Ještě před koupí
Přece nebude stát venku
Nebo stopuje v
Se synem na první vyjížďce
Je to skokan?
End of the roa
Domovská
Podzim je tak krásný
na sluníčku mu to sluší
První sníh, první tra
Laický postřeh k závodnímu kolu Kross Earth TE
Jo, tohle bude dobré. Jasně, dokud jsem jezdil, jezdil jsem vždy prakticky rovinky, silnice. Za komára se jezdilo na jednom kole od 9 do klidně 25 a u nás místo BMX to byla polská kopie Favorita – Amulet – a tak silnice a rychlost byla jasná volba. Jasně, dalo se na tom jet i v lese a jasně, že jsem na skokánku zlomil vidli, ale vždy mě táhla silnice. Jenže dnešní provoz je divočina, že ani sedm statečných by tam děti nepustili a tak k dětem po mnoha letech neježdění přišel HT a můj HT letos začal objevovat pump parky a terénní nerovnosti, protože co jiného baví dítě, než skákat jak koník Hop. Ale mé nohy a kolo nestačilo mému synovi a ego odstartovalo hrozný proces. Upgradovat svoje kolo? Prodat a koupit nové? Pak jsem zkusil Fulla a bylo jasno. Jsem páprda a chci se houpat a nakonec jsem vyrazil pro tuhle super raketu do Cycology, kde jsem byl mile překvapen super přátelským a ochotným týmem kluků, co žijou kola každý den.
A dnes to přišlo, první vyjížďka. Tedy po noci hraní si na mástra wrapování kola do fólie, protože přece toho krasavce hned nepoškrábu. A jaké jsou první postřehy?
- Houpání je super. Zamykání předku nepotřebuju, to půjde dolu, zadek na houpání je super, ale jak jde člověk ze sedla, tak se hodí. Tady budu experimentovat, zatím asi zůstane. Nicméně jde sotva zmáčknout, budu muset najít jak a doladit
- AXS je bzzzz pecka. Hladkost řazení a technická fíčura pár excelence
- Teleskopická sedlovka. Nikdy jsem to neměl, ale tohle je prostě TOP a není to jen o dvou polohách dole/nahoře. A taky v AXS a chodí to neskutečně dobře. Wow, proč už to není na kolech dávno?
- Co mě hrozně bavilo je živost, rychlost zatočení kola a vůbec jakékoli změny v jízdě. Jako daň za to sem si málem nabil hubu, když jsem pustil rudla, abych si upravil rukavice a kolo hned šlo do zatočení. Mno to bude moje nešikovnost a musíme si na sebe zvyknout
- Konečně 1*12. Bože jak já nesnášel to věčně hledání správného převodu na 3*10. Tedy, sice by bylo super mít tak 1*14, aby přechody byly hladší, ale jinak super. Primitivní nahoru dolu a nazdar. Než jsem to projel, hrozně jsem potřeboval 10–52 kazetu. No, už si to nemyslím.
- A s převodem a lehkostí kola/kol souvisí ještě jedna věc. Stoupání. Tabulkově jsem se bál, protože proti 3*10 mi chybí trocha převodu, ale vono prd. Tohle do kopce přímo letí a na těch mejch nožičkách, co většinou se jen vezou na auto/moto. Tohle je vůbec to nelepší co mě na tom kole dostalo. Jak hravě jede a jak snadno šplhá do kopce
- Sedlo – na tohle si budu muset zvyknout, ale vyměnit a hledat se dá vždy :)
- řídítka o 60cm širší – no jízda je stylem vejdu se nebo ne? :D
- a na jaře nahodíme spd, je třeba to konečně ve 40 letech zkusit :)
- a teď je otázka zda dál riskovat telefon na řídítkách nebo zkusit Edge 830 (nebo něco, co bude umět číst data z AXS a zároveň nebudu muset vyndavat telefon pro mapy.cz)
Je to kolo pro mě? Není, je to nesmysl k tomu jak moc a jak jezdím, ale na to kašlu. Mám obrovskou radost a to kolo možná umí vyhrávat závody, ale umí taky udělat obrovskej rohlík i na fotrovi, co doprovází synátora na toulky okolím a hledáním skokánků.
(vloženo 2.11.20)
Značka | Kross |
Model | Earth TE |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 11,4 se sedlem, pedály, košíkem, pumpičkou, spconect a AXS reverb (origo 10,3kg) |
Rám | Kross D84 Carbon SL |
Vidlice | Rock Shox SID Ultimate Carbon Charger 2 RLC |
Tlumič | Rock Shox Deluxe Ultimate |
Hlavové složení | FSA Orbit C-40-CF-ACB (1-1/8"/1,5", Tapered) |
Kliky | XX1 Eagle AXS |
Středové složení | Středová osa DUB PressFit 30 (MTB) 73mm |
Měnič | XX1 Eagle AXS |
Řazení | XX1 Eagle AXS |
Převodník | XX1 Eagle AXS 34t |
Kazeta | XX1 Eagle AXS |
Řetěz | XX1 Eagle AXS |
Náboj přední | DT SWiSS XRC 1200 |
Náboj zadní | DT SWiSS XRC 1200 SPLINE |
Brzda přední | Shimano XTR BR-M9100 |
Brzda zadní | Shimano XTR BR-M9100 |
Brzdové páky | Shimano XTR BR-M9100 |
Ráfek přední | DT SWiSS XRC 1200 Carbon (Tubeless Ready, 25mm) |
Ráfek zadní | DT SWiSS XRC 1200 Carbon (Tubeless Ready, 25mm) |
Pedály | XTR PD-M9100 a LEOPARD HTI Pedals HTI-PA12A když si nejsem jist :) |
Řídítka | FSA K-Force Flat (760mm, 31.8mm) |
Představec | FSA K-Force 90mm; 34mm, 31.8mm, 12° |
Sedlovka | Rock Shox Reverb AXS, 31,6/390mm 125mm |
Sedlo | Fi'zi:k Tundra M3 carbon |
Pláště | Maxxis Ikon 29x2,2 TL-ready, Exo kevlar Skinwall |
Hron21 – poslal jsem Ti PM. Mám 185 a je akorát. Přijeď se svézt, půjčím.
Ahoj prosím tě kolik měříš? Taky přemýšlím o Kross se váhám mezi velikostí. Měřím cca 179 cm a já osobně se přikláním k L, ale nejsem si jistý.
Děkuji za každou radu
Nášlapy super. Proč jsem se jich celý život bál? :D :D
Jsou lidi co nevozi mobil na kolo, protoze to kdysi nebylo a dnesni 200g placky v letnim dresu nejsou uplne oukej…a pak jsou lidi co si koupi XC raketu a supnou tu placacku na riditka:-)…
vaha pekna, barva za me na top modely patri jina nez cervena…
hlavne kdyz si spokojeny
Bike yoke a organizér bowdenu od Scotu pomohl uklidit kokpit a teď jezdit a přijít na to, zda zrušit či nezrušit zamykání zadku. Boty na SPD už jsou dom, teď ještě XTR/XT spd a správně to nastavit
První upgrade už se chystá. adpatér na chycení AXS ovladačů na i-spec EV :) bude se uklízet kokpit :)
Roklim22: Dík, jj, to co je na fotce je SPconnect v hlavovém složení. Dle mě top držák. Přehazuji mezi kolem a moto a tudíž telefon v jejich obalu furt. Letěl jsem s tím 2× a jednou jsem vyrval ty packy na obalu, co drží kryt v držáku a noha mě bolí ještě teď po měsíci :D Ale telefon vždy přežil. Na silnici a toulky je to super.
Ještě k tomu držáku. Používám sp-connect. Je to nalepene na obycejnem obalu k telefonu. Protikus je na víčku vidlice. Mám Huawei mate 30, předtím model 20 takže placacka slušná. Jsem konzerva a nevadí mi, že se to nehodí na řidítka. Tři roky na Orbei. Teď Santa Hightower. Na normální ježdění (bloudění po lese /horach) atd. super. Letěl jsem několikrát a telefon zůstal. Na traily sundavam, ale myslím, že by případně vydržel na místě i beze mě.
Kolo je pecka. Váha úžasná. Užij si ho co to půjde. Mám dva kluky a taky s nima chci jezdit a užívat život než půjdou svoji cestou. Začínali jsme na HT, pak nějaké xc celopera. Pak začali poskakovat nějaký ten pump track, bikepark a teď všichni endura. Nelituji, je to vývoj. Hlavně, že nás to baví.
Aussig. Dekuji. Toto dava smysl
Cena jak píšeš, mobil je větší, osobně mi Garmin vadí před řídítky na biku, musím ho mít na představci. Výdrž baterie, nezapomeň že Edge má stále zapnutý display. Připevnit mobil festově nepůjde tak jednoduše. To jsou vyloženě objektivní.
Třeba já si nedokážu představit hledat nějakou appku co bude mít rozhraní jako má Edge. Edge = Connect, ten s telefonem nedostaneš. Takové věci ale asi moc neřešíš… Nakonec se budeš muset rozhodnout sám.
renda, Tr35 – proč máte problém s mobilem? Upřímně přemýšlím o Garminu 830 místo mobilu, protože mám rád určité věci před očima a telefon mám drahá, tak se o něj bojím. Nicméně 830 je v ceně mobilu a možná by nějaký ANT+ mobil udělal víc práce než Garmin a levněji. Navíc ho člověk u sebe stejně má. Koukám na to čistě prakticky. Ne z pohledu pozérství apod. Na kolo jdu klidně v děravých teplákách atd a klidně na takové kolo dám platformy, abych se s ním seznámil. Prostě nepotřebuji si něco dokazovat nebo jak tu někdo psal o BMW, tak jezdit na srazy BMW a ukazovat, že mám značkové i spodní prádlo. Tudíž je nějaký praktický důvod, proč mobil na řídítka ne? Já znám jen jeden a ten právě řeším a to je strach, že ho rozsekám (dvakrát jsem šel přes řídítka v poslední době a mobil jak zázrakem přežil
Jo a Lachtis, ten Fourstroke byl taky v hledacku. Stejne jako Kross ho povazuji za top pomer cena/vykon
Lachtis: neboj. Tohle je mi volne. V techto kolech je to bud o tom co se komu skutecne zaplati (par lidi v republice) a nebo o mire penez, co muze clovek utratit pro svou radost. A co si kdo koupi je o osobnim vkusu a moznostech. Tohle byla top volba pro me a ostatni by meli jinou. To je pochopitelne. Stalo by me, kdybych tu dal treba rocni treninkovy plan z rekreacniho jezdce a dojeti v zavode na peknem miste. To uz by mi mrzelo a docela chapu nase sportovce, kteri sice v ruznych sportech nejezdi bednu, ale dokazi se drzet treba v top20 sveta a cesky hejtr do nej sije, ze je luzr a zabali to.
Takze dekuji a radost si zkazit nenecham. Ja jsem holt ztracenej dobroser a pozitivista
tom_hampejz: kašli na ty nesmysl komenty. Máš to parádní, nádherný design, super rám, TOP komponenty, tady není o čem, za mne parádní stroj a 5*.
doubleingram: ty budeš taky nějakej mimoň co? Jak to není Canyon, tak ti to nevoní?
Rám a barva se mi nelíbí a dát na takový kolo platformy je jako obout barumky na bmw M3.
Marusak – to s tou barvou nebyl utok. Jen rejpanec. Ja nejsem hadavej :)
Marusak, Jachym – to zaclo mojim prohozenim slov. Jsou tam platformy, ktere suprove drzi nohu. A nevim zda spd (to mi zni hrozne kvuli pitomiovi) nebo naslapy – koukam na HTI T1 nebo time speciale 12. Neco v tomto duchu az se nekde vyhodne objevi
Kulasek – dekuji za hezkou recenzi 530. Zase jsi me nahlodal, ale jelikoz nerad planuji, jedu kam se mi chce a pak koukam, co je v okoli nebo pres co jet zpet, tak 830 bohuzel bude vhodnejsi. Jinak opatrne. Par kamaradu slo taky takto a ted maji endura a zrujnovany ucty :)
Doubleingram – omluvim se, nejsem kovanej v kolech tak moc, abych mohl na toto vest diskuzi. Vim jen, ze ten ram sklidil vsude hodne chvaly a je to nejvyssi zavodni model. Vim, ze na nem jezdi Cink a dalsi zavodnici a lidi, co maji moznost srovnani byli hodne nadseni (treba velo a dalsi at uz ceske ci zahranicni recenze). Ke me se kolo dostalo s velkou a stastnou nahodou, ale o to vetsi peci dostane a radost udela :)
2.11.20 22:50
Komponenty :)
Klid, doporučuji dýchat do břicha :)
Hele máš to hezký, ale obdobně bych dal prostě toto osazení na jiný rám.
2.11.20 22:37
Osazení na takový rám z mého pohledu až nesmyslně overkil, ale když na to máš :)
2.11.20 21:45
Moc pěknej kousek, já si letos kvůli blbnutí s klukem postavil trailovy bike, protože na mým chrtim XC (hartail 9,4 kg) to nějak nebylo ono. Já se taky dlouho rozmyslel mezi 530 a 830 a jsem moc rád za 530. Manuální ovládání v rukavicích na boku mi přijde lepší než dotykáč, bez problémů přepínám obrazovky za jízdy. Když je bláto otřu rukavici a má o něco lepší čitelnost displeje. Horší ovládání nastavení neřeším, to jsem udělal jednou na začátku. Na druhou stranu práce s mapou bude na dotykovým mnohem lepší, já mapu používám pouze jako náhled a nebo si nahrávám trasy dopředu přes connect.
2.11.20 20:39
Díky všem, mám radost z kolesa a hlavně z obrovského posunu v tom jak to jede.
Marušák: Tobě sel líbit nemusí :D Hale, já zas nemám rád černá kola. Vím, že je všichni chtějí, dobře se pak prodávají a tak, ale předchozí kolo jsem měl bílé s červeným doplňkem a kdybych nedostal nabídku na tuto super raketu, tak jsem šel do Lux 6 nebo 8. Lux ý jsem vynechal jen proto, že nebylo v té super bílé s červenou linkou :) To víš, vždy jsem chtěl Ferrari, tak teď mám v jeho barvě kolo :) Jo a spd budou určitě, byť proti šlapkám je i nášlap obrovský skok. to jak na tom drží noha je pecka.
Raketa! Fakt pěkný
2.11.20 19:19
2.11.20 16:36
Moc pěkné, i když barevně se mi moc nelíbí (otázka vkusu každého..), ale jinak paráda 5*
vpa007 – děkuji a děkuji moc i za původní rady a nadhled bez machrování v původním vlákně
pereptio – jj, člověk si zvykne, ještě mít dost času jezdit a bude to top
Edwin – ano je to postaveno, dle kluka, co ho zajížděl a je perfekcionalista :)
Není nic krásnějšího, než kolo ve slávistických barvách. Skinwally jsou taky parádní a sedí k tomu, takže NÁDHERA. A určitě to i hezky pojede. Super, že XC kolo má teleskopku, to se moc nevidí. To je nějakej custom build? Tak ať slouží dělá radost.
Moc pěkný bike. Ty rodla, to byl poprvé pro mě taky šok.. Jak říkáš, člověk jede stylem, i tam kde to zná vejdu se nevejdu se :-)). Ale pak se zvykne.
Na lepší se vždy zvyká snadno :) Ten edge jsem koukal, že 130 AXS neumí a když už člověk kouká na 530, tak asi šáhnu rovnou po 830, protože navigaci docela zapínám