WTF? :-)))

Přidat foto

... fakt bez rozpěrky......

Uložení omlácené a vydrolené :-( .... nezbývá než se pomodlit k Loctite 603.....

Lockdownovy bastl

Znáte někdo tenhle náboj a máte s ním zkušenosti? Zajímalo by mě, jak reagují na reklamaci prodejci. Jestli to odmítají, natlučou ložiska zpátky a nebo se to pokusí na koleně vyřešit. Tady je to Giant, ale co jsem četl diskuse na zahraničních fórech, tak to prý dává i Specialized na Turbo Levo.....

Jde o to, že někomu patrně přeskočilo, či mu chybí základní klasické strojařské vzdělání. Ano, kuličkové ložisko má jistou schopnost držet axiální síly. Ale primární účel to není! Takže když to někdo serve maticí na ose bez rozpěrky a navrch použije ještě křehké keramické ložisko, je víc než jisté, že se jedno, či obě vysypou…

Přístup k soustruhu omezený. Našel jsem v garáži kus trubky vnějškem 20, vnitřkem 17,8. Jenže to je blato..... Tak jsem na 3D vyrobil vnější tubus z Nylon/carbon CF15 od Filamentum… Dělám z toho i ozubená kolečka, různá táhla a jiné věci, co u strojů co supportuju občas potřebuju… Délka o 0.3mm větší pro „zmáčknutí“ (délka tedy 53.3mm). Uvidíme, ale mělo by to vydržet.....

(vloženo 9.3.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Chlebovnik
Chlebovnik

7.4.21 21:50

Tak jsem to spáchal.

Rozměry vysoustruženého válečku: 53 × 21 mm, vnitřní průměr 17 mm.

Ložisko pod ořechem ven, váleček dovnitř, nalisovat nové ložisko. Prostrčit osu, zatáhnout zleva maticemi (pro jistotu jsem je pojistil středněpevnostním lepidlem na závity. Po vložení do kola a dotažení pevné osy nikde ani stopa po vaklu, můžu se zadním kolem lomcovat jak chci a nic. Točí se to také parádně. Za mě cajk. Snad to vydrží.

Reagovat
tonik666
tonik666

11.3.21 16:30

Potíž je v tom, že matice co reguluje přepětí se neudrží na místě. To jsem měl na Mavic SX ještě ve 26" (2012 ročník), a neungovalo to úplně stejně (a byla to kola za 15k).

Řešení se jmenuje DT Swiss 350, nebo Novatec :))

Reagovat
mirorek2
mirorek2

11.3.21 13:12

píšu o sobě :-)

jinak vypustit takový náboj je dobrý shit, bez debat

Reagovat
bathed
bathed

11.3.21 12:16

Jakoze bych to prepletal? Proc??

Reagovat
mirorek2
mirorek2

11.3.21 08:55

bathed: tak bych to řešil já, vlastně co kecám, dal bych tam dt350 :D

Reagovat
bathed
bathed

11.3.21 00:39

Krabica: no a není větší pohoda tam jebnout tu klasickou rozpěrku ke klasickým kuličkovým ložiskům?

jen se ptám :-)))

Reagovat
wilda81
wilda81

11.3.21 00:33

Jen ty MAX verze EB nejsou úplně vhodné do nábojů.

Reagovat
krabica
krabica

10.3.21 22:44

Takže tam jebnout ty ložiska s kosoúhlým stykem a pohoda, jazz…

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

10.3.21 22:22

Krabica: samozřejmě že tam je matice na regulaci předpětí, tak ty náboje fungujou. Jinak by bez rozpěrky nevydržely ani týden.

Reagovat
krabica
krabica

10.3.21 20:42

mirorek2: Podle fotek tam nějaká matice, kterou by snad šlo štelovat předpětí, je.

Edwin: au… :-D

Reagovat
mirorek2
mirorek2

10.3.21 19:34

krabica: ale musel bys jako u konusových náb regulovat předpětí, tím jsi zase u rozpěry

Reagovat
Edwin
Edwin

10.3.21 14:44

@krabica Ta by měla :)

Reagovat
bathed
bathed

10.3.21 09:04

No, tyhle loziska by ale mel pouzit vyrobce :-), cesi jsou sikovni, ale rozperku ubastli snaz nez tohle :-)

Reagovat
krabica
krabica

10.3.21 06:37

Ty by měly… :-)

Třeba tohle: https://www.bike24.com/p2177048.html?…

Reagovat
krabica
krabica

10.3.21 06:31

A co místo rozpěrky použít ložiska s kosoúhlém stykem? Ty by měli snést velké axiální zatížení.

Reagovat
bathed
bathed

9.3.21 23:13

Já sem spíš přidám co přeložil strýček Gůgl v popisku pod videem (nechce se mi to překládat a přepisovat):

Specialized Formula-Roval 148mm boost zadní náboj od Levo / Kenevo / Enduro / Stumpjumper / Epic / atd. kola, mají konstrukční „vadu“, která umožňuje aplikovat axiální zatížení na 2 radiální ložiska náboje (originální XERO 6903 LBLU, které jsem nahradil dvojicí NTN 6903 LLU), když je náprava utažena. Inspirován módem, který někdo udělal, o kterém jsem četl na fóru o kolech, rozhodl jsem se vytvořit svůj vlastní jednoduchý mod, který se skládá z hliníkové trubky / objímky 53 mm široké, 17 mm vnitřního průměru a 21,5 mm vnějšího průměru vložené mezi 2 radiální ložiska, která zase eliminuje axiální zatížení omezením pohybu vnitřních kroužků k sobě při utahování šroubů nápravy. Doufám, že to může pomoci dalším jezdcům, kteří mají tento náboj, a zabránit předčasnému selhání ložisek (samozřejmě to nevylučuje dobrou údržbu zadních nábojů, což znamená jejich pravidelné čištění a mazání, vyhýbání se silnému mytí atd.).

Reagovat
Chlebovnik
Chlebovnik

9.3.21 22:11

Přesně. Chce to rozpěrný váleček. Rozměry 53×17×21,5mm (na tom vnějším průměru záleží nejméně). A ten pak vložit do náboje před zalisováním druhého ložiska.

Taky si ho chci v dohledné době nechat vyrobit.

Video here:

https://www.youtube.com/watch?…

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

9.3.21 17:02

Tyhle náboje na formula designu jsou tak na polovině kol od $2k. Nejsou nic moc právě proto že skoro vždy mají vůli chvilku po nastavení, nicméně správně nastavený rozpěrnou trubku nepotřebuje, – jednu matici utáhneš a na druhé straně nastavíš předpětí, neměl bys to přetáhnout ani bez rozpěrky a ono to nějak funguje, ale ta vůle se vrací hned. Ty osy taky rády praskaj.

Reagovat
wilda81
wilda81

9.3.21 16:40

No hned se jdu podívat na ten můj :)

Reagovat
benobiker
benobiker

9.3.21 16:23

S tímhle nábojem mám na předchozím kole bohaté a né zrovna fajné zkušenosti..:-) Já měl pro změnu problém ten, že byl neustále vakl v kole.. Už si to moc nepamatuji, ale myslím, že na straně u kotouče (to je zrovna ta strana, kde myslím chybí rozpěrka), mezi osou a vnitřním kroužkem ložiska byla znatelně větší vůle, pomohl loctite… Na pár měsíců, pak postup opakovat..:-) Dvouma mým kámošům s tímhle nábojem se ložislo vysypalo… Věčně povolený konus… Zlo..:-) Další kolega co měl nejspíš stejné řešení na Spešlu taky vakl.. Zlaté řešení bez konusu s přesnýma rozpěrkama ala DT370 apod…

Reagovat
bathed
bathed

9.3.21 15:20

Zdyn: je křehčí. A keramický hrnek to není, to máš recht. Nicméně třeba HSD vřetena, která jsou na keramice nechávám repasovat do roka tak tři kousky.

A co bývá nejčastější problém, ale právě opakované axiální zatížení, kdy si vřeteno sjede dolů pro nástroj a konus holderu jde do dutiny víc než by měl. Na tohle přijdu hned: najdu u klienta něco, před čím varuju vždycky a důrazně – kleštiny s rozsahem. Ve výměníku je ten holder (ISO30) opřený o matici. Takže když máš stopku 6mm a použiješ kleštinu s rozsahem 5–6, matici dotáhneš o dva závity dřív, než v nerozsahové šestce. Tudíž trčí ten kužel o 3 mm víc…

A světe div se: Eurospindle, Perske nebo ELTE může křápat roky! Mají totiž „normální“ ocelové ložiska. Otáčky stejné, výkon taky… Ale u těchhle se mění ložiska když to začne hrčet a házet. U HSD se to sekne.....

Reagovat
mirorek2
mirorek2

9.3.21 15:18

Keramické ložisko (v kovových pouzdrech) je nesmysl už z principu. Tvrdá keramická kulička chtě nechtě vytlačí rýhu do měkčího pouzdra.

Reagovat
jecnak
jecnak

9.3.21 15:15

Bez rozpěrky se ty ložiska budou neustále sypat. Jestli máš přístup k soustruju, tak soustruž, ale 3D tisk by to mohl zvládnout.

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

9.3.21 15:02

Tohle je náboj tuším od Formula

Reagovat
bathed
bathed

9.3.21 15:02

Chápeš to úplně správně :-). A já bych ho taky nerozebíral, to ne! :-)..... Ale ony se z toho začaly sypat kulky :-))))

Japonské NSK + rozpěrka. Přítulka má tohle jako sadu lehčích zápletů na Commencal Clashe. Prasit na tom nebude......

Reagovat
Zdyn
Zdyn

9.3.21 15:00

Jen poznámka:

keramické ložisko není nijak výrazně křehčí oproti standardnímu ocelovému. Není to keramický hrnek.

Reagovat
midlander

9.3.21 14:58

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat

Další galerie z kategorie

puka 10
FreeBoy 10
kandik psi zub 27
Fildazmoravy 12
jezour 39
Florenc 21