Letošnímu podzimu vládnou gravely. Jejich kouzlu propadli mnozí dosavadní vyznavači MTB a i mě to, přiznám se, fest nahlodalo. Pak se ale přinaskytla možnost pořídit bazarovou silničku a páč gravel je vlastně taková zakuklená silnička, rozhodla jsem se jít rovnou k jádru pudla, jaképak copak a když už, tak už.
Proč zrovna šírer? Tak jednak se mi na fotce moc líbil a druhak mě zaujala historie této značky, spojená s Janem Šírerem, někdejším závodníkem, výrobcem a prodejcem kol, ale kromě toho i iniciátorem a hlavním hybatelem vzniku muzea jízdních kol v Boskovštejně. Naživo se mi potom líbil ještě víc a první svezení mě neodradilo, přestože jsem ho absolvovala v částečném vyšinutí z toho, že před sebou skoro nic nemám (to uzoučké svištící cosi se nedá počítat), z prazvláštního řazení, z brzd, které oproti blizzovi nebrzdí a z posedu hlavou dolů. I přesto touha vlastnit takovou pěknou věcičku zvítězila, i kdyby měla doma viset na zdi jako dekorace. Kolo bylo ve výborném stavu, osazení původní (kromě řetězu), zachovalé a plně funkční. Tedy kromě toho, že hazka neřadila na největší pastorek, což stačilo jen doladit samozřejmě, ale než k tomu došlo, stihla jsem si ještě vyšlápnout několik zdejších výživných kopců :-) Na šírera jsem pořídila nové sedlo, páč původní černo-červené prostě kazilo celkový dojem. Výběrové kritérium – bílá barva – mi velmi usnadnilo možné dilema podstatným zúžením nabídky. Volba padla na Selle, páč taky Itálie, tak aby si to s tou Campou rozumělo. A volba to byla dobrá, rozhodně nemůžu říct, že bych cítila každý kamínek. Druhou a zatím poslední investicí byly nášlapy, páč jsem naznala, že tady už to prostě jinak nepůjde. Nakonec jsem se rozhodla pro SPD Shimano s nastavitelným předpětím, prý pro začátečníky a jelita obzvlášť vhodné. Zatím se mi vždy podařilo opustit kolo spořádaně a organizovaně, tak doufám, že se temné proroctví našeho servismana „Stejně si ustelete“ nevyplní :-)
Kdybych to měla shrnout:
- převody diskriminační, obzvlášť na Šumavu
- hmotnost demotivující, v podstatě mám stejně těžké HT a silničku :-)
- věk neatraktivní, tak někde napůl mezi „retro“ a „moderním hltačem asfaltu“ :-) (i proto se k sobě tak hodíme :-))
Podtrženo, sečteno: děsně se mi líbí a moc mě to na něm baví :-)
(vloženo 25.10.20)
Značka | Šírer |
Model | 101 Ultimate - Veloce |
Modelový rok | 2007 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,3 |
Rám | Alu 6061 |
Vidlice | Alu U6 IHS |
Kliky | Campagnolo Veloce 175mm |
Přesmykač | Campagnolo Veloce 10s |
Měnič | Campagnolo Veloce 10s |
Řazení | Campagnolo Veloce 10s |
Převodník | Campagnolo Veloce 10s 39/53z |
Kazeta | Campagnolo Veloce 10s 12-27z |
Náboj přední | Campagnolo Khamsin |
Náboj zadní | Campagnolo Khamsin |
Brzda přední | Campagnolo Veloce Skeleton |
Brzda zadní | Campagnolo Veloce Skeleton |
Brzdové páky | Campagnolo Veloce 10s |
Ráfek přední | Campagnolo Khamsin G3 |
Ráfek zadní | Campagnolo Khamsin G3 |
Pedály | SPD Shimano PD-M520 |
Řídítka | Ritchey 460mm |
Představec | Ritchey 110mm |
Sedlovka | Ritchey |
Sedlo | Selle SMP Extra |
Pláště | Maxxis Detonator 23mm |
Komentář po bezmála třech letech :-) Děkuju!
Šíra už dneska jen zdobí.. a je v tom dobrej :-)
Jéje, moje bývalé kolo :-). Až jsem slzu uronil… Ty komentáře mě baví. Všichni za mlada jezdily max. 39/25 a dnes je 36/32 málo. A kdo to má jinak, tak to má špatně. Taky jsem před dvaceti lety ujel na 11 kg silničce 150 km po Vysočině s průměrem 32 km/h. Dneska se silničkou pod 8kg neudělám na 100km 30 km/h. Myslím, že kola jsou pro radost, že je máme, můžeme na nich jezdit hlavně a líbí se nám. Howgh, domluvil jsem..... Máš to moc pěkný!!! Za 5!
Nádherná hliněná práce na Campé, to nejde jinak než za 5*! Krásně nafoceno a hlavně na můj vkus až moc vyleštěno :-)
Je tam hlávko 1 1/8" a Šírer tam dával FSA, měl jsem tu poslední verzi rámu v červené barvě, ale je možné, že tady nebude FSA.
Tyjo, hlavové složení ti teda neřeknu… možná to někde vygúglíš, co tam Šírer dával… A ten cyklocomp jsem obdržela s kolem už při koupi. Nějak ho neřeším, vlastně na něj ani nekoukám, vlastně ho ani neumím ovládat :-D Občas se hodí, abych věděla, kolik je hodin ;-)
25.12.20 05:11
Cen da H, learita: díky kluci :-)
jardalee: hele, zatím dobrý, děkuju. Dostala jsem tady spoustu rad, za to moc děkuju všem, aspoň budu mít inspiraci, kdybych chtěla něco měnit.
Ať vám to všem šlape, lidi, a jestli silnice, tak buďte opatrní, těch špatných zpráv je v poslední době až dost…
:-)
no ty kompaty by asi nebyl problem koupit ale stejne by me asi vadil ten skok vepredu a nejvic me vyhovovala trojplacka 28/38/48 a vzadu 9kova kazeta a 11–32 a to byly asi top prevody na vsechno a teda trekingovy hladky plaste okolo 40mm :) ale to moc se silnickou spolecny nema no :)
měl jsem šírera 501 na kompaktech s karbonovou vidlí (jsem ho tu i přes jedno vlákno prodal), rád na něj vzpomínám. Tak ať přináší radost. Jen bych tedy na šumavě už tyhle klasické převody co máš Ty nedal. Už jsem stár a tlust :-)
No, pravda je, že když už tady u nás potkám silničku, jede na ní vždycky chlap… takže za mě spokojenost :-)
I mě se ta stříbrná Campa moc líbí, navíc oceňuju, jak to lehce a bezproblémově běhá, přece jen už to má nějaký věk. Díky :-)
Ženských na silničce není nikdy dost. Marně přemýšlím, jestli jsem nějakou za poslední rok vůbec potkal. Kolo je krásně zachovalé, asi toho moc nenajelo. No a když vidím tu Campu, tak mám chuť si s ní něco pořídit. Nikdy jsem jí ani netestnul. Jestli ale přitáhnu domů další kolo, tak už asi dostanu bodlo s rozběhem:-)
Doubeq 28 je možná zlata střední cesta, ale kdysi při výrobě kol s touhle šířkou moc nepočítali… Málo který rám tu 28 veme „myslím na výšku“ v stávajících rafcich…
Rozdíl je taky na špatném povrchu v tom nabombení, při vyšším tlaku je ten tlak samozřejmě i na ráfek a ten se snáz může rozhodit. Při přebombení i popraskat opotřebením nebo pořádnou peckou. 28mm je zlatá střední cesta na většinu českých okresek.
mum-on-bike: Pláště 25 mm se foukají na o něco nižší tlak než 23 mm, jsou pohodlnější, míň to drncá. Ale na vyloženě špatné silnice to stejně není. Defekt by spíš hrozil, když bys jezdila podhuštěné gumy.
mikymik: brácha!!! :-D Nejdřív jsem myslela, že jsi původní majitel, ale nába je jiná… i omotávka je pihovatá stejně :-))
Bonde díky, tak nějak jsem si to s těma pláštěma taky myslela…
Doubku, jaký natvrdo? Víš, jaká peřinka je to moje sedlo? ;-D
midlandere, no všude kousek bych netvrdila… a i kdyby, tak co? Jedině že bysme zašli na pivo… :-D
polo: díky za pochvalu a rozumný názor. Jinak už jsem na tom jela i na hodně, no… nehladkém povrchu řekněme (doufám, že si to nepřečte kotwík :-)), teda pomalu a jen kousek, ale vpoho. Jaký může být problém? Bude to „natvrdo“ :-D nebo je to náchylnější na defekt?
Chose, tak ne já štěrkolet, ale ty silničku ;-)
K nám by opravdu jet na kole nechtěla, autem jsem tam jel skoro 4h :-D
26.10.20 13:08
Kolo pěkný, pro mě takový fajn retro, na který se rád kouknu.
Převody vyzkoušíš, když to nepůjde, kompakt kliky to vyřeší.
Kadenci bych v tvém případě neřešil. Ty rady jsou dobře míněné, ale předpokládám, že i nadále chceš jezdit hlavně pro radost a tak jak ti to dosud vyhovovalo.
Pláště 25 mm jsou o něco pohodlnější než 23. Já už bych se na 23 vracet nechtěl. Na druhou stranu neplánuju jezdit širší než 25, na silnice v mém dosahu bohatě stačí, rozbitých úseků je tu málo.
26.10.20 12:31
Mno, já loni jezdil (=začínal) na 25mm a letos obul 32mm… což je rozdíl milimetrů celkem 7 a na každý straně +3,5 gumy… a to už kousek gumy/vzorku, kterej pak brzdí moje kila, je… a to se počítá! ;-)
Děkuji děkuji :-)
mykovec: díky, to si musím zkopírovat a někam uložit. Info s cenou zlata pro mě :-)
…a ráfkové brzdy, viď, miťo? Díky ;-)
Bonde, add barvy: bylo samosebou prioritní, abych nemusela pořizovat nové triko :-D Hele, spd zatím na blizze nemíří, i když teda měla jsem z nich asi větší obavy, než bylo potřeba…klep-klep-klep. Jinak tebe se můžu zeptat, ty víš, že jsem blbec: co získám dvěma milimetry šířky pláště navíc? Kromě pohodlí, jak píšeš, páč se zatím žádné nepohodlí nekonalo…
No povedenej stroj. Ale popravdě, nejvíc oceňuji barvy a jak se jich držíš! Taky mám za sebou tohle modro-bílý období, díky svýmu RB CRX, a moc rád na něj vzpomínám. Jinak setup kola máš stejnej, co jsem měl na RX, když jsem jej postavil. Teda jen gumy jsem měl 25mm. Ale časem jsem fakt musel sehnat kompakty (39/50), páč ty kopce okolo Brna jsem na 39/53 fakt nedával… jsem holt o pár (desítek) kilo těžší a taky větší troska :D. Jinak i ty gumy jsem postupně upgradoval na 32mm, což je nejvíc, co mi projde zadní stavbou, byť vidle by širší zvláda. Nicméně 25mm mě nijak nelimitovaly, širší jsou jen krapet pohodlnější. A vlastně návrat ke kořenům, naši dědové jezdili po šotolkách a kostkách na Barumkách právě šířky 32 :D. Jinak SPD je rozumná volba, hádám, že druhý pár už míří na Blizze ;-)
Parádní kolo, je vidět, že z něj máš radost mamko. Ať jezdí. Vtipnej popis „posed hlavou dolů“ :D
Jo a ještě pochvala za stříbrný komponenty!
Záleží i na obutí, když jsem jezdil 23mm na podobných převodech, tak to šlo, ale s 28mm jspu kompakty naprosto ok a hlavně mnohem variabilnější na různé profily. Ona i délka klik udělá svoje. A na kompaktech se dá při kadenci těch cca 100+ na 34z jet i přes 30km/h :-D
25.10.20 23:36
jj to je v pohode ono je tam tech poucek vic drzet kadenci furt sedet i v kopcich co nejdyl to de a i tam proste vyuzivat setrvacnost a tu kadenci apod. proste silnicni cyklistika ale taky bych si s tim hlavu asi moc nelamal :D
jardalee: nojo, tak jako každý obor lidské činnosti, všechno má svá specifika a své léty a zkušenostmi ověřené pravdy. Otázka je, jestli do toho fakt zabřednout a stát se specialistou, nebo si zachovat širší perspektivu i za cenu nedokonalosti a povrchnosti…
Jinak můžu se samosebou snažit začít jezdit ve vyšší kadenci… teda tam, kde to dám :-D Ale myslím si, že už jsem celkem neperspektivní a s těma megastehnama už se holt budu muset nějak smířit ;-)
A jemný odstupňování, jak píšeš, asi tahle kazeta má, ne? (11–12–13–14–15–17–19–21–23–25)
zase na druhou stranu jezdit kadencne okolo te 90–100vky je ze zacatku celkem makacka na vydrz ale clovek si casem zvykne,ale teda prijde me ze cim je clovek starsi tim spis prave prechazi na silovy slapani,u me je to teda spis uz jenom teorie :) ale jednu dobu sem okolo te stovky jezdil a problem sem s tim nemel a problem teda je ze prave potrebujest to jemny odstupnovani protoze treba zacne foukat a spatny odstupnovani te pekne zacne vytacet,protoze proste bud jedes pomalu nebo uz zase mas tezkej prevod :)
jardalee: tak konečně argument! :-D
no pokud budes jezdit silove a nizky kadence tak budes mit skaredy nafoukly stehna a to nechces :D
Souhlas s Minikuba.
Až poté co jsem si udělal radost s tachometrem s měřením kadence jsem konečně pochopil co je jezdit kadenci.
Musím říct že tachometr s kadenci byl pro mě nejlepší investice pro zlepšení mé kondice.
25.10.20 19:15
Kali, vidíš, tam by ještě místo bylo :-D
Mikikubo, tak ty jsi zdejší legenda, určitě budeš mít pravdu, no. Holt kde chybí technika a profesionalita, tam je nadšení a naivní amatérismus :-) I přesto mě to těší a trápit se tím, že to neumím, jak bych mohla (nebo snad i měla) asi moc nebudu. Víš, já nemám žádné ambice, své mám odzávoděno (ne kolo) a tohle je takové moje znovuzrození po letech strávených obstaráváním dětí… a ve zlém to určitě neberu, jsem prostě jinde než Ty.
25.10.20 19:08
Doporučuju koupit kadenci. A naučit se točit aspoň 100 po rovině…Jinak na převod 53/11 se běžně jezdí 70…
Upřímně jestli jezdíš na 53/11 45 km/h tak je něco špatně a chce se to nejdřív naučit jezdit na kole. A to nemyslím nijak zle. Jinak Campa dělá 27. A věř že 25 a 27 je fakt velkej rozdíl. Jinak ty převody co máš jsou na Šumavu fakt k ničemu zvláště pro ženskou. Nech si poradit od zkušenejch cyklistů…Zatím z tebe mluví emoce ale tady je fakt pár cyklistů co už maj něco najeto a dobře ti raděj. Nicméně ty odpovídáš trochu jak onuce. Aspoň na mě to tak působí. Čili moje hlavní rada je naučit se jezdit na kole. Píšu to v dobrým ať zas tady není nějaká agrese zbytečná…
no sranda je ze nejvic sem najezdil na favoritu se ctyrkoleckem 14 16 18 22 a predni dvojplackou 51/47z no a v okoli brna sem teda nemel do kopce problem,prave kdyz sem sledoval v televizi treba zavody a meli tam tyhle moderni kliky s 39zubu tak sem si rikal jak je na hovno mit tam takovej skok :D
25.10.20 18:05
25.10.20 18:03
bernie: díky, jo přesně takhle to mám postavený, příležitostné ježdění pro radost. A radost pro mě znamená triko na ždímání, to je jasný ;-) A bílé omotávky? :-D Jj, akorát záležitost pro ženskou! Hele, Cif to docela zvládnul. Akorát na ni asi roky někde na půdě sraly mouchy jak na císaře pána, tak je holt pihovatá. Jako já! :-D
Honzis: jj, přesně tak, je to klasika. Neokoukatelná, nadčasová, dokonalá napříč všem trendům…
Cioran:jj, sbírka je zpřístupněná veřejnosti na zámečku v Boskovštejně. Jan Šírer tomu dělá kurátora.
midlandere, dík za důvěru ;-) A zatím teda utáhnu… víc reportu z dneška, snad se k tomu dneska dostanu :-)
Pepo, jen jsem Tě chtěla pozlobit ;-) No, to, že k němu mám triko, bylo jedno z hlavních rozhodovacích kritérií :-D A taky se jím kochám, stojí na chodbě pod schody, což už je jenom předstupeň obýváku :-D Chodím okolo něj často a někdy jdu jen kvůli němu… Blizz takovou protekci nemá chudák, skřípe vzteky zubama v kotelně :-DDD
Dane, děkuju :-)
jardalee: sedlo vypadá trochu monstrózně, to je fakt… ale je moc pohodlné, jezdím bez vložky a mám zadek jak v peřince, normálně odtlumí skoro všechny otřesy, drncání, paráda. Ta ohnutá špička je fajn když se vracím zpátky do sedla, pěkně na něj vklouznu :-)
Nydlak: hele, zatím fajn. Ale nikdy neříkám nikdy :-)))
Lidi, děkuju za všechny reakce, schvalující i varovné :-) Byla jsem doteď venku, tak se teď pokusím na vše podstatné odpovědět…
Singlespeed: no, asi by to těch 29 zubů nepobralo, máš pravdu. Campa ještě dělá 26z, ale to už mi připadá proti 25-ti zubům prašť jako uhoď… Jinak 53 zubů vepředu by mi chybělo, docela na ně taky jezdím… A Tvé shrnutí: jo, racionálně fakt moc neuvažuju :-) O to víc ale posuneš své hranice, když do toho vložíš trochu idealismu a naivity… a pevné vůle především. Jinak možný nebo nemožný budoucí prodej šírera mě netrápí… nekupovala jsem ho jako investici a myslím, že zážitky, které mi jistě poskytne, se nedají měřit penězi.
DejfSejf: no, 28mm to asi nedá. Nepůjdu na víc než na 25mm, ale ani těch 23 mi tam nijak nepřekáží… výhoda začátečníka, všechno mu připadá v pohodě. Vy znalci to máte horší :-)
Alois01: tak je od Tebe hezké, že máš obavu, abych vyjela ;-) Dnes odpoledne jsem to testla, chtěla jsem sem jen hodit dojmy, ale byly i nějaké fotky, tak to dám i s reportem :-)
Báro, díky Ti moc :-) Víš, proč se Ti líbí? Je to stejná nadčasová klasika jako Tvůj Messner ;-)
mykovec: tybrďo, fakt využívám celý rozsah, převodníku i kazety… dokonce bych na rovině brala něco těžšího, neukadencuju to na víc než na 45km/hod, i když síla v nohách by na to byla. Do kopce přesně jak píšeš, když jdu ze sedla, tak si to dokonce ještě o pastorek shodím, abych se měla o co opřít… Vidli nechám, patří tam, je tam doma a já nechci vyrábět slátaninu ;-) A představec: díky za vysvětlení, to víš, tomuhle moc nerozumím :-) Je to 110mm, v profilu opravím, dík!
morrows: naprosto mi mluvíš z duše! Jo, jezdím na kole proto, abych věděla, že jedu. Abych přijela domů servaná jak rybíz a s gustem pak do sebe obrátila pivo. Až nebudu mít chuť se ždímat, koupím si éčko nebo budu jezdit na výlety autem :-)))
Na Šumavu jezdím ale s kompakty a 11–28z.
V kombinaci s 28mm plášť a karbon vidle a sedlovka je ideální na místní silnice.
Vůbec nezávidím lámání kopců na převody ala Sirer.
Pokud to chytne na silnici tak za do roka a do dne dojde ke změně kola.
akorad teda osobne bych upravil par veci,dal bych nejaky kompakty idealne cinskej karbon ale treba i FSA tak 440mm ,tak dve vrstvy mekke omotavky a jestli jde na ten prumer sehnat tak karbonovou sedlovka a osobne na silnicku spis rovny sedlo neco typu selle italia flite flow(zase nevim jak to sedi holkam) ale stejne jestli te to chytne a poznas co je dobre a co ne tak budes schanet nakonec jiny kolo :)
K tomu otazníku. Jak jsem napsal kolo moc pěkné – modrá barva jako na Blizzovi a pokud mě paměť slouží většinou jsi měla modré triko , když jsi dala foto. Proto si myslím , že Vám to bude slušet. A radost Ti určitě bude dělat , když jsi si ho pořídila. Většina lidí tady , si kupuje kolo s láskou . Já se na Skotíka chodil koukat do garáže když byl nový jak malej kluk. A k těm převodům (pro mě nepředstavitelným) se vyjadřovat nemůžu, protože na silničce jsem naposled jezdil do 18 let. Ale jak tady čtu dá se na tom vyjed všude. Pro mě silnička nepřipadá v úvahu , protože okrsky v okolí mého bydliště připomínají tankodrom a většinou do kopce.
hezke kolo to je a co bych za neho dal kdyz sem mel formu a 67kg :D
Čím dýl se na to dívám, tím víc se mi líbí. To je fakt moc hezké kolo.
25.10.20 12:00
25.10.20 11:57
25.10.20 11:48
25.10.20 11:26
Je to hezky sladěné barevně, celkem nadčasové, možná za 5let víc v kurzu jak nějaké pár let staré „krouceniny“ :-) Ve vidlici dle pozice špalků nahoře moc místa nebude, ale co, 25mm bych dával maximum než riskovat. Kazeta s 11kou je asi k ničemu ale třeba půjde sehnat levně něco vhodnějšího, případně compact kliky, no.
mykovec: Praděd nebo Stráně jsou pohodové kopečky v porovnání třeba s Křížovým vrchem v Jeseníkách nebo Pancířem, Poledníkem nebo Hoher Bogenem na Šumavě. Tam jsou asi tak dvojnásobné sklony :-). Takže si mamka docela mákne nebo bude štrykovat zleva doprava :-).
25.10.20 10:30
Moc pěkný kolečko v luxusním stavu. Hlavně do toho nevrtej úpravami, protože padneš do bludného kruhu a penízky se budou jen sypat bez požadovaného efektu.
Pokud tě silnice chytla, najdeš jiné a vhodnější a toto máš na příležitostné projížďky, které si stejně naplánuješ na převody, pláště a počasí.
A udržet bílou omotavku je disciplína sama pro sebe. Nech to tak a najdi cestu, jak ti to v tomto stavu bude dělat radost.
Máš to moc hezký. Převody jsou na ženskou trochu těžší, ale na 25 – 39 vyjedeš v Čechách na silnici všechno, pokud nebudeš chtít třeba v Krkonoších na Pražskou. Lidi už dnes dost vyměkli a proto se jezdí kazety, které se dřív dávaly jen na horáky. Pokud tě to nelimituje, tak bych tom neřešil.
Mykovec. Výměna vidlice za karbon s alu sloupkem moc nepomůže. Sám jsem si tak „upgradoval“ silniční hliníkovou Meridu 905 z roku 2000 a nebylo nic poznat, čisté placebo :-).
25.10.20 09:20
Abych to shrnul, chtělo to uvažovat racionálně (to ženy moc nedělají) a koupit raději toho nahlodávacího gravela. Jednak je univerzálnější, na lítání po Šumavě více než vhodný a jednak, pokud by nezaujal, je jeho likvidita mnohem větší než tady tohoto, dnes už velmi špatně prodejného, Šírera.
K Mum kolo hezky ladí a poslední věta vystihuje podstatu věci: moc ju to na něm baví :-) :-)
Převody předělat, ale to chce čas, zjistit, co vyhovuje, a určitě to půjde.
Tak at slouzi, pokud budes jezdit, davam mu u tebe max rok, nez se svezes na necem lepsim :-)). Uz jen rozdil hlinikova vs karbonova vidle dela hrozne moc. Co se tyce prevodu, to je na volbe kazdeho, ja treba preferuju spis lehci.
Mamko než koupíš plášť 28 nejprve ho zkus páč mi u tří kol po nafoukaní škrtal u zadní brzdy o rám…
Kali, blizz je pořád jednička ;-)
TK75 :-D Citát, že jo? Už teda nevím čí…
Nevím nevím, jestli ti to vezme ta zadní vrátka 13–29. Já tuhle přehazku měl a s dvojplackou vzala jen 28 zubů, pak už jezdila horní kladka po kazetě a hrčela. Když jsem chtěl více, musel jsem o dost zmenšit velkou placku, abych mohl dát kratší řetěz a horní kladku přehazky více odklonit. Pak vzala 30 zubů, ale velká musela být jen 48 zubů.
Singlespeed: upgrade jsem završila sedlem, víc neplánuju, teda krom plášťů ještě, ale tam bych šla tak na 28 max a to se vejde.
Cioran: když TY napíšeš, že fajn… tak je to fajn! Dík :-)
25.10.20 08:19
Cave, i Campa dělá Veloce 10s 13–29… to jsou taková moje zadní vrátka :-)
Fazzy, hele pláště se házej blbě :-DDD Jj, je to zděděné… časem se určitě prolítnou ;-)
TK75: já vím, gravel… :-)) no, těžký, no to jo… hele, jede to jedna báseň!
A díky za reakce :-)
Jo, a Pepo… speciálně Tobě píšu velký otazník… co???
25.10.20 08:14
Kolo je to pěkné, ale malá průchodnost plášťů, velké převodníky a „kukurica“ vzadu, to už dnes nevozí ani většina chlapů :-). Navíc, upgrade bude docela nákladný. Přehazka nemá zadní šroubek, takže vezme tak max 28 kazetu a na kliky s roztečí šroubů 135 mm už menší malou placku nedáš.
Kucí, děkuju vám všem, i za ty všechny 5*, to si snad ani nezasloužíme :-)
Coural: hele, docela to s tím dávám a teď, když už to řadí plnej rozsah… pohoda :-)
Dejfsejf: no, pedály jsou pro mě zatím posun až na půdu, tak to ještě chvilku nechám :-) A vidle by asi trochu odlehčila, to je fakt… ale zas ten uměleckej dojem by šel dolů a to víš, jsem ženská, to se radši udřu! :-D
Breakpain: tak jih jsi trefil :-)
Lister: Miťo může být úplně v klidu :-) Neplánuju úplně přesednout, les je prostě les…
Midlandere, kotwík to zkoušel… Takové nedoporučení na nějakou koupi jsem asi zatím od nikoho nedostala :-DDD A měl samosebou ve všem pravdu…
Doubku, dokud se někde uprostřed stoupání neskácím… toho bohdá nebude! :-D A za optimismus stran spd teda dík!! (a já myslela, že už to mám v paži) :-DDD
enzzo69: Mission impossible? :-D Jj, dobrá špionáž! A prachatický náměstí je moc pěkný, čistá renesance, přijeďte se mrknout! :-)
Těžký jak bajk, guma úzká že můžeš jen po silnicích, kde je přeplněno..
Jede to aspoň dobře?
Doubeg: a Shimano s BCD 130 zvládá nejmenší 38z.. Prostě sada z jiné doby, kdy se jezdily takové převody. Na jednici šmrdlím 53/39 a 11–25 doteď.
Kolečko nádherné. Moc Vám to bude slušet. Přeji spoustu spokojených kilometrů.
Kolo moc hezký na ta Campa vypadá skvěle. Osobně bych jen zkusil jak daleko dohodim s těma dvoubarevnýma pláštěma a taky by to chtělo víc retro košíky.
Pokud mají kliky BCD 135 tak malý převodník musí zůstat 39z. Velký by se mohl dát 50z. K tomu kazetu Miche 12–29.
A DPD půjde i na horáka, uvidíš, je to pak poloviční šlapání na obyčejným pedálu.
Hezký, ale vyměnit převodníky by nebylo na Šumavu od věci ;-) jo a neboj, usteleš si až to budeš nejmíň čekat. Mě se ro povedlo po několika letech na SPD po utáhnutí zámku a rovnou na křižovatce :-D
Joj ty převody, no trochu přísné :-) sada je vážně nádherná…
25.10.20 06:43
Hmm, to zase budou kilometry. Miťo se začíná bát konkurence ;-)
Přesně takhle jsem na silnici začínal a ta sada mi slouží už asi 15 let.