2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2023
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
2021
Tak novej bajk konečně dorazil! Dřív, než jsem čekal, o to víc potěšil! :-) Fotografie jsou pořízeny před první testovací jízdou na místním trailu, kdy jsem kolo čerstvě seskládal a sešteloval, kdy bylo ještě panensky čisté, bez blatníčku, bez košíku.. :-)
Po předchozím bajku – Giant Trance 1.5 27,5", jsem chtěl zkusit něco víc agresivního, většího jak rámem, tak velikostí kol, zdvihy 150×140 mi zcela vyhovovaly, nechtěl jsem čistokrevné enduro, ale bajk, na kterým se dá pěkně šlapat do kopce, užít si celodenní ježdění po trailech a které si nechá trochu naložit i z kopce dolů, příležitostně na enduro závodech, nebo v bikeparku… Od Giantu klasickej Trance 29 se mi zdál málo a Reign 29 zase zbytečně moc… Pak se objevila novinka Trance X 29 a bylo rozhodnuto, kupuje se fungl novej bajk! :-)
K samotnýmu kolu: Rám je ve velikost M, já měřím nějakejch 180cm, Mko má v low geo-setupu reach 456mm, což mi prostě padlo do ruky jak prdel na hrnec..:-) Stack je tu trochu vyšší, u Giantu nezvyklých 621mm, takže všechny podložky šly nakonec nad představec, páč jsem osadil řidítka Renthal z původního bajku s výškou 30mm.
K osazení: Zvolil jsem střední variantu X 2, která se mi zdála super kompromisem. O tlumení se stará Fox, vepředu 36ka s Grip patronou v trochu těžší verzi Rhythm se 150mm zdvihu, nemám co vytknout, vzadu jednoduchej tlumák Float DPS Performance se 135mm zdvihu, kterej chodí pěkně, než se teda z delšího kopce zahřeje..:-) Brzdy naprosto dostačující a lehce servisovatelné 4písty Deore, pohon kompletní sada SLX M7100 s 12ti kvalty. Chodí to pěkně, díly nejsou drahé… Hmotnost kola tak jak je na fotkách, s mlíkem v kolech a pedály se vyšplhala na 14,95Kg, těžší jsou tady kola – konkrétně hlavně náboje od Shimana. Je to nová základní řada Deore, která je moc hezky a hlavně jednoduše udělaná, zadní náboj se stejným principem konstrukce jako třebas DT Swiss 370, žádný konusy, ale bohužel koncovky nábojů jsou z oceli, stejně tak vnitřní osa u zadního náboje. Na druhou stranu, použitá ložiska jsou o dost větší než běžná, znatelně větší je i průměr ořechu s praporky, takže by to mělo něco vydržet.
Dojmy z jízdy: Mám za sebou pár trailů na místním kopci, (už jsem dokonce stihl ulomit přehazku, předchozí pohon řady M7000 mi přijde zpracováním bytelnější) to kolo prostě jede a to mě baví..:-) Do kopce to stoupá moc pěkně, sedlovka je tu dost kolmá (77,2° low), šlape se pěkně pod sebe. A z kopce dolů je to prostě paráda :-) Vidlice je pěkně položená (65,5° low), kolo je delší (1205mm low), takže je pěkně stabilní, i díky hodně nízkému středu (-40mm low), ale čísla nejsou extrémní, takže se v menších rychlostech furt pěkně zatáčí a dá se zvládat technická jízda, není to autobus s 64° hlavou.
To je asi tak všecko, co bych ke kolu prozatím napsal. Doufám, že mi bude sloužit dlouho a dobře… :-)
- Únor 2021 – Nedávno jsem prohodil geometrii na HIGH setup – zkolmí se vidlice a sedlovka o 0,7°, natáhne se reach o 8mm, sníží se stack o 6mm, zvýší se střed o 10mm a rozvor se zkrátí o neznatelné 2mm. Dal jsem si s tím pár trailů, které jsem předtím absolvoval i v původním LOW nastavení. Na rovinatém a šlapavém trailu kolo o dost lépe jede, krásně reaguje na pokyny zatáčet, technické a trialové věci na tom jdou lépe, lepší je i průchodnost terénem, do kopců to lépe jede, ale když jsem to vzal trochu v rychlosti z kopce dolů, kolo bylo až moc citlivé na řízení, nebylo tak stabilní a jisté ve větší rychlosti kort v rozbitějším terénu (kolmější hlava je fakt znát), necítil jsem se na tom tak dobře, takže ponechávám geometrii na původní LOW setupu i za cenu občasné kolize pedálu o kořen. Každopádně, kdybych kolo využíval spíš na delší vyjížďky a sem tam nějakej ten pohodovej trail dolů, HIGH setup by byla lepší volba – kolo je pak hodně podobné klasickému Trancovi 29, ale na větších zdvizích.
- Květen 2021 – 4 pístové třmeny BR-MT520 jsou super, ale u základních Deore pák BL-MT501 mi trochu vadilo, že nejde štelovat vzdálenost páčky od řidítek bez pomoci nářadí. Měl jsem doma naštěstí dvě starší páky řady XT BL-M8000, kterým po pádu prasklo tělo, ale samotné páčky byly zachované, takže ty jsem vyměnil za stávající Deore a nyní mohu kroutit kolečkem, navíc mají vroubkování a prostě trochu přijemnější tvar na prst.. :-)
- Červenec 2021 – Tak jsem upgradoval pedály. EnLee z Alíčka fungovaly obstojně, ale grip nebyl nic extra, takže jsem se hecnul a pořídil značkové. :-D Spank Spoon ve velikosti 100mm. Zpracování pěkné, váha 397g akceptovatená, tvar je parádní, konkávnost více než dobrá, rozmístění pinů celkem fajn, samotné piny super a grip perfektní! Jediná nevýhoda, pedál je blízko kliky.
- Srpen 2021 – Na předek nazut novej plášť – MAXXIS Assegai 29 × 2,50 EXO/TR/3C MaxxTerra WT – kua to je grip! :-O Na zadek jsem dal vložku do ráfku Tubolight Insert EVO SL, super váha, super se nazouvá, už jen tak necinknu ;-)
- Říjen 2021 – Tak jsem si udělal velkou radost a pořídil jsem si nové výplety.. :-) Chtěl jsem klasický výplet s 32 dráty a kotouče na 6 děr (Shimano nebyly, tak jsem pořídil Formula CURA a nakonec spokojenost!), ale zároveň lehká, pevná kola, co si nechaj naložit. Mno, nakonec jsem skončil spíš na bytelnější, endurovej verzi, než abych gramařil .:-) Náboje jsem zvolil Hope Pro 4, protože prostě mám k té značce sympatie, má kořeny v trialu. :-) Zadní ráfek DT EX 511 (naváženo 600g, skok oproti katalogové váze 30g), přední ráfek o něco lehčí DT XM 481 (naváženo 570g skok oproti katalogové váze dokonce 45g), dráty zeslabované 2–1,8–2 Sapim Race a mosazné niple Sapim Polyax Secure. Přední kolo váží 1010g, zadní pak 1140g, celkově tedy 2150g, úspora hmotnosti oproti původním Giant zápletům s těžkými náboji je i přes těžší ráfky DT rovných 300g, což je fajn. Celkově mě nová kola vyšla na rovných 13.000,– Kč, napletl jsem si to sám. Ořech Hope skvostně cvrliká, praporky krásně zapadaj, kola se točí, prostě paráda. :-)
- Listopad 2021 – Kolo sedlám již celý rok, tak jsem si chtěl udělat opět radost, pořídit si nějakej pěknej šperk, ať to kolo není tak tuctové – představec Race Face ATLAS 35 v délce 35mm! :-) Mám jej v jeho prvotní 31,8mm verzi na pevňáku, tak mi ty kola teď k sobě pěkně ladí. :-) Ohledně délky – zkoušel jsem 50mm představec, ale zdálo se mi to nějak moc… Pomalejší řízení a tak nějak jsem se na tom cítil víc nataženej, nebylo to ono, ve vzduchu mi to taky vyloženě vadilo, posílalo mě to víc na předek. Originál 40mm bylo fajn, žádnej problém, 35mm je nepatrně ostřejší a pro mě příjemnější hlavně na skocích a prudších krpálech v kombinaci s použitými řidítky Renthal s 30mm zvednutím, které nemají výrazný ohyb směrem k jezdci, takže paráda a vypadá to skvěle ;-)
- Leden 2022 – Další radost, nové řazení XT. :-) Chybělo mi kopat 4 kvalty jedním pohybem nahoru a odřazovat o dva dolů, kort na té dvanáctce.. :-) Na dotek je ihned cítit odpor, žádný volný chod, tak to mám rád.:-)
- Únor 2022 – Kua, koukám, skoro co každej měsíc, to nová radost! :-D Mno, stará řídítka od Renthalu jsem vozil přesně dva roky, měl jsem je už na bejvalým oranžovým Giantu Trance, zažily se mnou pár pádů, párkrát se střetly s nějakým tím kamením, zkrátka jsem je nešetřil, tak jsem si říkal, že je na čase je obměnit, konec konců, nějaká výmluva k nové radosti musí být.:-D Mno, pořídil jsem ty samé, jen v klasické „zlaté“ barvě, ať tu černou nudu trochu rozstřelím ;-) No a chtěl jsem vyzkoušet jiné gripy, u Chromagu Format mi trochu vadí tvrdý plastový konec, páč držím gripy na konci, tak jsem zkusil Deity Slimfit a super! Jsou nepartně silnější, páč nejsou ergonomické, jsou super přilnavé a krásně měkoučké, při delším sjezdu nebolí tolik ruce oproti Formátům, tak jsem je pořídil i na pevňáka. :-)
- Březen 2022 – Další radost, tentokrát né úplně chtěná.:-) Při nepovedeném seskoku z balíku sena se mi povedlo zlomit brzdovou páčku, tak jsem pořídil obě dvě nové Shimano Deore XT BL-M8100 :-)
- Květen 2022 – nějak mě přestalo bavit originál sedlo, ačkoli je velice pohodlné… Pořídil jsem za fajn peníz FABRIC Scoop Radius Elite, sedlo sedlo super, není to taková buchta jako to od Giantu, vypadá to pekně, sedí se na něm pohodlně, není co řešit… Taky jsem nahodil zpět 40mm představec – krásnej Race Face Turbine R! Na rovinatějších trailech a tam, kde člověk musel trochu dupat byl 35mm ATLAS trochu moc krátkej. Vlastně se na tom nedalo moc dobře šlapat:-D Ale skoky a fakt prudké krpály fajn! :-) Mno a nakonec, zadní plášť Dissector jsem nahradil osvědčeným DHRkem. Jede to skoro stejně, bo jsem na to nejspíš málo citlivej a nepoznám to:-) Ale znatelně lépe brzdí, což je hlavně v krpálech fajn.
- Srpen 2022 – Představec RF Turbine mě nějak omrzel, chvíli jsem měl na zkoušku nasazenej 50mm Giant s 5mm podložkou vespod navíc a najednou to nebylo vůbec špatné, vlastně to bylo celkem dost fajn! Víc prostoru v kokpitu, můžu víc dupat na trailu, není problém s váhou na předním kole u plochých zatáček, lépe se jede do kopce a na skocích s vyšším kokpitem oproti původnímu taky super! Takže jsem trochu zamíchal představcema a pořídil si elegantní BURGTEC Enduro MK3 v 50mm! Zpracování perfektní, pevnej jako skála, vypadá fakt pěkně a nevidím ho na každým kole… :-)
- Září 2022 – Naskytla se příležitost ke koupi nových pedálů Race Face ATLAS 2022 za pěknej peníz, tak jsem neváhal a už jsou na kole:-) Předchozí Spank SPOON co jsem vozil asi rok, byly celkově vzato fajn, ale trochu mě štvalo, že byly fakt dost blízko kliky, s tím jsem měl trochu problém. Nové Atlasy mají naprosto skvělý tvar a promyšlené rozmístění pinů, to se převzalo z původních Atlasů, jen pedál mírně povyrostl jak do délky, tak do šířky o cca 2 až 3mm. Trochu víc jsem se k těmhle pedálům rozepsal v samostatné galerii fotek u mě na profilu ;-)
- Říjen 2022 – Sakryš, opět se naskytla příležitost ke koupi teleskopické sedlovky OneUp V2.1 se zdvihem 210mm za více než skvělej peníz a to jsem prostě nemohl odolat…:-) Konečně má člověk nastavenou výšku sedla zcela bez kompromisů… Do kopců se krásně pohodlně šlape bez pokrčených kolenou a z kopce dolů má člověk pod prdelí místa habaděj.:-) 180mm by mi v pohodě stačila, ale každej cenťák dobrej! :-D
- Únor 2023 – Na letošní sezónu jsem pořídil nová řidítka, Renthaly se mi okoukaly, tak jsem koupil za pěknej peníz Chromag OSX 35, 35 mm rise, černo-šedé provedení. Chromagy OSX 31,8 mm vozím na pevňáku již léta a tvarem i tuhostí mi vyhovují… Vzhledově mi ladí k bajku, tak nebylo co řešit.:-) Řidítka jsem musel samozřejmě doplnit i novým sedlem od Chromagu, sáhl jsem po osvědčeném modelu Lynx DT, v černo-šedém provedení, model 2022. Lynx DT také sedlám léta na pevňáku, vyhovuje, tak jsem šel do jistoty. Dál dosluhovala hazka, takže jsem pořídil novou, stejnou jako předchozí – SLX. Gripy taktéž nové – ODI Elite Motion, které vozím na trialu, mají super lepivou směs, jsou krásně tenké a miluji jejich zvednutý konec, o který si mohu zapřít dlaň. Předchozí gripy Deity Slimfit byly super pohodlné, ale právě jejich měkký gumový konec mi trochu vadil, jelikož řidítka držím úplně na kraji. Tak uvidím, zdali mi nebude chybět právě pohodlí Slimfitů, kort teď, po prodělané zlomenině člunkové kosti, kdy jsem přes dva měsíce neseděl na kole a momentálně se opět zlehka začínám vozit… Dál jsem poslal na kompletní servis vidlici a tlumič k místnímu guru pružení – Asasín Suspension Service, který pružícím jednotkám dodal potřebnou lásku a péči a hlavně vyměnil futra ve vidlici, kterou od výroby trápil znatelný vakl. A jako poslední point – neodolal jsem lákavé ceně a kladným recenzím blízkých uživatelů i osobním zkušenostem a pořídil jsem si na test nové brzdy z Alíčka – ZRACE M1 X4! Krásné čtyřpísty taktéž v černo-šedém provedení, momentálně probíhá lehké testování a pocity prozatím jen kladné! Krásně tuhý pocit na páce, brzdí pěkně, nepumpují a oproti Shimanu celkově na obou brzdách dolů 120g, tak uvidíme, jak budou fungovat po delší době a při větší zátěži, jestli tam nakonec nevrátím původní Shimana, nebo jen Shimano páky (ergonomie pák Shimano mi vyhovuje více), páč ty třmeny dosti inspirované HOPE se mi prostě líbí! :-) Jo a do galerky jsem nasypal mraky aktuálních fotek… ;-)
- Březen 2023 – Brzdy fungují pěkně, na páce tuhé, nepumpují, tak jsem pořídil oblíbené zelené polymerové desky od Slovinské značky Sinter, se kterýma mám dobré zkušenosti na Shimanech. Mno a pořídil jsem nové, lehčí kotouče… Původně jsem pouze nahradil zadní 180mm kotouč novým 203mm kotoučem téže značky – Formule CURA, ale ten se teď dělá v 2,3mm síle, což je už pěknej macek, i váhově, oproti původnímu přednímu, kterej měl jako novej sílu 1,85mm. Takže mi to nedalo a nakonec jsem vzal oba 203mm kotouče od Magury – Storm HC, protože 2,0mm síla, super váha a za super peníze… Ve výkonu nepozoruji rozdíl, Formula byla do boku tužší, zdá se mi vychytanější brzdová plocha, ale s novou tloušťkou je to oproti Maguře +65g na kotouč, což se mi zdálo dost, kort když brzdy nijak nepřehřívám v dlouhých kopcích, jde mi jen o výkon… Vzhledem tomu, že mám na 4 pístových Shimanech stejné desky, tak jsem schválně přehodil kompletní přední brzdu… Mno a Shimano kotvilo v přímém srovnání lépe, pístky v páce maj shodný průměr, ale mechanické přepákování je u samotné páky vyšší díky systému ServoWave. Nedalo mi to a lupnul jsem Shimano XT páku na ZRace třmen, brzdí to shodně, ale pocit na páce je najednou trochu měkčí… Koukám na ZRace třmen a ten se při brzdění mírně roztahuje, cca o 0,5mm, holt málo materiálu tam, kde by měl být… Takže jsem nakonec obětoval 120g a krásné třmeny a vrátil zpět Shimana kvůli výkonu a ergonomii páky a tuhosti třmenu… ZRace ale poslouží skvěle na lehkej bajk a menší zátěž. Taky jsem zahodil košík, ze kterého mi párkrát ulítla láhev a pořídil systém FIDLOCK Bottle Twist! Zatím spokojenost, takže jsem základnu pořídil i na pevňáka.:-)
- Květen 2023 – Tak se mi zachtělo trochu modernější geometrie, trochu položit vidlici, trochu přizvednout střed… Tak jsem pořídil o cenťák delší shaft do vidle, nyní 160mm vepředu, je to celkem znát, vyšší střed cca o 4mm, trochu větší rozvor cca o 5mm, položenější hlava cca o 0,5° – nyní na 65°, sedlovej úhel je furt dostačující na šlapání do krpálů, stack jsem srovnal ubráním jedné podložky pod představcem a reach je taky cajk, vozím 50mm představec. Kolo je jistější v rychlosti a můžu si dovolit větší bomby na předek ;-) A hlavně! Mám teď vlastně zase „jinej“ bajk, tak jsem o trochu odložil nákup novej rámovky.:-D
- Červenec 2023 – Udělal jsem si velkou radost a pořídil jsem si nové brzdy – HAYES Dominion A4! Né proto, že bych je potřeboval… Né proto, že by byly Shimana nějak vyloženě špatné, nebo že by málo brzdily… Ale proto, že Dominiony jsou ty nejvýkonnější, pro mě nejpříjemnější, nejergonomičtější brzdy, co jsem kdy zkusil, líbí se mi jejich filozofie a já je prostě musel mít.:-D
- Květen 2024 – Veděl jsem, že se to jednou stane… Otázkou bylo, kdy..:-D Letošní Blinduro na Lipně bylo Trancovi osudné… V neděli 5.5.2024, druhý závodní den, na poslední 8. RZtě v kole začalo nepěkně lupat… Doma jsem shodil kliky, říkal jsem si, že to má střed za sebou… A on se točil pořád krásně, ale ejhle! Co to vidí oko mé! Za tlumičem, podél sedlovky, po obou stranách prasklina… Rám dostal jednou cca před rokem celkem nepěknou bombu, od té doby to muselo být načlé, na Blinduru prasklina vylezla znatelně..:-)
Kolo sloužilo dobře, odjezdilo se mnou bez mála 4 sezóny, Giant poslal vyreklamovaný kompletně nový rám, ale je čas jít dál a zkusit něco nového! Nové kolo je doma! Je to celokarbon, má to málo zdvihu a je to v Lku! Popřehazoval jsem různě komponenty, složil kompletně novýho Gianta, kterého jsem prodal a teď už jen doladit a otestovat novej bajk a nahodit novou galérku! :-)
(vloženo 3.11.20)
Značka | Giant |
Model | Trance X 29 2 |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | M |
Hmotnost | 15,1 |
Rám | ALUXX SL |
Vidlice | FOX 36 Float Rhythm, zdvih 160 mm, 44mm offset, GRIP tlumení, Boost pevná osa 15x110mm |
Tlumič | FOX Float DPS Performance TRUNNION, 185/55, zdvih zadní stavby 135mm |
Hlavové složení | Giant |
Kliky | Shimano SLX FC-M7100 170mm |
Středové složení | Shimano Press Fit |
Měnič | Shimano SLX RD-M7100-12s SGS |
Řazení | Shimano XT SL-M8100, objímka, 12s |
Převodník | Shimano SLX SM-CRM75 30z |
Kazeta | Shimano SLX CS-M7100 10-51z, MicroSpline |
Řetěz | Shimano SLX CN-M7100 Sil-Tec 12s |
Náboj přední | HOPE Pro 4, 32děr, 110mm x 15mm |
Náboj zadní | HOPE Pro 4, 32děr, MicroSpline, 148mm x 12mm |
Brzda přední | HAYES Dominion A4 - Stealth Black/Grey, 4 písty, kotouč Magura Storm HC, 6 děr, 203mm |
Brzda zadní | HAYES Dominion A4 - Stealth Black/Grey, 4 písty, kotouč Magura Storm HC, 6 děr, 203mm |
Brzdové páky | HAYES Dominion A series - Stealth Black/Grey, |
Ráfek přední | DT Swiss XM 481 29", 32 děr, 30mm vnitřní šířka |
Ráfek zadní | DT Swiss EX 511 29", 32 děr, 30mm vnitřní šířka + vložka Tubolight Insert EVO SL |
Dráty | Sapim Race 2-1,8-2, niple mosazné Sapim Polyax Secure |
Pedály | Race Face ATLAS 2022 |
Řídítka | CHROMAG OSX 35, sežíznuto na 770mm šíře, 35mm rise, 5° Up 8° Back, Alu 7050-T6 |
Představec | BURGTEC Enduro MK3 35, 50mm délka, kovaný a následně CNC opracovaný Alu 6061-T6 |
Sedlovka | OneUp Dropper post V2.1, 30,9mm, 210mm zdvih |
Sedlo | CHROMAG Lynx DT 2022 |
Pláště | MAXXIS Assegai 29 x 2,50 EXO/TR/3C MaxxTerra WT předek, MAXXIS DHR II 29 x 2,40 EXO/TR/DC WT zadek |
Kratter: Jezdí se mi s ním do kopců skvěle oproti předchozímu bajku, ale jestli jsi zvyklej napevňáka XCčko, tak to je docela rozdíl..:-) Klasickej Trance 29 valí lépe, méně zdvihu, méně agresivní geometrie. Tu na druhou stranu můžeš na Xku přehodit na vyšší pozici a je to takovej klasickej Trance 29 s 2cm zdvihama navíc. Má i kolmější sedlovku, takže do kopců je to příjemnější posez. Jestli chceš bajka na Kluka a do Vráže, tak bych spíš vzal to Xko. On ten klasickej Trance stačí, ale musíš bejt čistej, zrovna třebas v té Vráži na delší lavici, nebo na dropu. Stejně tak na Klukovi na DHčku oceníš víc zdvihu a položenější vidli. Tak je to na tobě, jestli chceš víc šlapat, sem tam trejlík, na větších skocích bejt čistej, volil bych klasickýho Trance 29. Jestli chceš víc lítat a divočit na šutrech, šel bych do Xka. Trance X je takovej mezičkánek mezi klasickým Trancem a Reignem.
Myslíš, že je potřeba na ježdění ve Vráži nebo na Klukovi tolik zdvihu? Nestačil by ti tam obyč Trance?
Tyjo, krásnej bajk. Taky nad ním přemýšlím, ale rozhoduju se mezi obyč Trancem a Trancem X. Jak dobře se ti s tím jezdí na do kopců? Jsem zvyklej na HT XC. Tak se bojím, že to bude děsnej traktor.
mr.antik: Taky si myslím, pár lidí ho okolo mě má, jak X2, tak X1.:-) Co se týče trialování, to na tom samozřejmě půjde hůř, jak se 27,5", takže na nějaké poskakování na místě přes kameny to nebude zrovna ono :-) Naopak, jak se kola dají jen trochu do pohybu, přes všecko se to převaluje snáz, 27,5" se před kameny nořila do zdvihu a zadrhávala, tomuhle se udá směr a kolo přes to prostě přejede, není tam tolik potřeba ten zdvih, to mě baví..:-) Na místním kopci máme jeden trali s hodně šutrama, hodně z kopce, né moc rychlej, s ostrýma zatáčkama přes přední brzdu a tam jsem si to vyloženě užíval:-) Hravost tam bude asi dycky menší jak u 27,5", tu velikost prostě neoblbneš, ale chtěl jsem kolo na ježdění, na hraní mám triala..:-) Co se týče skoků, žádný větší jako třebas ve Vráži jsem s tím zatím neskákal, do vzduchu to ale jde ochotně a není to tak nervózní, jako předchozí malej Trance. Nějaké kroucení, whipy a tak, to asi nepůjde tak dobře, jako s menšíma kolama, ale to stejně zatím neumím.:-) Další velkej rozdíl pociťuju ve větší rychlosti z kopce dolů, připadám si na tom bezpečněji, ale to bude krom velikostí kol dáno i celkově delším rámem a nižší, položenější geometrií kola… :-)
Moc povedený, řek bych že tohle kolo tu budeme vídat v novejch bajkach hodně často. Co ty velký kola a skoky, trialování a hravost a tak?
X-biker: to byla výška rámu v palcíc:-D Já to raději smazal, aby to lidi nepletlo:-D Stejně se už podle toho dneska nedají přirovnat velikosti…
Benobiker: Včera jsem četl hmotnost 16,9kg a spadla mi brada. Asi mi hrabe :-D
Tady není co vytknout ničemu – fotky, popis, kolo jako takové … jasných 5 :)
JacoP: Jj, přesně jak říkáš, v tomhle je Giant super, prostě největší výrobce… Původně byl přislíben termín až na leden, ale překvalipi..:-) Tak užívám ještě letos, dokud nenapadne sníh.. Pak zase pevňák..:-)
Giant mi přijde jako jediný je schopen dodávat už letos modely 2021… Výroba a montáž kompletní Taiwan a termíny dodání luxusní.
Všechny ostatní značky brutálně bojují s tím, že vyrobu mají na Taiwanu ale montáž si dělají sami…Viz Trek nebo Ibis na který čekám od 07/2020. Holt vše musí dorazit do fabriky Ibise, kde to borci z Mexika smontuji a pak to může jít do kontejneru do Evropy… bože, za co ;0))))
Takže gratulace užívej bike !
benobiker: Přesně tak, uvažuji o H20, 36 chci z více důvodů, jednak kvůli tuhosti, jelikož nejsem úplně pírko a jednak kvůli zdvihu. 34 je vždy jen 140 a jen 36 je 150, možná je to sice zbytečnost, ale na občasné tvrdší použití to nebude na škodu.
X-biker: Díky :-) Jinak, jakých 17? :-D píšu 15 s pedálama a mlíkem :-D
Bike super. Fotky a recenze TOP. Radost číst… Gianty jsou super, ale fakt to v M váží 17kg? To mi přijde brutální :-/
***** hvězdiček tam máš ;)
Yeti_polar_bear_CZ: Jasná, já to jako žádnej hejt nebral, tisíc lidí, tisíc chutí..:-) V galerce mám triala v barvičkách, horáka jsem chtěl nenápadnýho, emoce to pohledem nevyvolává..:-) Jen ta barva je fakt hezká…-D
beno -však ano mě se taky líbí, hlavně ta barva rámu je moc hezká a i ram samotná je na Ginat fajn akorat ten zbytek je na mě moc černý no. Není to žádný hejt jen konstatování, 29 za mě nejlepší volba s těmi zdvihy, tajy mám 160/140 a jsem ultra spokojený. At jezdí užívej ;)
Yeti_polar_bear_CZ: Tak je to pořád až na řidítka sériovka, nic tam neřve, je to nenápadný, takový se mi to i líbí… Žádnej dreambuild, prostě jsem koupil to, co mi dávalo smysl, abych nemusel hned nic měnit, jen sednout a jezdit..:-) Řvalo moje bejvalý kolo, tohle je takový seriózní..:-)
Hezká barva rámu jinak celkem nuda.
4.11.20 14:27
slabyt: Tak jestli se ti Orbea líbí víc, není co řešit..:-) Předpokládám, že máš v hledáčku tu Orbeu Occam H20? Na tu jsem koukal, ta se mi osazením moc líbila, tam bych dokonce i tu vidlici nechal, je tam 34ka Performance, má lehčí spodní nohy než Rhythm, dáš dovnitř nějaké tokeny a chodí fajně, kvůli tomu bych tam hned jinou vidli nedával…
Dolejs: 34ku jsem nikdy nevlastnil, ale plno lidí kolem mě ji má, tak jsem ji párkrát projel. Já jsem na tuhost vidlice asi trochu necitlivej, 34 nohy vs 36 jsem si nevšiml za tu krátkou dobu rozdílu, ale rozdíl v tuhosti tam zákonitě musí být. Čeho jsem si ale všiml, tak nevím proč, 36tka prostě chodí lépe, i když mají stejnou Grip patronu. Asi poměrem a velikostí vzduchových komor, nevím…
benobiker: Jo tohle jsou pádné argumenty. Prodejce Orbey mám také ve městě, takže v tomto je to bez problému a ohledně vidlice bych využil malý MyO program a doobjednal bych Fox 36 Factory 150mm. Stojí to sice o něco více, ale mám to zase opačně, Occam se mi moc líbí, více než Giant.
Jo no, taky se přidávám s názorem že po dlouhé době se mi nějaký Giant líbí, jak barevně, tak komponentově, a cena taky není nějak moc „Džajntovská“.Tuž ať to jezdí.
Konečně Giant, kterej se mi opravdu líbí.
Za plnej.
Díky lidi! :-)
goofy: joo, taky jsem se tej 29" bál, nakonec jsem mile překvapen..:-)
Gratuluju k novýmu kolu, krásnej stroj. A je skvělý, jak jsi z něj nadšenej, s profilem sis fakt dal práci.
Tak hodně super zážitků :-)
lubosalbi: https://www.aliexpress.com/…7756141.html?… snad bude držet..:-)
Mě žene z kopce jen tíhový zrychlení :) Mých 92–94 plus ten modrej ingot. Horší je pak zatočit, když mám z každý plochý zatáčky hnědej pruh. O vzduchu snad radši vůbec nemluvím.
Každopádně konec týdne má být epesní! Tak pojezdíme.
MirosPikos: Beru to sportovně… Už vyhlížím z okna PPLko s novou hazkou! :-D je fajn, že za to nechtějí raketu, nová vyšla na 1450,– S tím ujížděním nevím nevím, furt ta fyzička kua..:-)
nomecz: Jj, folie je už objednaná z Alíčka, tak doufám, že to nikde nepodřu, než dorazí..:-)
Hezky kolo i popis 5*, doporucuju si kolo olepit na exponovanych mistech folii, protoze lak stoji docela za prd. snadno se opryska (aspon na karbonu teda ..)
Zřejmě bys takovým klackem pocuchal i něco dražšího. Ber to sportovně. Tohle se prostě v lese stane. Bajk parádní, těším se až ti budu chvíli po startu koukat na záda než mi uletíš (doslova).
HT Adam: Je to možný. Jako, celkem mě to překvapilo :-) Je fakt, že jsem nabral klacek jak hovado, zpříčil se v hazce, až mě to zbrzdilo :-) Ale moc toho materiálu tam není, ta minulá řada je na tom prostě lépe, tam se tolik nešetřilo… Přikládám fotky…
slabyt: poznatky budu průběžně psát do profilu ;-) Jinak, Orbeu Ocam jsem měl také v hledáčku :-) Pro Gianta rozhodla příznivější cena a osazená Foxka 36..:-) I vzhledově se mi Giant víc líbil, dál možnost změny geometrie a prostě je to největší výrobce kol, prodejce mám za barákem, případné problémy se mi budou lépe řešit. Navíc, ta barva je na živo fakt super, ta se povedla :-)
TK75: Já tu zlatou nějak nemusím…:-) Právě jsem rád, že Renthaly začali dělat i v černé :-)
Parádní, možná by tomu ještě víc slušela řidítka Renthal v té zlatavé barvě :-)
Moc pěkný kolo i profil s popisem. Přesně takový typ kola se chystám příští rok kupovat. Chci přejít z pevňáku na fulla a zatím nepociťuji potřebu pořizovat enduro, protože bych pro něj neměl využití. Takže ideál je trail bike s trochu ostřejší geo a zdvihy 150/140. Zatím je tedy Trance X na druhém místě, srdcovkou je Orbea Occam, ale když letos představil Giant tento model, hned jsem zpozorněl. Jen ho příští rok někde testnout. Poděl se kdyžtak do budoucna o nějaké poznatky a zkušenosti prosím.
Moc pěkný kolo. O kolik se dá ještě zasunout sedlovka?
Benobiker
To už sem někdo dával, jak mu rupla 12 slx hazka, asi nebudeš sám.
Samozřejmě za 5, tvůj profil je příkladný a kolo super.
Edwin: ona ta vidle působí podkople fakt jen opticky na fotce. Vsadím se, kdybych to změřil, že bude kolmější jak na papíře.:-) A v tomhle je super ten flip-chip, otočím ho a vidlice se o 0,7° zkolmí…
Díky chlapi! :-)
ufoncz: ono to listí moc suchý nebylo..:-D Jinak jasný, zatím jsem plnej jen těch hezkých dojmů..:-D Jen ta urvaná hazka mě trochu sere.. Za celý dva roky jsem ani ramínko neohnul, pak první vyjížďka s fungl novým bajkem a hned ji urvu.. :-D
Opticky mi přijde ta vidle až moc podkopla, ale zbytek
kola to zachranil :) parádní koleso, ať dobře slouží a dělá radost.
Moc pěkný kolo a líbí se mi, že na to co jezdíš, se nehoníš za zbytečnýma zdvihama, jak většina nás tady :D
Pěkný kolo, hezký fotky, promakanej popis i tabulka – tady není o čem: 5/5.
Čtení jsem docela hltal – dobrá recenze. I když negativa vyplavou na povrch spíš časem, to je jasný. S tím stackem se podle mě na 29" se 150 mm nedá až tak vymejšlet. A že maj kroužky v základu pod představcem se dá pochopit – to aby jim recenzenti enduro-mtb.com automaticky nestrhli body (maj to v té jejich absurdní šabloně).
Jo a to suchý listí, to je kde? Tady jsem něco takovýho neviděl už dost dlouho :-D
3.11.20 21:28
Takže..... takže takhle vypadá naprosto parádní profil kola. Díky za to, tohle jsem si moc užil!!!!
Tak ať dělá jen radost. ;-)
Parádní bajk! Barvu rámu závidím. Koukám, že výrazně osekali verzi 27,5".
Fotky mi připomínají ty moje. ;o)
S Giantem nelze udělat chybu. Je to moje srdcovka a Trencle jsou navíc asi nejlepší kolo od nich. Fakt pecka a přeji ať jsi max spokojen. Já osobně byl opravdu do syta…
Perfektní záležitost, za 5*