To:TJK
Ano, nemám technické vzdělání a už vůbec ne co se tyče kompozitů.
Ale:
Ta přední vidle je proste strašně dlouhý letmý konec, vůbec nemám na mysli tu horizontální část, už od pohledu nevěřím té diagonální a to zejména části od hlavového složení dál. Ta páka která na to působí z horizontální části je proste brutální. Proč to proste není v podélném směru delší nechápu; placu tam na to má dost, rám je v te části namáhán jen na tah.
No chtěl bych na to vidět FEM analýzu.
Na druhou stranu je to karbon a tam se únavové testy dělaj velmi jednoduše oproti třeba hliníku.
Takže to jde prubnout defacto v domácích podmínkách. Jen to zabere trochu času.
Nějaké čtení zde: https://www.cyclingnews.com/…-trial-bike/
Možná blbý dotaz ale jak prosím funguje ten plovoucí převodník?
Představuju si to tak, že se pila sama „vystředí“ do osy s pastorkem po přehození…je to tak? :)
Je videt kdo tu ma a nema technicke vzdelani :-) Pokud tu vidlici udela dobre jako ze asi vi co dela tak se rozhodne nikam nehne a uz z fotky to ma prostoru nahoru dost na nejake lehke pruzeni a zataceni je taky jednoduchy.. pkud ma osu kola spravně jak má být s osou krku tak je jedno jestli drží přední kolo vidlice z krku napřímo nebo to je laso kolem zeměkoule.. pořád to bude zatáčet stejně :-) jen tady je to mnohem vic aero
Ma zajimave napady, ale kdyz je na to sam tak nez to dotahne k vysledkum tak to muze trvat pekne dlouho. Libi se mi treba ten napad s plovoucim prevodnikem – to by ocenilo hodne cyklistu.
Hoši, hoši. trochu nadsázky s tím zatáčením by neuškodilo:) Jinak ten stroj je pekelný a jen doufám, že se toho nechytne nějaký korporát a já to nebudu muset stavět. Už jen Cervelo P5 člověk staví celý den a toto si snad ani nechci představit…
K samotné běžné jízdě to potřeba není, tam stačí chvíle praxe. Hodí se to, až když chceš zlepšit schopnosti.
cioran: veselejsi mi prijde, jak nekteri nevedi ani jak funguje jejich, respektive kazde kolo. :-)
16.2.21 23:12
Pružení vidlice je banalita, ale šaltry v rámu, elektronika na míru a plovoucí převodníky znějí velice slibně :-)
taky by me zajimalo jak vyresi to propruzeni predni vidlice, ale v zataceni tady nevidim problem…
Aha takže při každém propružení té karbonové horizontální vidle si škrtne plášť o vrchní část konstrukce, nebo tím má v plánu brzdit, prostě přenese váhu dopředu a brzdí. Pak by si tam teda mohl dát gumový špalek jak na prvorepublikových kolech.
Rejdový čep místo místo netradičně řešené vidlice by byla velká frajeřina.
Stavbou jde o úplně normální kolo, kladný závlek, osa řízení mezi středem kola a styčnou plochu přední pneu.
Docela by mě zajímalo, kdo tu trochu rozumí tomu, jak kolo/motorka zatáčí…
singlespeed: možná jako konstruktér, ne designér, na oko je to pěkný hnus… toto kolo se staví vyloženě na funkci, to ani pěkně vypadat nemůže… a to musím říct, že mám „funkcionální“ design rád
16.2.21 10:07
Co tu vykladate o krouceni v naklonu, zataceni atd., uvedomte si, ze to kolo je urcene na jeden konkretni zavod, kde je dohromady 10 ostrych zatacek a dve otocky o 180° na 180 km :D
DaD: Vsak to ma uplne normalni hlavovku, jen vidlice je velmi netradicni konstrukce :D
16.2.21 09:04
16.2.21 08:45
Vidím, že by se Adam z fleku uživil jako průmyslový designér. Paráda.
Naprosto skvělá úchylárna!
DaD: je tam vidět mezera, kde se to bude otevírat ;-)