Koupeno na cyklobazaru.
Ačkoli starší rám, mně vyhovuje. Lepší karbonová řada Superioru je krásně tuhá. Pozice sedla sice netradiční, ale mně vyhovuje.
Oproti Hardtailu moc pohodlné.
Předěláno na bezduše, oproti původní specifikaci byly původním majitelem vyměněny řidítka za karbonové SLK.
Převodník používám 32 oproti „továrnímu“ 34,
původní ráfky DT SWISS X392 již byly prodány a jsou používány DT SWISS M1700.
Původní pláště Schwalbe již dávno vyměněny za Specialized Fast Trak.
(vloženo 8.10.20)
Značka | Superior |
Model | TEAM XF 29 ELITE |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 11,7 kg |
Rám | SUPERIOR CARBON MTB RACE BF-1601 HIgh Modulus |
Vidlice | DT SWISS OPM O.L. TAPERED, 15MM, REMOTE LO |
Tlumič | DT SWISS X313 REMOTE L.O. |
Hlavové složení | FSA ORBIT 1.5E ZS NO.57E |
Kliky | SHIMANO XT FC-M8000 HOLLOWTECH II 32T |
Řazení | SHIMANO XT SL-M8000 RAPIDFIRE PLUS I-SPEC II |
Převodník | Shimano 32t |
Kazeta | SHIMANO XT 11-42T |
Řetěz | Shimano 11x CN-HG601 |
Náboj přední | DT SWISS 350 STRAIGHTPULL IS 15X100MM |
Náboj zadní | DT SWISS 350 STRAIGHTPULL IS 12X142MM |
Brzda přední | SHIMANO XT BR-M8000 |
Brzda zadní | SHIMANO XT BR-M8000 |
Brzdové páky | Shimano XT |
Ráfek přední | DT SWISS M1700 Spline |
Ráfek zadní | DT SWISS M1700 Spline |
Pedály | Shimano PD M520 |
Řídítka | SL-K Carbon 740 mm |
Představec | ONE RACE SUPERFLAT 31.8MM |
Sedlovka | ONE RACE |
Sedlo | FIZIK TUNDRA M5 MG |
Pláště | Specialized Fast Trak tubeless |
10.10.20 09:01
No bohužel je to vždycky o nohách :) Tak ať ti to šlape a kolo dělá radost.
Edwin: Předchozí majitel prodával, jelikož si kupoval nové. Má několik kol cyklokros / silnička / trail / full a po 3 letech pravidelně obměňuje (mimochodem na daném kole měl 36 převodník a to jezdil buď po závodech nebo trénoval v Českém Ráji, čili žádné roviny). Já jezdím KPŽ a do kopce se to dá, ale to je spíše o výkonnosti nohou :-). Limitující je spíše 1×11 (11×42 kazeta) s 32 převodníkem, měl jsem GX 1×12 a to byla jiná káva jak po rovině tak do kopců.
Mě to připadne na délku jak zrácené, takový skoro čtverec, na výšku moc nechybí aby to bylo na délku stejné, ale když to jezdci sedí tak co.
Edwin: co novej spesl epic?
Tam myslim zeovna tu geometrii prizpusobuji velikosti.
Určuju to podle toho, že sám mám skoro 2m a pár XL kol jsem měl, nebo zkusil a vím jak vypadají a všechny standardní XL všech mainstreamových značek jsou prostě malé.
Jaké jsou rozměry moderních kol vím, neboť se v tom už asi rok šťourám, pač vybírám nové kolo.
Délka sedlové trubky je jeden z ukazatelů, ale musí se brát v potaz i její úhel. Tady je vidět sezení na úrovni zadního náboje, což je do kopce smrt. Taky relativně dlouhý představec a drop.
Nicméně to není kritika majitele, protože vím, že větší kola, až na výjimky, prostě k dispozici nejsou. Jen mi to je spíš líto, že těch opravdových XL resp. XXL opravdu není mnoho. A v segmentu XC full prakticky žádné.
To ze je to maly soudis jen podle te sedlovky? :) no tak si zvykej, bude hur. Treba novy stumpjumper ma v XXL delku sedlove trubky jen 465mm, bude potreba tak pul metrove sedlovky. A to bude trend spolu s extremnim slopingem, velikost kola nebude urcovat delka sedlove trubky, ale delka ramu.
Kolo pěkný, jen kdyby nebylo malý. Ale to je holt téměř neřešitelný problém nás dlouhánů.