Nějak se mi sešly 3 druhy brzdových bovdenů. Klasiku od Shimana znám a používám dlouho. Pak je tam nějaký opletený, vypadá bytelně, ale je těžký. A potom naopak lehounký, z hliníkových článků. S posledníma dvěma nemám žádné zkušenosti, pokud jste se s nimi setkali, napište prosím vaše postřehy. Dík
(vloženo 19.10.20)
Jakobo: „příčně vedené dráty“ – tím myslíš lineární bowden? Já mám teda zkušenost jinou, naopak k mechanickým brzdám používám jen a pouze lineární bovden (Alligator LY-18630), kterej právě nepruží tak jako spirálový… Samozřejmě s bovdenem musíš brát kvalitní koncovky a pak nemáš ani problémy s jejich propíchnutím.
Jakobo – Pleteš si to s nějakým jiným. Tenhle je normálně spirálový, to co je vidět je jen slabounký umělý oplet potažený plastem. Ale už je to stejně jedno, dal jsem tam Shimano.
Ten prvni neni pro brzdy vhodny, neni vhodny asi na nic. Ma pricne vedene draty, takze se pri brzdeni krouti vic jak spiralovy a neni dostatecne tuhy. Navic brzdnou silou hrozi propichnuti koncovek fraty. Na razeni neni vhodny, protoze jednak je 5 mm a navic je hodne tuhy. Spatne se s nim pracuje.
Take mam stejny poznatek clankovitym bovdenem. Po par vyjizdkach v bordelu to zacalo delat loupavy zvuky. Vickrat bych ho asi nechtel.
nokon je třeba za mě skvělej, jen se nachytá časem bordel mezi články a pak vydává zvuky, praská
Vozil jsem jak opletený, tak článkové Nokon a I-link a u brzd jsem jednoznačně zůstal u klasiky Shimano.