Celokarbonová vidlice od Bombtrack funguje parádně a svým pohodlím doplňuje ocelový rám...
První jízda
Tady už je vše vyladěno k maximální spokojenosti... :-
Když Author představil Ronin XC, strašně se mi to kolo líbilo. Následně jsem zjistil, že ho osadili hliníkovou vidlicí, což jsem moc nechápal, spíše vůbec. Kvalita zapletených kol to samé, vůbec žádná sláva.
Na druhou stranu, zbytek osazení je skutečně fajn, někde se prostě asi ušetřit muselo, na každém případném kupujícím je pak zvážení, zda je požadovaná cena za komplet akceptovatelná.
Mě primárně lákala ocel + širší pláště, chtěl jsem si zkusit kvalitní ocelový rám nebo případně karbonový, i když mě větší procento gravelistů od oceli odrazovalo a směrovalo spíše ke karbonu.
Karbon miluju, nejrůznějšími serepetičkami, někdy designovými, někdy funkčními, jsem pravidelně a rád zásoboval své motocykly. Naštěstí mě to už přešlo, v jednu chvíli se člověk dostane do fáze, kdy každá další věc je natolik sofistikovaná, že by nevydělával na nic jiného…
Ve hře byla nejrůznější kola, mimo jiné i magneziový Vaast, Ronin nakonec vyhrál. Po objednání Ronina jsem začal hledat kvalitnější alternativy dílů, které mi na kole vadily.
Duralovou vidlici tak nahradila plně karbonová vidlice od Bombtracku, čínská kola nahradily krásné výplety od DT Swiss – tam nebylo co řešit, s těmito produkty mám jen ty nej zkušenosti.
Teď už zbývá jen jezdit, snad jsem zvolil správnou cestu…
(vloženo 19.12.20)
Značka | Author |
Model | Ronin XC |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | Poctivá ocelová |
Rám | Chrome-Moly Reynolds 725 |
Vidlice | Bombtrack EXC full carbon |
Kliky | Shimano GRX 600 |
Středové složení | Shimano BBR60 BB unit |
Přesmykač | - |
Měnič | Shimano GRX 812 |
Řazení | Shimano GRX 600 |
Převodník | Shimano GRX 600 |
Kazeta | Shimano HG700 11-42 (11) |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | Shimano GRX 400 |
Brzda zadní | Shimano GRX 400 |
Ráfek přední | DT Swiss GR1600 |
Ráfek zadní | DT Swiss GR1600 |
Pedály | Shimano PD-M540 |
Řídítka | Ritchey Road ErgoMax 460 mm |
Představec | Ritchey Comp 4-Axis |
Sedlovka | Ritchey Comp |
Sedlo | Author Guru CR |
Pláště | Panaracer Gravel King SK Kevlar 650b x 48c |
TK75: souhlasím, přesně tak to bude, přece jen jsem podobnou šířku jezdil cca 22 let nazpět na mém prvním pevném MTBčku…a že jsem toho bez remcání projel… :-)
40 mm je obrovský posun k lepšímu oproti třeba 35 mm, brzy ale beztak přijde vystřízlivění, že tomu ještě pořád něco málo chybí… Takto jsem to měl u Grade. Ideál by samozřejmě byla šířka kolem 45+ mm a rozměr 700C, ale aktuálně jsem opravdu moc spokojený a pevně doufám, že se zase brzy dostanu do sedla. :-)
S4r: to bude těma kolama, stejný pocit jsem měl když jsem začal 650b používat.Najednou to konečně fungovalo :-)
Předtím jsem měl na Roninovi klasické 40 mm pláště a to bylo omezující.
ufoncz: určitě tam ty věty nechám. Dopsal jsem je až jako reakci na zdejší hloupé komentáře na proprorce kola. Kritiku beru, pokud je konstruktivní, ale nějaké plivance od boku, co jsou tady u každého druhého kola, to jde skutečně mimo mé chápání.
Na gravelu jezdím z 95% mimo silnice, hodně rozbité lesní cesty a vůbec cesty, kam se „kolo s berany“ moc nehodí. To mě na tom baví nejvíc. Víceméně neřeším, kam jedu s MTB nebo gravelem, jezdím prakticky jedno a to samé, jen střídám kola a s MTB si dovolím větší kopce. U Grade jsem byl limitovaný šířkou plášťů, to padlo… A chtěl jsem místo hliníku nějakou změnu, nejvíce mě ale lákala ocel, proto volba Ronina. Konu Sutru LTD se mi, bohužel, nepodařilo sehnat ani v ČR ani v zahraničí a termín dodání k dohledání žádný.
Ještě jsem měl jako variantu Vaast A/1, po přečtení jednoho velmi obsáhlého testu jsem ho nakonec zavrhl, i když věřím, že svezení na něm bude taky hezký.
Upřímně mě ale Ronin překvapil, oproti Grade na mě v sedle působí nějak víc dospěle a jezdí se mi na něm skutečně skvěle. Místa, kde pravidelně jezdím a podklad typu kameny pro mě byl značný limit, jsou najednou úplně v pohodě.
Myslím, že u oceli nějaký čas moc rád vydržím…
Místo těch vět preventujících nedejbože negativní komentáře jsi mohl napsat, co s tím jezdíš a v čem to má pro tebe výhody a v čem nevýhody.
Většího Ronina si nekoupím a být středem pozornosti je to poslední, co bych si přál, to mi „bohatě stačí“ v práci… :-/
21.12.20 17:54
Co nadělá? Koupí si větší kolo, nebo?
Hezký! Ten komín je sice děsivej, ale když je někdo dlouhej jak noc, tak co nadělá. Za mě cajk, tak ať dělá radost! ;-)
700C kola mám koupená, zatím jsem je ale nestihl kompletně dořešit, chybí kazeta… :-) Nicméně jako občasnou alternativu je budu mít ready…
Vždycky tam může dát větší s užším pláštěm. Kdyby ne, bylo by to blbý :-)
Pěkný to máš chlape:-)
Moc pěkný. Jen se nemůžu zbavit dojmu, že na tuhle velikost rámu to opravdu chtělo větší kola. Ale důvodu s baculatou gumou rozumím. Ať slouží!
20.12.20 22:34
Dazz:Ta měděná barva co měl ten první v roce 2016 byla nejhezčí.Třeba si v Authoru vzpomenou a v dalších letech udělají revival :-)
20.12.20 21:35
TK75: a moc hezky funguje. Překvapilo mě to. Oproti karbon vidli s duralovým sloupkem obrovský posun k lepšímu.
Dazz: souhlasím, ta barva byla skvělá, sháněl jsem tehdy samotný rám a nepodařilo se mi. Barva byla mnohem hezčí, materiál zase ale nebyl tak dobrý… Každé má svoje… :-)
Pěkný Ronin. Když ho, ale takle vidím, tak mi chybí ta původní cihlová metalíza. V té se mi líbil úplně nejvíce :-)
20.12.20 16:48
20.12.20 16:32
Jak píšeš, je to jak který kolo. Ten tvůj Avalanche i v tvojí velikosti vypadá suprově. Vzhled nejezdí, ale tady na profilu je vidět jen vzhled, co už, no. Jak ti to jezdí víš jen ty.
Já to vůbec neberu vážně, naopak mi přijde úsměvný zdejší módní komando, který si vždycky najde něco ke kritice. A protože se ke každému pousmání nad nastavením kola nechci vyjadřovat extra, napsal jsem to rovnou do textu.
Měřím 192 cm, podle tabulek Authora bych měl mít dokonce rám 56, moje 58čka je pro 193 – 205, jak uvádí sám výrobce.
Na fotce u klád je výška sedla, která mi maximálně vyhovuje, možná ještě budu ladit pozici sedla (dopředu/dozadu), ale jinak netřeba měnit nic dalšího. Zatím nechám i komín, který není seříznutý vůbec. Měl jsem otestovat a říct si, jak to chci. Aktuálně dobrý, primárně mi jde o to, aby mě ta jízda bavila, neřeším prakticky vůbec, jak to vypadá / nevypadá.
Přemýšlel jsem i o Duratecu na míru, ale nakonec jsem od toho upustil.
Můj GT Grade vypadal blbě a jezdilo se mi na něm fajn, Ronin vypadá o fous lépe, ale pořád to není fotka do katalogu a nikdy ani nebude, nicméně i přesto se mi dnes jelo parádně.
Jak tu někdo psal o rámu velikosti 60… Ten Author nenabízí, jiné značky třeba ano, viz Spešl o kterém jsem také přemýšlel, ale nejsou a nebudou.
Za hranicemi se dá něco začínajícího šestkou sehnat, většinou je ale delší sedlová trubka, hlavní trubka je podobná délkou Roninu = ten, kdo moc nevyrostl si kolo vybere vždy, ten kdo vyrostl musí volit „nejmenší“ zlo…
Nač ty hejty? Když sem dáš kolo tak musíš počítat s nějakou reakcí, když nechceš poslouchat kritiku nechápu proč sem to kolo dáváš.
S4r: tak nám prosím ještě prozraď, kolik máš cm?
A neber si to tak vážně, je to prostě fórum, nic ve zlým!
Mrzí mě to, ale tak skvěle se mi jelo, že to asi pro spoustu z Vás bude naprosto nepochopitelné…
20.12.20 13:27
Dobrý. Jenom ty berany otocit dolu trochu. Případně zrkatit krk vidlice ale to je podle možností zad. Ať to jezdi.
20.12.20 11:46
P@x: na fotce je malá velikost. Stejné kolo pro 190+ bude vypadat jinak.
20.12.20 10:50
Parádní, za 5*
Jinak k těm plášťům. Jo měl jsem tam duše a vyšší tlaky, ale to mám i na WTB Resolute 700×42 na jiném kole, a to je teda držák oproti těm SKáčkům. Sice to byla sranda když sem tam podjelo přední kolo někde na polňačce, ovšem stát se to ve vysoké rychlosti tak to už sranda být nemusí. Proto jsem ty SKá pláště nahradil WTB Sendero 47c, nahodil jsem je s mlíkem a super, pomalejší jsou nepatrně na asfaltu, jinak vidím jen přínos.
20.12.20 10:04
Zajímavá barva, jak asi vypadá na slunci… až bude svítit, tak něco nafoť. A asi lepší komín a představec takto, než nějakej šíleně nahoru. To je holt součást výšky kolem 2 metrů, něco o tom vím ;-) . Pohodlí je na prvním místě, ať to jezdí.
20.12.20 09:48
bezduše mě zatím neoslovily…To děláš chybu, rozdíl v pohodlí a jízdním projevu je v celku zásadní.
Kali: u tvého rozměru pláště jsem neměl pod 2,5
Jestli si to dobře pamatuju :-)
20.12.20 08:57
Krásnej popis kola. Naprosto rozumím filozofii majitele. Kolo by bylo hezčí s řidítky níž, ale priotita je dobrý pocit jezdce. Ať kolečko jezdí a dělá radost! A pokud jsi vyrostl jako já (podle posedu >190cm), přemýšlej o klikách 180mm.
20.12.20 08:35
TK75 – to jsem nepsal já, to psal dole Kocourek… Ale je to zvláštní, že má takový pocit… Taky je otázka, co dříve jezdil za pláště, přece jen ten Gravelking není úplně drapák… :-)
p@X: tam asi směřuji, viď?! :-) Ale máš recht, i na tato kola jsem koukal, ještě ale není správný čas… A na ty moje výkony je Ronin určitě vhodnější…
No že ti tak kloužou, já jsem gravelking sk měl a právě že s dušema je to tvrdší a s vysokym tlakem to pak může být horší.Na 650b pneumatikách bez duše mám tlak 1,8–1,9 maximálně 2 bary.
Když tam dáš pneumatiky s hrubším vzorkem tak ti to zas nepojede:-)
Ale určitě zvaž bezduše, je to škoda a ten rozdíl tam fakt je dost poznat
20.12.20 08:07
TK75; ano, duše, bezduše mě zatím neoslovily. Nicméně – tlaky normální, co se Ti na těch pláštích nezdá?
petr_bd: vidíš a mě zase přijde, že tu má každý metr dvacet a snaží se skákat dva metry vysoko, aby ho bylo vidět a slyšet. Jsem rád, že se Ti kolo líbí…
Kdepak 2 metry. Tipuju 190 cm max. Tohle kolo je typ „chtěl jsem kolo s beranama, ale nechci se ohýbat“ ;)
Fotka možná trochu zkresluje, ale i tak proporce divné!
Mám ho taky :)) a naprostá spokojenost, jen sedlo a pláště jsem musel vyměnit. Na těch pláštích to bylo na mokré trávě jak na ledu… Nechápu že na kolo, které má být především univerzální dají obutí které je nepoužitelné na mokrém povrchu, i na asfaltu to brzdí za mokra úplně směšně.