Sila Gravel bajkov ich ohromná univerzálnosť. Pripomína mi to časy, keď som mal na svojom Favorite nahodené cyklokrosové galusky, a striedal som asfaltky s prašnými cestami… proste sloboda.
Na mojom Revolte mám pôvodne kolesa Giant 700c 38mm do ľahkého terénu, ľahké cestné kolesa Tune, a teraz na jeseň a zimu som zmenil okrem plášťov aj veľkosť kolies. 27,5 / 650b, plašte WTB Sendero 47. Agresívne pneumatiky bez kompromisov. Zatiaľ si to užívam.
(vloženo 18.10.20)
Revolt, je jedno v jaké konfiguraci a s jakými koly, je prostě TOP kolo! Blahopřeji!
čím je vidlice/rám měkčí, tím víc je jakékoli zlepšení znát. otázka je, jak moc to vadí. odjezdil jsem asi dva roky na rs mag21, kde stačilo zatočit, aby škrtaly brzdové špalky o ráfek, a nijak mi to nevadilo :-)
Nimrod: prosím tě ty jejich reklamní řeči o pevný ose
Chlápek zašroubuje osu a povídá jak se to krásně zpevní
A jako když utáhnu rú tak se to nezpevní?Proč?Rám pozná rozdíl jestli krz něj táhnu dutou osu 1cm širokou, nebo tyč 5 mm? Ano osa je pohodlná a i taková logicky čistší.To jo
Ale fakt přísahám, že bych nepoznal u Swiss Crosse jestli mám nebo nemám pevnou osu
myslím tím hlavně 26"
čtyřhran jezdím doposud na cx (jinak isis), rychloupínáky mi nikdy nevadili a nefunkční vidlice před 20 lety opravdu nutně být nemusely, když sis koupil něco rozumného. ale k těm prvním zmíněným, nikdy jsem nebyl vysazený na tuhost, v tomhle nejsem zrovna etalon a chápu, pokud někomu přijde pevná osa důležitá
Těmi starými standardy myslíš co? Třeba čtyřhrany, rychloupínáky a nefunkční vidle?
za to xc je vysloveně nevhodné na ježdění i po silnici :-)
jsou i xc s pevnou…
ale fakt ti to neberu, naopak. dneska se to xc, které bych sedlal, prostě nedělá a díky opuštění od starých standardů se to ani nedá nějak obejít. ale být o 20 let dřív, tak pro gravel není moc místa na trhu
Jen aby to nevyznělo, že s těma 27,5 kolama to je jen jako do lesa.Já rád po silnici frčím normálně zalehnutej za beranama, to je právě ta paráda, jak se to kolo dá používat na všechno
neviděl bych to tak jednoznačně. v době, kdy jsou xc kola dlouhá a nudná, je gravel opravdu živí a hbitý v tomhle podání do lesa. porovnávat to se starým xc, kdy měla hlava 71° a kola 26", by už ale gravel tak jednoznačně nedal, těch výhod mi přijde pro gravel minimum. ale to už bylo někde na tytrubce, že gravel je moderní pojetí xc kola z přelomu milénia… jen bych byl osobně pro to xc
TK75: 27,5 je mrtvola. Drží ho na živu jen malá průchodnost některých gravel rámů :-).
jo takhle, teď ti rozumím :-) no, my, co jinak jezdíme 26", o tom víme svoje… :-)
Tak singlespeed říká že 27,5" je mrtvola.No tak jsem si chtěl u něj trochu udělat oko.Jakože teda to dostačuje:-)
Mimo záznam ale říkám 27,5" jsou naprosto úžasný kola
A nejsem prcek
mi zarazily ty 650b kola, ne geometrie ani to, že gravel má ty limity průjezdnosti níž než celopéro, to je asi jasný každýmu, že jo… měl jsem to specifikovat
Pochopitelně menší kola jsou lepší než 29" obludy
A to je jasný každýmu kdo rád jezdí zvesela:-D
Nimrod: no že při sjezdu z nějakýho šutru a ještě přes kořen je to z gravelem o hubu kvůli jeho geometrii, hlavně strmému úhlu hlavy a krátkému rozvoru.V tu chvíli mě ani větší kola nepomůžou.Proste to buď dám nebo ne
Nimrod: ono to tak úplně o geometrii a fullu není, občas taky o nohách. Stačí si vyjet na gravelu na Rychlebky, dát si Wiesnera nahoru a člověk se nestačí divit, kolik sotva jedoucích nebo dokonce tlačících bikerů na fullech (i hardtailech) potká. To určitě nebude špatnou geometrií těch kol, že neprojeli to, co jiný s gravelem :-).
TK75:„No a s gravelem se i kvůli jeho geometrii nedostaneš, neprojedeš to co s fullem, tak proto jsou 650b u gravelů v terénu dostačující.“ teda cos tím chtěl říci? :-D
19.10.20 13:22
Smysl jenopila sice do terénu dává, ale omezuje rozsahem převodů. Proto mám pořád dvojplacku 44/34×11–42 (tedy přesně rozsah Eaglu) i když bych chtěl jednopilu. Ale Eagle kromě elektriky na gravela ještě není k dispozici.
TK75: ono to je opravdu o použití. Já svou krosku proháním z 80 % po cestách, zbytek polňačky. Proto mám raději rychlé 35mm gumy a dvojpřevodník s kazetou o nevelkém rozsahu. Čím více člověk vyráží do terénu a do lesa, tím více dává smysl jednopila a objemnější pláště.
Nooski: ano, když potkám mladé sportovce co tady u nás přes zimu trénujou, tak se na silnici nechytám
Pořád je to ale rychlejší než na bajku.Přitom můžu do lesa
Ještě bych dodal že tyhle pneumatiky s šířkou 47 mm jsou obvodem vlastně stejné jako normální 700c x 28–30 mm pneumatiky na silničce
Moc pěkné kolo i barva. 650b kola jsem vyzkoušel a na mé pojetí gravelu to vůbec nejede (WTB Byway 47 mm). Klasická Di2 mi do terénu taky nesedla díky titěrným tlačítkům bez odezvy.
Maciku jde o to, že aby mohl rám u těchto kol zachovat g-faktor (šířku klik) a na druhou stranu aby se vešel převodník tak když se chceš dostat na větší objem pneumatiky, tak se používá 650b
No a s gravelem se i kvůli jeho geometrii nedostaneš, neprojedeš to co s fullem, tak proto jsou 650b u gravelů v terénu dostačující.
Na silnici potom jedou taky celkem zdatně
Macík. To je velmi jednoduché, proč tam jsou 650b pláště. V klasickém průměru by se 47mm plášť do rámu nevešel, proto je třeba použít menší kola.
Kolo je to krásný, moc se mi líbí a rád bych se na něčem takovým jen tak z legrace svezl. Jen nemůžu přijít na to, proč moderní enduro musí být nutně 29" a tady si udělají klidně něco se vzhledem kola na silnici s kolama 650B. Ale já nechápu spoustu věcí, co už :)
Mě to na nich bavilo, akorát to jak nejedou na silnici mě štvalo.Tak jsem na zadní dal hladkou a je to daleko lepší
Návrat do devadesátek minulého století. Velmi podobné gumy jak šířkou tak vzorkem se vozily v prehistorii mtb :-).