Jinak se asi nazvat nemůžu… už jsem to dělal 1000× a přes to se mi to povedlo. Utahoval jsem lanko na teleskopu a říkám si ne moc… možná už byl imbus nacatej, každopádně to skončilo tak, ze se mi ta kulatá hlavička kousla a zalomila se viz obrázek. A už mi dochází nápady jak to vyndat ven… ten skrabanec je od vrtačky… měl jsem iridiovej vrtak než se zlomil ehm… zkoušel jsem šťourat, pichat, boucha atd… ale nic nepomáhá, takže jestli se vám povedlo někomu něco podobného jak jste to vyndali?
(vloženo 20.2.21)
A co takhle štípnout bowden i s lankem, co nejblíž páčce. Pak rozebrat páčku až ti zůstane v ruce jen ten pohyblivej kus. Pak bych zkusil kleštěma vytahat jednotlivý vlákna lanka. To by mohlo uvolnit tlak na imbus a pak by mohl jít povolit.
Nebyl ten vrtak adamantiovy? :)…takhle to poskakat tyvole, to chce skill. Ta jehla nebude spatny napad, i kdyby to neslo, treba tomu pomuzes, a po case to vypadne samo. az to bude akutni, rozbil bych to nejakym tenkym vrtakem na atomy
Stalo se mi to samé, imbus z Lidlu…
Uvolnil jsem jehlou, pak vytáhl magnetem…
Občas, a podle toho co říkáš pochybuju že to pomůže ale když to nemůžu dostat ven, vypadá že se nehne, někdy na to jen poklepu magnetem a vyskočí.
Kluci díky moc za tipy. Ano je to tak zůstala tam ta kulička. Jezdit se s tom da protože to je nový…:) ale nějak to vyřešit budu muset. Zkusím to pootoceni dulcikem. Jinak vím ze se tam utahovat moc nesmí, asi únava materiálu, přeci jen to bylo to nářadí z Lidlu, což doteď na to domácí smrdlani stačilo …
Taky stranový elektrikářský štípačky fungujou. Jedna špička za kraj hlavy, druhá do původní díry, pořádně stisknout a otočit.
Taky s úspěchem aplikuji na podobný špeky navrtat malou dírku ne do středu, ale ke kraji hlavy šroubu a důlčíkem s ním pootočit.
A jestli budes zase vrtat, tak si okoli olep tlustou izolepou nebo gumou, at to zase neposkaces :)
Vrtak do betonu a zkusit na opacne otacky, jestli se kulicka uvolni (treba i s priklepem). Pokud teda je tak maly vrtak do betonu… Jinak uz asi zbyva jen mini bruska a udelat do sroubu i kulicky drazku pro plochy sroubovak…
Tak se omlouvám, ale přehlédl jsem, že ve šroubu zůstala zalomená kulička z inbusového klíče. Z fotky to vůbec není vidět.
V tom případě je na odvrtání opravdu potřeba tvrdokovový vrták.
Nicméně odstranění je závislé na dostupném nářadí.Nabízejí se malé stopkové brusky a zbytky odbrousit, nebo si vybrousit drážku na vyklepnutí.
P.S.: kulička i nbusovém klíči není určená na silné utahování / povolování. Slouží především pro vyšroubování / zašroubování volného šroubu. Jednak zúžený krček nemusí vdržet (jak jsi si ověřil) a za druhé může dojít snadno k počkození šroubu, protože styčná plocha klíč / šroub je malá.
No jestli tam je ulomena kulicka tak to ale vypada ze je protocena a sekla. Malim ostrim sroubovakem a kladivkem pootoci?
Saintjv nepotřebuje povolit šroub,potřebuje z hlavy šroubu pro imbus vyndat zalomenou kuličku z imbus klíče,tak nemá kam co naklepávat.
Naklepat torx, pokud nejde tak udělat zářez a naklepat plochý bit a ráčnou povolit, pokud nejde, tak postupně vrtákama odvrtat.
Podle toho co píše, mu zůstala kulička (konec bimbusu) ve šroubu, tak předpokládám, že naklepávat není kam. Z tý fotky to moc poznat neni..
Zkusil bych jeden vrtáček přebrousit na vrtání doleva a zkusil dát na vrtačce levý chod,třeba se chytne a odtrhne ten inbus,nemusiš vrtat,jen aby škubnul s tou hlavičkou imbusu.
Sundej řidítka a zkus to ve stojanovy vrtacce at zas nezlomis vrtak.
Vytahovák na zalomené šrouby, vyřešeno bez komplikací během minutky. Případně pak mikrobrusku a říznout drážku pro plochý šroubovák, ale i malým kotoučkem trochu zajedeš do materiálu páčky.
Naťuknout tam torx by nešlo?
No iridiovej vrták jsi asi neměl :) Spíše jsi chtěl napsat vidiovej, ale asi to bude tvrdokovový.
Jinak bych zkusil použít bit torx a naklepnout ho tam. Většinou to pomuže. Pokud ne, tak opravdu odvrtat. Šrouby inbus nebo torx se odvrtávají dobře, protože zahloubení zavede vrták. Na tyhle šrouby bude stačit i normální hss-Co vrták.
Buď máš ukrutnou sílu, nebo to nářadí byl totální šmejd… :-) Pokud nemáš potřebu změny, tak bych to nechal tak.