Jsem zvědavej co to udělá, až to dám do Yari RC. Nikdy jsem nic takovýho nedělal, ale z videí to nevypadá jako něco složitýho, tak snad se povede :-)
(vloženo 27.1.21)
Tofifee: Zjistíš to jednoduše. Když vyndáš šroub ve spodní noze na vzduchové straně, uvidíš :
Díru daleko do tmy – soli air
Díru cca 2cm hlubokou stříbrnou – 2020 debonair
Díru trochu hlubší červenou – 2021 Debonair.
Jinymi slovy ta „matice“ co máš v Debonair kitu (který vlastně stejně jde použít jen na upgrade z 2020 na 2021) je to na co zespoda koukáš, a nemusíš vidlici nijak rozdělat ani vypustit olej. Jen dát ten šroub zpátky pak možná :D
Podle sériovyho čísla a stránek RS by měla být vidlice model 2019, netuším jaká verze debonairu tam je.
MPIII: Duck má pravdu na chargeru není nikde přisávací port. Minimálně jsem ho tam nenašel a z 10ml oleje by si stejně těžko něco přisál.
30.1.21 11:00
MP3: Tak Charger RC a grip je sice v jistych ohledech podobny, ale Grip je porad semi-open bath zatimco Charger RC je uzavreny damper. Bladder je z nich teoreticky nejlepsi reseni ale i nejdrazsi tak asi proto.
Jinak k ty MC konverzaci, ty patrony jsem nicil uz kdyz jsem zacinal. Posledne kdyz jsem jel na MC Yari a oprel se do toho jak do Lyrika, skoncil jsem s otresem mozku, prasklou helmou, kolem a par dalsima vecma, nastesti ne kostma..
Venda: Co od toho ocekavat..pokud v ty vidlici je jeste puvodni SoloAir nebo prvni verze DebonAir (bez cervenyho sealhead) tak ta vzduchova strana udela porad vetsi rozdil. Pruzeni je prakticky vzdy znat vic a dulezitejsi nez tlumeni. Pokud je to ale upgrade z 2020 na DebonAir na 2021 tak to tak velky rozdil nebude, a mnoho lidi (vc. mne) preferuje 2020 verzi.
MC jsem vyndal i na hardtailu, to na 160 zdvih prostě nefunguje a ta pěna vevnitř ani nikdy fungovat nemůže
Tak jezdit na tom samozřejmě lze hrozný pekla. Ale charger to zvedne o kus co se týče pohodlí a gripu.
2 novas752: No já si třeba vystačím s Yari RC a jsem přesvědčený že Revelation bych rozlámal :-) Takže tak jednoduché jak to prezentuješ to taky nebude…
Každopádně neříkám že by se mi charger nelíbil, jen to momentálně není priorita.
Novas: Tak pro skokany je to v pohodě. Dokud nepraskne ten plastový tubus.
@duri80
Yari rozhodně neni cílový produkt pro lidi co chtějí nekompromisní zamknutí. To jsou xc vidlice. Yari je těžká enduro vidle, v podstatě levnej Lyrik. Mc tam dávají proto že je to mnohem levnější než Charger a mimo jině zvýší si tim prodej aftermarket Lyriků nebo těchto upgrade částí. Pokud někomu stačí MC tlumení, tahá Yari naprosto zbytečně – vystačil by si s lehčí Revelation, kde se MC ještě tak nějak s přimhouřenim oka dá tolerovat. V Yari při adekvátnim stylu ježdění je to prostě hrubě nedostačují tlumení.
28.1.21 13:27
Duri80: Do yari to dávají protože je to o dost levnější než charger RC což je ve výsledku patrona ala Fox grip
jakeF – zaplaťpánbůh, že život není černobílý jak ho vidíš. zcela nezpochybňuji MC jako zcela nevhodné pro někoho, kdo je schopen strávit víkend na enduru. Pak je zde ale i jiná, a poměrně velká, množina lidí, kteří se třeba chtějí na vysokých zdvizích pouze vyblbnout dvakrát do týdne po dvou hodinách a z toho hodinu stráví přejezdem po asfaltu. a co si budeme říkat, „zamknutí“ MC je proti FIRM na chargeru RCT3 nekompromisní.
a ano, i toto si jsou u RS vědomi a proto dávaj MC jako alternativu do jarin. pro to, že jich mají přebytek z xc vidlic to skutečně nedělají…
Ten tlumič opravdu udělá hodně. DebonAir podle toho jaký jsi měl před tím.
Motion control nemá do sebe vůbec nic, to je tlumení vhodný maximálně na XC vidli.
Jeste by me zajimalo, co bude mit na vlastnosti vetsi vliv. Jestli novy charger nebo novy debonair.
Postupné přechody z MC na RC posléze na RCT3 a musím říct, že i ten motion control má něco do sebe. Ale je dost možné, že pouze a jen celý potenciál RCT3 neumím využít…to pružení bylo zřejmé hned.