Po lehkém a hravém endurku postaveném na rámu Giant Trance (s většími zdvihy) se můj výběr příštího celoodpruženého kola logicky ubíral směrem k plnohodnotnému endurku a nebo k okušení 29"kového fullu. Nakonec jsem skončil u obojího :) Nebojím se toho, že bych zdvihy nevyužil a nebojím se ani 29". Jasně, je to kladivo na čarodějnice a předpokládám, že to co ztratím na obratnosti a lehkosti se mi vynahradí jinde :)
Narozdíl od většiny přítomných mě Qayron neuráží. Jejich flotilu kol znám velmi dobře, vím co od jakých modelů čekat a co naopak ne. Odpružení Suntour znám taky jako svý boty, a vím, že po troše pošťourání chodí krásně. Když chci mít opici (lišku) musím mít i na banány :))
Velikost jsem si vzal se svými 180cm eLkovou, mít o pár čísel méně, tak už mi nebude. Emko mi naopak bylo příliš malé.
Bike jsem si trochu překopal, nahodil nějaké moje komponenty – představec, řídítka, brzdy, kotouče, páčku teleskopky, atd. Jedenáctkové řazení mi vyhovuje, nemusím mít nutně dvanáctku. Jsem zvyklý na jedenáctku s rozsahem 11–46 (enduro i XC) a v tuhle chvíli mi Carma nabízí ještě o kousek více.
(vloženo 19.2.21)
Značka | ex Qayron |
Model | Carma EN mk.II |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L/18" |
Hmotnost | 15,x kg. Nezajímá mě. |
Rám | Aluminium |
Vidlice | SR Durolux 36 170mm |
Tlumič | SR Triair 216x63 |
Kliky | Sh.Deore M5100, 175mm |
Středové složení | Hollowtech II - jupí! |
Řazení | Sh.Deore M5100 |
Převodník | 32T (vyměním na 34T) |
Kazeta | Sh.Deore 11-51 |
Řetěz | KMC 11 |
Náboj přední | Sh.MT400 |
Náboj zadní | Sh.MT400 |
Brzda přední | Sh. SLX M7120 + 203mm SM-RT81 Icetech |
Brzda zadní | Sh. SLX M7120 + 180mm SM-RT81 Icetech |
Ráfek přední | Rodi TRYP30 - 30mm, bezduš |
Ráfek zadní | Rodi TRYP30 - 30mm, bezduš |
Pedály | spd Sh. XT |
Řídítka | Deity carbon 790/25 |
Představec | Truvativ Hussefelt 40mm |
Sedlovka | Raceface Affect 150mm |
Sedlo | Qayron, příjemné malé sedlo :) |
Pláště | Michelin Wild Enduro 2,4 F/R. Bezduše. |
Danke :) Jojo, rychle sem tam na prvni vyjizdku provizorne (na hajdalaka) natahl bytelnejsi cirou izolacku od Tesa.
Dobře udělané fotky. Kolo je kladivo – za 5
A jen tak bokem – to co je vidět na spodní rámové trubce jsou bublinky pod fólií?
Kubánec: Tak až uvidím oranž Carmu, tak dáme pivko :D
Formica: No jo, koukám na to. Ty máš kolo pro velký kluky :) Ať slouží a dělá radost :) A hlavně opatrně.
JacoP: Teď mi připadá, že ti ve všem budu názorově oporovat, tak to neber ve zlém :)
S tím Michelinem se nepleteš, je to opravdu 2,4ka .Přední Wild Enduro v 29/2,4 je jen o 2mm užší, než můj ex Assegai 27,5/2,5. podotýkám, že nazuto na 30kovým ráfku. Průchodnost není tak tragická, jak se může zdát. S 2,5kovým pláštěm bych se nebál. Jinak za mě je 2,6ka zhovaditost. Jezdil jsem to na 30mm ráfku, nevyhovovala mi – můj subjektivní názor :)
Představec jsem dával 40mm, neboť se mi válel doma. Na Carmě byl v základu 50mm, což se mi na tak krutém stroji moc nelíbilo a krom toho jsem si zkrátil posez. A dávat lipo za nový 40mm představec mi přijde zbytečné…těch pár gramů vem čert…naopak bílé nápisy mohou krásně korespondovat s nápisy na pláštích. :)
S těmi páčkai a objímkami – brzdy byly původně čtyřpístkové Deorka, měnil jsem je za svoje čtyřpístkové SLX, obojí na stejných EV úchytech. Naopak jsem rád, že řazení je na samostatné objímce, neboť, jak stále něco měním a přehazuji, tak se trápím s kompatibilitou různých druzích úchytů na brzdu. Takže za mě samostatná objímka je fajn, ikdyž možná krok vzad. A páčka teleskopu je Džájenťácká a vyhovuje mi daleko více, než nějaká předpotopní Raceface.
Když to shrnu, tak jsem spoko s kokpitem.
Design fajn, je dobře že má Rock Machine v ČR další konkurenci, aby neusnuli na vavřínech…
Průchod zadní stavby se mi zdá docela přísný, ten Michelin je 2,4" jestli se nepletu. Kdyby jsi tam chtěl dát 2,5–2,6" asi budeš mít problém, kor na jaře a podzim v blátě.
Jinak jediné co mi tam nesedí je Hussefelt představec, dělají se i hezčí a lehčí. Pak škoda že řazení není I-spec ev bez objímky, ale přímo na brzdu. To samé páčka teleskopu. Kokpit by zase byl o kus hezčí.
Jinak fajn.
Kubánec: Díky, díky :) No, pokud máš oranž, tak máš trailovou verzi… ;)
Tahle kombinace je super. Nakonec jsem vzal oranžovou a nelituju. Už se těším až to projedu. Ať slouží :)
pavlik: Barvičky a čtyřčep by seděli :))
Zadni stavba vypada moc pekne. Obzvlast oblast sedlovych vzper u horniho vahadla.