Pomalu se chystám na sezónu a přezul jsem pláště. Záplety mám DT Swiss 1800, které nemají ráfky přizpůsobené na použití bezdušových pláštů. Na zadním kole to bylo jednoduché jelikož jsem měnil zničený ráfek a nový jsem už pořídil UST, takže zde stačilo jen nalepit těsnící pásku. Plášť jsem použil s označením TLE (Tubeless Easy) a bylo to opravdu easy :-) Stačilo jen nafouknout, mám dílenskou pumpu a šlo to hned napoprvé bez zbytečných úniků vzduchu. Na přední kolo mě radili dát gumovou vložku s ventilkem tzv přechodový kit. Nakonec jsem použil jen lepící těsnící pásku co mě zbyla ze zadního kola. Páska má šířku 25mm a ráfek 19mm a tak se páska nalepila i na boky ráfku. Zde jsem použil plášť s označením TLR (Tubeless Ready). Nafouknutí už bylo trochu horší, bylo potřeba dobře usadit patky pláště hlavně u bezdušového ventilku, pak už to šlo dobře. Obě kola už pár dnů drží spolehlivě tlak i bez použití mlíka :-) to dám až před první jízdou. Tak jestli někdo zvažuje přechod na bezdušáky není se čeho bát :-)
(vloženo 25.1.21)
Tak vitej do tohohle stoleti :)
Pokud jsi to neodflakl neni se moc ceho bat. Vozim bezduse 7 let od DH po commuter poskladanej z odpadku na Mavic 321 s ghetto tubeless, a s obojim mam mnohem lehci zivot nez jsem si kdy s dusema dokazal predstavit.
Na vetsine TLR rafku je dokonce vymena gumy mnohem jednodussi nez s dusi, vetsinou i bez pak lehce a rychle.
Spousta lidi treba remca ze CushCore je hrozne prace, pritom na modernich rafcich mi velmi casto (*) prijde jednodussi vymenit gumu s CushCore nez s dusi.
*) Pak je tu par rafku na kterych je CC trochu narez, ale to uz je jine tema.
26.1.21 12:37
Ještě detail, 60ml se mi zda na první instanci málo, klidně bych dal víc, to množství je tak na dolivani už utesnene montáže.
Otevřel jsem ty svoje první bezdušáky a mlíko nikde. Jen sraženiny. Bylo tam 60ml dle návodu po dobu cca 10dní. Dolito a uvidíme, pak už jen vymejt a dát Notube tmel.
Tak se přidám.
Moje první bezduše taky v pohodě.
Ráfky Black Jack Ready 40
Nechal jsem si tu poradit … Tesa páska nemá chybu, mlíko Notubes perfektní.
A hned na první pokus a vše fungovalo a drželo.
Pláště byly přitom Schwalbe RoR ne TLR.
Druhy pokus bude zítra na jinem kole – rafky Scraper, (Tesa nalepená) pláště NN TLR – ale už se toho nebojím .
Pásku měním, preventivně a zároveň při vyzouvani montpakami se často poškodí, ohrne, mléko se dostane kam nemá…taky při výměně kapu olej na vrch niplu bo to pod páskou rádo oxiduje. Takže za mě jasná volba…Tesa ji nabízí v 60m za 400,– v šířkách po 1mm na zakázku. Pak nemám jediný důvod pásku nechávat 5let na ráfku s rizikem že nebude plnit funkci. Ano, NoTubes páska stojí 400,– a vyjde na možná dva páry kol, ani ne…
vt: to že leze mlíko skrz boky není problém pláště? :) Já myslím že jo, za mě je na tohle saknuti cafelatex k prdu, notubes těsni líp.
MITO: v Pythonech asi problem nebude, mam je na DT rafkach od zari, zcela bez problemu … a to i presto, ze se posunuji po rafkach :-)
25.1.21 14:14
25.1.21 11:32
Jacop: no u xc bych klidně o něčem uvažoval, stejně tak u grevlů.https://eshop.madefortrails.cz/gravel-700-all-terrain-2ks-125ml-tmel-p1547
Ale nevím o kolik to ovlivňuje pak jízdu.Ale zajímalo by mě to :-)
grafik: kupovat nový pláště, to ne. Měl jsem Schwalbe RR TLR, ale byly dost sjetý, házely a nejedou tak dobře. Pak jsem vyhrabal WTB Nanoraptor v drátu, 29×2,1. 750g plus 200 až 250g duše. Python TLR má 800g v kelvaru a cpát do něj ještě duši, to né… Zkusím mlíko Notubes.
Bezduse je jednoznačná volba, použití na ráfku bez TLR do toho bych asi nešel, jak píšou dole, riziko vyzutí asi je. Já vozím bezduse 5 let, žádný problém, jen při sjetí pláště a výměně je s tím trochu horší práce, ale většina mycích prostředků na kola typu cyklostar si s mlékem docela dobře poradí, plus kartáč samozřejmě…pak jen umýt, nová páska a opět obout. Dle mě úplně dobrých zkušeností u Schwalbe už preferuji nalévání mléka ventilkem, předtím jsem dával mléko před nafoukaním a pokud se patka nechytne hned tak leze mléko ven a to nechceš…
U bezduší vidím spíš další level s použitím vložek do ráfku, což u XC jako tady není ten případ. Tam už je to těžší písnička…
grafik: to pěnění na fotkách není mýdlo. To je tmel. Pěkní i skrz bočnici pláště. Viz fotka.
odík: Neboj se toho, je potřeba to zkusit. Jízda na bezduších je úplně jiný level. To co se stalo miťovi, je běžné během nafouknutí, kdy plášť zaskakuje do patek a vytlačuje mýdlo. Pak většinou stačí pořádně natlakovat, protřepat, protočit. Mlíko to pak většinou spolehlivě utěsní. U miťa bych si tipl, že mu to protíká pod páskou, nebo tam něco nesedlo jak má. Většinou jsou problémy v okolí ventilku. Ty Mitas ventilky podle mě nejsou moc dobré, já jsem je všechny vyházel.
miťo: to je divný, že se to tak rozkolísalo, kolik si tam nalil mlíka? Patka pláště musí být dokonale čistá bez jakýchkoli vláken. Páska byla ideálně nalepená na odmaštěný ráfek? Asi jo .. že : )
No … bacha, zkoušel jsem něco podobného před pár lety ⇒ při agresivnější jízdě jsem předek vyzul…
Takže bych udělal nějaký zátěžový test, než na tom začneš blbnout…
25.1.21 08:04
Z mé zkušenosti se je čeho bát. Ráfky Black Jack Ready23, pláště Hutchinson Python 2,25", páska Notubes, ventilky Mitas a mlíko Caffé Latex. S předkem jsem nebyl schopen dát švih 3h, dojezd skoro na prázdným. Zadek v pohodě. Teď se karta obrátila. Předek celkem drží a zadek za pár hodin prázdnej. Defekt běhounu to není.