aktuální stav - 7,4kg
redukce na brzdový adaptér
XT 9s 11-34, hazka Sora
modré sedlo nic moc
původní kolo - 11kg
Kolo jsem stavěl před rokem pro svého 4-letého vnoučka.
Nechal jsem se inspirovat tady na fóru a tak jsem staré synovo kolo Haro 20" rozebral a začal plánovat. Z původního jsem použil rám a
ráfky kol, nakonec i pedály. Ostatní věci jsou karbon z číny, brzdy ze synova S-WORKSe Formula T1 racing (měnili jsme za XT), něco
dalšího dokoupeno nebo vyrobeno, upraveno atd. Výsledek je kolo, které vnuk dostal k vánocům a celý rok na něm lítá jako blázen :-)))
Něco ke stavbě:
Původní kolo Haro mělo odpuženou vidlici, kliky 152mm, 36z převodník, šroubovací 6-ti kolečko 14–28. Všechno těžké, špatné převody,
dlouhé kliky, … Kolo vážilo 11kg.
Původně jsem chtěl jen kolo lehce odlehčit, takže karbonová vidlice nabízela úsporu 1kg. Jenže byla jen na kotoučové brzdy a tak jsem
musel řešit i kotouče. Vzadu na rámu nebyl ani úchyt na brzdový třmen, tak jsem si ho vyrobil z duralu. Přední pevná vidlice byla
kratší než odpružená, tak jsem si na 3D tiskárně vytisk z PetG-carbonu adaptér vysoký 50mm. Tím jsem zachoval původní geometrii kola.
Další problém s kotoučema byly náboje – musel jsem kola přeplést. Měl jsem nové XT náboje a tak jsem jenom hledal způsob, jak to
vyplést a odlehčit. Nakonec jsem zvolil výplet 16 drátů do 32 děr v náboji i ráfku. Zbylé díry v ráfku jsem zaslepil zátkama, které
jsem si taky vytiskl.
Kliky jsem objednal z kubikes.de – tak lehké jsem tady nikde nenašel. Délka 127mm, 28zubů.
Středovou osu – 4hran jsem našel na netu – původní 307g, nová 144g.
Pláště jsem objednal ve výprodeji Mitas X-CALIBER 20 × 1,75 × 2" Racing Pro – hmotnost 360g.
Duše Schwalbe SV 7C extra lehká 20×1.75–2.35.
Kolo jsem plánoval modré (rám jsem nechtěl stříkat) ale vnouček má rád oranžovou, tak jsem rám nechal nastříkat komaxitem na oranžovo.
Proto mi pak neseděly ty modré doplňky. Vnouček je ale nechce měnit, líbí se mu. Takže akorát sedlo je nyní černé. A řetěz zlatý :-)
Výsledná hmotnost 7.4kg.
Ty samolepky s-works jsou kvůli synovu kolu,má toho s-workse a pro vnoučka je jeho strejda veliký vzor :-)))
(vloženo 26.10.20)
Značka | HARO - Mrazík |
Model | custom V 20 |
Modelový rok | 2005 |
Hmotnost | 7,4 |
Rám | Haro, Al |
Vidlice | Carbon ASIACOM - 408g |
Kliky | Kubikes 127mm, 28z - 410g |
Středové složení | ACRZ Titanium BSA - 144g včetně misek a ložisek |
Měnič | Přehazovačka Shimano SORA, RD-R3000, 9s |
Řazení | Řadící páčka Shimano ALIVIO, SL-M4010, 9s |
Kazeta | Kazeta Shimano XT CS-M770 - 9, 11-34 |
Řetěz | Řetěz CONNEX 9sG pro 9-kolo, zlatý |
Náboj přední | Shimano XT HB-M8000 |
Náboj zadní | Shimano XT FH-M8000 |
Brzda přední | Formula T1 racing, kotouč Ashima ARO-09 160mm |
Brzda zadní | Formula T1 racing, kotouč Ashima ARO-09 140mm |
Brzdové páky | Formula T1 racing |
Ráfek přední | alexrims |
Ráfek zadní | alexrims |
Dráty | 34R |
Pedály | Ultra lightweight CNC Pedals with Full Titanium Axles |
Řídítka | Opera Carbon fiber total MTB |
Představec | Wake MTB 35mm |
Sedlovka | Elita One carbon |
Sedlo | Vertu - zkrácené |
Pláště | Mitas X-CALIBER 20 x 1,75 x 2" Racing Pro, duše Schwalbe SV 7C extra lehká 20x1.75-2.35 |
Super, dětský stavby mám taky moc rád a tohle se povedlo, byť barevně to není můj šálek kakaa… ale to není směroplatný! A líbí se mi taky to zapojení 3D tisku. Jinak souhlas, ze zkušenosti bych 24" moc nevynechával. Minimálně to přidá radost z tunění dalšího stroje ;-)
Díky. Ty švihadla maj 127mm, původní byly 152mm a syn na tom ujel 60km v terénu. Proto jsem zvolil 127mm a né 115mm.
Adaptér na vidli jsem tisknul a kvůli pevnosti jsem ho nechtěl tak moc zužovat. Hmotnost je malá, tam bych neušetřil. A vzhledově se mi takto líbí.
To lakování jsem si nechával dělat. Proto jsem neřešil barvu klik ani lakování adaptéru na vidli.
Pedály mám ty superlite s vytištěným rozšířením – platformy a místo pinů smirkový papír, ale vnuk tam chce nechat tyto :-(
Nepřehléhnutelný, akorát ty „švihadla“ bych pokrátil. Taky mě to čeká, kolo pro vnučku. Mám doma už rám Orbea MX 20 Team s vidlí Spinner Grind AIR 20, zbytek z kola rozprodám. Takže spoléhám na Antucha a jeho rady a inspiraci jsem našel i tady, dík.
hele takovy veci se nedaj prehlidnout!! takovy prace a tak odflaknout ten adapter! jakto ze neni subtilnejsi a v laku a co ty kliky!!! to ma bejt taky alespon v cernym komaxu :-D
suprovy to je, me se to libi fest!
Super, dětské stavby mám moc rád, tam se asi člověk dost vyřádí, samozřejmě za 5
Ta použitá osa má 144g včetně ložisek a misek, tak bys asi už moc neušetřil (20g?). Ty Mitasky se dělají v i normální verzi a ty jsou těžší. Tyto byly ve verzi Racing Pro a byly opravdu lehké a jedou. Užovky to teda nejsou. Akorát je už asi nevyrábí. Karbonovou vidlici jsem za rozumné peníze v rozměru 22" nebo 24" nenašel, proto jsem volil 20" a k tomu ten adaptér.
Nevím co mě čeká až vnuk povyroste. Asi pak postavím 26" na RB rámu. Má dvouletou sestřičku, tak pak dojde ke generační výměně :-))) Tu 24" bych rád vynechal, ale budu to řešit až příští rok.
No moc pekny… Sam to mam za sebou a zacinam premyslet nad 24…
Jen 2 veci:predni vidlice se da sehnat na aliku pro 22".sam jsem to tak resil na kole pro malou, opticky to vypada lepe.
No a pak se da jeste trocbu usetrit vaha na ose, Nemecky Thun ted dela dutou osu s vahou asi 125 g a cenou kolem 250 kacek…
Ta vaha Mitasek je slusna, to bych ani nerekl. Co jem mel v ruce ja tenhle model, tak pod 400 nebyly a byly to uzovky.
26.10.20 18:03