Letošnímu podzimu vládnou gravely. Jejich kouzlu propadli mnozí dosavadní vyznavači MTB a i mě to, přiznám se, fest nahlodalo. Pak se ale přinaskytla možnost pořídit bazarovou silničku a páč gravel je vlastně taková zakuklená silnička, rozhodla jsem se jít rovnou k jádru pudla, jaképak copak a když už, tak už.
Proč zrovna šírer? Tak jednak se mi na fotce moc líbil a druhak mě zaujala historie této značky, spojená s Janem Šírerem, někdejším závodníkem, výrobcem a prodejcem kol, ale kromě toho i iniciátorem a hlavním hybatelem vzniku muzea jízdních kol v Boskovštejně. Naživo se mi potom líbil ještě víc a první svezení mě neodradilo, přestože jsem ho absolvovala v částečném vyšinutí z toho, že před sebou skoro nic nemám (to uzoučké svištící cosi se nedá počítat), z prazvláštního řazení, z brzd, které oproti blizzovi nebrzdí a z posedu hlavou dolů. I přesto touha vlastnit takovou pěknou věcičku zvítězila, i kdyby měla doma viset na zdi jako dekorace. Kolo bylo ve výborném stavu, osazení původní (kromě řetězu), zachovalé a plně funkční. Tedy kromě toho, že hazka neřadila na největší pastorek, což stačilo jen doladit samozřejmě, ale než k tomu došlo, stihla jsem si ještě vyšlápnout několik zdejších výživných kopců :-) Na šírera jsem pořídila nové sedlo, páč původní černo-červené prostě kazilo celkový dojem. Výběrové kritérium – bílá barva – mi velmi usnadnilo možné dilema podstatným zúžením nabídky. Volba padla na Selle, páč taky Itálie, tak aby si to s tou Campou rozumělo. A volba to byla dobrá, rozhodně nemůžu říct, že bych cítila každý kamínek. Druhou a zatím poslední investicí byly nášlapy, páč jsem naznala, že tady už to prostě jinak nepůjde. Nakonec jsem se rozhodla pro SPD Shimano s nastavitelným předpětím, prý pro začátečníky a jelita obzvlášť vhodné. Zatím se mi vždy podařilo opustit kolo spořádaně a organizovaně, tak doufám, že se temné proroctví našeho servismana „Stejně si ustelete“ nevyplní :-)
Kdybych to měla shrnout:
- převody diskriminační, obzvlášť na Šumavu
- hmotnost demotivující, v podstatě mám stejně těžké HT a silničku :-)
- věk neatraktivní, tak někde napůl mezi „retro“ a „moderním hltačem asfaltu“ :-) (i proto se k sobě tak hodíme :-))
Podtrženo, sečteno: děsně se mi líbí a moc mě to na něm baví :-)
(vloženo 25.10.20)
Značka | Šírer |
Model | 101 Ultimate - Veloce |
Modelový rok | 2007 |
Velikost | L |
Hmotnost | 10,3 |
Rám | Alu 6061 |
Vidlice | Alu U6 IHS |
Kliky | Campagnolo Veloce 175mm |
Přesmykač | Campagnolo Veloce 10s |
Měnič | Campagnolo Veloce 10s |
Řazení | Campagnolo Veloce 10s |
Převodník | Campagnolo Veloce 10s 39/53z |
Kazeta | Campagnolo Veloce 10s 12-27z |
Náboj přední | Campagnolo Khamsin |
Náboj zadní | Campagnolo Khamsin |
Brzda přední | Campagnolo Veloce Skeleton |
Brzda zadní | Campagnolo Veloce Skeleton |
Brzdové páky | Campagnolo Veloce 10s |
Ráfek přední | Campagnolo Khamsin G3 |
Ráfek zadní | Campagnolo Khamsin G3 |
Pedály | SPD Shimano PD-M520 |
Řídítka | Ritchey 460mm |
Představec | Ritchey 110mm |
Sedlovka | Ritchey |
Sedlo | Selle SMP Extra |
Pláště | Maxxis Detonator 23mm |
Moc pěkná silnička. A ta Campa je parádní! Tak ať dobře slouží, a hlavně opatrně na silnici.
Povedené kolo ať dělá radost 5* pedály bych vyměnil a časem i vidlici za karbon…
Gravel je módní vlna, silnička je jistota. Se stejnými převody jsem kdysi jezdil v Pyrenejích a Alpách, dneska bych je nechtěl ani v pražských brdcích, natož na Šumavě. Pro holku to je teda síla. Kolo je barevně hezky sladěné, Campa nemá chybu, jen pedály by to chtělo silniční.
Tak ať baví a slouží dlouho, jasná 5*