Nová omotavka
Kolo jsem kupoval holce letos v lednu víceméně na zkoušku, jestli jí to bude bavit. Po koupi jsem vyměnil kliky Sora (3×9 50/39/30) za GRX 600 ( trojplacka byla pro ní „maturita“, zvyklá byla na Mtb na 1×11) a kazetu za 11–36. Chytlo jí to ( Mtb je už prodané), původní brzdy ( TRP Spyre) sice brzdily dobře, ale v delších sjezdech a na nerovnostech měla problém dlouho držet stisknutou páku ( holt ta pružina klade docela velký odpor na dívčí ručku) a původní řidítka s poměrně velkým dropem, malým drop flare v kombinaci s kratším představcem stabilitě taky nepřidaly. Takže volba byla jasná hydrauliky. Kolo není pro gramhoniče, ale má pohodlnou geometrii, dobře se ovládá a celkově je na takovou tu " kochací" jízdu. Teď koukám, ještě po nějakých zápletech, aby se mohly na jaře obout bezduše.
(vloženo 17.10.20)
Značka | Marin |
Model | Four Corners |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | S (157-168cm) |
Hmotnost | 12.70kg |
Rám | Double Butted CrMo 4130 |
Vidlice | CrMo 4130 |
Hlavové složení | FSA No.8, Sealed |
Kliky | Shimano GRX FC-RX600 2x11 |
Středové složení | Shimano BB-RS500 |
Přesmykač | Shimano GRX FD-RX400 |
Měnič | Shimano GRX RD-RX400 |
Řazení | Shimano GRX ST-RX400 2x10 |
Převodník | 46/30 |
Kazeta | Shimano XT CS-M771 10sp/11-36 |
Řetěz | Shimano CN-6701 10sp. |
Náboj přední | Marin Alloy QR, 6-Bolt Disc Mount, 32H, 100mm |
Náboj zadní | Marin Alloy QR, 6-Bolt Disc Mount, 32H, 135mm |
Brzda přední | Shimano Deore BR-M6000 |
Brzda zadní | Shimano Deore BR-M6000 |
Brzdové páky | Shimano GRX ST-RX400 |
Ráfek přední | 650c Marin Double Wall Alloy, 32H, Disc Brake Only |
Ráfek zadní | 650c Marin Double Wall Alloy, 32H, Disc Brake Only |
Dráty | Ocel, průměr 2mm, 32ks |
Pedály | Crankbrothers Candy 2 |
Řídítka | Ritchey Beacon 40cm |
Představec | Marin Forged Alloy 65mm |
Sedlovka | Marin Forged Alloy 27.2mm, 350mm |
Sedlo | Selle Italia Ldy |
Pláště | WTB Resolute, 650bx42c, Puncture Protect |
Super, do podsedlovky se určitě vejde i forma na bábovku, takže za 5* :-)
Tento stroj mám v L, tedy na velkých kolech. V této velikosti to pobere i 50 pláště. Vysoká hlava je úžasná, i spodní držení je pohodlné. Proto nechápu ta řídítka, zkoušel jsem je a úchop za páky … to prostě nejde, ale každý to má jinak.
Dobrá volba, ať slouží.
Yetti: já se vsadím, že proti hromadě ostatních gravelů tenhle jako gravel i opravdu funguje :-)
Něco tak ošklivého uz jsem dlouho neviděl. Ale tisíc lidí, tisíc vkusů
TK75: Beacony se dají koupit už i u nás, ale kupoval jsem je v DE ( vyšly skoro o 400,– /ks levněji). Oproti Venturemaxum mají trochu zploštělou horní část ( i když ne tak, jako Ergomaxy co mám na Diverge), o 2cm menší drop a hodně krátký reach ( 65mm), ta vlnka v úchopu je decentní. Drží se opravdu dobře, koupil jsem si je i na kolo na ježdění do práce co si teď stavím.
Teď mi došlo že to jsou ta nová řidítka Ritchey Beacon, tady na trhu ještě asi ani nejsou
Vypadá to že budou lepší než venturemax, tam ten spodek zkroucenej třeba zrovna mě tlačil do dlaně.Asi mám nekompatibilní ruce
Nydlak: Vidíš, na jaře jsem zapomněl zaříznout krk vidlice, a nějak jsem si na něj okometricky zvykl, představec zůstane v pozitivu holce takhle vyhovuje a krk šmik.
17.10.20 15:31
Hele mě se to napoprvé taky nelíbilo, ale nějaká jsem tomu přišel pak na chuť :-)))
mě se to asi nelíbí. :o
p@x: nemusíš čekat tady kup Nitta
https://www.planetx.co.uk/…er-handlebar
a namontuj opačně (mtb duály by tam také šly :)) Ještě to nemají marketingově podchycený s označením gravel.
17.10.20 13:21
Otočil bych představec do negativu abych zakryl ten komín nad představcem. Opticky by to vypadalo lépe.
17.10.20 12:35
Stejnej pocit mám taky, když sednu na 700c
Nepřijde mi, že by byl stroj na menších kolech nějak zásadně jiný, že by jel hůř… Jede to moc krásně, snadno zrychluje a zlehka stoupá a je to takové snadno ovladatelné.
Hezký kolo to je, jen se zeptám kolik mají ty Resolute opravdu?
Zkoušel jsem tam co jsem měl doma 700×38 ( do rámu se vešly jen tak tak, až od velikosti M, tam Marin dává 700c kola) a to kolo mi připadalo v zatáčkách, jak když jedeš na žebříku a ztratilo takovou tu „lehkost a ovladatelnost“.