custom grafika DVO
custom DVO grafika
Truvatic Descendatnt kokpi
toho bych se držel celý ži;o)
bi
spodní rolna na průmyslových nábách, horní origo Shimano, hledám vhodnou 13z v zelené s lepším profilem zubů
Galfer Standard zatím chce čas
custom grafika
Galfer PRO jedovaté hned od začátk
trochu designu
kované Deore, docela slušně zpracované kkliky
Tak jsem se konečně dostal k prezentaci svého nového IBISE. Cesta byla trnitá, objednáno 1.7.2020 na koloshop.cz za velmi slušných 70tis, díky covid a v té době velkým požárům v okolí Santa Cruz se dodání kola oddálilo až na listopad … čekání bylo dlouhé, ale musím říct, že to stálo za to. V průběhu čekání se rodily různé varianty, už jsem měl vybraný Giant Reign 2 2020, maestro jsem znal z předchozího RB BANDIT 475, ale nakonec jsem si řekl, že nechci mít masovku typu Giant, YT nebo Ghost, kterou biker potká na každém rohu…takže čekání pokračovalo. Jediná alternativa, která se mi v rámci ceny 70–75tis nabízela byl PROPAIN TYEE AL 29", ale nakonec jsem zvolil IBIS, roli hrála také záruka 7let. PROPAIN má jen 2 roky a navíc zákaznický servis nebude asi nejlepší v ČR. S IBISEM mám jistotu koloshop.cz, resp. 9395bikes.
Na závěr trochu retrospektivy. Celé mé ježdění začalo cca r. 2002 na pevné Meridě Matts 300, poté první full RB IQ 275, pak RB BANDIT 475 mullet a nyní vysněný IBIS. Není to skladba na top komponentech na trhu, dokázal bych si představit Cane Creek eeWing titanové kliky, Ibis S35 carbon kola na i9 hydra nábách, One Up carbon rodla a spoustu dalších vychytávek. Nicméně poskládal jsem si to dle svých možností a zkušeností, funkční, aby to nestálo raketu, to bych doma neobhájil ;o) Přece jen hypotéka a dvě děti jsou větší závazek …
První svezení paráda, hodně to jde za pedálem. Tlumení DVO taky krása, musím říct, že kombo Onyx / Topaz si rozumí, teď nastane ladění a zkoušení, po zkušenostech se Suntrour TriAir tlumičem vím, že budu vložkovat, tlumič je dost lineární. Onyx je zase proti Duroluxu 36 PCS více stabilní, z kraje ne tak máslový chod (zatím), ale jak jde do zdvihu je to pocitově lepší. Z recenzí na webu počítám, že bude chod jen lepší a lepší, jsou zde delší pouzdra a taky prej DVO je docelá přísné v tolerancích z fabriky, čili chce to zajet a chytit lehkou provozní vůli. Hodě taky pomohlo fest promazat Fork Juice.
Co jsem chtěl vyzkoušet jako pro mne novou věc – vložku do zadního kola, měl jsem vybrán NKPRF ARD, ale nakonec po doporučení tady, jsem to zatím neřešil a koupil DD casing plášť, klasika old school HR II. Třeba časem vyzkouším něco co je na trhu, vhodné na ráfek vnitřní šířky 35mm, možná co recenzoval Prokop ten insert RockStop, to vypadalo docela solidně za rozumný peníz…
Více poznatků a zážitků až na jaře, bohužel zima moc nedevolí kolo prověřit a opravdu vyzkoušet, jak se věci mají …
Kdo dočetl až do konce, sorry za delší text, ale kolo nekupuju každý týden a stálo mi za to dát pár řádek navíc …tak mám na další tři roky vystaráno …
(vloženo 31.1.21)
Značka | IBIS RIPMO AF custom |
Model | RIMPO AF |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 15,5 |
Rám | AL |
Vidlice | DVO Onyx D1 | 15QRx110 - 160 (29"), Slik Graphics |
Tlumič | DVO Topaz T3 Air, 210 x 55 |
Hlavové složení | Cane Creek 40 ZS44/ZS56 |
Kliky | Shimano Deore M6100, 175mm |
Středové složení | Shimano XT SM BB52 |
Měnič | Shimano Deore M6100 Shadow Plus |
Řazení | Shimano XT, 12s |
Převodník | Shimano XT, 32z. |
Kazeta | Shimano Deore M6100, 12s, 10-51 |
Řetěz | Shimano Deore M6100, 12s |
Náboj přední | Ibis - Bitex |
Náboj zadní | Ibis - Bitex |
Brzda přední | Shimano XT M8120, 4-pist, GALFER PRO |
Brzda zadní | Shimano XT M8120, 4-pist, GALFER STANDARD |
Brzdové páky | Shimano XT M8120 |
Ráfek přední | Ibis S35 AL |
Ráfek zadní | Ibis S35 AL |
Dráty | Sapim |
Pedály | SPD Shimano XT PD M8120 Trail |
Řídítka | Truvativ Descendant, 760mm |
Představec | Truvativ Descendant, 40mm |
Sedlovka | Bike Yoke Revive, 185mm |
Sedlo | WTB Silverado |
Pláště | Maxxis Assegai 29” x 2.5” WT, EXO+ casing, 120tpi, Maxxis High Roller II 29” x 2.5” WT, DD casing |
Nějaké nové poznatky ohledně Onyxe? Uvažuju nad novou vidlicí a mám jeden kousek v hledáčku. Chtěl bych nahradit starýho Lyrika Dual Position Air 180 mm RCT3 (boost). Cítím, že vidlice proti tlumiči (DVO Topaz) hrubě nestíhá.
Moc hezký poskládaný. Jediný co mi nesedí je Deore kazeta vzadu.. mám ji taky v kombu s řazením XTR, fachá to skvěle, je to levný.. ale oproti XT 150gramů neodpruženy hmoty navíc mi na přijde prostě moc. Když si vemu kolik bych musel nasypat do zadního kola aby bylo o 150gr lehčí.. až Deore dojedu poůjdu do XT
Podle mě velmi rozumně a funkčně poskládnané, chválím kombo XT-Deore, kdy spotřebák je Deore a trvanlivé díly XT. BikeYoke taky super.
Čase snad jen vyměnit kokpit za karbon a lehčí představec, ale na to je čas.
jojo WTB Vigilante a vzadu trail boss a spokojenost,momentalně jsem tam dal na zimu ten Maxxis Assegai a na předek
Maxxis Minion DHF 29×2,50" Maxx Grip .Tlumič s vidlou jsem ladil podle sebe a chodí dobře a dal jsem tam ještě sedlovku one up 210 zdvih a paráda.
To koloolaf: hezká fotka, taky bych raději fotil v lese na takovém parádním trailu… včera jsem to nafotil vcelku na rychlo, než to okusí ten únorový maras…
Vidím přezul jsi to na WTB…spoko? Co DVO, jak se ti to jeví po delší době?
No na spodní rámové trubce mám folii tl. 0,8mm od středu až k hlavě…Jako to je věc kterou by mohli udělat líp… respektive chybí zde již od výroby. Tak jak to má Trek nebo Giant na svých letošních kolech se mi docela zamlouvá.
Na druhou stranu Bandit jsem měl tři léta, taky jen s fólií a nepocítil jsem, že by to nějak extra trpělo…
nové deore jsem nahodil a naprosto výborné :) krásné kolo a jsem rád že ibis šel do hliníku . Užívej ho
taky jednoho mám:-),akorát jsem tam dal ještě ochranu rámu -spodní rámová trubka.,ale jinak spokojenost
Jardo co se tyce vlozek ty so proste nenechas poradit:DD CC je uz davno mrtvy s tou svou vahou:D
Kolo se mi nelíbí, hlavně tvar rámu ale líbí se mi přístup značky.Hliníkový kolo s funkčním pružením a slušnými koly klidně na Deore je super.
Parádní Ibis
Já vozim vzadu Cushcore a po zkoušení jiných vložek už jinou ani nechci.
1.2.21 10:36
Mému oku bohužel tvary Ibisu neladí. Ale brarevně cajk a fungovat to určo taky bude, tak ať dobře slouží.
Tomfree: ano, jde za pedálem v rámci all mountain kategorie kola. DW link jde znát… Mám možnost porovnání na více kolech, můj předchozí Bandit 475 přes Maestro virtuál nejel tak dobře, zkoušel jsem Capru i Jeffsy kamarádů a ta kola taky moc nejela…
Takže za mě spokojenost… Zadní DD je jak jsem psal kompromis při absenci vložky. Na pláštích gramy honit nebudu, to mi v lese nestojí za to řešit defekty…a zároveň komfort dolů bude znát.
Berevně pěkný, s velikostí nic nenaděláš a Deore chápu. Za ten cenovej rozdíl se to dá časově doladit do luxusnější kombinace než SLX.
Mě se líbí,jak všechny ty kola,co tu v poslední době jsou,jdou za pedálem i když mají gumy přes kilo :-)
Ta zelená tak nějak vyplynula z osazení DVO. Ty zelené prvky na vidli a tlumiči tam hold jsou, tak jsem to zkusil lehce doplnit. Polepy na vidli vypadají na živo ve stejném odstínu oranžové k rámu, zelená je spíš lime… třeba to půjde časem dolů, ale stealth provedení mi přišlo až moc nenápadné…Komponenty Deore mě nijak nevadí, počítám, že hazka bude sloužit jako náhradní, časem zde půjde XT. Kliky jsou za rok na výměnu, bude to dostávat čočku… Záměrně jsem hned měnil řadič a brzdy za XT, pedály byly doma. K tomu Deore 12s, možná je to jen klišé, ale sada Deore 12s se umístila v top 5 žebříčku komponent na Pinkbike za rok 2020 poměr cena/výkon. Za mě milionkrát lepší, než kdyby tam mělo být původní Sram NX, to byla původní objednaná specifikace, ale z důvodu nedostatku komponent to bylo změněno přímo z Ibis na Shimano Deore kit.
Deore v pohodě komponenty dobrý. Rám ošklivej všechny ty masovky jsou hezčí. Každý má jiný vkus. Tak ať slouží a drží.
Plysovykozisek: pociz ze je normalni, ze se roky prodavaly pastiky typu karton ram, vsechno deore / acera a hazka XT na zakladnim RST a pocit jak hrozne dobrej kauf to byl, si koukam neseme nekteri dodnes :-D
Topovej ram s top tlumicem / vidlici je zaklad kterej by mel byt mantra, funkcni zbytek je vice mene bizuterie ktera snad krome kol a slusne fungujicich brzd je uplne burt jaka bude.
Tohle je za me top stavba! zaklad tohodle kole splni imho vsechny pozadavky na funkcni bez jakyhokoli problemu a troufam si tvrdit ze na to nic moc lepsiho nalepit nejde! Trosku mi nevoni ty polepy a zelena, nejak mimto nejde k te oranzove ale ke zbytku nemam vyhrad a davam plnej!
Pěkný!
Deore mě teda vůbec neuráží, funguje stejně jak XTR, jenom je to těžší…
Hezký hezký. Já to deore vs dvo naopak chápu, dobrý odpružení je důležitější než řazení.
Za mě super poskládané… Rám, odpružení, brzdy super, kola taky celkem ok, a kde to není na funkci tak stěžejní klidně to Deore. Navíc ty kliky se mi poměrem cena/výkon líbí. Máš tam bůro! ;-)
DVO je na všech specifikacích AFka, takže v Deore kitu jsou taktéž tyto tlumiče…Jen pro upřesnění, současný Deore kit je za 86tis…SLX je někde na 115tis…GX ještě víc…
Já nechápu drahá vidlice a tlumič, některé komponenty deore?