Pan Kachna si ladí luxusní trail v Kanadě, já zas kotoučovky na kočár :)
Croozer tohoto roku nemá možnost dokoupení brzd (kromě prapodivného elaborátu na přední kolo) a bez nich odmítá manželka jezdit na kolečkových bruslích (ani se nedivím). Tak přišel na řadu Aliexpress (třmeny, dokonce zrcadlově obrácené), soustruh a 3D tiskárna. Zatím první pokusy o sesazení a doladění všech komponent. Už proběhl i test v terénu a na bruslích a jeví se to dobře.
(vloženo 8.3.21)
Měl jsem dva croozery a oba měli odpružení vlastní konstrukce které nerozšířilo vozík ani o mm a brzdy nebyly potřeba nikdy i když jsem udělal adaptér na přední ráfkovou brzdu z favorita pro manželku na brusle. Rád na těch cca 50kilo za sebou vzpomínám
Ty seš blázen, zkoušet to na base piv. Snad to bude Plzeň nebo jinej utrejch :)
Po zkušenostech s tištěnými výrobky z práce bych ten disk jednoznačně nechal vyfrézovat z hliníku, pro klid duše.
Míro uvidíme cu ukáže pilotní provoz. Rozložená plocha je značná, navíc samozřejmě na obou kolech. Někdy do toho naložím basu piv a zkusím to pořádně! Každopádně v reálném použití v tom furt vezeš mimino (já vim, neni to dítě, ale holka :D), takže je to celé zejméně na přibržďování.
Jirko aby to nedostalo pár štosů a jednou to nepovolilo. Osobně bych si na tomhle místě nic vytisknutýho nelajzl. Přitom CNC by tohle dalo celkem hravě. Odladit a nechat vyfrézovat?
Pedro: Optám se příležitostně autora, 3D jsem outsourcoval. Zatím jsem úspěšně vyzkoušel jen běh (15 km/h?) + zaflekování do smyku na asfaltu, manželka na bruslích to taky nerozbila. Popravdě si myslím, že o moc víc se na inlinech s kočárem stejně jezdit nedá – pak už je o hubu nejen brždění, ale všechny ostatní manévry :)
Takže ten plast přenáší veškerou brzdnou sílu? To sem zvědavej, jestli to ten 3D tisk vydrží, ty vrstvy jsou orientovaný tak, že by se ty výstupky urvat mohly, ale zase se to rozloží na celkem velkou plochu. Hlavně ale netušim, jak silně se s croozerem brzdí:) Testovals to na totální zahamtnutí v nějakejch větších rychlostech?
Antuch: Kočárek se mi dostal do ruky už s odpružením od Velo Fiala (dědictví po bráchovi). Brzdy už tohle řešení nerozšířili ani o píď, na tom jsem trval, protože jak píšeš, už tak je to široký dost.
měl jsem croozer a dodělával odpružení…a bylo to dost široký. Tady to vypadá ještě širší, co?
Ale dobré je to…líbí se mi to.-D
O ten se opírají dráty při brždění (nejde o můj nápad, podobné řešení používá celá řada outdoor kočárů). Jde o to, že byla potřeba zachovat „rozebíratelnost“ koleček, čemuž kotouče trochu brání :)
Tak proto ta ranní fotodokumentace v rámci katastru? :)