Esmo: na to jak to ma malej zdvih je to tezky a mekky. V realu to neni alternativa, co do chodu zadni stavby, kolum s funcnim 100mm zdvihem.
A ze by existovali lidi, kteri cilene chteji kolo ktery chodi par cm v elektrice, kdyz ani bez motoru neni meritelna uspora efektivity pri slapani proti funcnim 100mm xc konkurentum, to si nemyslim.
Tuhle skupinu bude muset vytvorit marketingove oddeleni Treku ;)
Pro německýho důchodce na Gardě, co tam parkuje v kempu obyťňák za 2 mega je to celkem běžný :-)
Ty ceny ekol jsou brutalni. Zaklad startuje na 180k…opravdu je bezne mit kolo za tyto penize?
Navic tohle kolo je konstrukcne dost faili bez motoru.
Nevim proc se toho trek tak drzi.
Taky mi tohle kolo vůbec nedává smysl.
Prapodivná kombinace zdvihu 120/60, xc základ = na rovině furt na limitu omezovače, motor je docela slabej a baterie taky = do kopce to valit jak velký elektrokola nebude a delší kopcovité jízdy to taky nevydrží. Z kopce si na tom člověk také neužije tolik jako na větších zdvizích. Takže proč vlastně, dává mi to smysl možná tak na cykloturistiku nebo commuting, ale to je zase dost drahej špás.
@Kubánec: Těžký e-enduro furt lepší než těžký e-XC, na tom enduru se to dá aspoň docela pálit a hmotnost využít k velký stabilitě toho kola. Na tomhle to nijak moc pustit nepůjde a hmotnost bude při tom xc stylu jízdy překážet daleko víc.
Ja osobne mám s fazuou dobrú skúsenosť. Vieš to vybrať a dať nabíjať a zavtedy môžeš ísť pokojne jazdiť a bike má o 3,5kg menej. Len k tomu treba dokúpiť ten kryt na motorový priestor, a okrem toho vznikne aj super úložný priestor na celodenné výjazdy bez motora. Mal som v teste jeden cesťák Lapierre, ktorý mal 13kg a za mňa napr. úplne ideál pre priateľku, ktorej tých 50Nm bohato stačí, aby mi stíhala v kopcoch a zároveň dokázala ten bike aj zdvihnúť do výťahu, potlačiť v kopci a pod, čo s klasickým 23kg ebikom je pre ňu (158cm/50kg) celkom problém. Nehovoriac o tom, že keď na 13kg biku vybiješ baterku, tak s tým relatívne v pohode dokážeš pokračovať ďalej, čo pri 26kg oblude v kopcoch fakt nejde.
O tom, že to bude stáť nezmysel a menej výkonnému partnerovi to kúpi málokto je vec druhá.
Mne osobne takýto light e-bike dával viac význam v zime, kedy som mohol dupať aj strmé kopce bez toho, aby som sa cestou hore spotil ako myš a v zjazde vytuhol
I těžkou mrchou se dá sjezd užít, když to má k tomu potencionál (zdvihy a geo) jde spíše o to dostat se nahoru, když není lano. V tom vidím jako jediné plus e-biků. Chrtí e-XC kolo mi smysl opravdu nedává. Tohle navíc bude stát takový nesmysl, že si ho žádný normální důchodce nebude moct dovolit.
Vždyť na takovým chrtovi bez motoru se šlape v průměru 25km/h. Vidím to jako nesmysl, dokud se neodstraní omezovač.
S takovým výkonem se taky přikláním na nějakou lesní kovadlinu
Taky musím za sebe říct, že mi dávají spíš větší smysl ty elektro éčka…než těžký sjezdový éčka…asi úhled pohledu ^_^
A k čemu je težký enduro? Z kopce vysloveně zážitek :)
Za mě naopak dávají smysl XC ekola. Každej důchodce nepotřebuje 150mm pod prdelí na pluskách :)
Tak tak. Kdyz elektro tak tezky enduro. Jezdim se sousedem co jezdi na tezkym enduru a ujede mi i po silnici (ja xc chrti kolo)
Lehky nizkozdvihy elektro nevim k cemu je
Až bude, tak ti ho sem hned hodím, neboj. Jako chápu e-bike enduro a jiné, spíše sjezdové věci, ale výkonnostní chrtí kolo s motorem, tak to už moc ne. Tohle je podle mého opravdu kravina. Když už elektrika, tak ať to má alespoň pořádné zdvihy a dá se na tom valit z kopce.