Kolo není mé. Stavěl jsem ho pro svaru a myslím, že by bylo škoda ho zde neukázat. Jedná se o titanové Kocmo vymyšlené v Berlíně a uvařené v Rusku. I když je to vařené v Rusku, musím říct, že se jedná o perfektní práci. Asi si to Němci umí pohlídat. Vše je vnitřní vedení a jediné zklamání na rámu pro mě je vedení řadicich lanek. Rám je samozřejmě na pevné osy. Rám i vidlice mají úchyty na nosiče bagaze.
Není to úplně doladěne, schází omotavky, představec je dočasný, není seriznuty sloupek vidlice. Svara si to nastavení bude muset vyjezdit. Kolo se stavělo spíše pro praktické účely a ne na parádu. Snad to nebude obráceně :-)
(vloženo 31.10.20)
Značka | Kocmo |
Model | Daytona X |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 57 |
Hmotnost | 9,75kg |
Rám | Kocmo titan |
Vidlice | Kocmo carbon |
Hlavové složení | Cane creek |
Kliky | GRX 810 2x11 speed |
Středové složení | Pf30 Mortop press fit |
Přesmykač | GRX 810 |
Měnič | GRX 810 |
Řazení | GRX 810 - 2x11 |
Převodník | GRX 48-31 |
Kazeta | Shimano CS HG800 11-34 |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Fulcrum |
Náboj zadní | Fulcrum |
Brzda přední | GRX 810 160mm |
Brzda zadní | GRX 810 140mm |
Brzdové páky | GRX 810 |
Ráfek přední | Fulcrum Red Rapid 3 |
Ráfek zadní | Jako přední |
Dráty | Fulcrum... |
Pedály | Crankbrothers Double Shot 2 |
Řídítka | Easton 440mm karbon |
Představec | Zatím Race Face 90mm |
Sedlovka | S works 27.2 karbon |
Sedlo | Spesl |
Pláště | WTB Byway 34mm reálně 375g |
Taky mám doma jedno staré cx Kocmo, které jezdilo v Budvar Tábor obrendované jako Morati :-) leč je mi hodně malé, tak čeká ve sklepě, až doroste starší syn :-)
5.11.20 21:55
5.11.20 06:29
Cio: zajímavá náhoda s tím Rothkem.No asi máme podobně nastavené vnímání :-) Já si doma zkoušel na rám vytvořit „Mondriana“ barevnou lepící páskou jen tak z legrace.Rothko bude větší oříšek:-)
Pěkný to máš
4.11.20 22:48
4.11.20 22:39
Cio – je to nádhera. To je pracicka. Budeš na tom něco stavět? Kolik váží rám?
Zítra ti nafotím detaily svaru toho Kocma.
Já jsem si letos zjara jaksi nedopatrenim pořídil asi 15 let starý rám s vidlicí Kocmo na cantilever brzdy. Stavím si na něm krosku.
Tohle je foto bývalého majitele a jeho vybavení.
4.11.20 20:46
Kucí moje paní jezdí taky na kole, takže doma mám maximální možnou podporu.
Kotwič má letos přes dvacku ;-) Tedy o 3400km víc než já a je to sakra rozdíl. Tedy mám ten pocit, na rozdíl od Marušáka, tomu prý přijde 7000km jako prd :D
Learita: Tak jsem ti dal těch pět hvězdiček.I přes ten ruský nápis teda :-)
Mito – tak hlavně neztratit chuť do cyklistiky. Pripustme, že ten čas na to máš, ale jak to respektuje tvá paní?
Cioran – pročítal jsem některé články na německých webech a Kocmo tam z klání se zdatnymi soupeři vychází vždy výborně.
Dnes jsem krapet vylepšil tabulku tohoto kola. Nějak mi uletelo pár gramů a kolo ve výsledku váží 9750g. A mě to přijde dost.
Wtb Byway 34 váží reálných 375g. Třeba se to bude někomu hodit.
Koukám, že hodnocení tohoto kola stále pomaličku klesá a dostalo se na hodnotu nižší, než snad všechny moje starý Favoritky. To mi přijde zajímavé :-)
Kdepak mejlka, miťo je doma s covidem, jinak by tam byl další litr. Ale na kotewa nemám, fakt ne :D
2.11.20 22:17
2.11.20 17:50
Lucase – svara o víkendu nedorazil. Kocmo tu pořád smrdí. Vezmi Ronina a stav se.
2.11.20 13:37
Kubula – když jsem jezdil na moto, tak jsme si s klukama v partě jeden z druhého utahovali. Jeden měl Hondu, druhý Suzuki, třetí třeba Yamahu a vždy se našel nějaký vtípek na kamarádovu motorku, jak mu ji shodit, pač jedině ta moje je ta správná značka :-) no a pak jsem si pořídil italskou Aprilii :-)) to jsem neměl dělat :-).
Kubad – koukám, že to jde pěkně napsat jednou větou a je to pravda. A kdo ví, třeba mi tu řeší převody borec bydlící pod Sněžkou a já jsem přitom rád, když se od Labe vypotim do Železných hor :-)
1.11.20 22:37
nechápu tu neustálou potřebu řešit převody, ať si každý vozí co mu vyhovuje, v podstatě jsou tu všechno lidi co jezdí, tak snad ví co za převody pro sebe potřebují.
Tady podle me nejvic plati min kecat vic jezdit. Krasa dnesniho trhu je preci v tom, ze si kazdy muze koupit ci postavit kolo jake vyhovuje jemu a krasa B-F je zase v tom, ze kazdy vi, jake kolo (prevody) potrebuji ti druzi. Ale co, take si neustale utahuji z kanarada co ma silnicni Bianchi v cervene barve a tremi prevodniky.
50:11 je v terénu nepoužitelný, souhlas. Ale přehodím kola a je z toho endurance silnička. Tam mi 53z občas chybí. Jinak na zimáku mám 46z a tam mi to stačí. Blatníky, těžší kolo, klidné najíždění. Ale mít jednoplacku s 40:11 to fakt ne-e. Raději přesmykač a více možností.
A sakra, už mě doháněji nesplnene sliby. Omlouvám se. Asi jsem dělal nějaké kolo:-)
1.11.20 20:54
Lucase – 17tkm? No tvl. Ale bacha, na to člověk musí mít čas. Jsem rád, když do roka stihnu dvě desetiny jeho nájezdu.
TK75 – ty se chceš hádat? :-)
Gravel byl vynalezen jen proto, aby se dalo pokračovat v hádkách jednoplacka versus dvouplacka.V mtb už je to jasný :-)
A 50:11 je v terénu nepoužitelný i s dynamitem v nohách :-D
1.11.20 20:32
@aktuality
prosimte zakladku, zejmena trojclenku, jsi prodelal?
Já si čtu Mitovi reporty z cest a soudím, že se pohybuje nejčastěji po asfaltu a využívá sterkove cesty spíše jako zkratky či spojky k cíli. Pak není divu, že volí spíše silniční převody. Navíc musí mít za rok nepředstavitelny nájezd kilometrů a to pak má v nohách dynamit a s tím dynamitem klidně tahá velké placky :-) terén neteren.
miťo> Jenže tohle není silnička, ale gravel a předpokládá se jízda v terénu… :-)
Souhlasím s Learitou. Mně připadá 50z málo a jsem rád, že mám na silničce 53z. Na Strava segmenty se to proklatě hodí.
Aktuality – v tomto se nikdy neshodneme. Osobně si myslím, že tvůj názor pramení z toho jak pomalu jezdíš. Tebe aby z kopce tlačili. A pro tyto rychlosti samozřejmě není velké pily třeba:-))
Zminujes jednoduchost, ale práce levou páčkou je jednodušší než s tou pravou:-) tohle není Wankluv motor.
Já tedy i na mém MTB využívám dokonce 3×10 a i když jsem v minulosti uvažoval o přestavbě na 1× něco, tak dnes jsou tyto myšlenky definitivně pryč. Stačí se projet kopcovitym terénem s kámošem co má převody 1×11 a v opravdovém kopci je na kadenci šlapání znát jak se na rozdíl ode mě trápí. Toto RB váží lehounce přes 13kg a to není na hlínu špatný.
Brouk:-)
Kubula: plánování?No fuj, jedu nazdařbůh a díky kompasu v hlavě nakonec cestu domů vždy najdu :-)
aktuality: mas pravdu v jednoduchosti je sila. A proto zde kazdy uzivatel ma alespon 5 kol aby si jednoduse vybral na cem zrovna pojede a jednoduse si naplanoval trasu ktera presne sedne jeho kolu a jeho aktualnimu stavu nohou. Protoze kdyby si tu nahodou nekdo postavil univerzalni kolo na kterem si jednoduse vychutna jizdu po asfaltu, vezme to zkratkou pres cervenou v lese a pak to zavrsi dojezdem po polni ceste, tak by to jednoduse byla nuda. Proste je potreba se jednoduse drzet trendu a prizpusobit cloveka tomu co zrovna leti. A chtel bych pripomenout ze prvni vozy byly tahany konskou silou tak sakra nevim, proc se dnes lide rozhoduji mezi elektrinou, plynem, naftou a benzinem.
Kolo krásné, titan je rozhodně špičkový, luxusní, drahý materiál a tvořit z něho konstrukce, či rámy neumí jen tak někdo. Domnívám se, že titanových výrobců rámů je na světě jen opravdu pár. Škoda naší Morati. Také bych se rád svezl a tajně doufám, že ta možnost bude.
Ale… Zde je člen druhé názorové skupiny. Jsem zastáncem jednoduchosti, lehkosti, vtipu, ladnosti, estetiky, až minimalismu. Přesmyk patří do muzea, na historická kola, se skřípěním zubů na kola silniční. Kde zavoní terén, tam má být ona jednoduchost a čistota, nekomplikovanost. Jedu, cítím moc otáček jedním prstem cvak. Cítím vyšší odpor, druhým prsem cvak. A to je celé, to je celá nádhera. Kdysi šlapačková, cyklotrialová kola, měla poměr 2:3, o kousek menší kolečko vpředu, o kousek větší vzadu (nebo dokonce obráceně?). Dalo se s tím vyjet úplně vše. Je to celé v hlavě!!! Pocit, že potřebuji nekonečno koleček vzadu, ideálně po jednom zubu od spodu až nahoru a navíc, to celé 2×, protože by se mohlo stát, že něco nevyjedu je obrovská mýlka, obrovský mýtus. strach a pocti, že „mám možnost“ převažuje nad rozhodnutím – prostě se kousnu a dám to! Poskládat si poměr podle potřeb je hračka. Před sto lety se zdolávaly Pyreneje na jenom převodu, když se povolila přehazka, tak se jezdil převod 1×3. Dnes je 20 a více převodů, plus rozdíl stovek % málo? Kdo neochutnal krásu a jednoduchost, neuvěří, že to může fungovat.
Howgh :)
Krabica – Já na silnici používám 52/36, tak jsem rozhodnutý, že na svou krosku dám 50/34. Přeci jen je to taky do lesa. Jak píšu níže 48z mi z kopce dolů pocitově nestačí…
Osobně bych svých 50/34 hned vyměnil za 48/31, jinak tohle bude moc hezké.
Lerita: to je fajn, že stavíš.Ono u grevlu mi to přijde hodně důležité, to že si musí každý nastavit kolo jak je potřeba a jak mu vyhovuje.Žádný módní diktát jsem právě u grevlu nezaznamenal, naopak mi přijde, že je tam velkej prostor pro šikovný ruce a seberealizaci :-)
1.11.20 09:35
Lucase – tak se honem stav, svara přijede dnes po obědě a bude amen:-)
Mito – tak zcela upřímně já si v současné chvíli takové kolo s presmykacem již stavím. Říkám, že to je něco mezi cyklokrosem a gravelem:-) sehnal jsem totiž cyklokrosovy rám na cantilever brzdy a hodlám ho používat na silniční přesuny se zkratkami přes les.
Vlastně se mi vždy líbili kola s berany a těmi vytrcenymi cantilever brzdami. Takže kotouče až jindy :-)
1.11.20 08:51
Marusak – kolo jsem projel. Dal jsem mu 42km cestou necestou a snad proto, že jsem spíše silničář, tak mi po asfaltu z kopce dolů scházeli převody. Na nejtěžší převod 48/11 jsem šlapal kašpárka.
Ovšem po lesní cestě kde jsem stoupal do celkem prudkého kopce, tam jsem z převodu 31/34 měl pocit, že vyjedu vše.
Tedy kdybych si já stavěl krosku pro sebe, určitě se nebudu držet módy jednoprevodniku a zvolím presmykac.
Jinak pláště Byway odvaluji svižně, snad také proto, že vprostred mají slick. Ovšem při změně směru na bahynku či mokré trávě mi přišlo, že krapet ztrácí kontakt. Ale to není nic, na co by se nedalo zvyknout.
1.11.20 00:03
No rámová něco stojí… A dalších 500e ta vidlice.
S těmi gumami se bude ještě hýbat. Ale je pravda, že to vypadá hrozně. No a já si toho vůbec nevšiml :-)
Jojo, lepky z kotoučů půjdou pryč.
Kolik stojí rámová?
Ja je měl i na. 105, takže to moc nechápu :) Než lanko bych bral v 99% grx. Možná krom expedičního kola.
miťo: Ty odstávající gumy jsou od výroby snad na všech hydraulických sadách od Shimana, měl jsem to tak na starých RS505 i RS685, nechápu… Ale dá se s tím žít :)
Titan vypadá dobře. Muselo to stát ranec. Jediná výtka směřuje k hydra pákám GRX. To raději zpomalovače TRP Spyre na mechanických dualech 105 ;-)
Vypadá solidně a váha víc než slušná, za 5*