Tak zapleteno už jen vycentrovat.
Ráfky Dt Swiss R 460, náboje Novatec -váha setu 1 628 g,
Bylo by míň kdyby ráfky měly skutečně 460 g a ne 476, ale je to pár gramů.
Teď poraďťe nějaký lehký duše 700/35.
(vloženo 13.1.21)
Kamaro, z pozice zákaznika, co se řídil jejich doporučením mám jen dvě slova: velký špatný.
Na koloshopu málo chodí na B-F… Jinak by to všechno dávno věděli, znali by trendy které zde budou za pár let, utříbili by si i svůj estetický cit pro tvarové řešení rámů a jejich barevné sladění s doplňky a pod. Prostě místo školení by měli mít povinnost pročítat vlákna na B-F. Myslím si, že by je to celkově obohatilo :-)
Udělal :-( Tak jsem jim to napsal, že to nejde.
Ventilky a tmel jsem použil na bajka :-)
miťo: pokud to nejsou TLR ráfky, tak bych ani do nějakých experimentů nešel. Ono to nějak může fungovat v dílně, ale v reálu při případném problému v terénu to může být k vzteku…
Grafik: ráfek viz foto
Kamaro: ostatní kola (kroska a silnička) jsou na obyč. ráfkách, tam to nepůjde. Viz pokus s Alcyonem na krosce. Nicméně krosku na bezduších bych si dokázal přědstavit.
miťo: A budeš zkoušet i bezduše na ostatních kolech? Nevím jestli tam máš TLR ráfky, takže spíše jen takový dotaz na možný upgrade při výměně plášťů.
Miťo: Super, ne že bych to nečekal ; ), ještě vychytat tlak a bude to wau. Osobně vnímám bezduše jako strašně návykové; to jak se plášť odvaluje třeba po štěrku no to je něco, nejen žehlení nerovnosti, ale i zvuk to má … takový moc hezký : ). Loni jsem jezdil na biku i dlouhé štreky po silnici.
Ještě dotaz, jakou máš šířku ráfku?
Grafik: první dojmy z jízdy na bezduších. Večer to pěnilo kolem patky, ale kola byla ráno v pohodě. Nechal jsem tam vyšší tlak a jel. Znát byla menší hmotnost, lepší valivý odpor (ale nemám přímé srovnání se stejným pláštěm a Pythony jedou), a lepší komfort. Sem tam sníh, kola drźela dobře. Myslím źe s bajkem k sobě zase najdeme cestu ;-)
Zrovna včera jsem v tom předním Novatecu měnil ložiska. Zadní jsou už také na cestě do věčných lovišť. Najeto do 10 tisíc.
Mito: tak zitra napiš jak se ti jelo. A co, drží tlak? Pokud jo, tak bys mohl mít do rána vyhráno : )
@doubeq: dik za reakci, kouknu na youtube, docela mne to zajímá, někdy bych si chtěl zapletení a vycentrování kola se správným vypnutím drátů zkusit
Grafik: duše vozîm všude, silnice, kroska, bike. Ale dnes změna, právě jsem nahodil první bezdušáky na bajka.
Cavendish: bajk teď najede víc, do největšího marastu místo vyřazeného Šméčka.
Zítra to prubnu cestou do rachoty. Snad bajk nebude ráno stát na ráfkách :D
Majkee: díky za kola a rady ohledně bezduší.
Jo a teď jsem dodělal kolo na trenažér a u levných drátu je brnkání zavádějící, porovnal jsem tón s naměřenou hodnotou a některé měly překvapivě nižší tón, ale vyšší napětí, než druhý s vyšším tónem a nižším napětím.
Cendo, tenhle princip myslím používají u Eastonu, ale normálně funguje na principu měření odchylky při stlačení drátu v kolmém směru. Metody odečtu jsou různé, buď předdefinované stupnice nebo úchylkoměrem. Mrkni na net a YouTube.
chápu to správně, že ty záběrové dráty co jsou vnitřkem příruby jsu namáhány na tah, zatímco ty vnějškem na tlak? Jak funguje ten tenzometr? Akusticky jako když brnkám na strunu na kytaře a mám eletronickou ladičku?
grafik: Jenže míťo najede na tom biku za rok 800–900km. To jsou bezduše celkem zbytečný. Tmel vysychá, pásky trpí..
miťo: Na biku budeš mít pocit z jízdy na úplně jiném levelu. (Chápu to tak, že jezdíš s dušemi … s tvým nájezdem?)
odik: zkoušel jsem Mitas X- Road na Alcyon bez duše, ale nešlo to vinou ráfku.
Na bajku mám TL ráfky a čekám na TL pneu, tak to prubnu na bajku. Jelikož vozím obyčejný duše, na každým kole to bude –200 gramů :D
odik: Zkus to na bezduších, ráfek je na to připravený. Sám mám vyhlídnutý stejný ráfek na krosku. Kdyby ti to neštymovalo, tak to v nejhorším můžeš provozovat klasicky. Pokud to chceš ale někdy zkusit, máš ideální příležitost.
To sem ještě neviděl…Stačí použít Polyax niple a ráfek vrtaný pod úhlem a máš to v klidu
Tušil jsem, že to tak nějak bude. Vyrábí někdo přírubu, která není kolmo na osu náboje, ale jakoby sklopená do směru špic výpletu?
Grafik: zde jsou kola pro rafkovou brzdu. Tah při záběru nese jen polovina špic a ty by se neměly lámat přes přírubu. Mně třeba popraskala příruba náby Novatec na setech Prolog Race One. Kombinace záběrových špic venkem a příliš velké napnutí výpletu.
Jinak opravdu pěkně zapleteno. Správný výběr drátů a počet drátů. Správně zapleteno, hezká práce :)
doubeq: v kevlaru fakt dělaly problémy, mimo patky i házivost. Drátová verze byla v pohodě.
Hmm, to mám asi pech, 35mm kevlar mi nenajely ani 500km a nemám v tu patku důvěru.
Když už diskuse zabředla až sem, jaká je šance bezduši opravit, pokud to není trhlina velikosti fazole?
No ty mám v kevlaru a páře se patka, v drátu snad budou lepší na výdrž ;-)
Nevím nikdy jsem bezduše nejezdil. A mám pláště Continental Cyclocross Speed drát 35–622 šel by na bezduše?
Není škoda dávat duše když už máš tl ráfky?
Bude to to sice tip na bajk, ale mám tam Schwalbe odlehčené a drží i tlak! Jesli dělají menší, tak třeba budou v pohodě taky.
Perceptio: tak tohle mě úplně minulo, seděl jsem v životě jen na Pionýrovi, jako spolujezdec a nijak mě to neoslovilo a dodnes mám k motorkám obecně, nepřekonatelnej odpor.
Kocour Mikeš : já jsem si vždycky vypletal jen kola na jáwce :-). Ale tam to bylo řekl bych mnohem jednodušší… :-).
Perceptio : párkrát jsem to viděl na vlastní oči, ale opravdu nechápu, jakým způsobem se kola zaplétají, jen vím, že strana u kazety se zaplétá „naplocho“ a jak tady bylo zmíněno různou délkou drátů. Tyhle zkušenosti mám z doby před více než 20 lety, kdy jsem měl silničku…
Tak ono to zas není nic světobornýho.
Dráty zadek 2,2/1,8/2předek 2,2/1,6/2 niple mosaz.
Obdivuji lidi, co si tohle umí udělat sami, wau!
A máš tenzometr? Aby tě nezaskočilo, že bude velký rozdíl v napětí mezi stranami…jinak mám stranu kazety napnutou na cca 120kg aby strana proti byla alespoň na 60kg a ráfek drží, niple se nederou ven ;-)