Nevím jestli byl dobrý nápad šlapat do 2600mnm v kouři z trumplandu, ale stálo to za to a Zeb bavil! :)
Tak jsem strávil týden se Zebem(170). Z krabice měl 1 tokem a nějakých cca 50psi, což není o moc míň než jsem vozil v lyriku – myslím že 55. Žehlilo to neskutečně ale při náloži nebo větší chybě bylo cítit doraz. Skončil jsem na 4 tokenech (oproti 3 v lyriku) a 50 psi. 47 psi bylo absolutní máslo ale shockwiz říkal přidej tokeny což už nemůžu, tak zkouším 50 a až naladím tlumení možná zkusím vyrobit širší tokeny a snížit tlak. Upřímně jsem čekal že nastavení bude podobné jako u lyriku ale trvá mi to, asi proto že jsem 35mm vidlice s podobnou pružinou jezdil roky a v té 38 mají tokeny menší vliv.
Tuhost je super! V kompresích kolo určitě znatelně líp vede stopu kam chci. Jestli to má nějaké nevýhody nedovedu říct. Vybavuju si skalku co má odjezd o 90° doleva kde více méně sklouzneš bokem a v tý kompresi je možná trochu víc cítit že ten přechod je dost ostrej ale možná je to i tím že už to mám najeté a jezdím to trochu laxně :)
Tak asi tolik k Zebu, ještě to nemám komplet nastavený ale myslím že už teď jsem spokojenej, nicméně hlavně doufám že nebude vrzat korunka. Že by byl chod diametrálně jiný než můj Lyrik Rct3 nemůžu říct a sere mě že je boost, ale myslím že to žehlí líp v situacích kde by se vidle měla kroutit a dostat nažrat, a celkově je to asi trochu hladší chod, ale že by Lyrik teď byl mimo hru bych neřek :)
(vloženo 28.9.20)
Vrzání u 38 je ******* :( Kamoš ji má asi 2 měsíce a už tam lupe, další už měl 4 CSU na 38 než to vyměnil za Zeb. Nečekám od Zeba zázrak ale snad to bude lepší než 38
29.9.20 15:04
Mr. Duck: to vis, tady v CR vsichni jezdime pekla, podle kterych je to vase Kanadske EN uplne detska silnicni cyklistika. A to vydrzi jen vidlice Fox :-)
Na vrzání jsem taky zvědavý u Zebu i 38. Sice jsou korunky masivnější, ale zase tužší spodek bude do ní přenášet větší síly. Aby to ve výsledku nebylo nastejno.
Já bych s lyrikem nic nevymejšlel, podle mě tam je Debonair 2020 perfektní :) Teď jsem se bavil s kámošem taky mechanikem a úplně stejný, tam musíte jezdit nejaký pekla nebo co :)
Ale teď jsem strávil se Zebem den ve WBP, určitě mám ještě dost co ladit, ale bylo to tak mokrý a klouzavý že jsem se vlastně nikam neposunul, jen na zem :)
28.9.20 21:35
Nksh- když se změní i foot nut (ten červený V3 za stříbrný V2, tak by to mohlo být snad v klidu. Asi budu v ČR průkopník a zkusím to :-)
Lynch: Pokud mas vetsi tlak v komore dostanes i logicky zaroven vetsi podporu ve zdvihu. Co na tom stale neni jasne?
Unitak: V3 ma naopak tu podporu ve zdvihu mensi (protoze mensi negativka), tudiz RS to museli „zamaskovat“ delsim airshftem (cca o 11mm delsim). A prave kvuli te rozdilne delce airshaftu to kompatibilni s V2 nebude (hrozi ze se to v dorazu „potka“)
28.9.20 14:45
Lynch: pokud pak můžeš vozit vyšší tlak při zachování počáteční citlivosti (větší negativka), tak to řeší i oporu ve zdvihu. Tvrdší (vzduchová) přužina = větší opora ve zdvihu.
Samo řešení, kde máš pozitivku ještě rozdělenou na dvě plouvocím pístem (Manitou IRT, EXT ERA nebo DSD RUNT) budou ještě lepší.
28.9.20 13:49
Lynch – viz https://forums.mtbr.com/…33399-3.html
Zmenšení / zvětšení pozitivky negativy ovlivňuje chod vidlice, takže tak bych to chtěl ladit..
28.9.20 13:29
To se mi právě nechce :-)) mám V2 i V3, tak bych to i prubnul, ale radši bych nejdřív nějaké cz reference, protože moje angličtina není 100% a úplně si nejsem jistý, jestli jsem to pochopil správně…
Nezkoušeli jste náhodou někdo na Lyrikovi dát V2 červenou negativní část na V3 air shaft? Na mtbr to zkoušeli a vidlice má pak prý ideální chování – je citlivá jako V2 a má dobrou oporu ve zdvihu jako V3.
Lyrika (170) jsem vozil 75Psi, bez tokenů. Zeba (180) vozím 50Psi bez tokenů. Mám ±78kg.
Za chvilku se tady rozjede peklo :)
Plus mínus podobné zkušenosti. A jako bonus ta vidlice vypadá dobře :)
28.9.20 08:04