…vobec to nevyzera zle, v dnesnej dobe aerodynamickej…
(vloženo 18.9.20)
Orm pretože ja to práve riešim mam pocit ze na mojej váhe tie organiky nejak spatne zaberajú.. Ja som čítal ze to je ich vlastnosť takže to tak asi ma byt.. Keďže mam kolo v servise tak som povedal servisakovi aby mi dal do zadu metalické tak som zvedavý..
@Jano86: Vozil jsem organiky, ale ted jsem presel ma vsech kolech na metal desky a je to lepsi. Na mtb mam ctyrpistky.
Orm ja mam 109 a tiež váha ide hore ročne tak max 5–6 tisíc km.. Akurát som sa chchel spýtať ze v zadu mas organické ci metalické brzdy?
@wilda81: To se lehce rekne :-). Mam 125kg, rocne najedu kolem 10kkm a stejne rok od roku tloustnu, ale o tom diskuse neni. Kotoucove brzdy na silnicce funguji pro hubene lidi, tam kotouce 140 nebo 160mm staci. Hmotnejsi lide by potebovali vetsi kotouce, ale to na silnicku/gravel nedaj. Mam dve kola podobneho zamereni. Trek s veckama (singledigit 7) a gravel s kotoucema (rival, 160mm kotouce, metal desky). Obe kola maji stejne siroke plaste. Trekove kolo me pred zatackou ubrzdi rychleji. Podobnou zkusenost jsem mel na silnicce s rafkovejma brzdama. Bavim se o brzdnem ucinku, ne o modulaci.
19.9.20 13:17
@Lister: Pro tlusteho hobika maji kotouce zasadni nevyhodu a to ze nebrzdi, tedy pokud nechces na silnicce vozit 180+mm kotouce, coz na ram a vidlici nedas :-).
19.9.20 11:52
kamaro: Míťo je spíše závoďák, takže uvažuje jinak než my hobíci. Tudíž pro něj je 53×11 a vícepřevodník nezbytnost, pro nás postradatelnost.
19.9.20 10:55
miťo: Tvůj problém je, že jedeš nějaký nesmyslný segment. Zkus se od toho oprostit a zjistíš, že i kompakt bohatě stačí :-)
Lister. To byla ironie. Že objevili kulaté trubky i to, co následovalo. Ale přesmykač chci a má smysl. Hlavně na silnici. Nedávno se tu řešilo, že gravel je řešení místo silničky. Ve čtvrtek jsem jel jeden segment a můžu říct, že zpočátku to bylo z kopce a 53z se mi dost hodilo. S 50ti z by to byl už mírný hendikep a se superkompaktem z grevlu o ničem. Mít na silničce jednopilu 53z, to by byl masakr :D
19.9.20 10:07
Miťo: jedna věc je být staromilec a druhá zpátečník. Mám rád hodně klasických věcí, ale přesmykač bych ideálně zahodil ze všech kol a ty disky až na určitý estetický deficit budou funkčně taky lepší, pro hobíka v podstatě žádné nevýhody nemají – hmotnost není výhoda, když většina lidí s sebou permanentně tahá 15 kg batoh.
Vývojáři Spešlu po letech tápání objevili kulaté trubky.
Za pár let objeví vítězoslavně přesmykač na MTB :-D
A možná za rok nabídnou hobíkovi kolo na ráfkových brzdách s hmotností 5kg.
no nic moc :) zaujalo me ze to ma o cislo mensi a ma tam pekny balony :)
To bude 58, tuto velikost vozí Oss u závodního Tarmaca.
Jinak mě se tato rámovka taky líbí, ale cena bude asi dost mimo mé možnosti.
TheJD: tou velikostí bych si tak jistý nebyl. Kolo možná není jeho. Spíš to vidím, že celý tým Bora nafasoval několik těchto novinek a vzájemně si je propůjčují. Nechce se mně totiž věřit, že závoďák, kterej má přes 190 cm, by vozil takto krátkej představec. Vidím to na méně, jak 58.
Hlásím se mezi ty, kterým naopak ta geo přijde naprosto super.
A ač na silnici patří klasické brzdy, tak tohle kolo bych si klidně hned koupil. No vlastně nekoupil, protože mám představu, kolik to asi bude stát…
TheJD: jj, to ano, proto bych chtel videt foto treba 54. Jak moc se zmeni sloping.
Blacky: Oldschoolerum to nenarvou. Jak tu sam ctes, ty to nechtej, bo to ma kotouce :)
Nejdriv cpou “one bike to rule them all” ve forme sl7 a zbytku oldschooleru narvou za ranec rovny kulaty no aero trubky za stejnou cenu
K vysce hlavy. On Oss neni zadny drobecek. Tohle bude bud 58" nebo 60" ram. :)
No ten sloping je takovy, ze bych zjevne mel problem jako u noveho TCR… abych mel dostatecne nizkou hlavu, musel bych mit S, kde budu se sedlovkou na limitu vytazeni.
nooski: jak jsi to napsal, tak to též vidím. Sloping by moh být o kapánek menší. Výška hlavy je na limitu, ale dle mého stále v normě.
Sice vysoká hlava a silueta psa vykonávajícího velkou potřebu, ale jinak moc povedené. Jsem zvědav co to bude. Existuje Epic, Epic HT, tak to třeba bude Epic road :-)
Lister: jo, já taky ne. Nebýt tam Oss, tak to vidím na deset různých značek, Spešl ale ne. :)
Jsem zvedav jak to bude vypadat v nejake mensi velikosti. Tady je ta hlavovka naprosto silena…
Pokud se vizuální stránky dnešních silnic týká, tak mně ani tak nevadí aero, nerovné trubky, atd, ale nejvíce právě ta podseklá sedlová vzpěra, kterou mám i já na mé nové silniční jednici. :)
18.9.20 20:54
Plzakj, díky, píšu si… mejla na něj nemáš? :-DDD
Ram krasnej. Ted zas objevi Svet s tema sedlovej a vzperama… Konecne pekny kolo od Speslu.
@mother – je ti ital ;o) Dan Ozz.
Áno, vôbec ten chalan nevyzerá zle… A či je alebo nieje aerodynamický až tak neriešim…
:-)
Tohle je překrásnej rám, kdyby se tímto směrem ubíral design, tak by mě to potěšilo. Jak se ale dívám na uchycení sedlovky do rámu, na podsedlové vzpěry (které nejsou podlomené) a na představec, tak se asi bude jednat o superlight řadu a u ostatních řad se bude pokračovat v nastaveném trendu. Uvidíme…