Začínal jsem na 23 mm, pokračoval s 25 a teď zkouším 28. Zatím mám dojem, že čím širší, tím lepší :-)
(vloženo 2.2.21)
Cave je to o nohách. Jak jinak bych mohl jezdit, když mám 28mm gumu na úzkým ráfku vytvářející profil žárovky :D To je přeci totální přešlap v aerodynamice :-)
Já na Calibra Plus defekt neměl nikdy. Neházel ale hůř nasadit šli, to je pravda. Ale od Veloflexu sem k Tufu asi vracet nebudu
K tufu, dlouhodobě vozím continental, ale chtěl jsem podpořit českou značku, tak jsem koupil calibry a měl jsem celkem dost defektu a dalo práci ho nasadit, aby nehazel. Příště zas conti.
Já jsem teď přešel opačným směrem. Místo bezdusi 25 mm jsem dal 23 mm pláště s duší a výsledek… Je to skoro téměř úplně trochu jedno. Trochu víc to drnca, zase se to při jízdě ze sedla nedeformuje. Furt je to o nohách
já vozím Comtury Duo – v 28mm mají těch 28 i v reálu a zatím 4600km na zadku bez defektu, spokojenost. Asi to není úplně top plášť, ale já poznám prd, co se týče přilnavosti na mokru. Když vidím 240g tak to Aero bude asi celkem „papír“, nicméně i Calibry mi vydržely relativně dost km a byly taky extra lehké.
Má první silniční sezóna byla na 25 mm, teď jsem přestoupil na 28 mm a moc su zvědavý o kolik si polepším !!! :)))
Musím se Tufa zastat, co se šířky týká. Tufo Calibra Plus 28 mm má 29,5 – 30 mm na 17 mm (vnitřní) ráfku.
nooski: Nemám to samozřejmě nijak změřeno. Jde čistě o pocitovou záležitost. Možná se nad tím podepisuje fakt, že kolo je pohodlnější, jízda je plynulejší a nejsem tak vyklepanej. Hmotnostní rozdíl je minimální. Moje 25mm mají 205g a 28mm mají 230g.
Ráfek má vnější šířku 24mm, takže by ohledně aero byla lepší 25mm guma, ale mě to pohodlí a plynulá jízda za tu 28mm gumu stojí.
Kdyby moje silnička pojala 32mm, už je tam dávno mám. Rozhodně mi to nepřijde pomalejší. Komfort a jistota jsou ale znát hodně.
Cavendish: z čeho usuzuješ, že jsou rychlejší? Valivý odpor je při použití stejného obutí v jiné šíři zanedbatelný a do celku je potřeba započít aerodynamiku a vyšší hmotnost. Aero samozřejmě záleží i na ráfku a vyšší hmotnost bude lehounce poznat při změnách rychlosti nebo zatáčení. Za mě je 25 na silničku fajn kompromis.
straky: 28 jsou na správném tlaku paradoxně rychlejší než nabušené 25 :) Taky jsem dřív vozil 23, pak 25 a na léto přejdu na 27–28mm
Použil by si je na silničce i v létě? Jezdím Tufo 25mm a nerad bych se zpomalil.
Mám Tufo Comtura Duo 28mm a majî fakt 28mm. Jinak jsem si prošel skoro tím co ty, jen jsem začínal na 32mm Barum (Fávo), pak 20mm Hutchinson, 23mm Conti GP, 25mm Tufo a teď 28mm Tufo a 32mm Conti GP 5000 na krosce na silničním páru kol.