Adam Hansen staví kolo

Přidat foto

(vloženo 15.2.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
RomSva
RomSva

17.2.21 20:19

To:TJK

Ano, nemám technické vzdělání a už vůbec ne co se tyče kompozitů.

Ale:

Ta přední vidle je proste strašně dlouhý letmý konec, vůbec nemám na mysli tu horizontální část, už od pohledu nevěřím té diagonální a to zejména části od hlavového složení dál. Ta páka která na to působí z horizontální části je proste brutální. Proč to proste není v podélném směru delší nechápu; placu tam na to má dost, rám je v te části namáhán jen na tah.

No chtěl bych na to vidět FEM analýzu.

Na druhou stranu je to karbon a tam se únavové testy dělaj velmi jednoduše oproti třeba hliníku.

Takže to jde prubnout defacto v domácích podmínkách. Jen to zabere trochu času.

Reagovat
nooski
nooski

17.2.21 18:48

kapo22
kapo22

17.2.21 18:42

Možná blbý dotaz ale jak prosím funguje ten plovoucí převodník?

Představuju si to tak, že se pila sama „vystředí“ do osy s pastorkem po přehození…je to tak? :)

Reagovat
TJK
TJK

17.2.21 17:17

Je videt kdo tu ma a nema technicke vzdelani :-) Pokud tu vidlici udela dobre jako ze asi vi co dela tak se rozhodne nikam nehne a uz z fotky to ma prostoru nahoru dost na nejake lehke pruzeni a zataceni je taky jednoduchy.. pkud ma osu kola spravně jak má být s osou krku tak je jedno jestli drží přední kolo vidlice z krku napřímo nebo to je laso kolem zeměkoule.. pořád to bude zatáčet stejně :-) jen tady je to mnohem vic aero

Reagovat
ferlikster
ferlikster

17.2.21 14:28

Ma zajimave napady, ale kdyz je na to sam tak nez to dotahne k vysledkum tak to muze trvat pekne dlouho. Libi se mi treba ten napad s plovoucim prevodnikem – to by ocenilo hodne cyklistu.

Reagovat
DaD
DaD

17.2.21 09:11

Hoši, hoši. trochu nadsázky s tím zatáčením by neuškodilo:) Jinak ten stroj je pekelný a jen doufám, že se toho nechytne nějaký korporát a já to nebudu muset stavět. Už jen Cervelo P5 člověk staví celý den a toto si snad ani nechci představit…

Reagovat
Krejza
Krejza

17.2.21 08:58

K samotné běžné jízdě to potřeba není, tam stačí chvíle praxe. Hodí se to, až když chceš zlepšit schopnosti.

Reagovat
JSt
JSt

17.2.21 07:50

cioran: veselejsi mi prijde, jak nekteri nevedi ani jak funguje jejich, respektive kazde kolo. :-)

Reagovat
cioran-m

16.2.21 23:12

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
nooski
nooski

16.2.21 20:59

Pružení vidlice je banalita, ale šaltry v rámu, elektronika na míru a plovoucí převodníky znějí velice slibně :-)

Reagovat
Rubi
Rubi

16.2.21 20:49

taky by me zajimalo jak vyresi to propruzeni predni vidlice, ale v zataceni tady nevidim problem…

Reagovat
RomSva
RomSva

16.2.21 19:22

Aha takže při každém propružení té karbonové horizontální vidle si škrtne plášť o vrchní část konstrukce, nebo tím má v plánu brzdit, prostě přenese váhu dopředu a brzdí. Pak by si tam teda mohl dát gumový špalek jak na prvorepublikových kolech.

Reagovat
Krejza
Krejza

16.2.21 15:04

Rejdový čep místo místo netradičně řešené vidlice by byla velká frajeřina.

Reagovat
Krejza
Krejza

16.2.21 15:00

Stavbou jde o úplně normální kolo, kladný závlek, osa řízení mezi středem kola a styčnou plochu přední pneu.

Docela by mě zajímalo, kdo tu trochu rozumí tomu, jak kolo/motorka zatáčí…

Reagovat
mr.antik
mr.antik

16.2.21 14:37

Pěknej masomlejnek. Čim se to bude ostřit?

Reagovat
JSt
JSt

16.2.21 12:50

tomxxx: :-DD

Reagovat
tomxxx
tomxxx

16.2.21 12:24

@JSt: jako na moto gp

Reagovat
vrazdit
vrazdit

16.2.21 12:23

JSt: jak škrtneš pedálem, tak tě to smýkne jinam :)

Reagovat
JSt
JSt

16.2.21 12:11

dad.: jak si predstavujes zataceni jen naklonem? :-DD

Reagovat
vrazdit
vrazdit

16.2.21 11:33

singlespeed: možná jako konstruktér, ne designér, na oko je to pěkný hnus… toto kolo se staví vyloženě na funkci, to ani pěkně vypadat nemůže… a to musím říct, že mám „funkcionální“ design rád

Reagovat
TheJD
TheJD

16.2.21 10:59

Zoidberg: Ale hlavni cil je samozrejme Kona.

Reagovat
Zoidberg

16.2.21 10:07

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
TheJD
TheJD

16.2.21 09:44

Co tu vykladate o krouceni v naklonu, zataceni atd., uvedomte si, ze to kolo je urcene na jeden konkretni zavod, kde je dohromady 10 ostrych zatacek a dve otocky o 180° na 180 km :D

DaD: Vsak to ma uplne normalni hlavovku, jen vidlice je velmi netradicni konstrukce :D

Reagovat
midlander

16.2.21 09:04

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Zoidberg

16.2.21 08:45

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
mantis
mantis

16.2.21 08:33

Zlatý Pinarello :D

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

16.2.21 07:26

Vidím, že by se Adam z fleku uživil jako průmyslový designér. Paráda.

Reagovat
nooski
nooski

16.2.21 06:39

Naprosto skvělá úchylárna!

DaD: je tam vidět mezera, kde se to bude otevírat ;-)

Reagovat
DaD
DaD

16.2.21 03:17

Adam je hovado, co si dělá svoje karbonové škrpály a teď bude ještě dělat svá vlastní cyklo monstra? Jak toto, *****, zatáčí? Jen náklonem na velodromu? Jinak mu přeji jen to nejlepší a snad to i někdo koupí:)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Concorde 12
Barcak 25
hovado_cz 6
alinceb 7
Janouch 36
orm 9