Dnešní první projetí.
Po mnoha letech jsem si to konečně zopakoval, osedlat ocelovou žehličku. Je to tak 15let co jsem prodal svého Authora Sectora r.2000 a již tehdy jsem tušil že to nebyl můj poslední ocelový stroj…
Dnes po 15letech jsem si ten zážitek z jizdy znovu dopřál, téměř 2kg třikrát zeslabované oceli v podobě Tomova CX rámu mě žene kupředu terénem s tím samým pocitem jako kdysi můj Sector. Je to čistá koncentrovaná radost. Říkejme tomu jak chceme, třeba „steel is real“, ale chce si to zažít „feel the steel“. „SMOOTH“
Až bude finální sestava půjde do našich biků, prozatím takto:
Pohon:
Do terénu nezvyklá, ale má oblíbená Campa. Pracovně jsem si setup nazval (nEkar)
kazeta e13 9–39 / middleburn kliky s garbaruk 36z / šaltr Potenza / páky s brzdama H11
Kola:
Zipp 303s prozatím s obutím Gravelkingů SK 38mm
Zbytek:
Sedlo Berk Lupina (neskutečně pohodlný, to jsem ani nečekal), sedlovka Engage AX lightness, řidítka AX lightness ergo 4200 (představec a pedály prozatím provizorium)
Odhadovaná váha cca 8,3–8,5kg
(vloženo 18.10.20)
Jinak k té zadní stavbě píšete jak je dlouhá možná pohledove ju ale koukal jsem u svého RM gravlride crb900 a ten má délku zadní stavby 440mm
Můžu se ještě zeptat jak jsi velký a jakou máš velikost rámu?
muzui se jeste zeptat kde jsi kupoval ramovou sadu?
Jo, ocel je fajn,ale nelíbí se mi ta kilometrová zadní stavba ani vysoký ráfky.
Hlavně to mohl nechat i s menším prostorem, protože gravel už má
Ritchey Outback
PS. Tu prostupnost stejně tou dlouhou stavbou zvětšil jen o milimetry
Tak vzhledem k nazvu se mel ****** na vetsi misto pro pneumatiky a nebo udelat dasli verzi – swiss gravel disc :D
A musim rict, ze jak na silnici mam rafkovy brzdy rad, tak do podzimniho blata na CX bych je nechtel :)
Deekay: co má chudák Tom dělat, když jeho dokonalá verze s cantíkama už trhu nestačila?Bylo třeba dát diskové brzdy, tak zkroutil levou zadní vzpěru a bylo.Teď zas to chce pevný osy a větší prostupnost pro pneumatiky.No tak to natáhl
:-)
425 chainstay mi prislo na krosku fajnove, 437 uz to trochu zabije, udelali z toho spis takovy pohodlny cestak :)
k té geo, našel jsem tohle https://eu.ritcheylogic.com/…try-0420.pdf
mě taky:), zkusim to časem pověsit na nějakou váhu až bude finálnější setup
No celek je celek. Ale je to mozny, nechci se tu hadat o vaze. Z hecu by me ale zajimala presne :)
Fazzy: většina věcí je převážená, prostor v odhadu vidím tak na ±150g. Aktuálně na fotce by mělo být 8,5kg.
TK75: no co sem koukal, tak ramovka s karbon vidli ma cca 2300 g.. pericko si predstavuju jinak. Nechci tu rozpoutavat nejakou tipovaci soutez o vaze, ale muj soukromej tip je minimalne 9 kilo. Ale o to u tohodle kola zase tolik nejde..
Já jsem pro vysoké rafky:-)
Je to tak, úvahy o kolech tam jsou… pocity mám také smíšené, uvidíme jak se nakonec rohodnu. Naživo to vypadá lépe než na fotkach.
Zadní stavba je dlouhá, možna zkresluje i v poměru k malé velikosti rámu, ale mam pocit že verze se zahnutou zadní stavbou mají tu zadní stavbu delší… nicméně geometrii jsem nikde nedohledal
na silnici sem si tím prošel taky, ke kulatým trubkám je prostě 45mm moc
viz foto 30mm vzadu 45mm vepředu a to je to silnička s 25mm pneu :D
Mě se ty ráfky na tom kole nelíbí. Buď všechno aero nebo nic. Ty aero ráfky jsou na tom kole asi tak jako jednopřevodník na silnici ;)
Jinak hezký.
Přidám se ke kubadovi. Taky bych tam dal nižší ráfky. Ale i tak to je fain stroj :)
parádná, ale vypadá to že je to dlouhé jak autobus :D
jinak kola asi nižší tohle už je na ty tenké trubky dost
Parada:-)
Tý Kampě nějak nemůžu přijít na chuť. Ale i tak super!
No ja musim jit proti proudu.. za me tomu ty rafky naopak ublizujou. Na takovyho subtilniho ocelacka, je tenhle profil strasne moc. Uz to z toho dela karikaturu – obrovsky kola propojeny nenapadnyma trubickama. Pusobi to s nima uz hrozne tezkopadne. Nehlede na to, ze vzhledem k urceni kola, nedavaji ani racionalne noc smysl. Za me rozhodne nizsi profil a sirsi gumu idelane nejakej skinwall. Osobne bych ani nebyl takovej optimista co se tyka odhadovany vahy, ale kdo vi.
18.10.20 18:32
Nádhera
Bych řekl že tenhle nový typ s pevnou osou má tu zadní stavbu asi delší kvůli větší prostupnosti pro pláště.Ty kola tomu teda ale hodně dodávají na vzhledu
Parádní, líbí moc.