A je to tady…
https://www.specialized.com/us/en/aethos
https://www.cyclingweekly.com/…lized-aethos
(vloženo 8.10.20)
Nejlehčí disková silnička?
10.10.20 01:07
10.10.20 00:43
Je velka skoda, ze tohle neudelaji jako gravel. Bez pruzicich nesmyslu, maximalne sedlovku. Misto na 45mm pneu, aero riditka se solidnim offsetem, ram pod 800, progresivni polozenejsi geo. Konkurence novym 3T a Ridley, vaha 7,5kg.
Pěkná stavba.
morrows: Tak kdyz ma oboji na svedomi jeden clovek :)…
Jako ten sloping me tam trochu dere… diky nemu bych byl treba u Gianta TCX na hranici s origo sedlovkou a jina tam nejde. Nastesti tady je kulata…
Nicmene takhle z foto mi to prijde vizualne moc takove graveloidni…oproti S6
Tak kdyby to nemělo pevný osy, kotouče a sloping, tak to bude vypadat skoro jako starej supersix. No a v tý velikosti by to vážilo asi stejně. Je fajn, že inženýři po dlouhém tápání objevili zase trubky s kruhovým průměrem :)
Taky tam píšou, že skutečný výkon spočívá ve tvaru, ne v materiálu
To je taky hezky řečeno
Vypadá parádně.
Kdesi jsem zahlédl vyjádření, že to prý uveze 120 kilo živé váhy…
easyrider: ja vim, jezdim na jedne obstarozni plecce, jejiz vyvoj mel taktez pod taktovkou… a vzhledem k tomu, jak dobre se mi na tom jezdi v porovnani s mnoha modernima kolama, tak me tenhle novy spesl zaujal :) Uvidime co levnejsi downgraded verze.
TheJD: Mas pravdu, pise to tam , ze se mu to sice zda kratsi, ale melo by to byt papirove stejne s SL7
@deekay Peter Denk je totiž Pan konstruktér, žádnej hipster. Jak tuhle značku nemusím, tak tohle je prostě TOP
PetrCH, Geoska mi prijde ok. Proc dlouhe? Jen o centak nizsi hlava a mirne delsi zadni stavba, ale to jsou strasne male detaily, ktere nikdo nepozna a hobik uz vubec ne. :-)
I jako odpurce velkeho S musim smeknout. Na kole jsem nesedel a sedet nikdy nejspis nebudu. Ale jen z ciste estetickeho hlediska se mi libi dost a navic ta vaha.. :-)
Pěkný kolo, pro mě designově čistší než Tarmac. Na sloping už jsem si zvykl, teď mi připadají „divný“ spíš rámy bez slopingu.
A na kotoučovky už si taky zvykám, ono ani nic jinýho zřejmě nezbyde.
Spešl na tomhle kolo vyvrátil mýtus, že kolo na kotoučích je těžké. Jen je nutné si za to malinko připlatit. ;-)
jonti: Pro me je duvodem proc SL6 nevzit treba proprietarni sedlovka se stupidnim zamkem.
Je to jednoduché, lehké kolo, ale kromě pár set gramů na rámu nevidím důvod, proč nechtít spíš Tarmac SL6.
Pekny cisty design, moc hezky kolo…letos se lakovani spouste vyrobcum povedlo, zrovna prijemna modni vlna…
Jestli bude nějaká nížší verzi s těžšího karbonu tak klidně beru. A klidně by mohla být uzpůsobená na mechanickou sadu. Tohle je asi jediná moderní silnička, která se mi libí a má vlastně vše přesně tak, jak se mi líbí. Klasických brzd jsem se už vzdal.
Ano, bylo to tu jako kolo v rukou Daniela Osse, bez bližších informací, až dnes šlo do světa…
Hmotnost zápletů uvádějí 1248 gr. v plášťové verzi, to má ráfek pravděpodobně méně, jak 350 gr., navíc v kombinaci s DT aerolite. Z vlastní zkušenosti tvrdím, že to moc dobrej nápad není.
Škoda ceny, protože jinak přesně takhle si představuji svoji příští silničku, včetně dokonalé geo.
Sice je Spešl megakolos a hodně lidí ho nemusí, ale pokud jde o silnice, tak ty jsem měl vždy hodně rád.
To zde před nedávnem bylo, ale údaje k tomu žádné. Nahlédl jsem na geo a hlavová trubka je spíš nižší, tudíž je jasné, že takto velký sloping je tam záměrně. Napadá mě důvod, že je to tak proto, aby byla více vysunutá sedlovka a víc to pružilo. Tyhle rámy na limitu jsou hodně tvrdé (neplést si s pevností). Canyon to jednu dobu u nejlehčího silničního rámu řešil tak, že tam dával tu jejich dělenou sedlovku určenou pro gravely, aby lidem nevypadávaly plomby z úst. Rám je docela dlouhej, dá se říct závodní geometrie, která majoritní části hobíků vyhovovat nebude. Jinak velké plus, že Spešl řeší středové misky dlouhodobě pomocí závitů. Opticky se mně kolo i přes veliký sloping líbí, pěkný, nadčasový minimalizmus, žádné patvary, které stejně nemají ve skutečnosti žádný technický přínos.
Nádhera
cavendish: Dle modernich trendu, asi ten tvar ma vyhody, viz treba novy giant TCR, tam je to podobne.
Peter Denk ma bod:)
Sice mohli udelat mensi sloping…
Ale normalni 27.2 sedlovka…super
konecne s funkcnim zamkem!!!…bomba
zadne interni vedeni skrz riditka a predstavec…parada
Trochu mene se mi libi, ze je to kratsi nez Tarmac :( Meli nechat geo SL7…
A nelibi se mi ta nizka hmotnost, ale treba udelaji nakou tezsi levnejsi verzi. Pulkilovymu ramu neverim :D Zvlast kdyz na promo fotkach to prohanej po gravel cestickach .))
Ale jo, za me to vypada na nejlepsi pocin od speslu za posledni dobu :)) Po kokotinach, jako treba futureshock, konecne vrhli svoje usili tam kam meli.
To teda čumím, vypadá to parádně. Pěkná ukázka co se dá s karbonem udělat, ale z té ceny mě málem jeblo. Pro normálního smrtelníka naprosto nepředstavitelné si to koupit.
Když pominu siluetu sracího psa a kotouče, tak je to moc povedené kolo. Víc takových!