před rozebráním a cetakhkstou na opravu rámu
před rozebráním a cestou na opravu rámu a laku
před rozebráním a cestou na opravu rámu a laku
před rozebráním a cestou na opravu rámu a laku
před rozebráním a cestou na opravu rámu a laku
před rozebráním a cestou na opravu rámu a laku
detail poškození rám
detail poškození rámu
detail poškození rámu
detail poškození rámu
detail poškození rámu
detail poškození rámu
Takhle bylo nastavený původně od Needyho, se sedlem jsem ani nehnul, max něco na výšku, ale se sedlem v ližinách ani v sedlovce jsem nehýbal, to mě vůbec nenapadlo. Vyměnil jsem pouze ten představec. Proto říkám, poraďte mi, jak to má být správně. Třeba se mi bude jezdit ještě líp. Ten kamarád říkal, když to uviděl, jestli s tímhle posezem chci jet tour de France.
Kolo jsem koupil jako ojeté v červnu 2019 od jednoho reprezentanta. Nejsem žádnej velkej biker a tohle je první moje 29 a rovnou v karbonu. Předtím jsem měl Trek 4300 na 26" a za 5 let jsem najel asi 1500 Km. Byla to náhoda. Normálně jsem odpověděl na inzerát a až doma zjistil, že to nebyl jen „amatérskej biker“ co si nalepil jméno a vlaječku na kolo a okrajově se zmínil závodech. jeden z uspěchů . Tohle kolo bylo na mistrovství světa (dokonce na něm i „něco“ velkýho vyhrál) a jezdec byl a je pořád dobrej. Nálepku se jménem a vlaječkou jsem si po koupi prozatím nechal na rámu, ale za pár dní bude pryč. Kolo jsem kupoval s rámem poškozeným od kamene a po skoro dvou letech jsem se rozhodl, že ho přecejen nechám opravit a s tím ho nechám komplet přelakovat. Takže už půjde samozřejmě pryč. Kolo toho má za sebou asi hodně a i když nebylo v nějak super stavu (zohledněno v kupní ceně) tak vlastně až do letošního konce prázdnin mě na údržbě stálo jen par korun. Letos jsem se trošku vysekal na klínovci a v zadním kole začalo při větším záběru trošku lupat. Nakonec jsem zjistil, že je prasklá zadní osa. Tak jsem se rozhodl, že si kolo konečně zaslouží nějakej větší servis. Takže novej zadní náboj, přepletení ráfku, ložiska do středového a hlavového složení, bovdeny a lanka, řetěz, komplet promazání a seřízení. Kazeta dostala nové nejzatěžovanější nejmenší kolečka (1–5), nové pneu a přechod na bezduše.
(vloženo 7.2.21)
Značka | Superior |
Model | XP 979 |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 17.5"(M), |
Hmotnost | 10,5 |
Rám | Carbon MTB Race CRB |
Vidlice | Rock Shox Reba RL Fast Black Tapered |
Tlumič | Můj zadek |
Hlavové složení | FSA No.42/48 ACB |
Kliky | Shimano XT M8000 Hollowtech II 38/28T |
Středové složení | FSA PF30/24 |
Přesmykač | Shimano XT E-type |
Měnič | Shimano XTR M9000 GS Shadow Plus |
Řazení | Shimano XT I-spec B RapidFire Plus 2x11 |
Převodník | 38/28T |
Kazeta | Shimano CS-M8000-11 11-40T |
Řetěz | Shimano CN-HG701 11s |
Náboj přední | ONE Race Ultralight 15mm |
Náboj zadní | Novatec D792SB ABG X12 zadní 12x142 černý - 28 děr |
Brzda přední | Shimano BR-M615 203mm |
Brzda zadní | Shimano BR-M615 160mm |
Brzdové páky | BL-M 615 |
Ráfek přední | ZTR Rapid 28H |
Ráfek zadní | DT Swiss X 392 |
Dráty | Sapim Laser/Race |
Pedály | Čína platformy |
Řídítka | FORCE TEAM ULTRA LIGHT 31,8 karbon 720mm |
Představec | Čína EC90 80mm/ +/-17° |
Sedlovka | FORCE TEAM hliníková |
Sedlo | Fizik Tundra M7 MG |
Pláště | Continental Cross King ProTection Kevlar 29x2.2 |
SUP má ty velikostí tabulky úplně mimo, M-ko je někde do max 179cm nad 180 už jasné L-ko, kolem 190 XL-ko…
Menší rám má smysl pro lepší obratnost na závody atd, ale ty trvají kolem hodiny max hodinu a půl. Celej den se se hrbit na malým kole je nesmysl…
Přidal jsem fotku jak bylo ve stavu od Needyho. A ano jezdím s tím pro „rohlíky“ . Do práce/ z práce po cyklostezce, občas o výkendu nějakej výlet opět polňačky a silnice kde to jinak nejde. Dvakrát třikrát ročně třeba Singltrek nebo Klínovec s dětma Lipno. Celkem za rok pro spoustu zdejších (když je tu někdo kdo najede 100 000 nechápu to mám půlku s autem) směšných 1000 kilometrů
Re sedlo na Jardu, jenomže Jardovi hraje race nastavení sedla s race nastavením představce, tohle je takové…sedlo race agresivní poloha, vs forbec nastavení jedu pro rohlíky :)
Polka:
koukal jsem na to o pul sesty v mobilu a to sedlo jsem prehlid, to je na hrane, budiz.
Kazdopadne „Mko na 185cm“ neznamena vubec nic. Dokud je to konstrukcne v poradku, v tomhle pripade sedlovka normalni dylky, normalne vytazena a jemu se na tom dobre jezdi, ma mu prd co diktovat mechos z lokalšopu nebo my tady.
Na B-F je ta okometrie casto hodne mimo- vlastni zkusenost s mym 3tonem, kde tam nekdo zkousel ***** za „sedlovku do nebes“ pricemz to byla normalni 400ka zasunuta nejakejch 5 cm nad rysku. To kolo mam x let a najezdim na nem nejvic km.
Naopak z rodiny a z kamosu znam nekolik pripadu kde jim prave takhle v krame odborne doporucili takovy stafle, ze se nedivim ze jim to znicilo jakoukoliv chut na cyklistiku.
kandik psi zub: jasně, Mko na 185cm :-D Uchycení sedla za lyžiny max. vepředu, to celý na hokejce, to trkne i vola.
jestli ti ta velikost vyhovuje a vychazi sedlovka tak neresit a jezdit. Chytrolinu co ti okometricky hned odhadnou ze potrebujes vetsi kolo je plny b-f.
okam: no na první pohled je ten rám malej, kór na 185cm uživatele PetrMi. Lepší by bylo vzít větší rám a tohoto se zbavit, ale s opravou karbonu a přestříkaním rámu se to možná ani nevyplatí. Oprava do 5tis. a zkusit prodat za 10?
Může mi někdo vysvětlit jak je to s těma velikostma? V tomhle se nijak nevyznám a nemám žádné zkušenosti. Jak jsem psal kamarád co má servis a prodejnu, když mě uviděl tak okamžitě říkal, že mi to bude malý a že budu nešťastnej. Že potřebuju minimálně L spíš XL. Kámoše jsem odbyl, že to zkusím a kdyžtak půjde světem a dál jsme se o tom nebavili. Mě to upřímně nijak nevadí, zatím jsem najel asi 2000 km a nestěžuju si a jsem v pohodě. Nemám rád když jsem nataženej jak na skřipci a pak mě bolí za krkem. Když budu mít delší rám tak to snad bude ještě horší?? Nejsem žádnej závodník ani hltač kilometrů. Jezdím na pohodu. Max jeden den byl 80 kilásků jinak 30–40 víc výjimečně. Sedlovka je na hraně, to jo. Představec jsem ale vyměnil za kratší a otočenej s mírným úhlem nahoru. Původní byl delší a hodně dolů a tak nízko, že při náhodném protočení řidítek páčky řazení a brzd poškodily rám. Původní kolo na kterým jsem jezdil byl TREK 4300 velikost XL ještě na 26 kolech. Když jsem ty kola postavil po koupi vedle sebe a porovnal rozměry tak nikde žádnej podstatnější rozdíl v délce sedla od řidítek a výšky atd. prostě +/- stejně rozložený. Samozřejmě jiná geometrie ale řidítka, pedály a sedlo byly zhruba stejně. Syn má přitom Supa 24 XC Racer kde je uváděná výška 130 až 145 a on za mnou přišel, že si sám zvedal sedlo a už mu nejde dát výš protože tam našel značku max vytažení a to měří 133.
Polka: Needy fakt vozil Mko. Sice sedlovka na limitu, ale nějak se na to poskládal. Ale teda ty orientační rozměry Supu jsou hodně mimo. A 185 cm na Mko je málo
Jo když jsme se domlouvali na prodeji psal, že měří 180 a bral to podle výrobce, kde uvádí M do 185. Pak tam dal sedlovku s ofsetem, aby ho prý trošku natáhl. Já sám měřím 185 a nestěžuju si i když porovnání s jiným kolem nemám. Když jsem ho přivezl ke známému do servisu tak okamžitě říkal, že mi to bude malý, ale já tomu nerozumím takže jsem spokojenej. Jenom jsem paradoxně dal kratší představec otočenej v mírném úhlu nahoru.
2019 v Dánsku jo, ale máš pravdu. Se mi zdálo, že je vyšší, když mě občas předjíždí :-) Teď má dle fotek o něco většího Treka.
Ne samozřejmě že to bylo od něj. Třeba na fotkách z toho Dánska je vidět ten NEON nápis na vidlici. Dostal nové kolo a tohle prodával.