Koukal jsem po nějakém lítáku po městě, do práce, zpátky a když to frknu po kundodromu na pivo, kde škoda sjíždět lepší kolo. Tribe mě hned zaujal designem a konceptem, v ČR se taková kola z nějakých divných důvodů nevidí. A tohle bylo za dobrou cenu. No šel jsem do Cyklospecialit mrknout co za tím vězí. Čekal jsem ošulenej fashion bike, ale vůbec, kluci z neworských Tribe umí sestavit slušnej bike pro svuj účel, zkušenosti jsou znát už na první pohled. Hodně překvapilo jak kolo výborně jede a reaguje. Kola nejsou žádná těžítka, rám se nekroutí a ekonomický pláště slušně valí i tlumí. Převody 1×9 stačí a pro takový kolo jsou jen výhodou. U řazení je pak znát levnější sada Shimano. Jediný nedostatek jsou tak nakonec brzdy, BB5 pracujou vážně slušně, ale pořád jsou to jen mechaniky. Přesadil jsem na základní hydrauliky Shimano MT-200 a paráda, na takový kolo akorát.
Edit po čase: kolo prodáno, ale rád bych ho koupil zas v odpovídající velikosti, která bohužel nebyla a není. Na mé 54 mě to bavilo, byla hodně živá a kompaktní, ale dřevěněly mi ruce už skoro po půlhodině jízdy, na kolo mi bylo líto prasit blatníky (navíc se nevešly) a taky už nebylo tolik potřeba třetí kolo na dojíždění. Každopádně ale těžká oběť, byl to zábavnej a krásnej bike, navíc teď (2022) už nejsou. Velká škoda.
(vloženo 19.9.20)
Značka | Tribe |
Model | Urban Cross |
Velikost | L -54 |
Hmotnost | kolem 12 |
Rám | crmo ocel |
Vidlice | crmo |
Kliky | Rogue |
Měnič | Shimano Alivio |
Řazení | Alivio 1x9 |
Kazeta | Shimano 9 |
Náboj přední | Rogue |
Brzda přední | Avid BB5 původně, teď Shimano MT200 |
Ráfek přední | Rogue Bullet |
Pedály | teď už hliníkový platformy |
Řídítka | 68 cm |
Představec | 11 cm |
Pláště | 42 mm CST |
šlapatko – všude v nejužších místech je cca 1 cm, takže 50 mm s nějakým rozumným vzorkem budou v pohodě.