hotová. Kolo není žádnou snahou o přesnou dobovou rekonstrukci, ale jen volnou stavbou z komponentů, co mi zbyly z bořenky. Bylo třeba dokoupit ojetá kola, objímku na přesmyk, kterou jsem musel vypodložit kusem lina, jelikož tak malý objímky se asi už nedělají. No a samozřejmě ojetý rám, který jsem lakoval samodomo spreji, které ve finále vůbec nevyšly lacino. Nálepky jsou typický tuzing, jelikož loga Šírera jsou grafikovu noční můrou, nehledě na to, že by je musel někdo vyrobit. Výsledek asi není dokonalost sama, ale na šunku dostatečný. S lakováním byla spousta práce a nadávání, ale originál byl ještě horší. Tak snad nikoho ty nálepky nebudou moc pobuřovat. Příště už bych je nedával pod lak, jelikož se na nich po přelakování objevily puchýřky, jak se lak začal vysychat. No a taky by to chtělo stříkací pistoli, ve finále to ušetří spoustu času a peněz, kdyby to člověk dělal častěji… Váha samo nijak neosln. Tak jak to je i s těmi půltunovými pedály to má 9,6 Kg.
(vloženo 17.9.20)
Značka | Šírer |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 9,6 |
Rám | Oria Vanadium - Cr - Mo |
Vidlice | Oria Vanadium - Cr - Mo |
Hlavové složení | Shimano 105, závit |
Kliky | Shimano 600 Ultegra |
Středové složení | BB UN 91 |
Přesmykač | Shimano Ultegra 9 sp. |
Měnič | Shimano Dura - Ace 7700 |
Řazení | Shimano Dura - Ace 7800 |
Převodník | 53/39 |
Kazeta | 12/23 10 sp |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | Mavic Ksyrium Elite |
Náboj zadní | Mavic Ksyrium Elite |
Brzda přední | Shimano Dura - Ace 7700 |
Brzda zadní | Shimano Dura - Ace 7700 |
Ráfek přední | Mavic Ksyrium Elite |
Ráfek zadní | Mavic Ksyrium Elite |
Pedály | Shimano 105 |
Řídítka | Zipp |
Představec | Ritchey WCS |
Sedlovka | BMC 27,2 |
Sedlo | Fizik Aliante |
Pláště | Mavic Yksion 25 mm |
Pěkný to máš… 53/39 a 12/23 a k tomu úzký šlupky… au au, ale s těma Mavicama a ocelovým srdcem to pude. Jak napsali jiní estéti italský tak doladit barvu sedla a omotky (za mě bílá), no a oldschool forbec a sedlovka by se časem taky mohly najít, ale i kdyby ne, tak dobrý.
Máš to moc pěkný. Na zbytkovou stavbu je to vážně povedené. Pro takovéto akce mám slabost a lak je opravdu dobrý a člověk si musí vyzkoušet sám jak to je s lakováním a co spreje stojí. Jinak s polepy Šírer nevidím co se výroby týká problém. Ale myslím si že když to polepíš původní verzí kolo ztratí kouzlo. takže bych spíš šel cestou vlastního nápisu v designu Gios.
je to pekny jezdit bych na tom nechtel,lak peknej ale ke svetle modre bych dal cerny vsechno klidne i modernejsi ,maviky pekny,koukam po Mavic Open Pro UB UST,asi nejhezci hlinik co se da koupit :)
Na pohled hezke, jen bych dal cernou omotavku, ale osobne bych teda Sirera pod jine nalepky neschovaval .) Specialne, kdyz jsem rodily Berounak :D
Za mě super. Jsi vážně šikovný, lak parádní, cením si hlavně času, který tě to stálo…prostě za plný počet :-)
Na první pohled jsem si myslel, že se jedná o jakýsi neoretro počin:-)
learita: díky, tvoje restaurátorský počiny sleduju a hodně se mi líbí, ale cenově to bude asi úplně jinde, když kouknu, za kolik se dnes prodávají 40 let jetý sady.
Tak jsem rád, že někomu se to líbí a chápu i ty, kteří s tím mají problém. Naštěstí jsem to dělal jen pro sebe a ne na prodej, takže nemám problém s nálepkami ani sedlovkou a představcem. Jak už jsem psal, tak to není dobová replika, ale kolo do práce z toho, co garáž vydala, za cenu minimálních vedlejších investic. Kdybych z toho chtěl veterána, tak do nálepek investuju čas a peníze, stejmě jako do sedlovky, přesmykače, řazení, klik, řídítek a představce a kol. Za cenu mnoha tisíc navíc by to bylo stejně těžký a vzhledem ke značce rámu i stejně „bezcenný“. Je to jen stavba pro radost. Ocelový rám má svoje kouzlo a nevzdávám se myšlenky jednou postavit veterána se vším všudy. Líbilo by se mi něco z Columbus Maxu.
Jízdní vlastnosti mě mile překvapily. Je to jako sednout do Bentleyho. Přes hrubý asfalt to jen pluje a ani kostky z člověka nevytřesou zuby, sedlo jako pohodlný gauč. Je to línější na zrychlení, ale nekroutí se to. Nic tam nelupe a slyšíte jen šustění řetězu a plášťů. Dovedu si na tom představit i delší štreky. Řazení na tomhle rámu překvapivě chodí jak po másle, navzdory 7/9/10 sp. komponentů. Originál polepy tam byly tyto https://www.bike-forum.cz/…i-kolo-sirer, jen v černé variantě. Mám k tomu i klasický ITM představec s oblouky, ale ty si tvarem s dualy moc rozumět nebudou. Sedlovka by se mi líbíla Chorus nebo Record aero, ale 2 litry za jetou dávat fakt nebudu. No a co je nejlepší, tak rychlostní průměr na standardním okruhu je stejný, jako na moderním kole. Pokrok člověk zkrátka nezastaví:-) (v kopcích bych možná mluvil jinak)
No me pripada ze i Sirer mel design na kterej se dalo koukat (tedy krome mnoha jinych). S lziGios mam trochu problem :-( https://sport.bazos.cz/…er-cr-mo.php
Hezké kolo, ale osobně mám problém s polepy, když je to Šírer. Dal bych to bez nich. Bílá omotávka se bije s černým sedlem, ale to je detail. Ať slouží!
Jen se divím že to nemá těch 7.5 kg když je to ocelová silnička bez snahy o jakékoliv gramaření jak tu někteří uživatelé píší u každého druhého karbonového kola,jinak to máš pěkný.
17.9.20 21:51
Ty jsi dobrej nadšenec, super práce :-)
Já se tedy v tomhle vůbec nevyznám, ale hned mě praštila do očí ta kraťoučká zadní stavba, zajímavé.
A barva je úžasná :-) 5* za invenci
Krasavec, myslím, že jsi na sebe moc přísnej. K absolutní dokonalosti už chybí jen kliky a páky 7700 ;-) Dávám plnej počet hvězd.
Bleděmodrá a stříbrná je parádní kombinace, mně se to líbí. Když bude i sedlovka a představec stříbrnej, bude to pecka. Samolepky mě nijak nepobuřují, hodí se.
17.9.20 18:20
nálepky třeba: http://www.polep.to/…ku-od-sirera
a jiný představec a sedlovku…