Chtěl jsem kolo na výlety po okolí s možností krátit cestu přes les. Líbí se krosky s cantilever brzdami. Kotouče ještě počkají:-).
Tak jsem se jal shánět bazarový rám. Vůbec jsem netrval na titanu, ale osud tomu chtěl, aby titan rám doputovat ke mě. Bral bych hlínu nebo i ten karbon, ale tento rám dělal vše proto, aby skončil u mě:-) Koupil jsem ho na Ebay v Německu a dostal k němu brzdy, držáky na nosič a na blatníky.
Kolo jsem ustrojil částečně z nových, částečně z šuplíkových či bazarových dílů.
Do budoucna bych rád namontoval nějaký držák na batožinu. Chtěl bych na něm jezdit výlety nalehko.
Výplety se mi váleli doma, ovšem rád bych tam dal AL ráfky s vyšším počtem drátů. Věřím, že budou lepší. Dále přemýšlím o jiném sedle, no uvidíme jak se neosvědčí:-)
Přesmykač je prý pro 10 speed, ale ukecal jsem ho:-)
Zatím vše chodí výborně, ale novorozenecké blechy vylezou.
Zdar
(vloženo 24.1.21)
Značka | Kocmo |
Model | Kocmo Aero |
Modelový rok | 2000 |
Velikost | 58.5 |
Hmotnost | 8210g |
Rám | Kocmo titan |
Vidlice | Kocmo titan |
Hlavové složení | Javax |
Kliky | Ultegra 8000 172.5 |
Středové složení | Ultegra |
Přesmykač | Shimano FD-CX70 horní tah |
Měnič | Ultegra 8000 |
Řazení | Ultegra 8000 |
Převodník | Ultegra 8000 50-34 |
Kazeta | Ultegra 8000 11-32 |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | Ani nevím |
Náboj zadní | Uvidíme |
Brzda přední | TRP Revox cantilever |
Brzda zadní | TRP Revox cantilever |
Brzdové páky | Ultegra 8000 |
Ráfek přední | Karbon 38mm |
Ráfek zadní | Karbon 38mm |
Dráty | Aero 20/24ks |
Pedály | KCNC titan |
Řídítka | 3T Ergosum 420mm |
Představec | 3T Arx Team 110mm |
Sedlovka | Canyon fake 27.2mm |
Sedlo | Gipiemme karbon/titan |
Pláště | Challenge Chicane 33 |
1.2.21 17:19
To mě de Niro zaujal v Mysu hrůzy. Teda tenkrát jsem to viděl v německém dabingu a bylo tu ***** dobrý :-)
31.1.21 10:28
Já bych to bral také o chlup menší. Kupoval jsem to jako velikost 58, nakonec je z toho 58,5 možná o chlup více a díky protažené sedlové trubce působí sedlovka krapet nízko…
30.1.21 23:49
Aktuality – to jsi trefil přesně. Mám to kolo jako takového otloukanka pro každý den. Když na to dám nálepky Favorit, pak to klidně nechám před samoskou nezamcene a půjdu pro špek a kuželku:-)
To je celej von, prej: „Chtěl jsem kolo na výlety po okolí…“ A tak si pořídil rám, s extrémní pevností, pružností, nízkou váhou. Rám který nezrezne. Rám, co se časem neunaví, nezkřehne. Neohne se. Aby praskl potřebuje pořádnou ránu. Technologicky je těžké s ním pracovat, protože nedovoluje chyby. Obtížně se svařuje. Rám co se téměř nelakuje, přiznává se barva, i sváry. Pořídil si rám, který snese extrémní zátěž. Rám, co dokáže vyrobit 5(?) dílen na světě. A on napíše: „…s možností krátit cestu přes les.“ Už mi tam chybělo jen: „a kam se dá připevnit košíček na houby a bandička na borůvky.“
###
Ne, je to pěkný, dávám samozřejmě 5 hvězd :)
@learita: jop, někdy v létě jsme tama projížděli, tak jsme si to trochu prošli, byť měli kvůli covidu zavřený… tak mi to utkvělo v paměti… ;-)
Moc pěkný kolo… A ty záplety tomu sluší nech je tam:-)
Vilém – je to na fotce vidět, bowden jde spodem do predstavce. Táhnout bowden krs řídítka se mi nechtělo – za prvé nechci vrtat karbon, za druhé limitovalo by to pootoceni beranu.
Vpa007 – ano Kladruby. Byl jsi tam?
Kubula – a copak je to přesně za ráfek?
Lucase – zdravím krajanka :-)
Deekay – no to si taky myslím, že nízký rafek tam nebude vypadat.....
Nejaky detaily mi tam nesedi, ale jako celek se mi to libi. Kola bych nechal. Nizkej alu rafek specialne na tyhle velikosti ramu dle me nebude vypadat tak dobre.
25.1.21 17:38
A do predstavce se bowden dostane jak? Dalsi dira do predstavce? Nebo dira do riditek, ze zadni strany pod objimkou?
Přidám ještě historku z nakupování rámu. Objevil jsem ho na ebay v okamžiku kdy jsem se pro takové kolo rozhodl. V tu chvíli tam bylo nakych 230e a tři dny do konce. Říkám si OK, jdu do toho dám 500e, bude můj. Za titan dobrý.
No chvilku před koncem aukce, jak už to tak bývá 520e. Říkám si dobře, dobře dám 560e. Jenže čas se kvapil a já v tom spěchu jaksi přehlédl napsat na tom malém telefonu desetinou čárku (na ebay jsem zvyklý psát dvě desetinná čísla za čárkou) a odeslal jsem nabídku v hodnotě 56000e:-) No co vám budu povídat, vyhrál jsem :-) naštěstí se vždy vyhrává za částku druhé nejvyšší nabídky a já rám získal za stále ještě přijatelnou cenu. Ovšem potkat se dva takový pitomci jako já v té aukci, tak nevím, nevím :-)
Kubula – díky.
Vas – ještě tam ani nemám špalky na karbon, ale co jsem tak koukal, jsou tak zcela standardní boty shimano kompatibilní.
Teda zde:--) uvnitř predstavce je ocelový dorazek bowdenu pro rozneseni síly.
Jinak něco mi říká, že bych měl použít AL ráfky. Jenže i když kolo nedělám na parádu, tak se mi zrovna moc nelíbí kombinace černý ráfek, stříbrná brzdna plocha a skinwall. Tak jsem sháněl AL ráfek s černou brzdnou plochou, něco jako Mavic Exalith, ale přišel jsem na to, že ta černá barva stejně nevydrží. No zatím budu jezdit tyto karbony a uvidíme.
Jsem netušil, že se dělají gumičky na karb. ráfek i na tenhle typ botek. Nebude za chvilku v maras ježdění/brzdění KO?
Vojtíšek – neplanuju jezdit v marastu, věřím že toto nastavení cantiku bude ok.
Bára 2– mě bude sedět akorát :-) prodávali mi to jako 58, nakonec je tedy trošku větší.
Prodi – no já to nevaril :-)
Nooski – no říkal jsem si jak to schytam za červené dilecky brzd a ono to v té šedi ani není moc vidět.
Sousedé Mito a Doubeq – díky a zatím jsme na sebe nanarazili pač jezdíte moc rychle :-) každopádně není problém, stačí se domluvit.
Orm- pořád něco stavím, něco prehodnotim, pouziju RU jinde a bude krátký. Nedělám to kolo na parádu, vnímám ho spíše jako každodenního otloukanka.
Patrik – no Triban jsem opravdu neobrendoval :-) a věřím, že Kocmo je kvalitativně někde jinde.
Reacher – mě se skinwalli líbí na všem, i na MTB.
Cioran – díky.
Nimrod – jak píšu, rám je bazarovy, moc na výběr jsem neměl.
Vilém – ano, je tažený predstavcem. Chtěl jsem dát takový ten doraz bowdenu jako součást hlavka, ale nějak mi to tam nestimovalo. Ve finále bowden do dorazu či predstavce je prakticky stejně zkrouceny, takže vem to čert. Ovšem přiznávám, že mnou použité řešení má i nevýhodu. Když chci sundat řídítka, pak musím rozdelat lanko k přední brzdě. Navíc to v predstavci vše řádně porovnat je taky maturita :-)
A ja myslel ze umis jen Favouše. Je to pekna klasika a to predni vedeni skrz predstavec tomu dodalo nadech nostalgie. Snad se ti bude jezdit skvele a bude ti delat radost. Mas to vazne pekne.
moc pěkné, snad jen bych dal přednost kulatý spodní rámový trubce. mohu poprosit o foto vedení bowdenu a lanka přední brzdy?
24.1.21 20:58
Trošku mi to připomíná Triban 100. Hlavně ta přední vidlice:-)
Mooc hezký. Snad se někdy mineme na silnici, abych viděl tu krásu naživo :-) .
Od pohledu je to kolo na mě velký, ale je pěkně pečlivě udělané, tak ať splní očekávání.
Nechce to ty kantiky vic otevrit?
24.1.21 17:33