Kolo v podzimním lese. Gripy od Stingu mohu opravdu doporučit.
Ze začátku jsem byl ohledně tohoto kola celkem skeptický, ale kvůli jeho nízké ceně jsem si ho pořídil, jelikož jsem student. Hlavní nevýhodou tohoto kola je to, jak se na kole naprosto nesmyslně šetří. Dostanete na něm pláště BTWIN, což jsou v zásadě galusky, takže k cenovce kola okolo 23k Kč přidejte 2k Kč za dobré pláště s Kevlarovou patkou. Ty kolo teprve probudí. Abych to uvedl na pravou míru. S původními plášti se s kolem moc nedá brzdit a do kopce to jede asi jako tank. Po nových pláštích ale brzdí mnohem líp, a do kopce mu to taky jde dobře. Abych jenom nehanil, tak musím říct, že ráfky nejsou úplně z másla, jak by se dalo očekávat, a jsou dokonce pro bezduše. Na duších klasicky jezdím tlak 1,6/1,8 bar a za ujetých cca 4000 km za tento rok jsem ani jednou nepíchl, a to ani ve sjezdech, kde ostatní píchnou pravidelně. Původní 80mm představec jsem ale musel vyměnit, protože to čas od času vypadalo, že se zlomí :(. S Truvativem Hussefelt funguje kolo daleko lépe. Lépe se ovlàdá, a už se nebojím, že mě při jízdě zůstanou v ruce řídítka :D. Gripy byly kupodivu celkem dobré, ale jakmile jsem je vyměnil za Gripy od Stingu asi za 200 Kč, tak užitná hodnota kola šla opět 100× nahoru. Řidítka 760 mm mi sedí. Zkoušel jsem i větší, ale ty mi na mou jízdu mezi keři a stromy nevyhovují. Řadí to kupodivu celkem dobře. Mohu porovnat se Shimanem XT, Sramem GX a NX. Na Shimano se to nehrabe ani zdaleka, ale řekl bych, že je cca na úrovni NXka a stačí to. Kolo je občas hlučné, ale to je naneštěstí moje dílo :D. Asi každého však zajímá odpružení. Vepředu i vzadu je hodně základní pružení od Rockshoxu. Na vidlici lze nastavit odskok. Nastavil jsem na začátku roku, a už jsem na to nesahal. Předek a zadek úspěšně pruží, a dokonce tam je i nějaká zpětná vazba. Jediný problém v této cenové kategorii mám s tím, že si občas spletu zadní stavbu s pedálem, ale to je asi jenom chyba moje a chyba geometrie. Zadek i předek je na kole na QR. Dal jsem tam BBB wheelfixed QR, a to kupodivu kolo opět posunulo dopředu. Nechápu ale ty QR. To je tak těžké udělat dneska kolo s pevnými osami??? S tím, co jezdím, mě asi dvakrát na přírodních trailech málem upadlo kolo. Co brzdy? Ty brzdí. Decathlon dává na každý nový kolo svoje semimetalické destičky, takže nyní není s brzdami velký problém. Dokonce mi tahle Tektra vyhovují více než levná Shimana. Mám ale hodně rád Magury MT5 nebo Sramy Level T, takže jsem v tomto asi trochu divnej.
Jaký je tedy závěr? Za ty peníze je to kolo dobré, ale šetří se u něj naprosto na všem, a to kvůli pitomostem. O kolik víc by Decathlon stáli lepší gripy? O 20 Kč? Kolik by je stály lepší gumy? Nebo lepší představec? A co potom třeba udělat to kolo s pevnými osami? Tohle kolo bych si už podruhé nekoupil. Pokud by se jim podařilo vylepšit všechny neduhy, tak by za cenovku 30k Kč bylo kolo jasná koupě, ale jinak ne. Jde vidět, že v Decathlonu se opravdu o zákazníka nezajímají.
PS: Psal jsem to na mobilu, tak se za případné chyby omlouvám.
(vloženo 11.11.20)
Značka | Rockrider |
Model | ST900S |
Modelový rok | 2020 |
Rám | Al, 120 mm |
Vidlice | Rockshox 120 mm |
Tlumič | Rockshox |
Kliky | Sram |
Středové složení | Sram DUB |
Řazení | Microshift 11 speed |
Převodník | Sram 32 zubů |
Kazeta | Sunrace 11 speed |
Řetěz | KMC |
Brzda přední | Tektro |
Brzda zadní | Tektro |
Pedály | Kore Rivera |
Představec | Truvativ Hussefelt 40 mm |
Pláště | 2,25" Nobby Nic předek, 2,25" Racing Ralph zadek |
Dobrá zkušenost a líbí se mi Tvoje uvažování, a taky je super že na tom dost lítáš (a že se neživíš focením)
Výrobní náklady na QR jsou oproti pevné ose nesrovnatelně nižší = proto taková šílenost ze strany (nejen) řetězců.
Olítej to na krev, prodej, postav něco na osách.
Psát takové recenze na kola by mě bavilo. :)
Každopádně i kdyby to nevyšlo, tak bych měl aspoň další kolo na zkoušení freeridových šíleností, než omylem zničit třeba karbonové endurko. :D
To já když jsem prodával svoje kolo z Decathlonu, trvalo to X měsíců a nakonec jsem byl rád, že se vůbec prodal- holt všichni chcou značkový kola.
Určitě tady bude ještě aspoň jedna galerie, kde to vynahradím. :)
Fajn, tohle není vůbec marný přístup. Líbí se mi ta recenze i informace okolo a kolem kola ;-). Každopádně by bylo fajn to kolo ještě trochu nafotit, a pokud možno i krapet líp… jedna fotka a ktomu rozmazaná není teda moc. Ideál tak aspoň 4, levá/pravá strana a pak nějaký pohledný pohledový. Zvlášť když jsi na kole provedl pár zajímavých změn. Tak ať dělá jen radost. ;-)
Tak jen, abych toto vůbec pak prodal. :D
To je hned, zas lepší, než teď koupit drahý kolo a za rok prodávat s větší ztrátou :-)
Radost rozhodně dělá. :) Jen mi příjde, že jsem jeho možnosti překonal rychleji, než jsem čekal. Plánuju koupi jiného bajku příští rok. :)
No jo no, to kolo je dělaný na co nejnižší cenu, tak je jasný, že se šetří, kde se dá.
Hlavně, že snad dělá radost, já taky dávám po koupi kola jiný, svoje oblíbený pláště…
Jo, tak za ty peníze je toto kolo celkem terno, ale to se nedá říct o všech jejich bajcích. Znám člověka, co má nějaký jejich XC HT, a teda ty rány, co musí člověk snést :(. O nějaké ovladatelnosti a stabilitě nemluvě. Pak člověk nasedne na nějaký lepší hliník starý třeba 13 let, a to pohodlí se nedá srovnat. Ale za těch pár let se zlepšily nejspíš i u hardtailů. Jakmile naberou dostatečné momentum, tak se vyzdvihnou mezi značky, se kterými počítat při výběru kola.
Oprava – nemusíš. Jinak kolo fajn, sám mám z Decathlonu a za tu cenu super, nejvíce jsem byl překvapen z pohonu Microshift, jak pěkně chodí
Díky za radu. :)
Tak pláště musíš kupovat nové za 2000, tady na bazaru jsem jich koupil už hafo a ušetřil jsem na nich ranec
Je to focené v Podkomorských lesích na Lipovém vrchu. Díky :).
11.11.20 11:18