Pain is temporary, Glory lasts forever!
Původně byl v plánu Ibis Ripmo V2, ale kvůli šíleným čekacím dobám a velmi dobrým recenzím jsem zakotvil u Propainu. Do toho všeho ještě Němci od 1.7. zavedli sníženou sazbu DPH na 16%, takže 2.7. bylo kolo hned objednáno, odhadované datum výroby byl až 9.10. Bylo to opravdu nekonečné čekání a muka, obzvlášť poslední 2–3 týdny. Dobré náladě ani nepřidávalo pročítání německého fóra, kde uživatelé postovali vzkazky, že je jejich kolo ve zpoždění již x dní nebo, že jim výrobu posunuli o další měsíc a půl…Naštěstí jsem měl příhodnou konfiguraci a kolo mi dorazilo domů 19.10.
Jelikož Propain v konfigurátoru nenabízí Shimano komponenty, tak již několik měsíců předem byly nachystány komponenty Shimano, které po vybalení kola, hned na něj putovaly. Propain k modelu Tyee nepochopitelně nabízí pouze „krátké“ sedlovky, takže jsem zvolil nejdelší možnou – BikeYoke 160…no na mých 190 cm byla skutečně zbytečně vytažená a na Tyee hned putovala OneUp 210 a vychází perfektně.
K jízdním dojmům…je to neskutečnej tank z kopce, který stejně neskutečně stoupá do kopce, to kolo jde proti Reignu neuvěřitelně za pedálem a nutí mě prostě pořád jet kupředu :-) Tam kde jsem na Reignu už špičkou sedla dráždil konečník, aby se nestavěl na zadní, tak tady nemusím vůbec nic dělat, jen lehce naklonit nad řidítka a jsem nahoře. Když se terén zlomí dolů, tak jsem se přistihl, že kde jsem na Reignu již přibržďoval, jelikož jsem měl už pocit, že se Reign musí rozpadnout, tak na Tyee nemám ani pomyšlení přibrzdit, prostě namířit a poslat to tam. Zřejmě tomu také nahrává, jak je kolo tiché, nic nedrnčí a nechrastí…doufám, že to tak vydrží napořád :-)
(vloženo 23.10.20)
Značka | Propain |
Model | Tyee CF29 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 15,8 kg tak jak je na fotkách |
Rám | Tyee CF29 karbon |
Vidlice | Fox 36 factory Grip2 170 mm 2021 |
Tlumič | Fox DPX2 factory 210x55 2021 |
Hlavové složení | Acros |
Kliky | Truvativ Descendant karbon 175mm |
Středové složení | Sram DUB boost |
Přesmykač | :-) |
Měnič | Sram X01 AXS |
Řazení | Sram X01 AXS |
Převodník | Sram X01 32z |
Kazeta | Sram xg-1295 X01 10-52 |
Řetěz | Sram X01 |
Náboj přední | Newmen Fade |
Náboj zadní | Newmen Fade |
Brzda přední | Shimano Deore XT 8120, 4píst, metal desky, kotouč Sram Centerline 200 mm |
Brzda zadní | Shimano Deore XT 8120, 4 píst, metal desky, kotouč Sram Centerline 200 mm |
Brzdové páky | Shimano Deore XT 8120 |
Ráfek přední | Newmen SL A.30 - 30 mm vnitřní |
Ráfek zadní | Newmen SL A.30 - 30 mm vnitřní |
Pedály | Shimano XTR SPD |
Řídítka | Sixpack Millenium 800x35 mm AL |
Představec | Sixpack Millenium 45 mm + OneUp EDC Tool |
Sedlovka | OneUp 210 mm |
Sedlo | Kamikazze |
Pláště | Přední Schwalbe Magic Mary 29x2,4 Adix soft, Zadní Schwalbe Big Betty 29x2,4 Adix soft + CushCore |
Ahoj, tak ses dočkal. Pěkný je to. Příští Rozhledny nejlepší vrchař, říkáš? :-)
hmotnost je normal. Se staci podivat, co si bikeforum mysli, ze je enduro v tematu „plaste na enduro“…
Pěkné i v tom XLku, ale ta hmotnost je tedy fakt šílená na karboňáka s malým tlumičem.
po vybaleni z krabice bez pedalu to melo rovnych 15…neco ale vazi delsi sedlovka, pedaly a cushcore…a hlavne ty plaste maji pres 2,5kg
Jako pekny ale nemuzes tam dat nejakou normalni fotku z boku aby byly videt proporce kola celkove? Ty sikmy pohledy ti toho moc nereknou;)
Krasavec, táto farba je proste naj. Bike parádny keby som hľadal tak vysoké zdvihy, tak je horúci kandidát.
Tak vyber biku stejný, vybral jsem to druhé. A to jak popisujes svůj bike, tak mám úplně stejne. To znamená dobry vyber u obou biku :-)
Snad je ta pružina vzadu mohla zařídit ještě o kus víc legrace.