Rozhodl jsem se zase vrátit na silnici po 2 letech. Kolo mám od září. Chtěl jem něco víc sportovní než předchozí Giant Defy. TCR v týhle variantě bylo skladem tak jsem po něm sáhl. Karbon ráfky je fajn a chtěl jsem. Trochu je to osekaný na kazetě a kotoučích a nejvíc na klikách. V budoucnu nejspíš kopnu zbytek na Ultegru, ať je to kompletní. Mám rád jednoduchost a čistotu tak asi jediný co se mi na kole nelíbi je vedení lanek. Hrozně se mi líbi vedení představcem a žádný čouhající kabely.
(vloženo 28.12.20)
Značka | EX Giant |
Model | TCR ADVANCED 1+ |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 8,4kg s pedály,košíky,garmin držák |
Rám | Giant TCR Advanced Composite |
Vidlice | Advanced Composite, sloupek OverDrive, 12mm pevná osa |
Kliky | Shimano RS510, převodníky 52/36 zubů |
Přesmykač | Shimano Ultegra |
Měnič | Shimano Ultegra |
Řazení | Shimano Ultegra, převody 2x11 |
Kazeta | Shimano 105, 11-30 zubů |
Řetěz | KMC X11EL-1 |
Náboj přední | Giant SLR-2 42 Carbon Disc WheelSystem, 12mm pevné osy |
Náboj zadní | Giant SLR-2 42 Carbon Disc WheelSystem, 12mm pevné osy |
Brzda přední | Shimano Ultegra, hydraulické |
Brzda zadní | Shimano Ultegra, hydraulické |
Ráfek přední | Giant SLR-2 42 Carbon Disc WheelSystem (výška ráfků 42 mm) |
Ráfek zadní | Giant SLR-2 42 Carbon Disc WheelSystem (výška ráfků 42 mm) |
Pedály | Shimano Ultegra |
Řídítka | Giant Contact |
Představec | Giant Contact SL 35 |
Sedlovka | Giant Variant, karbon |
Sedlo | Giant Approach |
Pláště | Giant Gavia Course 1, 700x28mm (25c), skládací, bezdušové |
Měl jste už někdo sundaný ořech z těchto zápletů? Je tam rohatka DT SWISS EXP nebo jiná přímo od Giantu?
asi si myslel pod představcem. Ale už je v půlce představec. Ted to budu zkoušet a pak přijde seříznutí. Mě ale víc vadila ta kabeláž která vede až takhle za hlavovku. A zase kupovat celou sram force nebo aspoň Di2 a táhnout kabel s brzdou vychází nesmysl a ještě není nikde momentálně skladem. No holt budou zatím aerol řídítka a kabely blíž k představci a zkrácený na maximum
Na německých stránkách Giant mají uvedenou váhu u kol.
Sympatický stroj. Já přemýšlím o TCR na komplet Ultegře, hlavně kvůli tomu, že je tam oboustranný wattmetr, což je mi sympatické. A taky kvůli těm karbonovým výpletům. Ty jsi to vážil? Vidím že jsi napsal 8,4 kg s pedály atd., ale nevíš kolik má kolo samotné?
Nechápu fakt jak to tak můžou ti Taiwanci naměřit. To je opravdu katastrofa. To mám bovdeny ještě skoro na druhé kolo z toho :D
Paráda, pěkně pořešené, mám to od servisáka taky takhle udělané (mám ale ráfkovou hliníkovou Sculturu)
když to tenkrát viděl … že to zvěrstvo napraví :-)
Tak ještě poslední spam ohledně bovdenů a tohoto typu vedení. Změna je opravdu příjemná a už to vypadá trochu lidsky.
Fůha tak to by se člověk divil kolik toho šlo ještě zkrátit. To mám bovdeny skoro na druhé kolo ještě :D teď se to dotýká rámu ale jen při prudším zatáčení které reálně moc nehrozí, maximálně v případě pádu – na to má bovden dostatečnou délku :-)
DaD: Teď jsem se koukal na to moje kolo a napadlo mě jedině to dát tak, že se to bude dotýkat hlavy rámu ty bovdeny a dám tam mezi to nálepku. Nic jiného mě nenapadá :/ to vedení shora spodní rámovky je opravdu paskvil. Zítra vezmu vrtačku a udělám to zboku tak jak to má být :D
DaD: To je pravda :D
Jj, takhle. Tam to půjde, podle foto, třeba o 3cm ještě pokrátit. 3cm vypadají jako nic, ale v reálu je to hodně. Takhle do extrému se to dostane zcela ojediněle a tak jde jen o to aby se to, v těchto případech, nepoškodilo.
pavelmisar: malá se přeci nejezdí, zbytečná panika:)
File12: Za mě OK. Přesně jak píšeš. Víc tam vymyslet nejde.
Fazzy: Mno u Sram Force AXS ten plast okolo převodníku taky hodně dost praská a to je druhá nejvyšší silniční sada Sramu. O malé placce v této sadě se ani radši nebavím. To je úplná katastrofa, převodník z papíru :D
DaD: jakoze takhle? Jenze ono to vychazi. Jak je to uchyceni hodne za hlavou tak musi byt fakt dost do oblouku. No nevim jestli to svazani je uhlednejsi. Jeste si s tim trochu pohraju pripadne lehce zkratim. Diky
File12: jediné co tam máš delší je ta hadice se zadní brzdou. Jinak ty řadicí bovdeny tam fakt nic nevymyslíš. Řešil jsem to a pokud nechceš aby se to dotýkalo rámu, což asi nechceš tak není řešení. To vedení je prostě tak udělané. Já to časem vyřeším tou eletrikou :-)
File12: No podle toho co se objevuje po netu neni praskla ultegracka klika zdaleka takova vyjimka, jak by si clovek u druhy nejvyssi rady predstavoval..
Petr_bd: jo taky nemam rad podlozky pod predstavcem. Ale nemyslim si ze drop by byl malej. A nejsem uplne atleticka postava. Do budoucna to ale asi o pulku dolu pujde. Musim nechat zkratit krk. Nad prestavcem ty podlozky vypadaj o moc hur.
File12: neboj, kliky mají technologický facelift a už ti kus nohy neuříznou:)
N a silnici to zkrátit je velmi jednoduché. Prostě se otočí klandry až do kontaktu s rámem ( u ráfkových kol kontakt brzdy s rámem, pravá strana) a podle toho naměříš bovdeny a hadice. Nikde není nic zbytečně a i při pádu a protočení rodel nic neurveš. Na biku je to horší. Tam se rodla s brzdou kolikrát minou s horní rámovkou a dělá se to podle citu.
Trochu jsem to udelal uhlednejsi a kabely spojil el paskou. Jak se to nosi na silnickach nevim. Ono extra dlouhy nejsou a takhle se nedotykaji ramu. Takze otazka strpet delsi kabely nebo se bat o poskrabani ramu. Kolo nosim z 3.ho patra na rameni a tam se mi zaklesne oblouk za ram a kabely si nedotykaji. Takze otazka co je lepsi.
Mito: kolik jich ale takhle praskne. Mam sice metrak a silu v nohou z hokeje (spis bojuju s vytrvalosti) ale neumim si predstavit ze to zlomim. I kdyz to muselo spis prasknout ve stojce pri prejizdeni nerovnosti.
Chlebovnik – vždycky zatočíš řídítky, byť se primárně budeš jen naklánět. K tomu pohybu vždycky dojde, pokud obě kola přenáší nějakou hmotnost a nejsou ve smyku.
DaD: Jo s tou zadní brzdou souhlas – to by mohlo být určitě kratší.
Moc pěkné TCR-ko. Ostatně teď snad ani není ošklivého Giantu. Ty bovdeny by šly rozhodně zkrátit a to o dost. Vypadalo by to lépe. Ta zadní brzda je už opravdu dost. I přes to za pět *
Ťuňťové, fakt.
facepalm
Polopol: Podle Chlebovnika asi proto, abys je mohl stáhnout bovdeny a nemohl zatáčet :D
Chlebovnik: Díky! To jsem nevěděl… takže dle tvého názoru je v pořádku mít zkrácené bovdeny tak aby neslo zatáčet řídítky vůbec? Super :D
Parádní, máš to za 5*
krasnej ram, cistej design.. ta seda je zajimava a s tim stribrnym giantem jde moc pekne.. rozhodne lepsi, nez ty all blacks ramy, na kterych neni ani poznat, co je to za znacku. Jediny co se mi ne uplne lib, jsou ty podlozky pod predstavcem.. ty mi k nemu moc nejdou. A pak ty snury na pradlo no :)
pavelmisar: Na silničce netřeba zatáčet řidítky. Na silničce se zatáčí naklápěním kola.
jirkaRS: Ono to má svůj důvod, že jsou tak dlouhé. Mám to úplně stejně na mé Scultuře. Jednak se bovden nedotýká vůbec rámu i při prudším zatáčení a zatáčet jde krásně zvolna.
Pěkný, jak to jede?
Kolo pěkný, ty lanka děs. Nevím, ale z obrázků mi to přijde, že jsou ty bowdeny od vedení zbytečně dlouhé, nešlo by to zkrátit?
miťo: beru zpět, dávám tam ty hliníky :D
Kolo super. Fakt chceš kliky Ultegra?
Osobně bych šel i do Force. Je tam dost ALE:
Hnusný plast okolo převodníku, celé to nějak skřípe ten pohon, neustále padání řetězu atd. Jediné řešení je počkat na novou force sadu, kde by to mohli opravit. Každopádně já teď na té Ultegře budu jezdit minimálně rok, funguje opravdu spolehlivě :-)
Jinak ty kliky co tam máš teď jsem měl i na mé Scultuře a ihned jsem je měnil za kliky Ultegra a tím ušetříš i nějaké ty gramy a vypadá to tak nějak líp + máš možnost wattmetru :-)
Vždyť ti tam toho v tý Ultegře moc nechybí. Ten rám je krásnej a ty kola jsou taky slušný. Na loňských modelech byly bovdeny pod představcem, ne? Proč už to nedelajit?
Zdá se mi to, nebo tam už z výroby dávaj 160mm kotouče?
Jo taky jsem přemýšlel jestli to tak nevyřešit. ale za komplet sadu už je to raketa a to se mi snad vyplatí měnit celý kolo. Co se děje s Force? nějak jsem. nestihl postřehnout? Dík
Super kolo. Na tom vedení bovdenů se s tebou shodnu, protože mám Sculturu a ta to má vedené úplně stejně jak tvoje kolo. Budu to řešit časem jednoduše. Sram RED AXS :-) do Force nepůjdu po těch zkušenostech co tu mají ostatní…